URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Ianuarie 2024, 15:31

Au fost reluate lucrările la inelul rutier din jurul Oradiei, dar nu și pe porțiunea din Cheriu (FOTO)

Au fost reluate lucrările la inelul rutier din jurul Oradiei, dar nu și pe porțiunea din Cheriu (FOTO) (sursă imagini: Consiliul Județean Bihor)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au reluat lucrările pe ambele tronsoane ale Inelului Rutier Metropolitan, șoseaua de 17 kilometri care va ocoli sudul Oradiei și localitățile Oșorhei, Sânmartin, Băile Felix și Nojorid, a anunțat marți Consiliul Județean Bihor, printr-un comunicat potrivit căruia stadiul fizic al execuției a ajuns la 20% din volumul proiectat.

În ce privește o porțiune din Cheriu, unde localnicii au obținut o sentință favorabilă, Ilie Bolojan spune că deocamdată nu se va lucra în acea zonă.

Inelul Oradiei

Potrivit administrației județene, pe lotul 1, cel dintre Nojorid și Băile Felix, în lungime de 9 km, se lucrează la viaductul de la ieșirea din stațiune peste DN 76 Oradea - Deva, care are o lungime de 395 metri, precum și la podețe. Pe acest tronson, lucrările sunt executate de o asociere formată din Asfamixt (Oradea), OPR Asfalt (Timișoara) și Dacia Faber (Cluj), contra sumei de de 70,143 milioane lei, fără TVA.

Pe lotul 2 al noului drum, cel dintre Băile Felix și Oșorhei, în lungime de 8 km, se lucrează la armături, cofraje și la turnarea betonului pe viaductul din zona Betfia, care are o lungime de 335 metri. Aici, lucrările le execută Porr Construct, pentru suma de 81,688 milioane lei, fără TVA.

„Din primăvara anului viitor, după finalizarea lucrărilor, inelul va prelua o parte din traficul de pe centura Oradea și va contribui la fluidizarea circulației rutiere în zona metropolitană. De-a lungul acestuia se va crea și un culoar de dezvoltare”, a transmis președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.


(sursa foto: Consiliul Județean Bihor)

Inelul Rutier Metropolitan Oradea va conecta, fără ca traficul să mai intre în oraș, drumurile naționale DN1 Oradea - Cluj, DN 76 Oradea - Deva și DN 79 Oradea - Arad, precum și centurile din Zona Metropolitană aflate în lucru - Oșorhei, Nojorid, Sânmartin.

Pentru realizarea acestei investiții, administrația județeană a încheiat protocoale de colaborare cu primăriile Oradea, Oșorhei, Sânmartin și Nojorid, finanțarea fiind asigurată prin Programul Național de Investiții Anghel Saligny și bugetele CJ Bihor și Primăriei Oradea.


(sursa foto: Consiliul Județean Bihor)

Lucrări „înghețate” în satul Cheriu

De precizat că la finele anului trecut, după ce inițial Tribunalul Cluj a respins acțiunea, Curtea de Apel Cluj Napoca a admis plângerile a 21 proprietari din satul Cheriu, comuna Oșorhei, nemulțumiți că șoseaua le va traversa câteva terenuri, obținând anularea unor Hotărâri ale CJ Bihor privind acest proiect.

Șeful administrației județene a anunțat că încă nu se cunosc motivele invocate de instanța de apel, dar verdictul nu înseamnă că șoseaua nu se va construi.

De altfel, într-o postare pe acest subiect făcută luni pe Facebook, Ilie Bolojan a explicat că „imediat ce vremea se va îmbunătăți, lucrările se vor extinde pe toată lungimea, cu excepția unei porțiuni de 1 km în zona satului Cheriu. În această zonă am convenit să oprim lucrările până la motivarea sentinței judecătorești legate de proiect. Deoarece nu am primit motivarea acesteia, juriștii Consiliului Județean Bihor au solicitat săptămâna trecută instanței urgentarea motivării sentinței. După, vom lua deciziile care se impun”.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
19 Comentarii
Petre93
Sunt născut la bloc , între betoane. Filip ce a facut e egal cu 0 pt cetate, in schimb a furat toate spațiile comerciale si casele nationalizate. Locul lui e la Slobozi ia
Postat 19 Ianuarie 2024, 22:29 de Sandu2100
Drop/sandu
De erai copil plus stai la sat mai bine taci. Mai bine spune de Sturza alt penelist zero barat. Filip ce a facu a facut de calitate si cu cap. Tu de vezi o poza cu Filip nici nu il cunosti. Filip a facut din banii orasului, Bolojan facea zero de nu era bani UE. Mai lasa minciunile si propaganda, latra la alt cort. Nu meriti sa fii bagat in seama, ca un scuipat pe strada
Postat 19 Ianuarie 2024, 12:59 de Petre93
vasi/adi13
Filip făcut 1% din ce a facut Bolojan. Aici nu va mai fi primar, și nici concurent, poate pleca la Slobozia sau de unde e.
Postat 18 Ianuarie 2024, 20:24 de Sandu2100
Petre93
Nu mai tin minte pe vremea lui Filip sau pe vremea interimarului eram copil atunci. Daca te uiți la comentariile lui a spus doar Decebal. Bolojan face mai multe si la și tot la fel de largi.
Postat 18 Ianuarie 2024, 20:22 de Sandu2100
sandu cel cu buda-n curte
Eu spun sa te urci in caruta, sa vii in oras , sa intrebi pe cineva unde e intersectia si sa numeri benzile din ea. Stii unde o Oradea, ai mai fost, sau ? Mori de ciuda ca Filip a facut lucrari de calitate, gandite studiate, nu facute de niste ageamii veniti de la coada vacii
Postat 18 Ianuarie 2024, 19:21 de vasi13
@Sandu 2100,drop
Hai ca iti explic eu, a scris Decebal , de la piata. Cate benzi ai de pe Progresului 3 , adica 4 cum faci dinspre pod spre Menumorut, 4 langa Vandana. 3 benzi pe Decebal dinspre Dacia spre pod Decebal Greu e cand nu cunosti orasul. Are dreptate Filip a facut o intersectie fara compromis, ce nu a necesitat ajustari. Cum le face bolojan toate mici , inghesuite. Deci nu sunt 3 benzi sunt 4 , apoi si 3 benzi cand iesi . Dar asa e cand nu locuiesti in oras, tu o sa spui ca nu e adevarat
Postat 18 Ianuarie 2024, 11:29 de Petre93
Inel metropolitan cu o banda pe sens?
Din cate inteleg, discutam doar de diferite drumuri de legatura, insailate dupa cum au fost accesati banii. Inel metropolitan ar fi un drum din Osorhei, pana in Santandrei de tip express cu doua benzi pe sens. Cat despre prioritati in investitii in infrastructura, vad ca toata lumea de aici e cam pe aceeasai idee: Axa Cluj-Napoca- Bors (1 sau 2) este CEA MAI traficata (ca tranzit). Lucrul asta nu se va schimba prea curand, pentru ca in zona Arad exista conexiuni autostradale cu interiorul tarii si vami functionale. Prin urmare noi ramanem cu acest trafic: Cluj, Mures, Brasov, BN, Moldova etc. spre Bors-Ungaria si invers. Cei care locuiesc in zona adiacenta Ecaterina Teodoriu, vad probabil zilnic zeci de masini din aceste zone, isi fac chill, tranzitul prin mijlocul orasului (chiar si autocare mari, dube camioane cu platforme etc), de ce ar merge pe centuraa? ca doar nu sunt fraieri sa faca 15-20km in plus, doar ca sa nu ii deranjeze pe riverani. Deci, PRIORITATEA nr 1 in ceea ce priveste tranzitul in zona metropolitana este: AXA Cluj-Napoca-Ungaria. Cu toate astea, administratia orasului (B&B) nu este preocupata de acest aspect, exista doar ceva tatonari cu podgoria si Saldabagiu, ceva idei doar, in schimb se avanseaza puternic, din nou, pe directii neprioritare si cu utilitate modesta #HAISASCOATEMTRABNZITULDINCENTRULORASULUI. In mod normal, inainte de a aplica pentru o finantare in infrastructura, primaria ar trebui sa faca studii de oportunitate si fezabilitate pentru TOATE oportunitatile din oras. Aceste studii trebuie dublate dupa aceea de studiile de trafic (studii reale nu comopuneri dictate de B). La final, ai o imagine clara asupra prioritatilor si oportunitatilor din oras, in situatia asta, vei decide sa incepi cu un anumit proiect, probabil cel mai potrivit la acel moment. Asa se procedeaza in mod norma, in orice administratie cu scaun la cap, in Oradea, in schimb, conducatorul se plimba prin oras si pe langa si ii vine o idee. Dupa ce apare ideea, ca sa devina valida, se comanda tot felul de studii si expertize, a caror autori stiu deja ce concluzii trebuie sa impuna (daca vor sa mai fie solicitati si la alte proiecte, cateva zeci de mii de euro pe un studiu, nu e de colea). Dupa ce acea idee este validata prin acest procedeu, se intocmesc proiectele si finantarea, se gasesc contractori, daca sunt straini si necunoscuti, vor subcontracta firme locale de casa si proiectele se finalizeaza in ciuda protestelor (justificate de lipsa utilitatii si a prioritatii discutabile) unora si a satisfactiei altora (#ebinecaseface).
Postat 17 Ianuarie 2024, 19:38 de Vlady72
vasi/adi13
Care e intersecția de pe Decebal cu 3 benzi???
Postat 17 Ianuarie 2024, 19:33 de Sandu2100
Sandu cel cu buda in curte
Ce sa schimb subiectu. Tu nu ai spus nimic eu am deschis subiectu. Nu deschid linkuri ca nu imi bag virusi in telefon. Nu ma intereseaza postarile tale. Vorbeam ce intersectie buna a facut Filip cel blamat comparativ cu mizeriile mici si ieftine marca Bolovan
Postat 17 Ianuarie 2024, 18:03 de vasi13
vasi/adi13 aka AlexandraCiucle
Dacă nu e alba e neagră așai :::::))))) eu nu provoc, TU provoci, ai întrebat una, îți răspund și apoi schimbi subiectul
Postat 17 Ianuarie 2024, 13:05 de Sandu2100
Sandu cel cu buda in curte
Intersectii de tot rahatu a facut, si strazi inguste. Uite Filip a facut intersectia de la Decebal, mare lata cu 3 benzi. De o facea Bolojan o facea cu o banda mica , ieftin. Mai taci odata cu fata aia si cu mine, delirezi. Poate e neam cu tine, de ce provoci???
Postat 17 Ianuarie 2024, 11:42 de vasi13
vasi/adi13 aka AlexandraCiucle și alte conturi
Au fost câteva articole în care scria când se specifica uite unul spre exemplu https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/bucuria-soferilor-se-deschid-pasajele-subterane-din-piata-gojdu-centrul-civic-piata-cetate-4486141/
Postat 17 Ianuarie 2024, 10:06 de Sandu2100
KP
Un plan de ăsta a fost prezentat și de Mihai Viteazu doar că nu la implement. Îl ști pe Bolojan că e capabil, și o sa faca și 4 benzi și conectare la autostrada, deocamdată pt atât sunt banile.
Postat 17 Ianuarie 2024, 09:55 de Sandu2100
Re: excalibur.
Teoretic ar fi întradevăr o reușită. Doar că, cei de acum nu au înțeles conceptul acestui inel rutier, prezentat încă din 2006-2007 atât la Bruxelles cât și la diverse evenimente interne organizate de municipalitatea orădeană. Un inel rutier de asemenea anvergură ar trebui să lege toate drumurile naționale, viitoarea autostradă de la nord de oraș și drumul expres dinspre sudul acestuia, dar și unele puncte de interes care să permită dezvoltarea locală pe orizontală. La patru benzi, nu două ca la sate. Cum este el acum rebotezat, acest inel fragmentează întreaga zonă, zis și metropolitană, lăsând comunele acesteia în afara "cercului" și fără a atinge obiectivul conectării tuturor fluxurilor majore de circulație. Va fi ceva parțial rezolvat, un simplu drum pentru riverani mai ales, pentru că nu include înspre arealul de dezvoltare și de extindere urbană și intravilanele comunelor limitrofe. Practic, acest semi-inel metropolitan necontinuat până la traseul A3 și la DX, va fi precum strada Ecaterina Teodoroiu pe care au denumit-o pompos "drum expres". Administrația publică locală se ieftinește la mălai cu ceva bani, dar triplează prețul la tărâțe, sacrificând un proiect ce putea fi extrem de valoros, în favoarea bifării unor rezultate slabe și incomplete.
Postat 17 Ianuarie 2024, 09:17 de KP
Doare, doare, doare, doare:::::)))
Dragă propagandă, acum trebuie sa băgați mai tare " ca nu va doare , FERICTA " ( ca o aluzie la Al Bano si Romina ) ::::)))))) Se anunță noi proiecte și de asta nu dormiți NOAPTEA CA HOȚII, știi și voi aia cu USR LA LIPIT AFIȘE DE PROPAGANDĂ ::::::))))) CETATENII DIN ORADEA SI BIHOR DORM LINIȘTIȚI, PT CA DIN TAXELE NOASTRE SI FONDURI EUROPENE NE DEZVOLTAM .
Postat 16 Ianuarie 2024, 23:11 de Sandu2100
Doamne ajuta...
Inelul asta are sanse sa fie o reusita. De-a lungul acestuia se va crea și un culoar de dezvoltare. Singura necunoscuta este: "dar verdictul nu înseamnă că șoseaua nu se va construi". Probabil ceva viaduct suspendat , un mic pod de la Braila, sau , de ce nu, un tunel prin subsolul patriei. Care e bun obstesc. To be or not to be.
Postat 16 Ianuarie 2024, 23:07 de excalibur
Re: AlexandraCiucle
Totul se va rezolva de la sine, după ce vin ploile de primăvară și va fi destulă apă prin șanțurile și rigolele betonate, ca să se spele zona în mod natural (bio). Banii s-au terminat, așa încât e de așteptat și ar fi de bun simț ca toți aplaudacii acestui proiect total inutil și nociv chiar, să iasă la muncă voluntară (patriotică) cu sape și lopeți.
Postat 16 Ianuarie 2024, 22:02 de KP
Operațiunea cu "carul înaintea boilor" merge mai departe.
Se trage mult spre sud, de parcă pe acolo va trece și autostrada. Doar că, pe când va fi gata A3, un singur drum dinspre Oradea va face legătura cu autostrada. Nicio altă legătură nu este inițiată, dincolo de Crișul Repede pe direcția spre nord, ca să se închidă tot cercul de circulație și trafic care se va scurge din A3 către și dinspre oraș, respectiv localitățile de pe aliniamentul E60/DN1.
Postat 16 Ianuarie 2024, 21:56 de KP
In Civic cand se reiau?
Dar in zona pasajelor din Civic cand se reiau lucrarile, nu exista trotuare iti rupi picioarele si e plin de noroi.
Postat 16 Ianuarie 2024, 16:04 de AlexandraCiucle
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON