URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Ianuarie 2012, 11:26

Directorul general Omilos: Orădenii trebuie să îşi cheltuiască banii în Oradea!

Directorul general Omilos: Orădenii trebuie să îşi cheltuiască banii în Oradea! "FAMILISTUL". Graham Kilbane (foto) este un adept al campaniilor caritabile şi un promotor al evenimentelor pentru familie, pe care se axează ERA Shopping Park. "Ţara Jucăriilor" şi "Revelionul copiilor", organizate pentru cei mici, au fost un real succes, atrăgând picii ca un magnet...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La cei 46 de ani, Graham Kilbane, directorul general al Omilos Group, dezvoltatorul ERA Shopping Park, are în spate 12 ani în imobiliare. El spune că, deşi oraşul de pe Criş nu mai suportă pe viitor alte malluri, deschiderea recentă a Oradea Shopping City chiar  "peste drum" ajută ERA în afaceri. "Majoritatea celor care vin la OSC traversează la ERA", afirmă el, prognozând că zona de sud va deveni cel mai puternic vad comercial al oraşului.

Sinergia Argo

- Cine este Graham Kilbane şi pe cine reprezentaţi?

- Argo (Argo Real Estate Opportunities Fund - n.r.) a cumpărat în septembrie cele două proiecte Omilos Group din Oradea şi Iaşi şi le-a alăturat portofoliului fondului existent în Sibiu, Suceava şi Odessa (Ucraina). Acum suntem unul dintre cei mai mari dezvoltatori şi proprietari de centre comerciale din România, listat la bursa din Londra, cu spaţii totalizând 320.000 mp. Lucrez şi trăiesc în România de 2 ani şi jumătate şi am fost responsabil cu cele două proiecte dezvoltate de Omilos. Am fost instruit în Marea Britanie ca real estate developer (dezvoltator în domeniul imobiliar - n.r.) şi am debutat în carieră la începutul anilor '90. Timp de 12 ani am activat în ţări precum Polonia, Olanda, Republica Cehă, Ucraina, Rusia şi acum România.

- Dar cu ce vin noii proprietari ai ERA Park?

- Legal, am fost preluaţi şi integraţi în capitalul Argo, dar în fapt a fost vorba de o fuziune şi de o complementaritate a celor două echipe. Înainte, Argo se ocupa în principal de leasing şi asset management (administrarea activelor - n.r.) iar noi (Omilos Group - n.r.) eram axaţi pe dezvoltări imobiliare. Fuziunea e o simbioză foarte bună. Argo a preluat partea de project management şi dezvoltare de la Omilos, iar acum avem relaţii mai puternice cu retailerii români şi internaţionali, pentru că vorbim deja de un portofoliu de 5 proiecte. E mai uşor de construit relaţia cu ei. Practic Argo a adus chiriaşi noi precum Pada Murre, Elvila, Gentil, Fox. Retailerii interesaţi să-şi extindă reţelele beneficiază direct de pe urma faptului că noi avem patru locaţii de oferit în România. De exemplu Elvila, care a deschis recent la ERA Oradea, negociază locaţii noi în celelalte trei proiecte din cadrul portofoliului Argo. La fel Flanco. E o sinergie.

Nu e criză, ci concurenţă

- Cum a resimţit centrul comercial criza economico-financiară?

- Când criza a afectat cu adevărat România, în 2009, efectul direct a fost că s-a blocat finanţarea, dar nu din cauza proiectului, ci pentru că efectiv nu s-au mai infuzat bani. Nu ne-a afectat doar pe noi, ci şi pe retaileri, care nu şi-au mai putut continua expansiunea. 2009 a fost un an realmente dificil pentru toată lumea. Dar, după cum vedeţi, finanţarea a fost reluată, proiectul a înaintat, am terminat construcţia şi anul acesta am semnat peste 15 contracte noi. Lumea e precaută, dar totuşi piaţa se mişcă. Pentru noi e mult mai bine azi decât în urmă cu 2 ani.

- Totuşi, ritmul de dezvoltare iniţial nu a fost păstrat...

- A fost încetinit în primul rând de blocarea finanţării de către bănci. Când dezvolţi un centru comercial trebuie să aştepţi după retaileri, ale căror proiecte au fost de asemenea încetinite. Dar acum nu este criză. Criza a fost în 2009. Acum este doar o piaţă care aduce foarte multe provocări.

- Când va fi gata mall-ul?

- Construcţia în sine a fost complet încheiată până la sfârşitul anului.

- Cât s-a investit la Oradea şi cât s-a pierdut?

- Nu am pierdut nimic. Am investit aproximativ 80 milioane de euro. Toată lumea în real estate are o strategie pe termen lung şi mult din ceea ce facem noi se numeşte asset management, adică managementul proprietăţii: întărim, creştem mixul de chiriaşi, reconfigurăm, extindem, îmbunătăţim şi aducem chiriaşi retaileri mari internaţionali.

În expansiune

- În Oradea ce mari retaileri vor mai veni?

- Piaţa este foarte competitivă. Elvila a deschis acum, Mobexpert - la anul. Suntem în negocieri cu un alt mare jucător de pe piaţa mobilei din România, dar şi cu alţi retaileri mari care vor deschide în martie. Am avut o problemă de credibilitate pentru că n-am deschis în 2009, în septembrie, cum trebuia, iar acum ceea ce promitem trebuie să fie bine ancorat în ce urmează. Retailerii au o reală problemă să vină în proiecte care încă nu au fost finalizate, deci terminarea construcţiei ne ajută foarte mult să avansăm. Până în primăvară vom avea cea mai variată şi puternică ofertă pe mobilă şi accesorii pentru casă. Clienţii vor găsi toate lucrurile de care au nevoie sub acelaşi acoperiş şi ne-am asigurat că preţurile noastre vor fi extrem de competitive...

- Cum se defineşte ERA Park, ca fiind un centru comercial, un mall, un loc de cumpărături sau de distracţie, dedicat tinerilor ori familiei?

- Dacă Lotus e predominant axat pe modă, Oradea Shopping City e pe divertisment şi relaxare, noi ne orientăm pe familie şi pe tot ce ţine de casă. Momentan suntem concentraţi pe închirierea efectivă a întregului mall şi pe inaugurarea lui. În viitor vom dezvolta şi partea de entertainment.

- Dacă Lotus este "mall-ul brandurilor mari", ERA ce branduri promovează?

- Nişa noastră e pentru brandurile din zona de familie şi casă. Vom merge foarte mult pe moda accesibilă şi punem accent deosebit şi pe retailerii locali, care înţeleg foarte bine nevoia oraşului de anumite produse şi preţuri. Avem aici 20 de designeri şi producători locali şi în general am avut o strategie de a-i ajuta. În timp poate îşi vor creşte propriul brand, vor avea magazine proprii. Este o parte foarte importantă a strategiei noastre. De asemenea, punem mare accent şi pe campaniile caritabile.

Orădenilor le place gratis

- Va continua seria de evenimente demarată în acest an? Ce efect are ea?

- Sigur că da, generează trafic şi vânzări. În Oradea oamenii caută foarte mult activităţi unde accesul să se facă liber şi să aibă opţiuni. Le plac lucrurile noi, iar campaniile noastre au avut un succes uriaş. Ne concentrăm majoritatea evenimentelor pe familie, pe copii, păstrând profilul chiriaşilor existenţi.

- Simte ERA Park un handicap pentru faptul că e amplasat în afara oraşului?

- Nu, este un centru regional de shopping în primul rând. Aduce lume nu doar din Oradea, ci şi din împrejurimi. Evident, suntem mult mai frecventaţi în weekend, de vineri până duminică. Ne calcă pragul circa 8-9.000 de oameni pe zi.

- Dar mărcile Inditex au ales Lotus Center, iar cunoscătorii spun că asta se datorează tocmai poziţionării în oraş şi traficului foarte bun...

- Am avut o întrevedere cu cei de la Inditex, care au solicitat o întâlnire cu toţi dezvoltatorii. Marea noastră problemă a fost că nu am putut să livrăm şi să deschidem noua extindere în timpul propus de ei. Lotus nu este în centrul oraşului, dar era deja consolidat şi putea garanta că vor respecta deadline-ul pentru deschidere.

Pericolul maghiar

- Câte mall-uri poate suporta un oraş ca Oradea?

- Nu cred că mai poate suporta încă unul. Oradea e deja unul din oraşele cu cele mai multe spaţii comerciale pe cap de locuitor. E adevărat, pentru ERA viaţa ar fi mai uşoară fără atâtea, dar partea bună e că ceilalţi au ceea ce noi nu avem şi invers.

- Nu vă deranjează prezenţa, peste drum, a unui alt shopping center? Fostul Tiago prezintă şi avantajul că este gata "la cheie", în vreme ce ERA încă se dezvoltă?

-  Până la urmă deschiderea peste drum a OSC ne-a ajutat, pentru că retailerii pe care ei îi au noi nu îi avem şi invers. Cei care vin la OSC traversează la noi, pentru că noi avem ca ancoră un hypermarket. Văd că atunci când autobuzul opreşte în faţa OSC, 70% din oameni trec peste drum, la ERA, deci cred că vom convieţui fericiţi. Noi, OSC, cei de la BauMax, care vor să deschidă în apropiere, împreună cu Real, vom crea un vad comercial puternic în această zonă. Odată cu dezvoltarea şoselei de centură ajungi mult mai repede în oraş şi afară şi e clar că în următorii 5-10 ani va fi o zonă predominantă pe retail. Competiţia dintre Carrefour şi Real este înainte de toate în avantajul clientului. Dar o adevărată provocare şi un dezavantaj pentru toate centrele comerciale din oraş e că oamenii preferă să îşi facă cumpărăturile în Ungaria. Orădenii au nevoie să îşi cheltuiască banii aici, pentru că astfel se creează noi locuri de muncă şi se stimulează economia locală. E foarte important! Trebuie să fie o loialitate puternică faţă de oraş şi atunci câştigă toată lumea. Noi avem angajaţi 300 de oameni aici, în centru, plus încă 300 care lucrează în funcţii adiacente.

- Cum percepeţi profilul clientului orădean? Cum este el, faţă de consumatorul din Iaşi de exemplu?

- Cumpărătorul orădean este foarte bine orientat către valoare, adică pe ce obţine pentru banul pe care îl dă. Aici întâlneşti mai puţin loialitatea faţă de brand, vânzările cresc imediat ce ai o ofertă foarte bună. La promoţiile orientate pe "preţul corect" răspunsul e mult mai rapid aici decât în alte oraşe.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
1
FALIMENTARI
Postat 05 Aprilie 2012, 14:37 de 1
fa trotuaru'
Mai bine ai face un trotuar (nu trotuaru' :) pana acolo, sunt sigur ca multi din cei care ajung pe jos la REAL ar merge si pana la ERA.
Postat 21 Ianuarie 2012, 16:59 de Ioenl
era sau nu era
cam bate vintul pe la era, nu prea ai acces in zona, la real ajungi mult mai usor, iar chiar daca ai vrea sa mergi de la real pe jos tre sa treci strada, linga bricostore, nu e neaparat sa o iei pe sosea la agatat de tiriste:)...
Postat 18 Ianuarie 2012, 19:51 de era
Toti is plini de vorbe mari
Profilul clientului orădean - cumpara cele mai ieftine produse dar se asteapta la o calitate premium. Handicap pentru faptul că e amplasat în afara oraşului? CATEGORIC!!! Un autobuz la jumatate de ora care de cele mai multe ori nu respecta graficul de circulatie? Din Calea Aradului singura modalitate de acces pe jos este pe marginea soselei si prin noroi. Cei care vin la OSC traversează la noi - Sigur ca da... traverseaza si dau peste un sant enorm la capatul trecerii de pietoni. Mr Kilbane iesi putin la pas prin zona... ca sa vezi cum stau lucrurile in realitate, ca din birou totul pare roz...
Postat 18 Ianuarie 2012, 10:19 de Me
AHA
BINEINTELES SI SA-I CHELTUIE TOTI, LA KOLBANU' ASTA....
Postat 18 Ianuarie 2012, 02:02 de KISSUMFLATULUDEMERI
are dreptate!
nu are profit stai linistit, investitile sunt mari.
Postat 17 Ianuarie 2012, 12:39 de frumos
si voi
SI OMILOS SA INVESTEASCA PROFITUL TOT IN ORADEA
Postat 17 Ianuarie 2012, 11:46 de ovidiu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON