URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
06 Octombrie 2015, 16:02

Sătui că nu se face nici DN 76, nici Autostrada Transilvania, patronii bihoreni cer demisia sau demiterea conducerii CNADNR (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Bihorenii, şi nu numai, dar în primul rând ei, pierd timp şi bani fiindcă nu au o autostradă care să-i lege de restul ţării şi un drum naţional cu adevărat circulabil spre Deva, şi tot din aceeaşi cauză ne ocolesc marii investitori.

Aceasta este concluzia conducerii Federaţiei Patronilor Bihor la un an şi jumătate după ce directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, şi Dan Şova, pe atunci ministru al Marilor Proiecte, promiteau în cadrul unei conferinţe privind construcţia de drumuri desfăşurată la Oradea că în septembrie 2014 vor fi reluate lucrările la Autostrada Transilvania, astfel încât aceasta să fie dată în folosinţă în 2016.

Pentru că acest lucru nu s-a întâmplat, dar şi din cauza situaţiei de pe DN 76, reprezentanţii FPB au cerut, marţi, demisia şefului CNADNR sau, în cazul în care Neaga nu şi-o va prezenta, demiterea sa de către conducerea Ministerului Transporturilor.

Şantier uitat

„Suntem într-un loc unde stadiul lucrărilor la Autostrada Transilvania pe tronsonul 3 C Borş - Suplacu de Barcău trebuia să fie, conform promisiunilor şefului CNADNR şi ministrului Marilor Proiecte, la jumătate din ceea ce mai era de făcut după ce s-a reziliat contractul cu Bechtel”, a explicat marţi vicepreşedintele FPB Vasile Fonoage, într-o conferinţă de presă desfăşurată între comunele Cetariu şi Sălard, lângă două structuri din beton părăsite şi cu armăturile puternic ruginite, care ar fi trebuit să facă parte dintr-un cap de pod al autostrăzii.

„Sunt îngrijorătoare promisiunile care se fac cu multă convingere şi nu sunt acoperite de fapte. În fişa postului dumnealor (n.r. – şefii CNADNR) scrie că trebuie să repare şi să facă drumuri. N-au făcut-o, e momentul să cerem o altă echipă la vârful CNADNR”, a spus vicepreşedintele Federaţiei Patronilor Bihor.

Pierderi pe linie

La fel ca Fonoage, care a amintit că inexistenţa unei autostrăzi a determinat compania Mercedes în anul 2004 să nu investească în România, ci în Ungaria, proprietarul uneia dintre cele peste 1.000 de firme de transport din Bihor, Rozoti Spedition, a explicat că nerealizarea autostrăzii produce pagube enorme economiei.

Gheorghe Silaghi a dat exemplul propriei firme, spunând că înregistrează pierderi de circa 20% din cifra de afaceri prin faptul că şoferii sunt nevoiţi să se târască pe drumuri naţionale, înguste şi cu asfalt prost, aglomerate şi şerpuind prin localităţi: „Pe 600 de kilometri de la Oradea la Bucureşti un camion face 10-12 ore când ar putea face 6-7 ore pe autostradă, şi consumă mai mult carburant, suportă mai multă uzură şi mai multe defecţiuni”, a spus proprietarul Rozoti.

În turism, pierderile sunt şi mai mari, a afirmat preşedintele FPB, Ioan Lucian. „Turismul pierde până la 60% din ceea ce ar trebui să încaseze pentru că nu avem această autostradă, a spus Lucian, completat de Fonoage, care a adăugat că „degeaba un investitor privat face un hotel de şapte stele dacă nu se poate ajunge la el decât cu greutate. Turism cu infrastructură necorespunzătoare nu se poate face”.

Tot Fonoage, director la o importantă companie de materiale de construcţii, Cesal, a dat şi un exemplu din propria societate, afirmând că din cauza dezastrului existent şi pe DN 76, nu mai găseşte transportatori dispuşi să livreze mărfurile către Deva pe drumul cel mai scurt, ci doar cu ocolire prin Arad: „Nu putem face livrări într-un mod competitiv în Hunedoara şi dincolo de Hunedoara pentru că nu găseşti maşini care să accepte să meargă pe DN 76”.

„Promisiunea e datorie curată”

Având în vedere situaţia, reprezentanţii Federaţiei Patronilor Bihor au trimis în cursul zilei de marţi o scrisoare către conducerea CNADNR, solicitând demisia acesteia, şi au precizat că dacă acest lucru nu se va întâmpla, vor cere demiterea printr-un demers similar către Ministerul Transporturilor şi Guvern, chiar şi premierului Victor Ponta.

„A da vina permanent pe condiţiile meteorologice, pe perioada nefastă, pe lipsa ştampilei rotunde, pe uitatul ochelarilor pe masa din sufragerie, pe trezirea fără chef de muncă, pe anularea procedurilor de achiziţie publică, pe soare că produce temperaturi prea mari, pe lună că nu luminează suficient noaptea, pe câte şi mai câte, nu ne conduce decât la o concluzie: nu se vrea sau, mai grav, nu se ştie cum (în traducere: incompetenţă). Din aceste considerente, sătui de promisiuni deşarte de mai bine de cinci ani, solicităm demisia conducerii CNADNR, iar în cazul în care funcţionarilor le lipseşte demnitatea şi onoarea solicităm destituirea de către Ministerul Transporturilor. În Ardeal promisiunea e datorie curată”, se arată în scrisoarea FPB.

Totodată, preşedintele organizaţiei, Ioan Lucian, a afirmat că FPB se oferă să facă parte dintr-o „comisie consultativă”, alături de reprezentanţii CNADNR şi Ministerului Transporturilor, care să ofere „sugestii şi propuneri” menite să impulsioneze construirea şi modernizarea drumurilor din Bihor.

Împiedicată în Mediu

Începute în 2004, în guvernarea Năstase, lucrările la Autostrada Transilvania au fost abandonate pe tronsonul din Bihor de Guvernul Boc în perioada 2010-2011, iar în 2013, la iniţiativa lui Dan Şova, pe atunci ministru al Marilor Proiecte, Guvernul Ponta a decis rezilierea contractului încheiat în urmă cu 11 ani cu compania americană Bechtel, căreia i-a plătit 38 milioane euro ca despăgubire pentru a pleca de pe şantier.

Anul trecut, CNADNR a organizat o licitaţie pentru găsirea unui nou constructor, procedura fiind adjudecată de un consorţiu de firme spaniole, însă acestea nu au primit ordinul de începere a lucrărilor din cauză că în prealabil ar fi necesară înnoirea acordului de mediu, pe care Compania încă nici nu l-a solicitat Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.

Conform promisiunilor lui Dan Şova, dar şi ale fostului ministru al Transporturilor Ioan Rus, făcute chiar la Oradea anul trecut, anul acesta lucrările trebuiau reluate, iar anul viitor să fie şi finalizate.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Cum uitam de ieri pana azi...
Foarte bine, ar trebui sa mergem peste mitici, principalul vinovat e plagiatorul, el a taiat investitiile si a aruncat si arunca banii pe pomeni electorale, alegerile de tot felul bat la usa! Dar inainte de a porni cu jalba-n protap la Bucuresti, ar trebui sa ne facem curatenie in propria-ne ograda, sa-i luam la intrebari pe cei ce ne mint de ani buni cu acest drum. Primul care-mi vine in minte este popa ciordel.N-a miscat un pai cand era vice la senat si alt penal celebru, orban, era ministrul transporturilor. Ceva tot au facut atunci in materie de drumuri, au ,,ridicat" un drum judetean la rang de drum national, ruta Sarbi-Uileacul de Cris, sa poata trece basculantele smekerilor spre santierul de la autostrada, incarcate la 50 de tone, de au facut praf casele taranilor, despre drum.... cine a vazut un tancodrom stie despre ce vorbesc! Ar veni la rand prefectul, are/n-are treaba/atributii, apare in poz(n)a, desi, culmea! e reprezentantul in teritoriu al celui ce a taiat banii, asa ca ajuta ca funia pe spanzurat! Si lista cu bihoreni vinovati ar putea continua...
Postat 07 Octombrie 2015, 06:17 de pinonel
Sistemul (nervos) simpatic
Eu nici nu-i cunosc si nici n-am auzit vreodata de ei.Dar ii simpatizez pentru ca sunt mindri ca sunt ardeleni bihoreni satui si pentru ca au aderat asa de repede la ideea ca DN76 reprezinta un etalon al umilintei colective.
Postat 06 Octombrie 2015, 21:57 de User anonimizat
uitati-va la ei...
...la cei care s-au apucat sa-si mai faca putina imagine cu "subiectul" asta: Costi Jurca (mai are putin si da faliment, deci poate-l mai vede cineva si mai pica vreo ocazie de stors bani), Ioan Lucian (un tzepar, un om care a trait permanent fara sa munceasca, numa' din vrajeli si abureli). Concluzia ? Trageti-o ! Singuri. :))))))
Postat 06 Octombrie 2015, 19:31 de AgentulTermic
Daca....
am avea ceva sange in instalatie, ne-am aduna cateva mii si am declara greva fiscala, pana cand guvernul, indiferent de coloratura lui politica, ar realiza ca si noi bihorenii suntem in Romania, nu doar cand se aduna taxele!
Postat 06 Octombrie 2015, 18:43 de User anonimizat
FPB are dreptate!
ar trebui să fie mai multă lume vocală... și să ceară demisia rapid conducerii CNADNR, pt. că nu a făcut nimic, deși s-a promis, iar de autostradă va beneficia fiecare :) așadar, vooocaaaaliiizeee!
Postat 06 Octombrie 2015, 17:13 de vg
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON