URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Aprilie 2018, 14:49

Detaliile contează

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nu înţeleg de ce nu poate să-ţi placă concomitent şi betonul şi cernoziomul. Ecologiştii se plâng că primarul Ilie Bolojan a betonat toată Oradea. Eu nu văd unde e problema, câtă vreme şi măreşte suprafaţa parcurilor. Prefer ca drumurile să fie din beton şi parcurile din pământ decât să avem parcuri betonate şi drumuri de pământ.

Apoi, betonul nu e deloc un material urât. Dacă vrei să caracterizezi o femeie frumoasă spui despre ea că arată beton, nu? Nicidecum că e cam pământie.

În ultimii ani s-au făcut numeroase investiţii în drumuri, iar cei care contestă asta să-şi imagineze cum ar putea circula azi fără podurile noi, centură, pasaje şi o grămadă de străzi care au străpuns mai tot oraşul. Din păcate, însă, există o inadecvare în ce priveşte ordinea investiţiilor.

Acum a început o investiţie importantă, drumul care leagă strada Bihorului de Real-ul din Episcopia. Investiţie mare, sumă pe măsură. În tot acest timp există, în schimb, nişte locuri înguste în oraş care fac insuportabilă viaţa şoferilor, chit că rezolvarea acestora n-ar necesita nici prea mult timp, nici sume prea mari.

De ani buni nu se poate rezolva trecerea de cale ferată a liniei industriale de lângă UAMT. Toată lumea ştie că, practic, centura este blocată până la Podul Densuşianu, dar când e vorba de CFR – fatalitate! - nu putem face nimic. Tot acolo s-ar impune o bandă de stocare pentru maşinile ce coboară de pe podul rutier ca să ajungă pe Şoseaua Borşului. Nici măcar nu trebuie nimic expropriat, că e vorba de un tăpşan.

Nu ştiu cât ar costa, dar oricum nesemnificativ faţă de noile investiţii în drumuri, să se dubleze accesul pe sub podul CFR din zona Matei Corvin. Şi acolo sunt cozi interminabile de multă vreme, iar noi ne risipim energia cu noua arteră de pe strada Bihorului până la Real.

Am avut un exemplu clar în care edilii au întârziat nepermis luarea unor măsuri banale. De când s-a montat semafor cu buton, turbogiraţia funcţionează mult mai bine. Probabil că o să mai aşteptăm câţiva ani să ne prindem că acelaşi lucru trebuie făcut şi la trecerea de pietoni din Piaţa Unirii către podul Ladislau. În orele de vârf se circulă bară la bară, pentru că pietonii trec încontinuu.

Există o grămadă de amănunte care, dacă ar fi puse la punct, ne-ar face viaţa mai uşoară. Totuşi trebuie să se ocupe cineva de ele. Nu pot fi neglijate din acelaşi veşnic motiv că Primăria se focusează exclusiv pe proiecte grandioase...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
!
În oraș, iarba reține mai mult praf decât betonul; copaci trebuie să fie - și cât mai mulți - iarbă cât mai puțină. Betonul / asfaltul - iar dacă se poate și piatra - ar trebui să fie aproape peste tot: sunt amândouă ușor de curățat și nu rețin praful.
Postat 24 Aprilie 2018, 08:08 de Shogun
Nu cat ci cum!
Conteaza cum faci lucrarile. Rezolva ele problemele? Intersectia Lacu Rosu cu Stefan cel Mare... se pare ca noi muncim, noi nu gandim. Se monteaza ditamai borduroacele anuland posibilitatea ca in intersectie sa seselecteze sensurile de virarea, stnaga-dreapta. Si pana acum era greu, pana acum cand bordurile ingropate in carosabil permiteau acest lucru daca soferii aveau cap. Acum se vor creea cozi interminabile asteptand ca cei ce doresc sa vireze la stanga sa poata traversa bulevardul. Proiectanti aiuriti strica si ce era bun. Asta e una care doare acum caci lucrarile nu sunt fdinalizate si se poate remedia "gandirea".
Postat 23 Aprilie 2018, 07:43 de scortosul
in sfârșit
Vorbesc cu prietenii de multă vreme despre trecerea la nivel cu calea ferată din zona uamt. Acolo soluția este așa de simplă... Un amărât ca semafor la trecere ar rezolva coloanele. Un semafor! Care nici nu trebuie să dea bani pe el, nu demult s-a scos un semafor la trecerea din Sântandrei. De ce nu îl montează CFR-ul acolo??? Cât poate să coste să monteze o echipă un semafor?? Care stă în depozit probabil, prinde rugină! Trebuie să oprească fiecare mașină să facă stop să se asigure pentru 3 trenuri/lună care mai merg în zona industrială. Dar stai!!! În plus mai Și poliția la pândă în zona aia să ia permise!!! De multe ori i-am văzut.
Postat 23 Aprilie 2018, 04:30 de sofer-or
SARCA
Ai fost on Sibiu , Brașov??
Postat 22 Aprilie 2018, 19:19 de Sandu1201
@tds
Lache.....in boala ta esti chiar "dixtractiv".
Postat 22 Aprilie 2018, 19:05 de elev
da' cât e halatul?
D-le Chirilă! Unii oameni au stat în spital! De ce nu înțelegeți acest lucru?
Postat 22 Aprilie 2018, 16:48 de dani-e-let
WHY?
D-le Chirilă ( zis bunu' )! Nu e totuna unde sunt zonele verzi! În zona centrală, in Salva sau Piața Ghioceilor! Cei care îi reprosam oarece lu' Bolojan este că a distrus Piața Unirii! Evident trebuia refăcută! Dar nu așa! Pasaj subteran și multă verdeață! Era atât de greu? Dar mintea bolnavă a cuiva( tratată acum câțiva ani) nu înțelege! Dar de ce nu pricepeti Dvs.?
Postat 22 Aprilie 2018, 16:45 de dani-e-let
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON