URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate vă şochez: mie mi-a plăcut sâmbăta trecută la Conferinţa Judeţeană a PSD Bihor! Recunosc, am avut o plăcere sadică, pe care am savurat-o ignorând că unii din cei 648 delegaţi veniseră la sărbătoarea de partid cu maşinile primăriilor. La fel, nu mi-a păsat nici că rezultatul "alegerilor" îmi era clar încă de două săptămâni: pentru că n-a îndrăznit nimeni să-l concureze, Mang a fost reales printr-o simplă ridicare de mâini.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pe o străduță din Oradea țevile pocnesc mai des decât dopurile de șampanie prin restaurantele elegante. De câte ori apa rece, apa caldă sau agentul termic se infiltrează la suprafață din străfundurile bătrânei instalații, apare o echipă cu un scenariu bine stabilit: decopertează asfaltul, sapă tranșeea, ajunge la țeavă, taie bucata bolnavă, o sudează pe cea nouă, acoperă la loc, tasează pământul și betonează. Ulterior vine o altă echipă cu o basculă de asfalt și mai multe lopeți, după care, în sfârșit, pe străduța ghinionistă se lasă liniștea.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
11 Februarie 2020, 07:55

Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO)

Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) DRUM DE PULBERE. Strada Cucului (foto) se află în topul listei celor 294 de ulițe orădene ce vor fi modernizate. Artera va lega străzile Matei Corvin și Suișului, pentru a le oferi locuitorilor din Oncea acces rapid la drumul expres. Cu această ocazie va fi asfaltată și intrarea în cartier prin strada Macului. Riveranii au pus indicatoare prin care le cer șoferilor să circule încet ca să nu ridice praful!
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) Indicator de pe strada Macului
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) Strada Cucului
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) Strada Cucului
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) strada Cartierul Tineretului
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) strada Cartierul Tineretului
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) strada Cartierul Tineretului
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) strada Cartierul Tineretului
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) strada Cartierul Tineretului
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) strada Cartierul Tineretului
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) Strada Cucului
Ulițele Oradiei: Exemplu de bune practici pentru alte orașe, Oradea are, de fapt, tot a treia stradă neasfaltată! (FOTO) Strada Cartierul Tineretului
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aproape că nu este zi în care orădeni din toate colţurile oraşului să nu se plângă Primăriei de hârtoapele de sub geamurile lor.

"Sunteţi de râsul lumii!", "Pericol de accidente!", "Drumul e plin de gropi şi bălţi" sau "Vă rugăm să reparaţi strada" sunt mesaje transmise municipalităţii în ultimele două săptămâni prin aplicaţia Oradea City Report de către locuitori ai străzilor Plantelor, Şanţului, Episcop Ion Alexi ori Piatra Craiului. Şi sunt doar câteva exemple. Oraş cu pretenţii de destinaţie turistică, Oradea are tot a treia stradă neasfaltată!

Asfalt... doar în 2026

Când a primit răspunsul Primăriei, administratorul firmei Reifen Trade s-a enervat. "Prin propunerile făcute în programul multianual de modernizare de străzi în municipiul Oradea, strada Lascăr Catargiu este propusă a fi modernizată în 2026", se menţionează în adresa semnată de viceprimarul Florin Birta. Termenul este, însă, doar orientativ. Potrivit documentului, modernizarea străzii depinde "în primul rând de lucrările de introducere a reţelei de apă şi canalizare propuse a fi executate prin programe implementate de Compania de Apă Oradea şi, nu în ultimul rând, de resursele financiare de care va dispune municipalitatea".

"Sunt revoltat! Firma pe care o conduc plăteşte 50.000 lei impozit pe proprietate pe an!", spune Cosmin Bursaşiu (foto), unul dintre liderii mişcării Rezist din Oradea. "Firma funcţionează în strada Lascăr Catargiu de 14 ani şi alimentează bugetul local cu sume consistente. Aici a fost primul parc industrial al Oradiei, într-o vreme în care Primăria nici nu se gândea să înceapă lucrări în Calea Borşului".

Bursaşiu consideră termenul fixat pentru modernizarea străzii o bătaie de joc. "De ani de zile iarna ne umplem de noroaie, iar vara de praf. În 2026, când Primăria spune că va ajunge aici cu asfaltul, firma va avea deja 20 de ani de când funcţionează aici", protestează bărbatul.

Praf şi pulbere...

Pentru orădenii obişnuiţi doar cu zona centrală şi cartierele de blocuri, mândri de ritmul accelerat al dezvoltării oraşului, cifrele ar putea fi de-a dreptul şocante. Din cele 932 străzi din Oradea, 638 sunt modernizate, iar 294 sunt, de fapt, uliţe. Practic, tot a treia stradă este din pământ sau acoperită cel mult cu pietriş.

Exemplele încep din cartierele vechi ale oraşului, cum ar fi Ioşia (cu străzi ca Pionierilor), Cantemir (cu strada Luceafărului), Gutenberg (cu Aurorei, Digului, Năvodarilor) ori Oncea (Gheorghe Pituţ, Ioan Pop Reteganul sau Cucului). De altfel, aici, locuitorii străzii Macului au şi montat la intrarea în cartier indicatoare prin care cer şoferilor să circule cu viteză redusă ca să nu ridice colbul de pe drum. "Reduceţi viteza. Praful e mare. Vă mulţumim!", scrie pe tăbliţele prinse în pomi. Mai rău ca la ţară!

Iarna pe uliţă

Dacă locuitorii cartierelor vechi umblă încă prin noroaie sau colb, în funcţie de anotimp, orădenii din noile dezvoltări imobiliare au şanse cu atât mai mici să vadă asfalt pe străzi.

În cartierul Tineretului, în care tocmai Primăria vinde orădenilor locuri de casă cu mii de euro, asfaltul este doar un vis frumos. "E plin de noroi şi gropi. După ce am tot făcut reclamaţii, acum două săptămâni Primăria a trimis o maşină să niveleze pietrişul. Acum, că au tot trecut pe stradă basculante şi a început să plouă, s-a ales praful de toată nivelarea", povesteşte Nicoleta Ardelean.

Dacă în cartierul Primăriei locatarii umblă prin gropi, în cele înfiinţate prin împroprietăriri pe diferite legi, cum ar fi Veteranilor, ori în cele create de dezvoltatorii imobiliari, precum Grigorescu ori Bălcescu, riveranii n-au nicio şansă să iasă din noroaie. "O dată sau de două ori pe an vine Primăria şi împrăştie piatră. Evident că se face la loc noroi", spune Marius Leţ (foto), locuitor din Bălcescu. În condiţiile în care cartierul nu are nici măcar apă şi canalizare, până la drumuri asfaltate mai e cale lungă...

Noi şi neasfaltate!

Adevărul e că asfaltarea tuturor străzilor este o himeră. An de an, pentru fiecare stradă asfaltată apare una nouă, evident nemodernizată. "Dacă la începutul lui 2016 oraşul avea 879 străzi, în 2019 numărul lor a ajuns la 932. În doar 4 ani s-au adăugat reţelei stradale 53 străzi noi ca urmare a dezvoltărilor imobiliare, iar toate acestea se contabilizează în contul străzilor nemodernizate", spune viceprimarul Florin Birta (foto).

A fost nevoie de investiţii de zeci de milioane de euro pentru ca asfaltul să se întindă treptat în oraş. "În 2008 Oradea avea undeva la 500 străzi nemodernizate. În 12 ani, chiar dacă reţeaua stradală a crescut, Primăria a reuşit să reducă numărul la 300", arată Birta.

Cele 200 străzi asfaltate după anul 2008 înseamnă o medie de 16,6 artere pe an. Cifrele sunt doar orientative, pentru că lungimea străzilor variază. "Oradea poate suporta financiar modernizarea a circa 15-20 străzi pe an, în funcţie de mărimea acestora. Intenţia noastră este să modernizăm până în 2026 încă 200 străzi. Pentru asta va trebui să ridicăm însă ritmul de asfaltare undeva la 35 artere pe an", spune viceprimarul.

Provocarea e cu atât mai dificilă cu cât asfaltarea unei artere trebuie precedată de introducerea sau modernizarea reţelelor de utilităţi din subteran, ceea ce înseamnă costuri suplimentare. În plus, cu excepţia proiectelor de regenerare urbană care vizează punctual zone abandonate sau proiectele de mobilitate care presupun reaşezarea tramei stradale, finanţatorul european nu agreează ideea investiţiilor în asfalt. Modernizările de străzi sunt suportate, deci, din bugetul local...

Oradea veche şi restul lumii

Lista celor 200 uliţe care vor intra la asfaltare va fi stabilită după criterii clare. "În primul rând, vor fi modernizate străzile din cartierele vechi. Nu e normal să duci asfaltul pe deal sau la limita oraşului când ai în Ioşia orădeni care aşteaptă asfalt de 80 de ani", susţine Birta. Potrivit viceprimarului, anul acesta municipalitatea va asfalta ultimele străzi nemodernizate din Ioşia veche şi majoritatea celor din Oncea nouă.

În paralel, Primăria va începe modernizarea străzilor adiacente lucrărilor de investiţii. Cel mai bun exemplu îl constituie arterele de deasupra Căii Bihorului, de-a lungul căreia drumul expres se va prelungi de la podul Teodor Neş până la ieşirea din oraş spre Biharia. Aici vor fi asfaltate străzi precum Dimitrie Anghel, Caişilor, Cireşilor ori Viilor.

Noile cartiere vor vedea asfalt abia de anul viitor încolo. "În Grigorescu lucrările de modernizare a străzilor vor începe undeva în anul 2021, iar în cartierul Tineretului în 2022", prevede viceprimarul Birta.

Până atunci, locuitorii zonelor mărginaşe sunt condamnaţi să bată în continuare uliţe mocirloase ori pline de praf. Valul de asfalt se revarsă greoi dinspre centrul oraşului spre periferie. Şi niciodată nu se ştie ce poate întâlni în cale...


LIMITAŢI LA BUGET
Zece milioane de euro pe an

Conform evidenţelor municipalităţii, din cele 932 străzi ale Oradiei, cu o lungime totală de 470 kilometri, nu mai puţin de 294 artere, lungi de 145,6 kilometri, sunt străzi desfundate.

Potrivit unui calcul făcut de anul trecut de Primărie, modernizarea uliţelor ar presupune investiţii de peste 60 milioane euro, exclusiv din bugetul local! "Având în vedere că bugetul total de investiţii al Oradiei din resurse proprii este undeva de 20 milioane euro pe an, putem aprecia ca jumătate din aceşti bani să îi ducem în asfaltarea străzilor, iar ceilalţi pentru alte proiecte: pasaje, şcoli, spitale", spune primarul Ilie Bolojan (foto).

Pentru anul acesta calendarul de lucrări al municipalităţii vizează modernizarea a 37 de străzi, iar pentru 2021 asfaltarea a încă 40 de artere.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
24 Comentarii
1234
Paradoxal un ungur Rimler o introdus lumina, canalizarea, tramvaiul, construit palate, preluat orașul din mâinile bolșevicilor și predat armatei române.
Postat 12 Februarie 2020, 09:15 de oradeaveche
oradeaveche plina de noroaie si baraci insalubre
Armata Romana a eliberat Oradea pe 20 Aprilie 1919 dar le-a dat ragaz ungurilor sa-si adune catrafusele (ma refer la administratia orasului). Primul primar roman, Coriolan Bucico, a fost instalat pe 8 februarie 1920. Dupa aceasta data a inceput dezvoltarea si modernizarea orasului.
Postat 12 Februarie 2020, 08:27 de 1234
1234
Nu chiar, Armata Română o intrat în Oradea pe 19 aprilie 1919.
Postat 11 Februarie 2020, 22:11 de oradeaveche
oradeaveche
Azi e 11 februarie. Doua zile... Ha-ha
Postat 11 Februarie 2020, 21:57 de 1234
1234
Acum 100 de ani ungurii nu mai ocupau Oradea, războiul era gata, pe 9 februarie 1920 începea mandatul primului primar român Coriolan Bucico.
Postat 11 Februarie 2020, 21:30 de oradeaveche
Fata de ce a fost acum 100 de ani...
Acum e raiul pe Pamant. Sunt metropole din tarile dezvoltate care au inca strazi neasfaltate. Ce sa mai zici de acum o suta de ani, cand ungurii ocupau inca Oradea, iar noroiul era pana la genunchi pe strazi. Abia puteau trece carutele trase de cai. Hai ca e bine, sa nu fim carcotasi. Lucrurile merg bine. Orasul se modernizeaza si dezvolta frumos.
Postat 11 Februarie 2020, 20:48 de 1234
Fanarioti
Intimplator am avut o discutie cu un fericit proprietar din cartierul tineretului.Ai apa curenta,canalizare,curent ,gaz? Oh,da...Felicitari,drum asfaltat? Oh, nu...Din vorba-n vorba, euforia omului si admiratia mea incepe sa paleasca.Adica civilizatia are costurile ei.Incepe omul sa marturiseasca cum l-a costat bransamentul monofazic vreo 4000 lei,ca l-a ajutat un cunoscut,la gaze tot pe-acolo,desi a avut oferta si de 8000,hop si canalizarea,apa 4000.Stai putin,zic eu,adica un sant pe care ti-l facea orice buldo cu maxim o suta ,doua,8 metri de teava de 110(10lei/m) si 10 m de polietilena(3lei/m)...nu poate sa coste 4-5000 lei.Ba poate:firma trebe sa fie agreata de CAO.In deviz,apare decopertare(?)de 2 ori,chiar daca in acelasi sant s-au bagat si apa,si canalizarea.Autorizatie,Inchidere autorizatie etc.Un delir de taxe,avize,autorizatii catre Dijmuitorul nr.1 al urbei+foamea firmelor"agreate".Un cartel de tip mexican,bine organizat,exclusivist,cu care nu ai nici o sansa sa fii destept.Primaria orasului luminii este un nou Fanar,care dijmuieste direct si indirect prin acesti "agreati" populatia captiva,sulemenita in hainele sclipitoare ale "dezvoltarii".Nu vreau sa spun ca 20-40% din sume ajung unde trebuie,pentru ca roata sa se invirta,fara scirtiituri...Desi se pare ca : Reguli noi în construcții: Investitorii vor fi obligați să facă branșamentele la utilități pe cheltuiala lor/Racordarea la gaze, gratuitatea care costă. Cei care vor racord la gaz ar trebui să nu mai plătească extinderile de rețea/ "Legea 167 din 2018 obligă distribuitorii de gaze naturale să facă legătura gratuit de la rețeaua stradală și până la adresa solicitantului. Deși legea este în vigoare de aproape 6 luni, facturile de racordare la utilități pot ajunge și până la 10 mii de lei".Fascinant.
Postat 11 Februarie 2020, 20:10 de excalibur
După 13 ani...
...Europa asta e o babă extravagantă care ne dă bani numai pentru lucruri excentrice. Niște rețele de apă și canalizare, niște strazi asfaltate, niște autostrazi ca lumea, niște spitale de Doamne'ajută nu finanțează, Doamne ferește! Numa' freze la mansardă și figuri!
Postat 11 Februarie 2020, 18:55 de FaBULA
Birta minte și totuși nu-i crapă asfaltul din obraji !?!
În 2008, conform raportului de lucrări pentru asfaltare, întocmit de Direcția Tehnică și semnat de niște oameni care știau cu adevărat dirigenția de șantier, numărul străzilor identificate pentru modernizare a fost de ... 179, fix la obiect !?! Nu 300 ca acum !?!
Postat 11 Februarie 2020, 18:11 de CrisDumi
"Rețeaua Bolovan" și-a proritizat lucrările, executanții, termenele și șoaga electorală de încasat !?!
Asfaltarea străzilor e stabilită pentru 25 de ani de acum înainte ... ca să se poată lua totul de la început într-un ciclu continuu, iar banii să circule în beneficiul rețelei 24/24 !?!
Postat 11 Februarie 2020, 18:05 de CrisDumi
mda...
Nu pricep, Strada Cucului serpuieste printre blocuri pe urma se termina in camp. Se va face o jonctiune cu viitorul sens giratoriu de la baza dealului spre Paleu?
Postat 11 Februarie 2020, 14:27 de seth
O realitate mascată,nepermis de mult
Pe la mijlocul secolului trecut,o mare personalitate a culturii românești,dar de anvergură mondială, spunea,citez: "Romania este o farsă reușită".Extrapolând și păstrând proporțiile,putem și noi orădenii să spunem că Oradea este o farsă reușită.Avem clădiri reabilitate,avem centură,avem pasaje,avem aquapark,avem multe,dar ...e vremea unei schimbări de mentalitate și de viziune din partea primăriei. Oradea trebuie să se dezvolte inteligent,ținând cont de particularitățile noastre,nu urmând exemplul Cluj,care a ajuns deja blocat și greu digerabil pt.oamenii de rând,cu tot IT-ul lor,salarii peste medie ..etc.
Postat 11 Februarie 2020, 13:47 de altoradean
Oradea e un exemplu de urmat in Romania
Dezvoltarea se vede cu ochiul liber, acum 5-10 ani Iosia era un cartier cu strazi ca la tara, neasfaltate, pline de gropi, acum mai exista doar o strada- Pionierilor neasfaltata, care va intra in modernizare f curand... Dosul Garii s-a asfaltat deja, si asta e doar un exemplu la indemana... Cinste Primariei Oradea si lui Ilie Bolojan, carcotasii sa moara de ciuda!!! Ba iesiti voi la pensie si tot Bolojan va fi primar atunci hehehe
Postat 11 Februarie 2020, 12:20 de cetateanbihorean
::::::::::::::::
Dimitrie Anghel, Caisilor, Cireșilor, Viilor? Astea sunt în covârșitoare parte pline de case noi. Practic în acea zona se asfaltează doar la vilute. Fix acolo unde Birta zicea ca nu. Pe de alta parte dubla măsură e litera de lege la primărie. Dc e vorba de ei atunci vai doamne pai trebuie musai etapizat totul pana în 2200 da când vine vb de cetățean apoi ferească sfinții. Asa îți vara obligații de mii de euro în cârcă de pe o zi pe alta de parca aici ar fi Elveția și toți am deține un cont gras în banca.Exemplu e cel cu cet unde vor desființa în câteva luni rețeaua dp o groaza de străzi da sa nu se plângă nimeni ca vor avea oamenii 6 luni sa inventeze ce vor face la iarna(nu nu în 2026 ce peste 6 luni) asa ca s-a trezit Necula ala ca trebuie musai urgentata ieșirea cet acolo unde pana mai ieri erai obligat sa stai cu ei. La fel ideea cu hornurile amânată probabil din rațiuni electorale da și acolo au inventat un impozit(amenda) pt cei ce nu se conformează de urgenta de pe azi pe mâine (toate astea anunțate la pachet cu scumpirea drastica a taxei de spargere a drumului pt orice lucrare, ca să fie și ceva ironie în chestia asta) Practic ce visează Birta sau alți aiuriti de prin primărie oamenii sunt obligați sa execute următoarea zi indiferent de costuri,la ei e 2026,2030,2200 toamna. Da sa vedeți cu puz ul asta nou din centru. Deci cine nu are suta de mii de euro în banca să-i satisfacă visele aiuristice a primarului poate începe de pe acum să-și vândă casa ca primăria va găsi oricum o modalitate să o ia și despăgubirile în multe cazuri sunt o gluma. Ăștia nu vad ca în realitate orașul asta a tot sărăcit în comparație cu vecinii și nici urma de acea bună stare pe care o tot clamează. Practic în Floresti se construiește mai mult.
Postat 11 Februarie 2020, 11:26 de Robert
pinonel
Îi ceva normal ca primăria să facă străzi în Ceyrat altfel ce firmă îți construiește atâtea blocuri în câmp.
Postat 11 Februarie 2020, 11:23 de oradeaveche
Pinonele
De nu ai fi prost nu ai fi tu. In primul rand invata nickname-ul. Stii tu aia: pana sa fie internetul stia doar familia ta ca esti prost. Acuma afla asta o gramada. Si daca am zis balastru e marea problema. Da, asa imi apare pe factura de materiale de umplutura. Acuma mergi tu si zi-le la balastiere sa schimbe. Vai ce destept te-ai dat acuma, pot sa te ating? Sa ma inchin la comentariul tau? Mai apoi taran esti tu (de ala la care te referi, nu te refereai la oamenii cinstiti de la tara), de incult infect, rupt innl coor de foame si lipsuri. Saracia si prostia sunt caracteristicile tale. Legheleu s-a folosit intre ghilimele, si daca nu ai fi asa prost cum te tot arati pe aici ai sti ce inseamna ghilimelele si etimologia cuvantului. Da nu ai cum. @moderatori, daca vreti sa ma suspendati nu ma supar, dar asta deja si-o cerea de ceva vreme.
Postat 11 Februarie 2020, 11:13 de poiu
calmo
Încă nu te suspendăm, dar te rugăm să fii mai calm. Și nu te lăsa provocat. Până acum erai mult mai controlat :)
Postat 11 Februarie 2020, 12:08 de Moderator
excalibur
Te caută NeluKolonelu, să-ți de-a ceva bani saracule
Postat 11 Februarie 2020, 11:07 de sandu1260
cont suspendat
Sandu1260, îți suspendăm contul pentru 3 zile, pentru încălcarea repetată a regulamentului privind comentariile!
Postat 11 Februarie 2020, 11:58 de Moderator
Că ca el altu' n-avem...
...de birtinez zic. Legatura intre strada Bumbacului si strada Iancu de Hunedoara este facuta de strada Ion Bradu. Intr-o parte a strazii Ion Bradu, camp, legheleu cum zice cimpoiu'. In cealalta parte se construieste in draci, bloc langa bloc. Strazile cu blocuri inca n-au nume (google maps nu-l stie, dar sunt asfaltate!!! Zona Ceyrat, aceeasi situatie, blocurile nu sunt gata, dar strazile dintre ele sunt asfaltate. In plus s-a introdus si gazul metan, da-l in **** de cet!!! Concluzia: degeaba batem noi apa-n piua, degeaba au platit unii impozit 70 de ani, modernizarea strazilor orasului sta in pixul țăranului si al clicii din preajma lui. P.S. Cimpoiule, BALAST, repet, BALAST se numeste amestecul nesortat de pietris si nisip. Balastru zici tu si țăranii care conduceți Oradea, dați un hcl si schimbați DEX-ul.
Postat 11 Februarie 2020, 10:41 de pinonel
TKO
Gen Italiană care era plină de gropi, parcări desfundate, iluminată pe ici-colo? Progresul îi evident. Multe lucruri nu-mi plac nici mie dar nu blamez orice de dragul de a fi contra. P.S.: Italiană s-a refăcut în primii ani de mandat și pentru că un fost consilier de al primarului stătea acolo, nu mă deranjează pentru că beneficiază toți. Îi corect, nu. Practic, da.
Postat 11 Februarie 2020, 09:14 de oradeaveche
Ohooo... Afara e vopsit gardu', inauntru-i leopardu'
Bine ca nu s-au dus aia de la televiziuni si in afara centrului ca isi dadea Primaria cu firma in cap.
Postat 11 Februarie 2020, 08:58 de TKO
Exemplu de bune practici ...
Trotuar lărgit şi porfirat – 317 euro/mp.Pe republicii.50.000 lei impozit=10.000€.Impartim la 300 si obtinem 35mp.Impartim la 6metri latime drum=6metri liniari.Cam putin.Porfirul ar putea fi totusi,solutia ...temporar,pina vine asfaltul.
Postat 11 Februarie 2020, 08:54 de excalibur
Obiectiv.
Îi normal să se prioritizeze străzile pornind de la centru, zonele limitrofe centrului, cartiere și apoi periferii. Să fiu un pic acid, cetățeanu cu gumele care are mereu ceva de obiectat n-a văzut că-i în noroi când a deschis afacerea, ce se aștepta?! Ironia sorții, rezistă nene sau mută-te pe-o stradă asfaltată! Ah, acolo-i mai scump! Eu puteam recent să-mi iau casă pe Luceafărului în Cantemir, la doi pași de bulevard, nu am luat-o că era stada neasfaltată, ghinion între timp s-a asfaltat. Comparativ cu acum 30 de ani când era un sat, infrastructura s-a modernizat și se va moderniza în continuare.
Postat 11 Februarie 2020, 08:30 de oradeaveche
În condiţiile în care cartierul nu are nici măcar apă şi canalizare, până la drumuri asfaltate mai e cale lungă...
E destul de logic.Nu te apuci sa asfaltezi o strada ca s-o sparga dupa aia CAO,de frica infringementului UE."România este foarte aproape de declanşarea procedurii de infringement din cauza faptului că nu s-a conformat prevederilor Directivei europene 91/271/EEC, al cărei termen de aplicare era 31 decembrie 2018, în sensul ca toţi locuitorii din aşezările mai mari de 2.000 de locuitori să aibă gospodăriile branşate la canalizare. Prin declanşarea infringementului, ţara vizată este obligată la penalităţi zilnice sute de mii de euro şi riscă şi returnarea fondurilor europene primite pentru construirea sistemelor de canalizare."Cartierele astea probabil au sub 2000 locuitori.Este totusi si un avantaj direct:O cladire fara apa,canalizare,curent, plateste d-lui birta un impozit mai mic.Ne ocupam in curind si de problema asta...
Postat 11 Februarie 2020, 08:18 de excalibur
Drept e
Trebuie sa fii maaare destept sa iti faci casa unde pana nu de mult de cultiva agrigol. Ti-a tras dezvoltatoru o dunga de balastru si l-a numit drum si ti-a promis asfalt si canalizare. L-ai crezut. Apoi ai descoperit ca trebuie sa cumperi 1 2 stalpi de curent daca vrei bec si post de lucru. Asta pe langa costul bransarii. Da ai primit gaz dupa 5 6 ani, esti cineva. Ce conteaza ca masina bate din fiecare nit si piulita, ca ai praf pe ea de alimentezi o betoniera, ce conteaza maruntisurile cand stai la casa in cartiere "de elita". Ca acolo se duce snobismul la romani, sunt atatea case/terenuri de vanzare la aceeasi distanta de oras, da na... Omu vrea, omu ia, sa aiba apoi motiv sa se planga. Sice daca ia impozite primaria? Cati ani ar trebui sa amortizeze din impozite atatea lucrari in asemenea locuri? Iar din alea 293 de strazi mai kult de junate erau "legheleu" acu 8-10 ani, maxim 12
Postat 11 Februarie 2020, 08:13 de poiu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4 RON
  • 1 EUR = 4.7694 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON