URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 12 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
O alianță cu Debreţinul ar fi viabilă dacă cele două aeroporturi ar fi de puteri apropiate. Or, noi venim cu nicio cursă externă, cu un terminal neterminat și cu o conducere Pásztor-Mang impotentă, indolentă și ineficientă. Ei au o Primărie care chiar investește masiv în aeroport, au zeci de curse externe și, mai ales, un operator strategic ungar.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Că e o vedetă media, artist, politician ori simplu concurent la emisiuni de talente, omul de la televizor continuă să fascineze. Mirajul televiziunii creează în timp record celebrităţi şi îi menţine în viaţă pe cei dependenţi de aparate - de aparatul de filmat, de microfon, de luminile din platou, de camera de filmat. Sâmburele dorinţei de a fi văzut şi recunoscut de toată lumea pare să germineze în fiecare dintre noi.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infarctul miocardic acut (IMA) reprezintă necroza ireversibilă a unei părţi din miocard, aproape întotdeauna datorită aterosclerozei coronariene. Mecanismul de producere este scăderea bruscă a fluxului sanguin coronarian în urma fisurării şi ruperii unei plăci ateromatoase de la nivelul unei artere coronare afectate în prealabil de ateroscleroză, fapt ce determină formarea unui tromb care obturează artera şi necroza ulterioară a teritoriului deservit de această arteră.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
29 Octombrie 2019, 16:00

"Oprite" de Poliţia Rutieră! Primele tramvaie Astra Arad vor ajunge la Oradea abia la începutul anului viitor (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primele două tramvaie, din lotul de 20 comandate de municipalitate constructorului Astra Arad, vor ajunge la Oradea abia la începutul anului viitor.

La cererea Poliţiei Rutiere

Programate să intre în probe de la 1 Decembrie, primele două tramvaie Astra Arad vor circula pe liniile orădene doar din luna ianuarie 2020.

"În septembrie, Poliţia Rutieră a solicitat că atunci când achiziţionăm mijloace de transport în comun acestea să fie dotate cu instalaţii care să le permită o autonomie de funcţionare de câteva sute de metri în cazul în care alimentarea cu energie electrică se întrerupe", a declarat viceprimarul Mircea Mălan (foto), marţi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit edilului, rutieriştii au cerut dotarea tramvaielor cu acumulatori pentru ca acestea să nu se oprească în intersecţii când rămân fără curent şi să blocheze traficul auto, aşa cum se poate întâmpla în sensul giratoriu din faţa Bisericii Emanuel sau pe viitoarea linie de tramvai din Calea Aradului, la virajul la stânga pentru a înainta spre Cantemir de-a lungul Peţei.

Primele două, în ianuarie

În plus, până la predarea către beneficiar, tramvaiele vor fi modificate astfel încât să corespundă noilor norme europene privind evacuarea în caz de incendiu.

Având în vedere modificările cerute, reprezentanţii municipalităţii au semnat pe 14 octombrie cu constructorul tramvaielor un act adiţional de prelungire cu cinci luni a termenului de predare a primelor zece tramvaie.

Astfel, primele două tramvaie de probă vor ajunge la Oradea în luna ianuarie, iar alte două vor fi predate până pe 15 martie 2020, întregul lot urmând să fie predat până la 15 mai 2021.

Pe încercate

Potrivit viceprimarului Mircea Mălan, primele două tramvaie pentru probă vor circula, pe rând, pe toate liniile de transport din Oradea. "Vrem să vedem cum se comportă în curbele din oraş şi să ne convingem de calitatea lucrării, din punct de vedere al materialelor folosite şi a calităţii culorilor", a declarat Mălan.

Cele 20 de tramvaie Asta Arad vor avea o capacitate de 160 de călători fiecare, vor fi dotate cu recuperator de energie la frânare, aer condiţionat, instalaţie de încălzire, rampă pentru persoanele cu dizabilităţi etc. şi vor fi vopsite în culorile oraşului.

"Sunt tramvaie de ultimă generaţie, care vor contribui consistent la creşterea calităţii transportului public în Oradea", a spus viceprimarul.

Investiţii de milioane de euro

În momentul de faţă, municipalitatea are în derulare cinci proiecte europene, care vizează îmbunătăţirea serviciilor prestate de OTL, în valoare de peste 50 milioane euro plus TVA.

Proiectele prevăd, printre altele, achiziţia celor 20 de tramvaie (148 milioane lei), construirea noii linii de tramvai Aradului – Cantemir (49,3 milioane lei), achiziţia a 15 autobuze hibrid (22,8 milioane lei), achiziţia a şapte autobuze, din care şase de tip diesel cu Euro 6, un autobuz hibrid (558.000 euro) şi construirea unei staţii de redresare în zona blocului Cicero (3,3 milioane lei).

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
17 Comentarii
Pinonel
Pt că tine măreau taxele cu 5 lei, și apoi comentai
Postat 31 Octombrie 2019, 18:46 de Sandu1206
?!
Pe zi ce trece comentariile devin mai interesante decat articolul. Asa ca adresez si eu o intrebare cititorilor/comentatorilor : de ce a refuzat birtinezul sa adopte solutia autobuzelor electrice?! Motive ar fi fost, cei de la UE arunca cu banii pt. achizitionarea de autobuze electrice. Autobuzul il muti pe ce traseu vrei si, cel mai important aspect, nu trebuie sa darami jumatate de oras pt. a-l ,,implementa". Sau aici e ,,secretul"?! Sine, stalpi, etc, etc, toate purtatoare de parandarat...
Postat 31 Octombrie 2019, 05:58 de pinonel
Poiu
Optez pt Volvo Polestar 2 , 75 KW 56 km
Postat 31 Octombrie 2019, 01:08 de Sandu1206
@two
In conditii reale, nu de laborator nu are cum sa scoata 30%. Comparatia cu tesla era ca aia e cea mai complexa si eficienta solutie azi. Am avut-o inchiriata aia cu 3 motoare si nu, nu face cat scrie in acte. Asemenator cu consumul din hartii la masini, real e total diferit. Greutatea nu e un factor. Procentajul de regenerare se face vs consum. Deci mai greu, mai mult consum la accelerare deci procentul de regenerare variaza si difera enrom.
Postat 30 Octombrie 2019, 11:10 de poiu
poiu
Avenio are 30% deci chiar așa departe nu-i, ULF nu are publicat. Apoi să compari Tesla cu ULF e ceva, cu cât mai greu cu atât mai multă energie produce la frânare, unde mai pui că are opt roți fiecare cu motoru ei.
Postat 30 Octombrie 2019, 09:18 de two
Dumy
Parca erai jurnalist de investigatii, da esti doar un vomitator public cu acces la internet (din oacate). Stii tu ca ULF are 40% recuperare de energie? Ii zice franare sau coasting regenerativ dar tu citesti can can si antena 4. Si 40%? Pai nici Tesla nu poate atata idioato. Ingineria e SciFi pt fanii antena 3, pentru oamenii normali e ceva logic si o parte din ea, cultura generala. Asa ca daca tot bati campii, fa-o constructive, apleaca-te dupa ciuperci si faci mai multi bani decat din postaceala. Eu cumpar sa ajut oamenii nevoiasi (mental, in cazul tau). Deci cum ar zice aia de pe tarlaua ta, "du-te bă la bureți"!
Postat 30 Octombrie 2019, 07:56 de poiu
"Oprite" de Poliţia Rutieră!......Viata are prioritate!?
..pentru capacitatea redusa a instalatiei de acumulatori ??!!"Viata are prioritate"!!?? Nu zic,o fi si aceasta chichineata tehnica importanta,dar de securitatea si siguranta cetateanului oradean(femei,copii,batrani...), care circula cu acest vehicul/ mijloc de transport in comun, s-a gandit vreun factor decizional din aceasta urbe? Ordonatorul principal de credite pe Oradea, Ilie Bolojan,are pregatita infractustura pentru acest tip te tramvaie? Inaltimea borduri peronului statiei de tramvai ar trebui sa fie cel putin egala cu distanta dintre sosea si prima treapta a tramvaiului. Sa nu mai vorbim de distanta de la ultima treapta a mijlocului de transport si peronul statiei...Un bărbat(61 ani) a murit, după ce a căzut sub un tramvai, la coborare,fiind tras de acesta cativa metri, lângă parcul Olosig (2018) Oare de ce s-a dezechilibrat barbatul ??? Mister!!??. Oare cine e de vina ? Nu are importanta! Bine ca Oradea se "dezvolta"... bine ca Politia Rutiera este pe faza! "Viata are prioritate!?"
Postat 30 Octombrie 2019, 00:41 de platona
??
Careva mai jos, cu mintea odihnita, zice de Siemens. Pai la pretul tramvaielor din Arad, cumpara doar niste Siemens-uri secon-hand, obosite, antice si de demult...
Postat 29 Octombrie 2019, 22:02 de 1011010
@crisdumi
matale esti de sex feminin?...nu-ti fie greu sa recunosti,baietii isi vor aduce aminte de bunele maniere si vei avea de cistigat,pe termen lung...Si ca sa fiu nitel galant, te misti destul de bine pentru o femeie...
Postat 29 Octombrie 2019, 19:55 de excalibur
Da capo
Contract semnat de vreun an.Acum o luna, politia rutiera solicita mijloace de transport in comun care sa aiba acumulatori cu care sa se poata deplasa citeva sute de metri in lipsa curentului.Intrebarea e de ce nu a solicitat de la bun inceput ? A aflat intre timp? Siemens-urile oradene sunt dotate cu acest sistem? Bine totusi ca rezolva Malan...
Postat 29 Octombrie 2019, 19:46 de excalibur
CrisDumi
esti dotat cu o inteligență rara, dar precară
Postat 29 Octombrie 2019, 19:17 de Sandu1206
CrisDumi
În 2008 aveam tramvaie cu 40% recuperare și vatmani ce coborau și schimbau macazu, diferența o sesizai abia în Viena unde același tramvai (cu cinci module și scaune tapițate) mergea și merge că nu percepi nici o denivelare. Infrastructură zero, marea noastră problemă, abia acum se mișcă ceva.
Postat 29 Octombrie 2019, 18:59 de two
Malan is back
O minune de viveprimar.Expert ad-hoc in porfir,piatra trani,anvelopari si acum...tramvaie.Adevarul e ca,jurist fiind,te lovesti te tot felul de probleme,pe care,vrei nu vrei, trebuie sa le rezolvi.Aceasta experienta de viata,chiar scurta si temporara,face inutila orice politehnica,arhitectura,constructii.Ar putea sa le desfiinteze,laolalta cu bugetarii.Sa trecem toti la drept,gaudeamus igitur...
Postat 29 Octombrie 2019, 18:49 de excalibur
Ăștia doi, care bateți câmpii după comentariul meu inițial ...
... sunteți nu numai habarniști, dar și bătuți în cap !?! Tramvaiele Siemens au început să circule în Oradea în februarie 2008, primele două venite la finele lui 2007 au fost în probe trei luni !?! Trei dintre acestea au fost asamblate în 2007 iar celelalte 7 în 2008 !?! Un tramvai Siemens dispune de sistem de recuperare a 40% din energia consumată, pe care o reintroduce în deplasarea proprie ... doar unul ca Bolojan nu a înțeles importanța acestui lucru !?! Prețul integral plătit pe un tramvai Siemens a fost de 2.468.888 Euro !?! Prețul unui tramvai Astra, care nu îndeplinește standardele UE în materie și este strict pentru piața românească (în contextul în care firma nu e deținută 100% de români), este de 1.810.000 Euro fără TVA (19% >n plus) !?! Așa că, diferența de preț e nesemnificativă, dar de calitate și norme îndeplinite ... ca de la cer la pământ în favoarea Siemens !?! Iar ceea ce nu știți voi, imberbilor, e că 50% din achiziția de tramvaie Siemens poate fi oricând acoperită din fonduri europene, condiția fiind să aibă cine redacta aplicația de finanțare pe programul de dezvoltare urbană din POR !?!
Postat 29 Octombrie 2019, 18:12 de CrisDumi
Ai avut si tu cucoana voie la cascaval
Pe vremea lu Filip erati multe capuse pe langa primarie. Ce bine ca ati disparut!!! Cu banii pe astea 20 de tramvaie romanesti probabil ca mergeau cumparate vreo 8(OPT) tramvaie Siemens. Dar gasca voastra traia bine din comisioane. Acum ca au disparut, culmea, trebuie sa munciti! si nu prea stiti face cam nimic asa ca stati si frecati forumul asta cu comentarii de doi bani platite cu...un ban.
Postat 29 Octombrie 2019, 17:53 de Neutryno
CrisDumi
Vai și ar de tine. Siemens au fost cumpărate în 2005
Postat 29 Octombrie 2019, 17:48 de Sandu1206
La banii ăștia se puteau cumpăra tot tramvaie Siemens ...
... care îndeplineau din start normele europene de siguranță în trafic, nu ca acestea care nici acumulatoare nu aveau în dotarea standard !?! Iar a făcut municipalitatea o cheltuială mare, pe bunuri neverificate încă în exploatare !?!
Postat 29 Octombrie 2019, 17:22 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3137 RON
  • 1 EUR = 4.7615 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON