URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 IULIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Noul inspector general şcolar, Virgil Blage, e atât de vechi în sistem încât nu se teme că, dacă-l dărâmă, o să-i cadă și lui în cap. Cu trei ani înainte de pensie își permite să spună ce crede și ce știe. Nu e un politruc obligat să-și calculeze cu exactitate pașii ca nu cumva să-l tragă tovarășii de drum pe linie moartă. A recunoscut că sistemul școlar din care și el face parte e atât de șubred, că și-a trimis copilul la școală în străinătate...
Zic şi eu
Adrian Cris
Place sau nu, e o realitate: de la apariţia sa în viaţa publică a Bihorului, Ilie Bolojan domină administraţia (mai ales) şi (ulterior) politica locală. Mai mult, a devenit un model şi la nivel naţional (din păcate nu prea copiat), prin rezultate precis măsurabile (unii zic că-i floare la ureche să faci orice cu fonduri europene, dar dacă-i aşa, alţii de ce nu-s în stare să le acceseze?). 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Mi-au plăcut mereu restaurantele mici, de tip italian sau franţuzesc, cu măsuţe micuţe, majoritatea de două persoane, decorate minimalist, apropiate una de alta, aproape înghesuite. Contrastează puternic cu ditamai mesele de ping-pong din restaurantele româneşti pe care ai loc să-ţi pui 7 feluri de mâncare simultan şi mai poţi sta şi confortabil cu coatele lăbărţate. Ne place să avem spaţiu mult pentru noi înşine fiindcă, atunci când suntem la masă, ne simţim regi şi trebuie să ne comportăm în consecinţă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei de Covid-19?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul administrativ reglementează atribuțiile prim-ministrului României în calitatea sa de conducător al Guvernului. Astfel, conform articolului 28 din cod, prim-ministrul conduce Guvernul şi coordonează activitatea membrilor acestuia, cu respectarea atribuţiilor pe care aceştia le exercită.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Alcoolismul este o problemă socială comună în general tuturor ţărilor şi care este generatoare de drame familiale şi costuri economice semnificative. Alcoolicul este un individ care are probleme în societate şi la locul de muncă din cauza consumului repetat de alcool. Negarea consumului de alcool este o caracteristică a acestora, doar anturajul putând confirma acest lucru.
29 Octombrie 2019, 16:00

"Oprite" de Poliţia Rutieră! Primele tramvaie Astra Arad vor ajunge la Oradea abia la începutul anului viitor (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primele două tramvaie, din lotul de 20 comandate de municipalitate constructorului Astra Arad, vor ajunge la Oradea abia la începutul anului viitor.

La cererea Poliţiei Rutiere

Programate să intre în probe de la 1 Decembrie, primele două tramvaie Astra Arad vor circula pe liniile orădene doar din luna ianuarie 2020.

"În septembrie, Poliţia Rutieră a solicitat că atunci când achiziţionăm mijloace de transport în comun acestea să fie dotate cu instalaţii care să le permită o autonomie de funcţionare de câteva sute de metri în cazul în care alimentarea cu energie electrică se întrerupe", a declarat viceprimarul Mircea Mălan (foto), marţi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit edilului, rutieriştii au cerut dotarea tramvaielor cu acumulatori pentru ca acestea să nu se oprească în intersecţii când rămân fără curent şi să blocheze traficul auto, aşa cum se poate întâmpla în sensul giratoriu din faţa Bisericii Emanuel sau pe viitoarea linie de tramvai din Calea Aradului, la virajul la stânga pentru a înainta spre Cantemir de-a lungul Peţei.

Primele două, în ianuarie

În plus, până la predarea către beneficiar, tramvaiele vor fi modificate astfel încât să corespundă noilor norme europene privind evacuarea în caz de incendiu.

Având în vedere modificările cerute, reprezentanţii municipalităţii au semnat pe 14 octombrie cu constructorul tramvaielor un act adiţional de prelungire cu cinci luni a termenului de predare a primelor zece tramvaie.

Astfel, primele două tramvaie de probă vor ajunge la Oradea în luna ianuarie, iar alte două vor fi predate până pe 15 martie 2020, întregul lot urmând să fie predat până la 15 mai 2021.

Pe încercate

Potrivit viceprimarului Mircea Mălan, primele două tramvaie pentru probă vor circula, pe rând, pe toate liniile de transport din Oradea. "Vrem să vedem cum se comportă în curbele din oraş şi să ne convingem de calitatea lucrării, din punct de vedere al materialelor folosite şi a calităţii culorilor", a declarat Mălan.

Cele 20 de tramvaie Asta Arad vor avea o capacitate de 160 de călători fiecare, vor fi dotate cu recuperator de energie la frânare, aer condiţionat, instalaţie de încălzire, rampă pentru persoanele cu dizabilităţi etc. şi vor fi vopsite în culorile oraşului.

"Sunt tramvaie de ultimă generaţie, care vor contribui consistent la creşterea calităţii transportului public în Oradea", a spus viceprimarul.

Investiţii de milioane de euro

În momentul de faţă, municipalitatea are în derulare cinci proiecte europene, care vizează îmbunătăţirea serviciilor prestate de OTL, în valoare de peste 50 milioane euro plus TVA.

Proiectele prevăd, printre altele, achiziţia celor 20 de tramvaie (148 milioane lei), construirea noii linii de tramvai Aradului – Cantemir (49,3 milioane lei), achiziţia a 15 autobuze hibrid (22,8 milioane lei), achiziţia a şapte autobuze, din care şase de tip diesel cu Euro 6, un autobuz hibrid (558.000 euro) şi construirea unei staţii de redresare în zona blocului Cicero (3,3 milioane lei).

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
17 Comentarii
Pinonel
Pt că tine măreau taxele cu 5 lei, și apoi comentai
Postat 31 Octombrie 2019, 18:46 de Sandu1206
?!
Pe zi ce trece comentariile devin mai interesante decat articolul. Asa ca adresez si eu o intrebare cititorilor/comentatorilor : de ce a refuzat birtinezul sa adopte solutia autobuzelor electrice?! Motive ar fi fost, cei de la UE arunca cu banii pt. achizitionarea de autobuze electrice. Autobuzul il muti pe ce traseu vrei si, cel mai important aspect, nu trebuie sa darami jumatate de oras pt. a-l ,,implementa". Sau aici e ,,secretul"?! Sine, stalpi, etc, etc, toate purtatoare de parandarat...
Postat 31 Octombrie 2019, 05:58 de pinonel
Poiu
Optez pt Volvo Polestar 2 , 75 KW 56 km
Postat 31 Octombrie 2019, 01:08 de Sandu1206
@two
In conditii reale, nu de laborator nu are cum sa scoata 30%. Comparatia cu tesla era ca aia e cea mai complexa si eficienta solutie azi. Am avut-o inchiriata aia cu 3 motoare si nu, nu face cat scrie in acte. Asemenator cu consumul din hartii la masini, real e total diferit. Greutatea nu e un factor. Procentajul de regenerare se face vs consum. Deci mai greu, mai mult consum la accelerare deci procentul de regenerare variaza si difera enrom.
Postat 30 Octombrie 2019, 11:10 de poiu
poiu
Avenio are 30% deci chiar așa departe nu-i, ULF nu are publicat. Apoi să compari Tesla cu ULF e ceva, cu cât mai greu cu atât mai multă energie produce la frânare, unde mai pui că are opt roți fiecare cu motoru ei.
Postat 30 Octombrie 2019, 09:18 de User anonimizat
Dumy
Parca erai jurnalist de investigatii, da esti doar un vomitator public cu acces la internet (din oacate). Stii tu ca ULF are 40% recuperare de energie? Ii zice franare sau coasting regenerativ dar tu citesti can can si antena 4. Si 40%? Pai nici Tesla nu poate atata idioato. Ingineria e SciFi pt fanii antena 3, pentru oamenii normali e ceva logic si o parte din ea, cultura generala. Asa ca daca tot bati campii, fa-o constructive, apleaca-te dupa ciuperci si faci mai multi bani decat din postaceala. Eu cumpar sa ajut oamenii nevoiasi (mental, in cazul tau). Deci cum ar zice aia de pe tarlaua ta, "du-te bă la bureți"!
Postat 30 Octombrie 2019, 07:56 de poiu
"Oprite" de Poliţia Rutieră!......Viata are prioritate!?
..pentru capacitatea redusa a instalatiei de acumulatori ??!!"Viata are prioritate"!!?? Nu zic,o fi si aceasta chichineata tehnica importanta,dar de securitatea si siguranta cetateanului oradean(femei,copii,batrani...), care circula cu acest vehicul/ mijloc de transport in comun, s-a gandit vreun factor decizional din aceasta urbe? Ordonatorul principal de credite pe Oradea, Ilie Bolojan,are pregatita infractustura pentru acest tip te tramvaie? Inaltimea borduri peronului statiei de tramvai ar trebui sa fie cel putin egala cu distanta dintre sosea si prima treapta a tramvaiului. Sa nu mai vorbim de distanta de la ultima treapta a mijlocului de transport si peronul statiei...Un bărbat(61 ani) a murit, după ce a căzut sub un tramvai, la coborare,fiind tras de acesta cativa metri, lângă parcul Olosig (2018) Oare de ce s-a dezechilibrat barbatul ??? Mister!!??. Oare cine e de vina ? Nu are importanta! Bine ca Oradea se "dezvolta"... bine ca Politia Rutiera este pe faza! "Viata are prioritate!?"
Postat 30 Octombrie 2019, 00:41 de platona
??
Careva mai jos, cu mintea odihnita, zice de Siemens. Pai la pretul tramvaielor din Arad, cumpara doar niste Siemens-uri secon-hand, obosite, antice si de demult...
Postat 29 Octombrie 2019, 22:02 de 1011010
@crisdumi
matale esti de sex feminin?...nu-ti fie greu sa recunosti,baietii isi vor aduce aminte de bunele maniere si vei avea de cistigat,pe termen lung...Si ca sa fiu nitel galant, te misti destul de bine pentru o femeie...
Postat 29 Octombrie 2019, 19:55 de excalibur
Da capo
Contract semnat de vreun an.Acum o luna, politia rutiera solicita mijloace de transport in comun care sa aiba acumulatori cu care sa se poata deplasa citeva sute de metri in lipsa curentului.Intrebarea e de ce nu a solicitat de la bun inceput ? A aflat intre timp? Siemens-urile oradene sunt dotate cu acest sistem? Bine totusi ca rezolva Malan...
Postat 29 Octombrie 2019, 19:46 de excalibur
CrisDumi
esti dotat cu o inteligență rara, dar precară
Postat 29 Octombrie 2019, 19:17 de Sandu1206
CrisDumi
În 2008 aveam tramvaie cu 40% recuperare și vatmani ce coborau și schimbau macazu, diferența o sesizai abia în Viena unde același tramvai (cu cinci module și scaune tapițate) mergea și merge că nu percepi nici o denivelare. Infrastructură zero, marea noastră problemă, abia acum se mișcă ceva.
Postat 29 Octombrie 2019, 18:59 de User anonimizat
Malan is back
O minune de viveprimar.Expert ad-hoc in porfir,piatra trani,anvelopari si acum...tramvaie.Adevarul e ca,jurist fiind,te lovesti te tot felul de probleme,pe care,vrei nu vrei, trebuie sa le rezolvi.Aceasta experienta de viata,chiar scurta si temporara,face inutila orice politehnica,arhitectura,constructii.Ar putea sa le desfiinteze,laolalta cu bugetarii.Sa trecem toti la drept,gaudeamus igitur...
Postat 29 Octombrie 2019, 18:49 de excalibur
Ăștia doi, care bateți câmpii după comentariul meu inițial ...
... sunteți nu numai habarniști, dar și bătuți în cap !?! Tramvaiele Siemens au început să circule în Oradea în februarie 2008, primele două venite la finele lui 2007 au fost în probe trei luni !?! Trei dintre acestea au fost asamblate în 2007 iar celelalte 7 în 2008 !?! Un tramvai Siemens dispune de sistem de recuperare a 40% din energia consumată, pe care o reintroduce în deplasarea proprie ... doar unul ca Bolojan nu a înțeles importanța acestui lucru !?! Prețul integral plătit pe un tramvai Siemens a fost de 2.468.888 Euro !?! Prețul unui tramvai Astra, care nu îndeplinește standardele UE în materie și este strict pentru piața românească (în contextul în care firma nu e deținută 100% de români), este de 1.810.000 Euro fără TVA (19% >n plus) !?! Așa că, diferența de preț e nesemnificativă, dar de calitate și norme îndeplinite ... ca de la cer la pământ în favoarea Siemens !?! Iar ceea ce nu știți voi, imberbilor, e că 50% din achiziția de tramvaie Siemens poate fi oricând acoperită din fonduri europene, condiția fiind să aibă cine redacta aplicația de finanțare pe programul de dezvoltare urbană din POR !?!
Postat 29 Octombrie 2019, 18:12 de CrisDumi
Ai avut si tu cucoana voie la cascaval
Pe vremea lu Filip erati multe capuse pe langa primarie. Ce bine ca ati disparut!!! Cu banii pe astea 20 de tramvaie romanesti probabil ca mergeau cumparate vreo 8(OPT) tramvaie Siemens. Dar gasca voastra traia bine din comisioane. Acum ca au disparut, culmea, trebuie sa munciti! si nu prea stiti face cam nimic asa ca stati si frecati forumul asta cu comentarii de doi bani platite cu...un ban.
Postat 29 Octombrie 2019, 17:53 de Neutryno
CrisDumi
Vai și ar de tine. Siemens au fost cumpărate în 2005
Postat 29 Octombrie 2019, 17:48 de Sandu1206
La banii ăștia se puteau cumpăra tot tramvaie Siemens ...
... care îndeplineau din start normele europene de siguranță în trafic, nu ca acestea care nici acumulatoare nu aveau în dotarea standard !?! Iar a făcut municipalitatea o cheltuială mare, pe bunuri neverificate încă în exploatare !?!
Postat 29 Octombrie 2019, 17:22 de CrisDumi
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2813 RON
  • 1 EUR = 4.8319 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON