URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 26 SEPTEMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cel mai tânăr cartier mamut al orașului este Nufărul. În perioada în care țăranii veneau la fabricile din Oradea să se odihnească, astfel că la coasă ajungeau gata osteniți, partidul comunist a decis să-i stabilizeze, și uite așa s-a născut cartierul Nufărul.
Zic şi eu
Adrian Cris
Condiţia minimă a comunicării este să existe un mesaj (un conţinut), un emiţător (care îl transmite) şi un receptor (care îl primeşte). Partidul care pune mai presus de orice "comunicarea" (cuvânt prin care, de fapt, înţelege propagandă şi atât) ignoră însă tocmai condiţia ei elementară: receptarea şi procesarea mesajului.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
După ce, zeci de ani, românii au plătit taxa de drum în prețul combustibilului, rovignete pentru drumuri și taxe de trecere pentru poduri, după ce au trecut ani mulți de la semnarea celui mai păgubos contract din istorie pentru România (contractul cu Bechtel, mulțumim Adrian Năstase!) fără ca cineva să facă pușcărie, după ce s-a furat din banii de drumuri ca-n filme, ei bine, după toate acestea, românilor li se cer din nou bani pentru a nu fi tratați drept animale și pentru a avea dreptul de a circula pe o șosea cu pretenții de autostradă. O adevărată taxă pe prostie!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre felul în care gestionează autorităţile combaterea pestei porcine africane?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Legea nr. 203/2018 privind măsurile de eficientizare a achitării amenzilor contravenţionale, lege care a intrat în vigoare pe 24 august 2018, prevede că în materia contravenţiilor rutiere se va aplica, de la 1 ianuarie 2019, o nouă metodă referitoare la achitarea acestora.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Muşcătura multor specii de păianjeni produc iritaţie locală, iar unele specii pot produce intoxicaţii mortale. În SUA există 2 specii de păianjeni importante din punct de vedere medical: văduva neagră şi păianjenul singuratic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Se pare că minciuna îl poate face pe un politician să pară mai... autentic. Oamenii tind să vadă minciunile emise de un lider politic drept o tentativă a acestuia de a se lupta cu mâinile murdare împotriva unui sistem corupt; asta în pofida faptului că minciunile sunt sfruntate şi demistificate ulterior.
14 Noiembrie 2017, 11:40

România pe invers: Sindicaliştii din CFR au modernizat pe banii lor un vagon, ca să arate că #SePoate, dar firma de stat a adus trenul la Oradea cu întârziere de o oră! (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Încă dovadă că în România totul e cu fundu-n sus: sindicaliştii din CFR au făcut un lucru pe care trebuia să-l facă societatea de stat, ai cărei şefi au lefuri grase, iar apoi firma n-a fost în stare să le respecte eforturile.

Festivitate cu întârziere

Marţi dimineaţă, la ora 7.50, în Gara Oradea era programată, conform Mersului Trenurilor, sosirea trenului Inter-Regio 1741 Bucureşti – Satu Mare, care trebuia să aducă, la capătul garniturii, şi un vagon mai special. Este vorba despre un vagon de clasa a II-a, aflat în dotarea CFR Călători de acum trei decenii, şi pe care sindicaliştii l-au modernizat, pe banii lor, strânşi din cotizaţii, pentru a dovedi că modernizarea feroviară este posibilă şi necesară, şi pentru a pune în acest fel presiune pe decidenţii politici aşa încât Guvernul să aloce fondurile necesare acestor investiţii.

Deşi la Oradea era programată o conferinţă de presă în care să fie prezentat atât vagonul, cât şi condiţiile în care a fost modernizat, precum şi scopul, trenul a ajuns cu o întârziere de o oră. Concluzia? În timp ce sindicatul a făcut treaba administraţiei, aceasta n-a fost în stare să asigure respectarea Mersului Trenurilor nici măcar la o ocazie specială, chiar dacă din Capitală până la Oradea nu s-a produs niciun eveniment meteo sau vreun accident care să fi justificat întârzierea.

Lună şi bec

În loc să ajungă la ora stabilită prin grafic, trenul Inter Regio de la Bucureşti a ajuns la Oradea la ora 8.50. În timpul staţionării, jurnaliştii orădeni au putut vedea vagonul modernizat de sindicalişti pentru aducerea la standarde europene.

Trecând prin mâinile muncitorilor de la Atelierele Griviţa, elementele rulante au fost reabilitate, vagonul a fost curăţat şi vopsit în exterior, unde a fost marcat şi cu hashtag-ul #SePoate, ca mesaj că înnoirea parcului feroviar este posibilă, cu condiţia – însă – să existe o preocupare în acest sens.

În interior, vagonul a fost complet restaurat, având în prezent 84 de locuri, pe fotolii individuale, cu tapiserie nouă şi tetiere cu huse care se pot spăla după fiecare cursă. Călătorii au spaţiu mai mult pentru picioare şi un raft pentru depozitarea bagajelor voluminoase. Vagonul are acum instalaţie de aer condiţionat, dispozitiv pentru asigurarea semnalului de internet Wi Fi, monitoare pentru afişaj, sistem de sonorizare, toaletele nu mai au nicio legătură cu latrinele infecte cu care sunt obişnuiţi clienţii CFR, iar în loc de conductor vagonul este deservit de stewarzi.

Presiune pe politicieni

Marius Munteanu, preşedinte executiv al sindicatului feroviarilor din Cluj, parte a Federaţiei Mişcare-Comercial, a explicat ulterior motivele care i-au determinat pe sindicalişti să strângă banii necesari pentru modernizarea vagonului, suma totală fiind echivalentul a doar 5.000 de euro.

„În luna septembrie am început acest demers, cu hashtagul #SePoate, prin care am vrut să atragem atenţia publicului că se poate circula pe calea ferată şi în condiţii civilizate. Campania #Se Poate presupune şi strângerea de semnături pentru a atenţiona factorii politici asupra necesităţilor de investiţii astfel încât să se asigure condiţii civilizate. Ne-am propus să adunăm 2 milioane de semnături, până acum am depăşit 600.000, pe care să le depunem la factorii de decizie politică”, a declarat liderul sindical clujean.

Acesta a explicat că ideea a aparţinut sindicatului, iar reprezentanţii administraţiei „ne-au dat tot sprijinul”.

Întrebat dacă i se pare corect ca sindicaliştii să fie cei care îndeplinesc obligaţii ale conducerii societăţii, Munteanu a răspuns, diplomat, că „Din păcate se întâmplă. Sigur că este atributul administraţiei, dar am încercat să sensibilizăm opinia publică să pună presiune asupra factorului politic, pentru că altfel CFR se va duce încet-încet spre dezastru”.

Culmea, cu viteză mult mai mare decât cea a trenurilor...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Nuntă cu motoarele turate la Sântandrei (FOTO / VIDEO)
  • Adio, Champions League! Baschetbaliștii de la CSM CSU Oradea au pierdut și meciul de acasă cu campioana Finlandei (FOTO)
  • Ziua internaţională a surzilor, sărbătorită printr-un marş cu mănuşi albe prin centrul Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • Sărbătoarea Recoltei: Ce bunătăţi sunt în Cetatea Oradea şi de ce a plecat un floricultor bihorean supărat acasă (FOTO)
  • Victorie la debut de nou sezon pentru echipa de handbal a CSM Oradea: 33-32 cu HC Szejke Odorhei (FOTO)
  • 'Puncte de vedere': În Cetatea Oradea a fost vernisată o expoziţie de imagini 3D din timpul Primului Război Mondial (FOTO)
  • 'Portretele Unirii' își așteaptă vizitatorii în Piaţa Unirii din Oradea (FOTO)
  • Deţinuţii din mai multe judeţe s-au întrecut la fotbal: Orădenii, pe locul II (FOTO / VIDEO)
  • Se toarnă fundaţia! Au început construcţia podului din strada Universităţii (FOTO)
  • Lucrările s-au terminat, ambuteiajele continuă! Trecerea de nivel cu calea ferată din strada Uzinelor a fost modernizată degeaba (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON