URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
14 Aprilie 2023, 11:11

Strada Făgărașului din Oradea a fost asfaltată. În ce stadiu sunt lucrările la noul pod peste Peța (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Strada Făgăraşului din cartierul Ceyrat a fost asfaltată, a transmis joi Primăria Oradea, precizând că se lucrează totodată la realizarea noului pod peste Peța din acea zonă.

Întâi strada...

Primăria Oradea a finalizat turnarea stratului de uzură pe tronsonul arterei delimitată de strada Universităţii şi noul pod peste Peţa. „Odată cu finalizarea noului pod şi a străzii Făgăraşului, se va crea un nou acces între strada Universităţii, Parcul 22 Decembrie şi Cartierul Ceyrat. Astfel, după finalizarea acestor investiţii, cartierul Ceyrat va fi mult mai accesibil, iar traseele în zonă vor fi scurtate", a declarat viceprimarul Marcel Dragoş.

Lucrările, executate de firma ARL Cluj, pentru suma de 6,1 milioane lei, vizează printre altele modernizarea a peste 500 metri de drum, consolidarea malului Peţei, realizarea canalizării pluviale, ridicarea la cotă a capacelor, protejarea reţelei de gaz şi amenajarea a 45 de locuri de parcare.

Constructorii mai au de realizat marcajele, indicatoarele rutiere şi trotuarul care duce la podul Ceyrat.

... apoi podul

Circulaţia prin cartierul Ceyrat va fi mult uşurată după construirea podului peste Peţa care leagă străzile Feldioarei şi Făgăraşului.

Structura podului a fost deja ridicată şi constructorii lucrează la amenajarea lui. "S-au finalizat lucrările de hidroizolaţie şi sperăm ca săptămâna viitoare să pune spartă pe pod. Dacă vremea ne va lăsa urmează ca peste două săptămâni să turnăm măcar stratul de asfalt de uzură", a declarat pentru BIHOREANUL, directorul tehnic al Primăriei, Sebastian Marchiş.

Potrivit directorului, podul ar putea fi dat în funcţiune luna viitoare, legând cele două maluri. "Recepţia lucrărilor este programată pentru luna mai, dar până atunci sperăm ca acesta să poată deja fi folosit măcar de pietoni", a spus Marchiş.

Lucrările de amenajare a podului au fost câştigate de firma Porr Construct pentru suma de 2,5 milioane lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Adaug,
Eu nu sufar de bolojenita, desi nu-mi place omul, nu inseamna ca trebuie sa-l tarasc in discutie cu orice pret. Cand e de criticat, critic, cand nu e de criticat, nu critic.
Postat 15 Aprilie 2023, 08:16 de User anonimizat
Mie imi spui sa las masina acasa?
Fac in medie pe jos 10 km pe zi. Cum altfel as sti de puntea metalica? Intre Podul Reagan si Podul Universitatii sunt peste 1 km! Podul Reagan nu e direct in cartier, acum cartierul are legatura directa cu Feldioarei. De dezbatut daca era necesar unul rutier sau era suficient unul pietonal/mijloace verzi. Privind in perspectiva si directia de urbanism luata de administratie, stimularea traficului, e bine ca s-a facut unul rutier. Inainte de a jigni, vad ca toti sunteti loviti mai mult sau mai putin pe aici, respira adanc.
Postat 15 Aprilie 2023, 08:00 de User anonimizat
Ct vorbesti prostii
Este pod la 100m , doamne mare nevoie era de el. La 100 pe Ronal Reagan e pod, daca iti e greu sa mai mergi 100 m , msi bine lasa naibii masina ca nu dai faliment cu 10 grame de benzina
Postat 15 Aprilie 2023, 07:11 de Mihaita
‘Șteptule,
Nu stau in Prima, podul era necesar pentru ca pe o distanta de peste 1 km era doar o punte improvizata metalica, pe care de abia trec doua persoane, in coltul unitatii militare. Cat despre Feldioarei, congestia nu e de la cei care locuiesc acolo, e de la cei care vin la directia copilului sau gradinita.
Postat 14 Aprilie 2023, 21:49 de User anonimizat
o porcarie
Ce nu face Bolojan pentru Prima. Stati ca mai urmeaza inca 7 demolari, strapungeri, accese doar sa ajunga toti in Prima. Imediat demoleaza jumate din Feldioarei, ca aia nu vor mai avea unde parca. Mai scrie jos un imbecil ca trebuia podul, dar imbecilul de mai jos nu realizeaza ce se va intampla pe Fedioarei, unde vor parca cei de acolo, aglomeratia creata acolo cum va fi. Dar imbecilul se gandeste numai la Prima, ca banuiesc ca acolo locuieste, si daca lui e e bine, sa-i ia naiba pe restul
Postat 14 Aprilie 2023, 19:25 de Mihaita
Str.Ioan Ciordas
Va invit sa inspectati strada Ioan Ciordas din Cantemir sa vedeti aici lucrare, desi inca nu este asfaltata dar urmeaza iar accesul proprietarilor pe o parte a strazii este mai sus cu cca.40cm fata de nivelul carosabilului.Toti ne-am apucat sa reparam casele si spargem betoane ca respectivii au cobarat prea mult soseaua.Va fi horor intrarea si iesirea din imobil mai ales persoanelor varstnice.
Postat 14 Aprilie 2023, 15:31 de Phonyx
Mda…
Sa fiu onest podul era absolut necesar, trebuia facut inainte de blocurile noi, pe principiul: “noi aducem infrastructura, dezvoltatorul construieste”. De drum nu pot sa-mi dau inca cu parerea, cat va congestiona sau decongestiona cartierul nou, dar era niste noroaie teribile pe acolo. Pacat ca prin construirea liniei de tramvai si a drumului au disparut niste arbori, nuci, plopi vigurosi.
Postat 14 Aprilie 2023, 14:25 de User anonimizat
Oare cand a fost schimbata proiectul?
In zona respectiva toata proiectele au fost schimbate in favorarea firmei Prima, cand primaria a facut licitatia pt atribuire cine sa faca blocurile respective a fost 3 loturi, fiecare castigat de alt dezvoltator, fiecare a fost vorba ca o sa faca un bloc ANL ca a primit terenul aproapa gratuita. In final tot cartierul a facut cei de la Prima, iar si acele 3 blocuri de langa linia de tramvai in loc sa fie blocuri ANL, tot a vandut-o Prima. Drumul asta a fost proiectata ca dupa pod o sa continue langa malui Petei si dupa ultimul bloc Prima o sa traverseasca linia de tramvai si se termina in strada Ceyrat ca sa genereaza si pt blocurile din AES o alternativa, continuarea asta n-au mai facut, deci iar numai au favorizat pe cei de la Prima. Cine vrea sa mearga pe scurtatura asta, nu pe Ronald Reagan o sa fie nevoita sa mearga prin drumul principal din cartierul Prima, deci cartierul respectiv nu ca nu o sa fie decongestionata de trafic, o sa fie si mai aglomerat ca si pana acuma. Tot ma intreb, ce rost are sa facem toate proiectele cat mai ieftin, toate straziile, pasajele, care ar trebui sa ajuta la decongestionarea traficului, dar fiindca tot timpul se foloseste un proiect ieftin numai pe jumatate rezolva problemele initiale? Acuma o sa asteptam inca un an sa sesizeze cineva ca aglomeatia prin cartierul Prima s-a dublat ca sa dam la licitatie continuarea strazii pentru o suma separata restul drumului, pe care n-au facut acuma?
Postat 14 Aprilie 2023, 14:04 de cititor_
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON