URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
04 Decembrie 2019, 13:20

Război pe parcări: Înăsprirea condiţiilor pentru alocarea parcărilor rezidenţiale îi încaieră pe orădeni

Război pe parcări: Înăsprirea condiţiilor pentru alocarea parcărilor rezidenţiale îi încaieră pe orădeni NE-AU ÎNCURCAT! Solicitanții parcărilor de domiciliu susțin că documentația de atribuire a fost complicată inutil. „Ce treabă are Primăria ca eu să am asigurare pe mașină valabilă? E cumva acționară la firme de asigurări? Poate vreau să merg câteva luni în străinătate şi mașina stă parcată. De ce s-o plătesc dacă nu circul cu ea?!”, protestează un orădean
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Keep it simple, stupid! Principiul KISS al marinei americane se aplică şi civililor. Păstrează regulile simple, fără să faci pe deșteptul, pentru că altfel lucrurile o iau razna!

Noile condiții de atribuire a parcărilor de domiciliu impuse de municipalitatea orădeană declanșează certuri aprinse în cadrul asociațiilor de proprietari. Nimeni nu vrea să-și piardă locul pentru că nu îndeplinește noile condiții. „Primăria cere să am permis de conducere ca să pot solicita parcare la domiciliu. Nu înțeleg de ce! Pot avea mașină și fără să am permis. O poate conduce un nepot, un prieten sau un angajat”, reclamă un locatar.

Permis, ITP, asigurare...

Noile reguli au fost adoptate în octombrie şi, cum până la sfârșitul anului asociațiile de proprietari trebuie să atribuie locurile de parcare rezidenţiale pentru viitorul an, în cartierele de blocuri a început agitația. Președinții de asociații au postat la intrarea în casa scărilor informări cu documentația necesară, iar oamenii s-au luat cu mâinile de cap.

Conform modificărilor aduse Regulamentului parcărilor de domiciliu instituit prin Hotărârea Consiliului Local 448/2010, solicitanții trebuie să depună la asociații un dosar în care să anexeze, pe lângă cererea tip, copii după cartea de identitate, permisul de conducere, asigurarea RCA și certificatul de înmatriculare cu verificarea ITP, toate valabile la zi. Dosarele incomplete se resping din start.

„Nu vor fi acceptate cererile de la persoanele care nu depun toate documentele prevăzute ori nu locuiesc în permanență în mod legal la adresa de domiciliu, precum și de la persoanele care figurează cu debite restante la bugetul local”, anunță asociațiile.

„E aberant!”

Dacă prezentarea actului de identitate este o condiţie de înțeles, pentru ca solicitantul să își poată demonstra domiciliul sau reședința, iar o altă condiţie rezonabilă e să nu aibă datorii față de bugetul local, orădenii consideră celelalte restricții cel puţin interpretabile.

„Condiția să ai permis este absurdă! Sunt familii în care părinții nu au permis, dar și-au luat o mașină pe care o conduce copilul major, care locuiește în același apartament. Dacă mașina este pe unul dintre părinți, pentru că el a cumpărat-o sau pentru că e mai ieftină asigurarea, acesta de ce să nu poată cere parcare de domiciliu?!”, protestează orădeanul Ioan Pantiș. Şi continuă: „Nu înțeleg nici de ce este obligatorie polița RCA. Dacă eu nu conduc mașina pentru că-i iarnă, am o problemă de sănătate sau sunt plecat din țară, de ce să plătesc asigurare?”.

Același lucru este valabil pentru verificarea ITP, pe care proprietarul mașinii ar putea să o amâne până pune mașina în circulație, sau pentru valabilitatea permisului de conducere, care poate fi reținut ori suspendat. „Chiar dacă Poliția Rutieră îmi ia carnetul pentru o greșeală în trafic și nu-l pot prezenta la asociație, eu tot acolo stau, tot șofer rămân și mașina tot a mea este. E aberant să îmi pierd locul de parcare!”, protestează un orădean pe Facebook.

Banii și actele

Având în vedere că în Oradea sunt 76.640 mașini și doar 16.966 parcări de domiciliu, reprezentanții Primăriei spun că au căutat criterii cât mai obiective pentru departajarea solicitanților.

„Înainte de toate, ne-a interesat ca proprietarul să aibă achitate toate impozitele, pentru că altfel ar fi fost nedrept față de orădenii buni platnici. În al doilea rând, am vrut să ne asigurăm că mașina are ITP-ul făcut și asigurarea încheiată, deci circulă, nu este doar depozitată pe domeniul public”, spune directorul economic al Primăriei, Eduard Florea.

Odată introduse noile condiții, municipalitatea ține de ele. „Am încercat să luăm în calcul toate situațiile posibile. Dacă mașina este pe numele părinților și permis are doar copilul, ori dacă este pe o firmă sau pe leasing, se poate face contract de comodat și e perfect valabil”, explică șeful Serviciului Parcări, Ioan Șimon (foto).

Funcționarul susține că multe dintre discuțiile iscate pe tema parcărilor ar putea fi aplanate chiar la nivelul asociațiilor de proprietari prin interpretarea noilor condiții în spiritul lor. „Intenția noastră a fost să ne asigurăm că pentru locurile de parcare aplică orădeni care domiciliază acolo, au toate obligațiile plătite și chiar circulă cu mașinile”, spune Șimon. Dar cum drumul spre iad e pavat cu bune intenții, certurile în asociații sunt abia la început...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
Liberté, égalité, fraternité
Se da un oras.In oras sunt blocuri.In blocuri locuiesc oameni.Unii au masina,altii nu.Masinile necesita locuri de parcare.Parcarile consuma teren.Terenul ar trebui sa fie al tuturor riveranilor,in cote egale.Prin urmare,cei ce nu au loc de parcare,sunt vaduviti de libera folosinta a terenului,acesta fiind ocupat de parcari pentru care se achita primariei 130lei/an.Banii colectati din parcari ar trebui sa constituie compensatii banesti pentru cei ce NU au parcari,nicidecum inghititi de vampirul fiscal pmo,care,ca o culme a distractiei,mai si liciteaza locurile de parcare.Deocamdata,ei fac ce vor,via "votul exclusiv al reprezentantilor lu' orban...",bazati pe faptul ca in oradea nu (mai) exista absolventi de drept...
Postat 07 Decembrie 2019, 22:51 de excalibur
inceput bun
Masurile sunt binevenite si logice, chiar daca nu au rezolvat unele detalii, dar pe viitor sunt sigur ca va fi imbunatatit regulamentul. Si o conditie suplimentara binevenita ar fi ca solicitantul sa nu fi acumulat datorii la asociatia de locatari in anul anterior depunerii cererii, mai mult de 2 luni consecutiv, in ideea ca prima luna poate intarzia din diverse motive
Postat 05 Decembrie 2019, 11:03 de ferfeleaga
Legi proaste pentru oameni prosti...
nici in domeniul public nu e mai bine... eu parchez pe domeniul public, pe un trotuar cu latime mai mare de 3 metri, lasand loc pentru pietoni destule (peste 1.5m) pe aceeasi loc de min 7-8 ani pe o zona unde totdeauna nu sunt locuri libere si primaria degeaba a demolat acum 10 ani garajele nici in ziua de azi n-are in plan sa le faca in sfarsit parcare de domiciliu... niciodaca n-am fost rau cu alti, daca cineva a parcat pe "locul meu" eu am cautat un alt loc si am lasat masina aia in pace (n-am ridicat stergatorul etc). dar ce fac unii cu masiniile lor de rabla, mai ales persoane in varsta ca stie ca acolo parchez zilnic si se parcheaza acolo pana sunt in serviciu ca e pensionar si are timp destule dimineata si lasa acolo masina MINIM o luna, doua fara sa mearga macar la piata (se vede clar ca nu a fost miscat masina nicio centimetru...) si ocupa acolo loc de la oameni care circula ZILNIC nu masina... si legea e ca trebuie sa sta o masina nemiscata 6 luni ca sa fie numit abandonat... si degeaba pune pe parbriz pol. locala somatie ca o sa fie confiscat masina dupa 6 luni, are la dispozitie 15 zile in care proprietarul merge jos la masina si scoate hartia si la revedere... politia locala zice ca a miscat masina incepe iar 6 luni... exista aici o masina rabla care sta pe aceeasi loc de 2 ani, nu are bare, stergatoare, etc asa de degradat e si daca cheama vecinii mei policia zice ca n-au ce sa faca cu el... ca lege ii lege... se vede clar pe el ca nici daca vrea nu poate sa mearga cineva cu masina aia nici 5 metri, dar ocupa acolo locul...
Postat 05 Decembrie 2019, 08:20 de cititor_oradean
Cine se scuză, se acuză... spune o vorbă..
Cred că sunt binevenite noile cerințe instituite de Primărie pentru atribuirea spre folosință (contra cost, desigur) a unui loc de parcare în parcarile de domiciliu (ori prelungirea alocării locului de parcare deja atribuit). În acest fel se face și o triere a solicitanților pe niște criterii clare și (desigur, cum era și normal) cu caracter eliminatoriu. Căci domeniul public (unde sunt înființate aceste parcări) a ajuns sa fie considerat de către unii dintre orădeni (destuli de puțini - ce-i drept, majoritatea dintre ei fiind oameni corecți) drept parte din avutului personal ("feuda" lor) și că astfel se simt lezați atunci când, prin astfel de cerințe absolut normale, li se ia dreptul auto-acordat... Căci acestea sunt (așa cum le spune și numele) PARCĂRI DE DOMICILIU (pe perioada nopții și evident în weekend), nicidecum LOCURI PENTRU DEPOZITAREA MASINILOR PE PERIOADA NEUTILIZĂRII LOR (ori, mai rău, CIMITIRE PENTRU MAȘINILE VECHI, NEUTILIZATE). Poate nu ar fi rău ca Primăria să demareze și o verificare a celor ce au obținut cu mare ușurință, acum câțiva ani, locuri de parcare (în parcarile de domiciliu) cu prioritate aceste locuri, fiind încadrați ca persoane cu handicap... "Cunoscătorii" vor înțelege de ce spun asta... ;)
Postat 05 Decembrie 2019, 05:18 de Danutz
Mașinile Euro 2,1, non-euro scoase din uz
Și mașinile fără RCA nu ar trebui sa fie parcate pe drumuri publice.
Postat 04 Decembrie 2019, 21:09 de Sandu1206
Sugestion
Primaria ar putea deschide un mic ghiseu pentru incheierea contractelor de comodat,de uz intern.Ar fi chiar trist sa ajunga o gramada de bani la notari,ghiftuiti oricum, cind s-ar putea colecta aceste sume pentru dezvoltare,eventual pentru noi parcari,fara numar.In cel mai rau caz,s-ar putea dona Radio zu, pentru promovare
Postat 04 Decembrie 2019, 19:25 de excalibur
Si inca ceva
Sa fac contact de comodat cu nevasta mea e de risul lumii,. Si sa dau la notar 150-200 lei pt ce?? Multumesc ,mai bine cheltuiesc pe copii
Postat 04 Decembrie 2019, 19:16 de tepes
Vot pierdut
Nevasta nu are permis,dar masina e trecuta pe numele ei,deci pierdem locul. Dar si voi pierdeti votul unei familii care nu a fost si nici nu este dator. Merita sa fim cinstiti??? Nu Ati mers prea departe
Postat 04 Decembrie 2019, 19:10 de tepes
Pompierul piroman
O alta problema cetateneasca rezolvata exemplar de pmo.Know-how,competenta,seriozitate.Din fericire,in urma inaspririi actelor si conditiilor,primaria va reusi ,pina la urma sa parcheze 76.640 mașini in doar 16.966 parcări de domiciliu.E o problema de hirtogarie birocratica,necesita doar putin timp.Se vor introduce si criterii suplimentare,pentru o repartizare echitabila a parcarilor,ca de exemplu: nr. de membri de familie,nr. de copii,venitul pe membru de familie,apartenenta religioasa,cazierul judiciar,capacitatea cilindrica a vehiculului,nr. de km parcursi pe an,daca persoana este sau nu bugetar,daca este donator de singe samd.Partea mai putin vesela este ca pentru fiecare criteriu se impune autentificare notariala ,iar primaria va impune o taxa de 10 lei pentru procesarea hirtiilor. Dar merita,keep on walking, Simon, the best is yet to come
Postat 04 Decembrie 2019, 18:45 de excalibur
Restul, care nu pot îndeplini condițiile ...
... vor parca la fel ca până acum !?!
Postat 04 Decembrie 2019, 17:37 de CrisDumi
Da!
Foaaarte bine! Ia sa nu mai faceti voi romanisme de genul...auzi ma, e mai ieftina asigurarea. Altii cu masini cu motoare de 3000+ trecute pe bunicii handicapati...coldusilor. Daca faceti chestii de genul, suportati acum consecintele! Altii n-au asigurare si tin masina aia in parcare ca circula cu ea de 2 ori pe an si cei care o folosesc zilnic dau ture in jurul blocurilor in fiecare zi sa poata parca. Nu e corect...ia duceti-va voi rablele in alta parte ca sa aiba unde parca cei care-si folosesc masinile zilnic. Si in primul rand masinile fara asigurare trebuiesc scoase in afara domeniului public...asa e legea! Asa ca, fara asigurare, din start n-ai ce cauta in parcarile publice. Prin prevederea aia cu asigurarea, doar se respecta legea, nimic mai mult.
Postat 04 Decembrie 2019, 15:50 de DanD
pentru ce sa dam cu var, măi?
E clar ca primaria trebuie sa faca reguli pentru ca sa reduca conflictele care exista pe tema locurilor de parcare. Aici avem mutarea conflictelor din parcare in teorie: de ce sa fac asa...? Du-o la Rabla, nu o tine pe locul unei masini care e folosita zilnic! Sigur ca pentru masinile fara ITP, fara rca, fara motor si fara roti primaria ar trebui sa asigure o alta parcare la marginea orasului parcare in care proprietarii lor sa aiba libertatea sa isi duca rablele si sa se uite la ele la orice ora, eventual sa faca schimb intre ei de loc, piese sau chiar de masina! Problema nerezolvata este cea a camioanelor si bus-urilor care sunt parcate intre blocuri si care chiar ca iti iau tot aerul si lumina. Sigur ca soferii acestora au tot dreptul sa le bage in sufletele celorlalti nenorociti deoarece...
Postat 04 Decembrie 2019, 14:21 de decalog
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON