URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
31 August 2023, 12:00

Accidentul mortal de planor din Bihor: Se fac expertize pe aparatul de zbor

Accidentul mortal de planor din Bihor: Se fac expertize pe aparatul de zbor Cum a arătat planorul pilotat de Marius Onița, după tragicul accident (sursa foto: AIAS)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Autoritatea pentru Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile (AIAS) a publicat un raport preliminar cu privire la tragicul accident aviatic petrecut anul acesta, pe 4 iunie, în localitatea bihoreană Ineu, unde pilotul unui planor a decedat, după ce s-a prăbușit cu aparatul de zbor.

Publicat la aproape trei luni după accident, documentul AIAS nu lămurește ce a dus la prăbușirea planorului. În schimb, dezvăluie o fotografie detaliată cu aparatul de zbor distrus de impact și arată că se fac teste și expertize pe componentele planorului.

Accident la aterizare

Raportul descrie istoricul accidentului, arătând că planorul marca Discus a decolat de la aerodromul Ineu în jurul orei 17.34 și că accidentul s-a produs în timpul aterizării, la doar un minut după ce pilotul anunțase că a început această procedură.

„La ora 19:02 planorul D-9095 a raportat TWR Oradea (n.r. turnul de control Oradea) despre faptul că a inițiat procedura de aterizare la aerodromul Ineu. La ora 19:03, administratorul terenului de zbor Ineu a informat telefonic TWR Oradea despre prăbușirea planorului înmatriculat D-9095, informații transmise mai departe ISU Bihor care a intervenit la fața locului și a declarat pilotul decedat”, a consemnat AIAS. În urma accidentului, planorul a fost distrus, mai arată Autoritatea.

Cum a arătat planorul pilotat de Marius Onița, după tragicul accident (sursa foto: AIAS)

Pilot experimentat

În raport se precizează că pilotul avea o licență de zbor valabilă, certificatul medical și el în termen de valabilitate și că avea aproximativ 300 de ore zburate pe planoare. Așadar, un pilot experimentat, așa cum de altfel a scris și BIHOREANUL într-un articol publicat după această tragedie.

Marius Onița avea 40 de ani, era extrem de pasionat de planorism, hobby pe care îl descoperise încă din adolescență, și era inclusiv instructor de zbor.

AIAS mai arată că planorul cu care Marius Onița s-a prăbușit era produs în anul 1985, era înmatriculat în Germania și avea un proprietar privat.


Angajat al turnului de control din Oradea, Marius Onița își arăta priceperea în acrobațiile spectaculoase pe care le făcea în aer, unele dintre ele filmate și postate pe YouTube chiar de el

Cauzele, încă necunoscute

Raportul mai precizează că o comisie AIAS a făcut o investigație la locul accidentului, colectând informații preliminare, documente privind pilotul și aeronava, înregistrări foto și video, dar și declarații.

Ce a dus la prăbușirea planorului nu se știe încă. Deocamdată, bucăți din aparatul de zbor sunt expertizate.

„Investigația acestui accident este în curs de desfășurare. În prezent, elemente constructive ale planorului se află într-un centru autorizat în vederea efectuării unor teste și expertize. După primirea rezultatelor, acestea, împreună cu informațiile colectate pe parcursul investigației, vor fi verificate și analizate, în vederea redactării raportului final. Concluziile și cauza probabilă a producerii accidentului vor fi publicate în raportul final, care va fi disponibil pe site-ul AIAS”, a mai comunicat autoritatea.

Raportul AIAS:

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON