URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 21 MAI 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă domnul Sîrca aducea ca exemplu un bătrân locuitor din Oncea sau Episcopia, care chiar trudeşte cu mâinile lui livada rămasă din moşi strămoşi, parcă mai înţelegeam demersul. Dar să aduci un coleg cu o pensie ce bate pe la 10 mii de lei, care se plânge că are o jumate de hectar în intravilan şi trebuie să dea două mii de lei pe an impozit, chiar că-mi vine să deschid un cont pentru ajutorarea organelor nedreptăţite!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Orașul betoanelor, în care bieții cetățeni sunt expropriați mai rău ca în comunism de dragul demolărilor maniacale. Cam ăsta e, de ani buni, narativul opoziției din Oradea, expertă, în lipsă de idei, în a contesta până și proiectele cerute de cetățeni și de evidentă utilitate publică. S-a întâmplat cel mai recent joia trecută, când șeful grupului PSD din Consiliul Local, Adrian Madar, a condamnat planul municipalității de a expropria 3.600 metri pătrați ai unui dezvoltator imobiliar.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre Oradea Arena, prima sală polivalentă a orașului cu peste 5.000 de locuri?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urmă cu câteva săptămâni, scriam că Poliția aplică retroactiv prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 prin care s-a schimbat substanțial regimul reducerii perioadei de suspendare a dreptului de a conduce.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Deşi numărul cazurilor de cancer al stomacului sunt în continuă scădere, totuşi această boală rămâne încă o problemă, studiile epidemiologice sugerând că riscul de a face boala este mai mare la clasele sociale cu nivel socio-economic scăzut.
27 Ianuarie 2022, 16:00

Proiecte noi în Oradea: Depoul de tramvaie se modernizează total, iar autobaza şi sediul OTL se mută, lăsând loc dezvoltării imobiliare (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Depoul de tramvaie al societăţii de transport local va fi complet schimbat, construindu-se practic pe acelaşi amplasament unul nou, pe bani europeni.

Anunțul a fost făcut, joi, de primarul Oradiei, Florin Birta, înainte ca aleşii orădenilor să şi aprobe indicatorii proiectului realizat în acest sens.

Pe de altă parte, edilul a dezvăluit şi planuri de relocare a autobazei şi a sediului OTL în Parcul Industrial II, urmând ca terenul eliberat să poată fi folosit pentru ridicarea de noi imobile pe strada Atelierelor.

Depou vechi, tramvaie noi

"Depoul de tramvaie Salca a fost construit în 1983 şi nu mai corespunde standardelor tehnice pentru funcţionarea noilor garnituri de tramvaie pe care OTL le are în dotare (n.r. - societatea de transport a fost dotată, pe bani europeni, cu 20 de tramvaie moderne Astra). Proiectul pentru modernizarea acestuia va fi depus spre finanţare prin POR 2021-2027 şi are o valoare totală de 123,5 milioane de lei, însemnând aproximativ 25 de milioane de euro", a afirmat primarul Florin Birta, joi, în conferinţa de presă pe care a convocat-o înaintea şedinţei de Consiliu Local.

Conform studiului de fezabilitate, proiectul ar trebui realizat în 36 de luni, din care şase luni alocate realizării proiectului tehnic, alte şase luni pentru derularea licitaţiei, iar 24 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Se schimbă cu totul

"Practic, pe actualul amplasament din strada Atelierelor se va construi un nou depou. Se va realiza o copertină care să asigure protejarea tramvaielor pe timp de iarnă, precum şi creşterea eficienţei energetice datorită faptului că tramvaiele nu vor mai trebui degivrate în timpul iernii înainte de a porni pe traseu", a detaliat edilul.

El a mai precizat că, în cadrul proiectului pe care municipalitatea intenţionează să-l finanţeze cu ajutorul banilor europeni, "vor fi schimbate toate automatizările, macazurile vor fi automatizate, vor fi schimbate toate liniile din depou şi vor fi modernizate toate instalaţiile".

"Se va construi, deci, o hală nouă de tramvaie unde se vor face revizii şi reparaţii ale tramvaielor, o copertină pe circa 5.000 mp pentru gararea tramvaielor, vor fi amenajate birouri pentru angajaţii depoului, plus un depozit pentru piesele de schimb", a mai arătat Birta, concluzionând că, "după 40 de ani, depoul are nevoie de aceste lucrări de investiţii".

Autobaza se mută în Parcul Industrial II

În cadrul aceleiaşi conferinţe, Florin Birta a dezvăluit, fără însă a da detalii, că Primăria Oradea intenţionează să mute sediul şi autobaza OTL din strada Atelielor. Unde anume? Pe un teren din Parcul Industrial II.

Edilul a spus că parcela lăsată liberă ar putea să fie pusă la dispoziţia dezvoltatorilor imobiliari pentru ridicarea de noi locuinţe.

"Lucrăm la un studiu de fezabilitate pentru mutarea autobazei de peste drum de depou în Parcul Industrial II. Tot ce este acolo, toată autobaza, cu garaje, cu sediul OTL vor fi mutate din zona Atelierelor în Parcul Industrial II, dincolo de centură, tot printr-un proiect finanţat pe fonduri europene, pe care-l avem în pregătire. Zona în care se află în prezent autobaza, toată acea zonă, poate fi considerată ca o zonă de dezvoltare imobiliară în viitor, o extindere practic a Cartierului Ceyrat", a spus primarul Oradiei.

Contactat de BIHOREANUL, directorul OTL, Adrian Revnic, a detaliat în acest context că în Parcul Industrial II ar urma să fie amenajată o autobază modernă şi necesară, adaptată inclusiv autobuzelor hibrid pe care OTL le are în flotă.

Acesta a precizat că locul ales, cel din Parcul Industrial II, este unul prielnic pentru fluxul de autobuze care ies pe traseele din oraş şi din zona metropolitană.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
@zsizsi
Eu stiu una si mai tare! ebihoreanul 30 aprilie 2013 articol ,,Grădina Zoologică se va deschide până la finele lunii mai" Citez:,,Proiectul de amenajare şi modernizare a Grădinii Zoologice Oradea a fost aprobat pentru finanţare în 2008, iar în 2010 au început efectiv lucrările.În cadrul lucrărilor a avut loc modernizarea tuturor corpurilor de construcţie (52 de clădiri), dar şi amenajarea a 22.455 metri pătraţi de suprafeţe exterioare.În total, pentru modernizarea, extinderea şi amenajarea Grădinii Zoologice s-au investit 4,5 milioane euro (inclusiv TVA), sumă din care 75% a fost asigurată de Ministerul Mediului, iar 25% a fost suportată de Primăria Oradea." Pe scurt: oradenii au investit 1,125 mil. euro in Gradina Zoologica, iar dupa 9 ani birtinezul&gasca isi baga plua in investitie, adica in oradeni!
Postat 29 Ianuarie 2022, 12:56 de pinonel
Prea frumos să devină cu totul realitate
@unu, idei bune. Eu doar sper că cei care se ocupă cu brainstormingul pentru proiectare nu acum și-au aprins luminița în cap, ci deja acestea sunt puse pe hârtie ca idei principale. Clădirea principală care momentan deservește două canale de inspecție zilnică și 7 canale de reparații tehnice + 2 de RK, oare va fi chiar demolată sau doar regândită și îmbrăcată în niște table cu puțină izolație suflată în gri? Zic și eu că abia acum 2 ani au făcut o investiție și au izolat clădirea, au renovat-o pe exterior și au schimbat geamurile originale cu cele de termopan. Sigur nu a costat 10 lei... bani aruncați.
Postat 28 Ianuarie 2022, 00:56 de zsizsi
apio ce..
Apoi ce nu face primaria pentru investitorii strategici? muta autobaz, muta primaria, muta......... muta tat numai sa vina "strategul"!
Postat 27 Ianuarie 2022, 21:18 de scortosul
noua autobaza si depou
Copertina care va acoperi tramvaiele ar putea fi acoperita cu panouri solare daca tot da uniunea europeana bani, precum si depoul. Si-ar mai acoperi OTL singur parte din costurile cu energia. Terenul de peste drum, sub autobaza e chiar intins si valoros, ramane de vazut cum se va utila acea parcela. Ar fi bine ca noua autobaza sa isi traga niste legaturi cu transelectrica mai ceva ca Tesla pentru benzinariile lor Supercharger, sa fie pregatita pentru un viitor in care vor avea nevoie de incarcare rapida, si sute de amperi si volti si prostii. Dar sa fie adaptata,pregatita si pentru incarcare cu benzina,diesel, gaz, hidrogen.. si la fel, ar putea sa acopere si acolo acoperisul in panouri solare (daca tot e pe finantare europeana, sarim si noi cu verdele ca pe gratis, mai merita si alea)
Postat 27 Ianuarie 2022, 20:47 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7141 RON
  • 1 EUR = 4.9474 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON