URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Iulie 2010, 14:11

Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO)

Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final (FOTO) Prelungirea pasajului de la gară, aproape la final
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Lucrările de prelungire a pasajului CFR de sub liniile de cale ferată de la Staţia Oradea au intrat în fază de finalizare. „Pasajul urmează să fie finalizat în circa două săptămâni. În momentul de faţă se lucrează la finisaje şi se fac ultimele lucrări la scara din strada Ecaterina Teodoroiu", a declarat primarul Ilie Bolojan, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la faţa locului.

Lucrările de prelungire cu 40 de metri a tunelului, până în strada Ecaterina Teodoroiu, au fost atribuite de municipalitate firmei Abed Nego fără licitaţie, pe considerentul că s-a ocupat şi de reabilitarea părţii din tunel care aparţine SNCFR. Investiţia se ridică la 4,1 milioane lei şi va trebui finalizată până la 15 august. „Constructorul mai are de amenajat un platou în strada Ecaterina Teodoroiu pentru ca trecătorii să aibă un refugiu şi să nu iasă din tunel direct în carosabil punându-se astfel în pericol", a spus primarul.

După finalizarea prelungirii tunelului, accesul dintre zona de deal şi cartierul Oncea se va face prin pasaj, pasarela supraterană de la intrarea în staţia CFR urmând a fi dezafectată.

Se reabilitează podul!

Primarul Ilie Bolojan a mai spus că în viitorul apropiat municipalitatea va organiza şi licitaţia pentru reabilitarea pasajului rutier din strada Theodor Neş care traversează liniile ferate pentru a face legătura dintre Bulevardul Ştefan cel Mare şi strada Izvorului. „Consiliul Local a aprobat în şedinţa de luni indicatorii tehnico-economici ai investiţiei şi urmează să scoatem lucrarea la licitaţie", a spus Bolojan.

Primarul a afirmat că în cazul în care rezultatul licitaţiei nu va fi contestat, lucrările vor începe în această toamnă, iar în cazul în care procedura de desemnare a constructorului se va prelungi, vor fi amânate pentru primăvara lui 2011. „În principiu termenul de execuţie va fi destul de scurt, realizarea proiectului şi obţinerea tuturor avizelor ar dura cam o lună, după care execuţia efectivă ar fi de două luni", a zis Bolojan.

Conform indicatorilor aprobaţi de consilierii locali, investiţia se ridică la circa 4 milioane lei, sumă care ar putea să scadă în cadrul licitaţiei. Lucrările vor cuprinde înlocuirea tablierului existent şi vor fi făcute cu păstrarea actualelor picioare ale podului, fapt care va reduce atât costurile cât şi termenul de execuţie.

După reabilitare partea carosabilă a pasarelei va avea două benzi în lungime de 33 metri şi 14 metri lăţime. De asemenea, cele două trotuare pentru circulaţia pietonală vor avea lăţimea de 1,5 metri fiecare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Cu placere
Si alta data! :)
Postat 28 Iulie 2010, 16:12 de un cetatean
cat de bine?
Foarte bine.... s-au gandit si la rampa pt. cei cu carucioare cu copii, batrani cu carucioare de piata, persoane cu dizabilitati in scaun rulant?!? si sa speram ca aceasta pasarela nu va fi inundata de fiecare data cand ploua... ca pe Ecaterina T. se tot aduna apa.... Pe de alta parte sunt curios in ce masura se vor bucura \\"sobolanii\\" care invadeaza orasul cu cersitul si furatul... din gara direct la casele din deal.... to be continued
Postat 27 Iulie 2010, 16:50 de locatar din zona
ATENTIE!
Vedeti c-ati urcat poze si de la alta lucrare. :)
Postat 27 Iulie 2010, 16:07 de un cetatean
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON