URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 10 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Pe 9 iunie, românii îşi vor alege nu doar primarii, ci şi eurodeputaţii. Suntem tentaţi să ignorăm importanţa scrutinului european, deşi afacerile europene sunt de fapt afaceri interne, ale noastre. Ne privesc direct, căci şi noi putem hotărî cum sunt gestionate, trimiţând în PE 33 de reprezentanţi şi având un comisar în executivul Uniunii.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Iunie 2023, 20:05

Pasaj suprateran pe DN 1 Oradea - Cluj peste girația de la intrarea în Oșorhei dinspre Săcădat

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat realizarea unui pasaj suprateran peste DN 1 la ieșirea din localitatea Oșorhei spre Săcădat, peste girația existentă, amenajată la intersecția cu drumul comunal spre satul Fughiu și apoi spre Oradea peste dealuri, dar la care se va racorda și viitoarea centură a comunei Oșorhei, aflată în lucru și ajunsă deja la un stadiu de execuție de 20% din volumul total de lucrări proiectat.

„Pentru a reduce numărul de accidente în această zonă, pentru a asigura fluența circulației, am gândit un pasaj suprateran care urmează să fie executat din primăvara anului viitor, peste sensul giratoriu, de-a lungul drumului național DN 1. Actuala girație rămâne pentru a permite virajele în celelalte direcții, iar pentru fluidizarea circulației de pe centura Oșorhei va fi o bretea rutieră cu viraj dreapta care va evita girația și pasajul, înspre Cluj”, a explicat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, într-o conferință de presă susținută luni.

Valoarea totală estimată a obiectivului de investiții „Amenajare intersecție denivelată aferentă DJ767J (cu posibilitate de modificare în DN 1) în localitatea Oșorhei, județul Bihor” este de 8,015 milioane euro, fără TVA.

CJ Bihor a întocmit deja un studiu de fezabilitate, mizând pe fondurile europene nerambursabile alocate anume pasajelor rutiere. „Ne propunem ca în luna august să demarăm procedura de licitație, astfel încât spre sfârșitul acestui an să semnăm un contract de proiectare și execuție. Dacă totul va fi în regulă, lucrările vor începe în primăvara anului viitor”, a mai spus Bolojan.

În studiul de fezabilitate sunt prevăzute 3 luni pentru proiectare, o lună pentru obținerea autorizației de construire și 8 luni pentru execuția lucrărilor.

Conform studiului de fezabilitate, pasajul va avea o lungime totală de 402 metri și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație.

Proiectele de infrastructură derulate de CJ Bihor care asigură conectivitatea rutieră cu municipiul Oradea și Zona Metropolitană vor asigura la o fluență mai bună a circulației pe o rază de circa 30 kilometri în jurul reședinței de județ și vor scurta timpii de deplasare inclusiv în cea mai aglomerată zonă a județului Bihor, pe DN 1.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
@pinonel
cica, zic tehnocratii ca e o conditie a giratoriilor, sa reduca vizibilitatea, ca sa franezi si sa intri in el cu viteza mica. O prostie de idee, de-acord!
Postat 29 Iunie 2023, 21:32 de unu
Care d*bitoc a propus....
... si care idi*t a aprobat constructia acelui tumul in sensul giratoriu?! Cu ce si pe cine incurca daca vedeai masinile care circula prin sens?
Postat 28 Iunie 2023, 14:53 de pinonel
@unu
In Osorhei degeaba are parcare la abc ca tot in drum se parcheaza prima oara. apoi sunt parcarile alea de tir inainte si dupa sens. Nu au cum sa elimine gatuiala de acolo, trebuiau sa faca sensul cu mai 500 de metri mai in exteriorul satului, toate tirurile se vor invarti in sens sa intre sau sa iasa din parcari.
Postat 27 Iunie 2023, 10:27 de nihil
Moment de trezire la realitate pentru Bolojan.
A renunțat la subteran în favoarea normalității supraterane.
Postat 27 Iunie 2023, 08:50 de KP
inca o veste foarte buna de la Consiliul Judetean a lui Bolo
acolo demult e gatuit traficul ca un dop, si era nevoie de o ajustare si interventie! Acum ca ABCul lui Spellman are parcare clienti pe parcela alaturata, sper ca nu mai cauzeaza si ei probleme de gatuire a traficului. O nedumerire, pare ca centura Osorhei o ia la sud, de-a lungul vaii? Sper ca nu afecteaza valea, si nici nu o intubeaza, ci o lasa de perdea verde, spatiu natural, retragere a biosferei, pasarilor etc si bla-bla-uri, ca e nevoie de captarea apelor de ploaie, e nevoie de vai secate si inundabile la ploi torentiale or la topirea zapezilor. E nevoie si de Centura Osorheilului! Si chiar daca se face centura, e nevoie si ca drumul principal DN1 in Osorhei sa fie largit la 2 benzi pe sens. Daca chiar nu vrea CNAIR, sa il faca la 3 benzi totale, cu banda de viraj stanga la fiecare drum local, cu mini-banda de accelerare/decelerare la fiecare viraj dreapta, cu insule pietoni in mijlocul drumului (si poate si niste vegetatie) si cu piste de biciclisti.
Postat 26 Iunie 2023, 22:33 de unu
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6285 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON