URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 30 NOIEMBRIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
După calculele edililor, iarna asta vom plăti mai mult la încălzire în sistem cetralizat, cu 40%. Iar Primăria va compensa creșterea gazului cu 25%. Problema nu e nici la Birta, nici la orădeni, nici măcar la Uniunea Europeană. Scumpirea gazului și a curentului se manifestă la nivel mondial, așa că nici Joe Biden nu ne-ar scuti de aceste măriri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Retrogradat de propriul partid dintr-un post de eurodeputat într-unul de consilier local în Oradea, PSD-istul Emilian Pavel a oferit vinerea trecută, în şedinţa "parlamentului" municipal, o mostră de satisfacţie pigmee. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre coaliţia între adversarii politici PSD şi PNL, care vor guverna România împreună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Practic, de pe o zi pe alta, după două săptămâni de vacanţă şcolară forţată în care nu au făcut absolut nimic, autorităţile au stabilit brusc că se vor deschide doar şcolile în care există o rată de vaccinare de peste 60% în rândul cadrelor didactice. Dincolo de faptul că măsura nu are o logică medicală, modul în care a fost dispusă nu are nicio legătură cu legea...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Campania de vaccinare gratuită a fetiţelor din clasa a IV-a reprezintă o şansă reală de prevenţie a cancerului de col uterin, boală a cărei mortalitate ne situează pe primul loc în Europa. Din păcate, politizarea şi informarea defectuoasă privind beneficiile acestei campanii, care s-a dorit a fi onestă şi benefică pentru sănătate, a determinat refuzarea vaccinării de către mulţi, mult prea mulţi părinţi, în necunoştinţă de cauză...
22 Octombrie 2021, 20:01

Oradea ieri, Oradea azi: Scurta istorie a garajelor dintre blocuri

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1993. Se concesionează teren

Ridicate în anii 1960-1980, cartierele de blocuri din Oradea au fost concepute cu puține locuri de parcare, clădirile în sine neavând, decât cu foarte puține excepții, garaje subterane sau la parter. După 1990, odată cu sporirea numărului mașinilor personale, a crescut și nevoia de astfel de zone de oprire lângă domiciliu. Prin urmare, în începutul anilor ’90, Primăria a concesionat numeroase spații dintre blocuri pentru construirea de garaje individuale cuplate.

Contractele de concesiune erau semnate cu câștigătorii licitațiilor pentru teren, una dintre acestea având loc în februarie 1993. Atunci, Primăria a licitat terenuri pe strada Sovata, în spatele blocurilor PB 10 și PB 11, pe B-dul Dacia, în spatele blocurilor B2, C5 și C6 și la numărul 110, precum și lângă Grădinița nr. 52 din zona străzilor Italiană-Călugăreni.

Fiecare bucată de teren destinată unui garaj avea suprafața de 25 mp, durata concesiunii fiind de 25 de ani. Prețul de strigare era 140 lei/mp/an. Pentru comparație, prețul unui ziar în acel timp era de 20 lei. Pe majoritatea amplasamentelor au și fost ridicate garaje, majoritatea din tablă, iar altele din cărămidă și acoperite cu tablă.

2021. Regenerare urbană

Dincolo de relativa utilitate, pentru că, în loc să găzduiască vehicule, au fost transformate în spații de depozitare, garajele dintre blocuri s-au dovedit a fi şi inestetice. Neîntreținute, după 25 de ani ele stricau aspectul cartierelor și ocupau un spațiu altfel folositor, fiind de găsit atât în Rogerius, cât și în Nufărul, prin Calea Aradului sau Velența.

În anii recenți, pe măsură ce contractele de concesiune au început să expire, Primăria nu le-a prelungit, optând să încheie contracte de închiriere pe un an. Pentru eliberarea spațiilor comune din cartiere și îmbunătățirea aspectului lor, municipalitatea a început desființarea celor peste 2000 de garaje. Mai bine de jumătate erau deja demolate în 2019, iar în 2020 mai existau circa 500.

În anul curent au mai fost demolate aproape 100 de astfel de construcții în zonele Aleea Salca, Aleea Sulfinei și strada Seleușului, autoritatea locală preconizând desființarea ultimelor garaje până în 2024.

Locul lor este luat, în principal, de locuri de parcare trasate, circa 30 în locul a 20 de garaje, o parte a lor fiind apoi scoase la licitație pentru locatari. În alte cazuri, precum în zona Ştefan cel Mare, în locul lor a fost amenajat un parc.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3853 RON
  • 1 EUR = 4.949 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON