URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 07 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am o mare admiraţie pentru cei care nu cred în Covid, care nu dau doi bani pe regulile stabilite de Guvern şi care au reuşit să afle, prin propriile mijloace, că Uniunea Europeană ne dă bani grei, chipurile,  pentru fiecare mort care ar fi decedat din cauza coronavirusului...
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt curios să văd cum o mai scoate la capăt Primăria Oradea de data asta. A vrut să găsească o soluţie pentru acoperişul parcării de pe Strada Independenţei şi, pentru a nu fi acuzată de totalitarism, a organizat concurs. A făcut un regulament (contestat de Ordinul Arhitecţilor din România), a adunat un juriu, a stabilit un termen limită şi tot ce i-a mai rămas de făcut a fost să numere punctele primite pe fiecare proiect, să facă un clasament şi să declare un câştigător. Acum mai trebuie doar să scoată castanele fierbinţi din foc cu propriile mâini.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care este prima măsură care ar trebui luată de urgență de autorități pentru limitarea creșterii răspândirii infecțiilor cu coronavirus?







De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie 2020 a Curţii Constituţionale, prevede că izolarea unei persoane fără acordul acesteia se poate dispune doar pentru 48 de ore, într-o unitate sanitară sau, după caz, într-o locaţie alternativă ataşată unităţii sanitare, atunci când medicul constată riscul de transmitere a unei boli infectocontagioase cu risc iminent de transmitere comunitară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Steatoza hepatică reprezintă o acumulare excesivă de grăsimi la nivelul ficatului (în special trigliceride) cu mărirea sa uşoară până la moderat şi cu caracter benign şi reversibil de obicei, dar uneori putând deveni gravă, cu evoluţie spre ciroză (în condiţiile acumulării excesive şi îndelungate şi a asocierii unor factori nocivi). Î
17 Mai 2020, 09:33

Oradea ieri, Oradea azi: O mică istorie a deraierilor de tramvaie din oraș

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1995. Tramvaie... pe lângă

Anii ’90 au fost plini de probleme şi neajunsuri, iar transportul public local din Oradea n-a făcut excepţie. Circulaţia tramvaielor şi a autobuzelor era afectată de infrastructura defectuoasă şi de starea proastă a vehiculelor. Liniile de tramvai erau vechi şi nemodernizate, cu excepţia celor din extinderile din anii precedenţi: zona Decebal şi zona Borşului.

Tramvaiele, deşi nu erau mai vechi de 20 de ani, ba unele aveau doar câţiva ani, erau în stare rea, chiar de dezmembrare. Din aceste motive, deraierile şi incidentele erau numeroase.

Ziarele vremii publicau des ştiri privind deraierile, inclusiv statistici care arătau amploarea fenomenului. S-a ajuns ca din ianuarie şi până în octombrie 1995 să aibă loc nu mai puţin de 81 de deraieri, soldate cu 10 răniţi şi un deces. Majoritatea deraierilor aveau loc la Podul CFR din Rogerius, în zona Perla, în intersecţia Olosig, în capătul de linie din Ioşia, dar şi în centru, pe strada Primăriei (foto) şi lângă Casa de Cultură a Sindicatelor.

Tramvaiele săreau de pe macaz sau în curbe, iar uneori se ciocneau cu tramvaie ce veneau din sens opus, cum s-a întâmplat în 1993 lângă actuala benzinărie OMV Decebal, accident soldat cu zeci de răniţi.

2020. Mai multă siguranţă

După anii 2000, s-au înlocuit o bună parte a liniilor de tramvai şi a parcului de vehicule al OTL, modernizându-se inclusiv mentenanţa, printr-un nou atelier mecatronic. Acum, numărul deraierilor nu mai este nici pe departe atât de mare. Câte un astfel de incident, mai degrabă minor, apare o dată la câteva luni. Majoritatea deraierilor sunt cauzate de macazuri vechi sau mişcătoare, în Centrul Civic (mai ales până în 2010, la refacerea liniilor), Olosig şi pe strada Nufărului, la intrarea în depou.

Atât bătrânele Tatre, cât şi modernele tramvaie Siemens au avut "de furcă" cu liniile din cele trei intersecţii, cea mai recentă deraiere având loc în aprilie 2019 (foto), pe macazul de lângă podul peste Peţa, unde o garnitură vieneză a sărit de pe linie, rănind câţiva călători şi blocând circulaţia tramvaielor timp de două ore.

Cea mai spectaculoasă deraiere din ultimii ani a avut loc lângă Olosig, în iulie 2008, când o remorcă de Tatra a ajuns pe trotuar şi s-a proptit într-un indicator rutier, dislocând un boghiu şi rănind grav doi călători. Acum, tramvaiele moderne sunt dotate cu senzori care opresc vehiculul dacă şina este prea vălurită şi are probleme, reducând riscul unui incident.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0751 RON
  • 1 EUR = 4.8359 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON