Pasagerii curselor aeriene de Oradea vor trebui să se obişnuiască, o vreme, cu aglomeraţia. Construcţia celui de-al doilea terminal al Aeroportului Internaţional Oradea a fost câştigată, în urma unei proceduri de achiziţie publică, de asocierea SC UTI Grup şi SC Eldiclau SRL, însă rezultatul a fost contestat nu de una, ci de două dintre asocierile concurente, ale căror documentaţii tehnice au fost respinse.
Patru oferte
Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Pásztor Sándor, a confirmat informaţia obţinută de BIHOREANUL. "Am avut o discuţie cu preşedintele comisiei de evaluare a licitaţiei, care m-a asigurat că cele două contestaţii nu se susţin", a spus acesta.
Pentru ridicarea noului terminal de la Aeroport şi-au depus ofertele patru asocieri de firme: Asocierea SC Construcţii Bihor SA (firmă deţinută de deputatul bihorean Gavrilă Ghilea) - SC ICCO Energ SRL - SC Transproiect 2001 SA; Asocierea SC Construcţii SA (companie sibiană) – SC Geo Arc SRL şi subcontractare SC Elektra Invest SRL şi SC Col-Air Trading SRL; Asocierea Trameco SA (din grupul de firme Selina, deţinut de Beniamin Rus) – SC Vega SRL – SC Consitrans SRL şi Asocierea SC UTI Grup SA (holding românesc din Bucureşti) – SC Eldiclau SRL.
Contestaţii trimise la Bucureşti
În urma evaluării dosarelor tehnice, trei dintre ele nu au îndeplinit cerinţele din caietele de sarcini, aşadar nu au trecut mai departe în etapa evaluării ofertelor financiare.
"Trei asocieri au fost declarate respinse pentru neconformităţile ofertei tehnice. Sistemul de achiziţii în momentul de faţă este făcut astfel încât ofertele se evaluează pe bucăţi. Întâi eligibilitatea, apoi oferta tehnică şi apoi oferta financiară. Cele trei asocieri au fost declarate neconforme în faza ofertei tehnice", a spus pentru BIHOREANUL Cosmin Mateşan, preşedintele comisiei şi şeful serviciului de Achiziţii Publice al Aeroportului Oradea.
Contestaţiile au fost depuse de asocierile SC Construcţii Bihor SA - SC ICCO Energ SRL - SC Transproiect 2001 SA, respectiv Trameco SA – SC Vega SRL – SC Consitrans SRL.
Oferta câştigătoarea – cea a UTI Grup – era apropiată valorii estimative de 22,2 milioane lei, fără TVA, a lucrării, însă în această fază nu a fost făcută publică de autorităţi.
Pentru anul acesta, Consiliul Judeţean Bihor şi-a prevăzut în buget circa 10 milioane de lei pentru a-i investi în ridicarea terminalului II al Aeroportului, din care 8 milioane lei au fost alocaţi din bugetul naţional.
Cele două contestaţii au fost trimise Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, care ar putea da un verdict, într-o estimare optimistă, la jumătatea lunii iulie. În cazul în care decizia de adjudecare a proiectului către SC UTI Grup SA şi SC Eldiclau SRL va fi menţinută, contractul de execuţie ar putea fi semnat la începutul lunii august.
Terminal şi parcare
Proiectul "Construire, extindere şi modernizare terminale de pasageri la Aeroportul Oradea" presupune ridicarea unei clădiri cu suprafaţă desfăşurată de 2.925 mp, cu o capacitate de prelucrare pasageri la ore de vârf, adică circa 600 de pasageri în acelaşi timp.
De asemenea, contractul presupune şi "reamenajarea" actualului terminal al Aeroportului, care, după punerea în funcţiune a celui de-al doilea terminal, va prelucra doar pasagerii de la plecări internaţionale.
Constructorul va trebui să amenajeze şi o parcare nouă în zona terminalului II, cu 128 de locuri pentru autoturisme, 3 locuri de parcare autocare, 6 locuri staţionare autobuze, 5 locuri parcare autoturisme persoane cu mobilitate redusă şi 14 locuri Taxi. Totodată, va trebui să refacă şi parcarea existentă, ca aceasta să aibă 3 locuri de parcare pentru autocare şi 80 pentru personalul de deservire a Aeroportului.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.