URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când văd cum mulţi dintre compatrioţii noştri pun botul la toate prostiile despre conspiraţii, am bănuiala că anumite televiziuni urmăresc cu orice preţ tâmpirea privitorilor. Nici nu trebuie să se străduiască prea tare pentru a-i băga pe bieţii oameni în ceaţă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Dacă am fi făcut orele de română prin internet, cel mai probabil că profesoara nu și-ar mai fi amintit de un elev obscur din a VI-a C. Aș fi rămas doar o adunătură de pixeli, un cadru minuscul în colțul din dreapta jos al ecranului, o fărâmă digitală pe care o uiți imediat ce închizi calculatorul sau tableta.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Nu trebuie să poarte mască persoana care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută, etc). Dincolo de faptul că nu se prevede ce înseamnă umiditate crescută sau temperatură ridicată, agentul trebuie să constate contravenția cu termometrul și barometrul? Mai mult, cum îl constată Agentul 007 pe „etc.”?!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
02 Noiembrie 2012, 18:42

eCall - maşina sună singură la 112 în caz de accident

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Se ştie bine cât de mult contează câteva secunde în medicina de urgenţă. Pe acest principiu, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a prezentat vineri, în cadrul unei demonstraţii, un nou serviciu pentru apel de urgenţă din vehicule. Din ianuarie 2015, Comisia Europeană le cere tuturor producătorilor din Europa să monteze astfel de sisteme, denumite eCall, pe toate autovehiculele nou fabricate.

Practic, în caz de accident, maşina va suna singură la 112, reducând mult timpii de identificare a zonei producerii evenimentului şi chiar poate salva vieţi.

În caz de accident grav, sistemul eCall se declanşează automat şi permite apelarea numărului european de urgenţă 112, transmiţând informaţiile despre accident (poziţia exactă a vehiculului accidentat şi direcţia deplasării) către operatori. De asemenea, solicitarea ajutorului de urgenţă poate fi efectuată manual de către oricare dintre călătorii din maşină prin simpla apăsare a unui buton instalat la bordul autovehiculului, scrie Adevărul.

Porivit sursei citate, localizarea este automată, pe baza informaţiilor GPS, şi durează aproximativ 14-15 secunde de la primirea apelului "Acesta este un apel e-call, vă rugăm aşteptaţi transmiterea datelor". În acest mod, operatorul ştie că este un apel e-call şi, în urma informaţiilor primite (care pot include tipul construcţiei maşinii, numărul de pasageri), stabileşte tipul de incident şi transferă aceste informaţii dispeceratelor responsabile pentru intervenţia la faţa locului: Poliţie, Ambulanţă, ISU.

În cazul în care dispecerul are nevoie de date suplimentare, poate apela la funcţia de interogare a bazei de date EUCARIS (o bază de date europeană care permite obşinerea datelor suplimentare despre autovehicule: număr de înmatriculare, proprietarul maşinii, dacă automobilul a fost sau nu furat). Unul dintre avantajale acestui sistem constă în faptul că, pe tot parcursul intervenţiei, echipajele comunică permanent cu dispeceratele pentru a transmite localizarea sau pentru a cere echipaje de suplimentare a intervenţiei.

Prin informatizarea întregului lanţ de procesare a cazului, reacţia echipajelor de salvare în caz de accidente va fi mult mai promptă, spun specialiştii, în special în situaţia în care există victime care nu pot comunica cu dispeceratul.

Preţul acestui sistem va fi între 50 şi 100 de euro, iar, potrivit estimărilor, această tehnologie grăbeşte sosirea echipajelor de salvare cu 40% în oraş şi cu 50% în mediu rural.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3983 RON
  • 1 EUR = 4.8421 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON