URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De câte ori se apropie campania electorală, cei 200.000 de arhitecţi orădeni se reactivează, şi aşa aflăm pentru a nu ştiu câta oară că spânzurătorile montate acum patru ani în centru sunt hidoase, cutia de conserve din staţia de tramvai e horror, iar cârciuma nou deschisă nu se simte mai bine nici ea. Trăim în epoca "mai bine să nu se facă nimic decât să se facă prost". Dacă nu se face prost, se face cu întârziere. Iar dacă se face bine şi la timp, banii puteau fi folosiţi în cu totul altă parte. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Sunt curios să văd cum o mai scoate la capăt Primăria Oradea de data asta. A vrut să găsească o soluţie pentru acoperişul parcării de pe Strada Independenţei şi, pentru a nu fi acuzată de totalitarism, a organizat concurs. A făcut un regulament (contestat de Ordinul Arhitecţilor din România), a adunat un juriu, a stabilit un termen limită şi tot ce i-a mai rămas de făcut a fost să numere punctele primite pe fiecare proiect, să facă un clasament şi să declare un câştigător. Acum mai trebuie doar să scoată castanele fierbinţi din foc cu propriile mâini.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care este prima măsură care ar trebui luată de urgență de autorități pentru limitarea creșterii răspândirii infecțiilor cu coronavirus?







De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 21 iulie a.c. a intrat în vigoare, în sfârșit, legea care instituie condițiile în care se poate dispune carantina sau izolarea la domiciliu față de unele persoane. Această lege a devenit indispensabilă ca urmare a Deciziei nr. 468/2020 a Curții Constituționale, publicate în 2 iulie, prin care s-a stabilit că măsurile de carantinare și izolare la domiciliu stabilite prin ordin de ministru sunt neconstituționale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Steatoza hepatică reprezintă o acumulare excesivă de grăsimi la nivelul ficatului (în special trigliceride) cu mărirea sa uşoară până la moderat şi cu caracter benign şi reversibil de obicei, dar uneori putând deveni gravă, cu evoluţie spre ciroză (în condiţiile acumulării excesive şi îndelungate şi a asocierii unor factori nocivi). Î

Directorul tehnic al OTL, Adrian Revnic: Parcul de autobuze și tramvaie al orașului se înnoiește

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un oraş prietenos cu mediul înconjurător trebuie să aibă, obligatoriu, un transport public eficient şi atractiv pentru cetăţeni. „Îmbunătăţirile şi dotările pe care le facem au în vedere şi grija faţă de mediu”, spune Adrian Revnic, directorul tehnic al societăţii de transport public din Oradea.

Ca orădenii să circule cât mai puţin cu maşinile, Primăria şi OTL au comandat 20 de tramvaie noi, 16 autobuze hibride, dar şi amenajarea unor parcări în care şoferii care-și lasă mașinile să fie „recompensaţi” cu bilete OTL. De asemenea, din această vară, orădenii vor putea închiria biciclete şi trotinete electrice tot de la OTL!

Un tramvai modern

- Primul tramvai produs de Astra Arad pentru oraşul nostru a ajuns acasă. Care sunt primele impresii?

- Tramvaiul arată excelent. Are capacitatea de a transporta aproape 300 de persoane, faţă de 200 de persoane sau chiar mai puţin, cât permit tramvaiele din flota noastră. Este dotat cu aer condiţionat şi cu încălzire, cu camere de filmat în interior, iar tehnologia este marca Siemens. Are recuperator de energie, cu capacitatea de a economisi până la 30%. Este un tramvai modern, capabil să consume mai puţin, să ducă mai mulţi călători, să nu polueze fonic şi cu dotările necesare pentru a fi la nivelul cerinţelor oraşului Oradea şi la aşteptările cetăţenilor.

- Când vor putea orădenii să circule cu ele?

- Noi sperăm cât mai curând. După ce se vor ridica restricţiile cauzate de pandemie, o echipă Siemens va veni pentru ultimele măsurători, iar apoi, într-o săptămână, tramvaiul va intra în circulaţie. Între timp, Astra Arad continuă livrarea. Săptămâna aceasta vine al doilea tramvai, până la finalul verii următoarele opt, iar anul viitor şi celelalte 10.

- Care este stadiul lucrărilor la noua linie de tramvai, din Calea Aradului?

- Suntem în grafic. S-a turnat covorul de asfalt pe porţiunea dintre strada Aviatorului şi podul peste Peţa şi au început lucrările în zona Făgăraşului. Noua linie va fi gata până la sfârşitul anului 2021.

De ce hibrid şi nu electric

- Primăria Oradea cumpără şi 15 autobuze hibrid. Când vor ajunge acestea în oraş şi pe ce trasee vor circula?

- Termenul de execuţie este între 9 şi 12 luni, aşa că anul viitor, pe vremea aceasta, le vom avea. Primul autobuz hibrid din flota OTL va sosi mai repede, achiziţionat printr-un proiect Ro-Hu derulat de noi. Vor circula pe mai multe trasee. Interesul nostru este ca în zona centrală să avem o poluare fonică şi a aerului cât mai redusă.

- De ce Oradea nu are autobuze electrice?

- În două proiecte europene, am făcut comparaţii între vehicule cu motoare diesel, hibride, electrice şi tramvaie. A reieşit că autobuzul hibrid este mai rentabil decât unul electric, din cauza costurilor mari ale acumulatorilor. Cât despre tramvaie, chiar dacă la prima vedere costă mai mult decât autobuzele, durata de viaţă este mai mare, de circa 30 de ani, faţă de 8 ani, la un autobuz. Capacitatea tramvaiului este mai mare, iar un calcul privind costurile, numărul de călători şi de kilometri parcurşi arată că tramvaiul este, de fapt, mai ieftin.

- Primăria construieşte o parcare „park and ride” în piaţa Gojdu, unde şoferii vor primi tichete gratuite OTL. Cum va funcţiona acest sistem?

- Pe lângă acest proiect, mai există o discuţie de transformare a pieţei din Nufărul şi a parcării de la Auchan în „park and ride”. Cei care vin în oraş îşi vor lăsa maşinile în aceste parcări şi vor primi un voucher pentru transportul public, cu valabilitate echivalentă timpului de parcare. Dacă las maşina trei ore, am trei ore la dispoziţie pentru a folosi mijloacele de transport public. Este important să oferim o variantă eficientă cetăţenilor, ca să scădem numărul de vehicule care poluează oraşul.

OTL se extinde

- Ce alte achiziţii şi investiţii pregătiţi pentru transportul în comun din oraş?

- Avem în implementare un serviciu de bike-sharing, aprobat în bugetarea participativă. Vom amenaja zece puncte cu biciclete şi trotinete electrice. Estimez că până la sfârşitul verii vor fi disponibile. Mai lucrăm la o aplicaţie dedicată transportului public, în care să vezi traseele, ce mijloc de transport ai în apropiere ori cât timp ai de aşteptat...

- În ultimul deceniu, s-a tot vorbit despre transformarea OTL într-un operator regional, în Zona Metropolitană. Mai este posibil acest plan?

- Decizia este a comunelor. Din toamna anului trecut, operăm în Paleu şi Cetariu, pentru că cetăţenii au vrut, şi oferim servicii de calitate. Preţurile pe care le avem sunt accesibile şi reflectă realitatea. Recent, am semnat şi cu primăriile din Hidişel, unde vom intra cel târziu în iunie, şi din Ineu şi Tileagd, unde mai sunt de făcut câţiva paşi.

- Recent, la sediul OTL aţi pus în funcţiune o staţie de încărcare pentru maşinile electrice. Are clienţi?

- Nu avem clienţi. Am pus-o în funcţiune în ianuarie şi, la scurt timp, au apărut restricţiile de circulaţie. Staţia este cu încărcare lentă, are două locuri şi este disponibilă 24 de ore din 24. Poate fi accesată printr-o aplicaţie, prin care se face şi plata, preţul fiind fără adaos comercial.

Transport afectat

- Cum a influenţat pandemia de Covid-19 transportul public orădean?

- L-a afectat destul de grav. Numărul de călători a scăzut drastic, cu 80%, ceea ce a dus inevitabil la scăderea încasărilor. În acelaşi timp, pentru că multe firme şi-au continuat activitatea, din grijă şi respect pentru călători, am mărit numărul de vehicule, astfel încât cetăţenii să se simtă în siguranţă, ceea ce a dus la o creştere a cheltuielilor. Am fost printre primele firme din oraş care au asigurat angajaţilor materiale de curăţenie şi dezinfecţie, măşti, mănuşi şi am luat toate măsurile astfel încât să prevenim riscul de îmbolnăvire. Autobuzele, tramvaiele, staţiile şi autogările sunt dezinfectate periodic. Din fericire, nu am avut niciun caz de îmbolnăvire la muncă. Avem un coleg şofer infectat, dar nu la locul de muncă.

- Ce măsuri veţi impune după 15 mai?

- Controlorii sunt dotaţi cu termometre de la distanţă, dezinfecţii deja facem... Orice altă măsură se va impune, o vom respecta.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
punctualitate
Orice investitii sunt bune.Dar cand vine vorba de oameni se vede in organizarea OTL.De la plecarea fostului director se vad numeroase diferente si inatreste proverbul omul sfinteste locul.Acum organizarea este la pamant,vorbesc inainte de pandemie,nu mai exista ore respectate,de multe ori am fost devoit sa iau taxi ca unele autobuze nu au dorit sa vina,apoi curatenia...varza,din cel mai bun transport am ajuns aproape de coada.Motive aveti,doar atat...
Postat 14 Mai 2020, 18:32 de Cezarivan
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1131 RON
  • 1 EUR = 4.8351 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON