URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 02 IUNIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când văd cum mulţi dintre compatrioţii noştri pun botul la toate prostiile despre conspiraţii, am bănuiala că anumite televiziuni urmăresc cu orice preţ tâmpirea privitorilor. Nici nu trebuie să se străduiască prea tare pentru a-i băga pe bieţii oameni în ceaţă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Dacă am fi făcut orele de română prin internet, cel mai probabil că profesoara nu și-ar mai fi amintit de un elev obscur din a VI-a C. Aș fi rămas doar o adunătură de pixeli, un cadru minuscul în colțul din dreapta jos al ecranului, o fărâmă digitală pe care o uiți imediat ce închizi calculatorul sau tableta.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Nu trebuie să poarte mască persoana care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută, etc). Dincolo de faptul că nu se prevede ce înseamnă umiditate crescută sau temperatură ridicată, agentul trebuie să constate contravenția cu termometrul și barometrul? Mai mult, cum îl constată Agentul 007 pe „etc.”?!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Fumatul este un viciu care produce numeroase boli şi decese, fiind considerat în ţările dezvoltate principala cauză a bolilor prevenibile şi a morţii premature. Numai în SUA apar în fiecare an peste un milion de noi fumători din rândul copiilor şi adolescenţilor. Majoritatea fumătorilor au mari dificultăţi în a renunţa la fumat...
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
27 Aprilie 2011, 19:42

Consiliul Local scumpeşte tarifele de depozitare la groapa de gunoi

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consilierii locali se întrunesc joi, de la ora 14, în şedinţă ordinară, pentru a hotărî, printre altele, actualizarea tarifelor practicate de firma Eco Bihor, gestionarul gropii ecologice a oraşului.

Gunoaie mai scumpe

Conform termenilor din contractul de parteneriat public-privat încheiat în anul 2003 de către Primăria Oradea cu firma Keviep, tarifele privind depunerea deşeurilor la groapa de gunoi se actualizează în fiecare an.

Pentru perioada 1 mai 2011 - 30 aprilie 2012 tarifele pentru depunerea de deşeuri menajere dar şi pentru cele compuse din deşeuri amestecate cu moloz vor fi majorate de la 12,87 euro pe tonă la 14 euro pe tonă. Depunerea la groapa de gunoi a deşeurilor rezultate din construcţii şi demolări va costa pe viitor 2,24 euro pe tonă în loc de 2,21 euro pe tonă. În toate cazurile tarifele nu conţin TVA.

E de aşteptat ca majorarea de tarif să fie reflectată ulterior în facturile orădenilor, care vor plăti mai mult către RER Ecologic Service.

La fel ca şi în anii anteriori, depunerea la groapa de gunoi a deşeurilor colectate selectiv, precum şi depunerea de pământ vegetal se vor face în mod gratuit.

Conform proiectului de hotărâre, Keviep a solicitat actualizarea tarifelor ţinând cont de creşterea costurilor de operare ca urmare a punerii în funcţiune a unor investiţii, precum şi de stadiul incipient al implementării sistemului de colectare selectivă a deşeurilor.

Firma a solicitat tarife de 16,3 euro pe tonă pentru depunerea la groapa de gunoi a deşeurilor menajere şi a celor amestecate cu moloz, dar tariful a fost coborât la 14 euro pe tonă în urma negocierilor purtate cu o comisie formată din reprezentanţi ai municipalităţii.

Proprietarul este garanţia

Pe ordinea de zi a şedinţei de joi se mai numără proiectul de hotărâre privind modificarea regulamentului pe baza căruia Compania de Apă Oradea prestează serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare în Oradea. Modificările se vor face la cererea CAO şi teoretic vor fi luate pentru a veni în sprijinul consumatorilor care doresc să încheie contracte cu compania.

Astfel, CAO nu va mai percepe taxă de demontare contor sau remontare contor, în cazul rezilierii contractului încheiat cu un client, respectiv la încheierea unui nou contract cu noul beneficiar al serviciului de alimentare cu apă.

Conform noului regulament, ca o măsură de siguranţă, operatorul nu va încheia un alt contract cu noul chiriaş al imobilului şi nu va trece la prestarea serviciilor decât la stingerea de către proprietar a debitelor restante. Mai mult, Compania de Apă vrea să-şi ia măsuri de precauţie de-a dreptul abuzive, urmând să încheie un contract nou cu chiriaşul numai dacă proprietarul se obligă prin declaraţie notarială sau angajament scris la plata eventualelor datorii restante ale chiriaşului.

În ajutorul nevoiaşilor

În cadrul întâlnirii de joi consilierii locali vor mai fi chemaţi să aprobe parteneriatul încheiat între Administraţia Social Comunitară Oradea şi Asociaţia Caritas Catolica, Asociaţia Caritas Eparhial, Fundaţia Ciore Roma, Crucea Roşie Română - Filiala Bihor şi Fundaţia Church of God.

Conform unui comunicat al Primăriei, acordul prevede sprijinirea familiilor din Oradea aflate în dificultate, în vederea depăşirii stării de dependenţa socială. Partenerii se obligă să acopere nevoile de bază, hrană şi îmbrăcăminte, ale celor aflaţi în nevoie şi îşi propun să desfăşuroare activităţi de prevenire a pierderii stabilităţii financiare a familiilor aflate în dificultate.

În paralel, aceştia doresc să realizeze o bază de date comună care să cuprindă familiile care au în întreţinere minori şi care beneficiază de acest tip de suport.

Durata contractului de parteneriat este de un an de la data aprobării acestuia, cu posibilitatea unei eventuale prelungiri.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3517 RON
  • 1 EUR = 4.8426 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON