URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Aprilie 2011, 19:42

Consiliul Local scumpeşte tarifele de depozitare la groapa de gunoi

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consilierii locali se întrunesc joi, de la ora 14, în şedinţă ordinară, pentru a hotărî, printre altele, actualizarea tarifelor practicate de firma Eco Bihor, gestionarul gropii ecologice a oraşului.

Gunoaie mai scumpe

Conform termenilor din contractul de parteneriat public-privat încheiat în anul 2003 de către Primăria Oradea cu firma Keviep, tarifele privind depunerea deşeurilor la groapa de gunoi se actualizează în fiecare an.

Pentru perioada 1 mai 2011 - 30 aprilie 2012 tarifele pentru depunerea de deşeuri menajere dar şi pentru cele compuse din deşeuri amestecate cu moloz vor fi majorate de la 12,87 euro pe tonă la 14 euro pe tonă. Depunerea la groapa de gunoi a deşeurilor rezultate din construcţii şi demolări va costa pe viitor 2,24 euro pe tonă în loc de 2,21 euro pe tonă. În toate cazurile tarifele nu conţin TVA.

E de aşteptat ca majorarea de tarif să fie reflectată ulterior în facturile orădenilor, care vor plăti mai mult către RER Ecologic Service.

La fel ca şi în anii anteriori, depunerea la groapa de gunoi a deşeurilor colectate selectiv, precum şi depunerea de pământ vegetal se vor face în mod gratuit.

Conform proiectului de hotărâre, Keviep a solicitat actualizarea tarifelor ţinând cont de creşterea costurilor de operare ca urmare a punerii în funcţiune a unor investiţii, precum şi de stadiul incipient al implementării sistemului de colectare selectivă a deşeurilor.

Firma a solicitat tarife de 16,3 euro pe tonă pentru depunerea la groapa de gunoi a deşeurilor menajere şi a celor amestecate cu moloz, dar tariful a fost coborât la 14 euro pe tonă în urma negocierilor purtate cu o comisie formată din reprezentanţi ai municipalităţii.

Proprietarul este garanţia

Pe ordinea de zi a şedinţei de joi se mai numără proiectul de hotărâre privind modificarea regulamentului pe baza căruia Compania de Apă Oradea prestează serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare în Oradea. Modificările se vor face la cererea CAO şi teoretic vor fi luate pentru a veni în sprijinul consumatorilor care doresc să încheie contracte cu compania.

Astfel, CAO nu va mai percepe taxă de demontare contor sau remontare contor, în cazul rezilierii contractului încheiat cu un client, respectiv la încheierea unui nou contract cu noul beneficiar al serviciului de alimentare cu apă.

Conform noului regulament, ca o măsură de siguranţă, operatorul nu va încheia un alt contract cu noul chiriaş al imobilului şi nu va trece la prestarea serviciilor decât la stingerea de către proprietar a debitelor restante. Mai mult, Compania de Apă vrea să-şi ia măsuri de precauţie de-a dreptul abuzive, urmând să încheie un contract nou cu chiriaşul numai dacă proprietarul se obligă prin declaraţie notarială sau angajament scris la plata eventualelor datorii restante ale chiriaşului.

În ajutorul nevoiaşilor

În cadrul întâlnirii de joi consilierii locali vor mai fi chemaţi să aprobe parteneriatul încheiat între Administraţia Social Comunitară Oradea şi Asociaţia Caritas Catolica, Asociaţia Caritas Eparhial, Fundaţia Ciore Roma, Crucea Roşie Română - Filiala Bihor şi Fundaţia Church of God.

Conform unui comunicat al Primăriei, acordul prevede sprijinirea familiilor din Oradea aflate în dificultate, în vederea depăşirii stării de dependenţa socială. Partenerii se obligă să acopere nevoile de bază, hrană şi îmbrăcăminte, ale celor aflaţi în nevoie şi îşi propun să desfăşuroare activităţi de prevenire a pierderii stabilităţii financiare a familiilor aflate în dificultate.

În paralel, aceştia doresc să realizeze o bază de date comună care să cuprindă familiile care au în întreţinere minori şi care beneficiază de acest tip de suport.

Durata contractului de parteneriat este de un an de la data aprobării acestuia, cu posibilitatea unei eventuale prelungiri.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON