URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 14 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
18 Septembrie 2017, 15:32

Au semnat! Oradea va avea două legături rutiere noi cu Oşorhei şi Sîntandrei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ambuteiajele de la intrarea în Oradea dinspre Oşorhei şi Sîntandrei ar putea să se reducă de anul viitor. "Am luat decizia să amenajăm legături rutiere noi cu cele două comune", a declarat viceprimarul Florin Birta, luni, în cadrul unei conferinţe de presă.

La eveniment au mai luat parte primarul de Oşorhei, Ioan Pop, şi cel de Sîntandrei, Ioan Mărcuş, care au semnat cu Birta un contract de asociere prin care îşi asumă fiecare investiţia proprie.

Proporţional

Lucrările, estimate la circa 2 milioane euro, vor fi derulate prin Zona Metropolitană Oradea şi finanţate din bugetul celor trei primării proporţional cu partea de drum care revine fiecăreia.

"Dacă vom avea oportunitatea, vom încerca să atragem fonduri europene, dacă nu, vom plăti lucrările din bugetele locale ale celor trei primării", a spus Florin Birta

Potrivit viceprimarului de Oradea, studiile de fezabilitate aferente cele două investiţii au fost deja licitatate, urmând ca procedura de achiziţie a lucrărilor efective să fie lansată înainte de sfârşitul anului. "Sperăm ca în primăvara anului viitor să putem demara lucrările", a spus Birta.

Cu o bandă pe sens

Lungă de 3,6 kilometri, din care 1,7 kilometri pe raza administrativă a comunei Oşorhei, noua legătură va fi amenajată prin modernizarea unui drum de piatră care leagă cartierul Podgoria de satul Fughiu.

"Drumul de Podgoria există şi e asfaltat până în dreptul bazinelor Companiei de Apă Oradea la intrarea în cartier. Noul drum ar urma să înceapă acolo şi să ajungă în Fughiu la şoseaua asfaltată", a spus primarul de Oşorhei, Ioan Pop.

Gândită ca alternativă la circulaţia pe DN1 - unde, mai ales în Oşorhei, se circulă bară la bară -, noua rută va oferi o legătură rapidă între municipiu şi Fughiu, cu prelungire până în Ineu, Bitean sau Marghita.

Noua arteră de legătură va avea câte o bandă pe sens şi va fi construită pe amplasamentul unui drum peste câmpuri, pe care astăzi cu greu încap două maşini venind din sens opus.

"Iniţial am mers pe ideea să amenajăm şi o pistă pentru biciclete. Nu putem, pentru că drumul este prea îngust şi ar trebui să facem multe exproprieri", a spus primarul de Oşorhei.

Oşorhei trece pe gaz

Ioan Pop a spus că o pistă pentru biciclete care să lege comuna de Oradea ar putea fi amenajată într-o etapă ulterioară, după introducerea încălzirii pe gaz în comună.

Primăria a depus deja la ANRE studiul de oportunitate al lucrării. "Aşteptăm să ne comunice că la Oşorhei este oportun să se introducă gaz şi să facă licitaţia. Primăria nu dă nimic. Va fi o firmă care va aduce reţelele la limita de proprietate. Am lăsat pista pentru biciclete la urmă pentru că lucrările pentru gaz ar fi trebuit să o spargă", a spus Pop.

Drum nou spre Sîntandrei

În schimb, lung de 2,8 kilometri, din care 1 kilometru pe administrativul comunei limitrofe, viitoarea legătură rutieră cu Sîntandrei va avea avea atât pistă pentru biciclete cât şi trotuar.

"Noul drum va pleca spre Sîntandrei din giraţia de la intersecţia şoselei de centură cu strada Cazaban, prin fostul IAS, va traversa şanţul antitanc şi va ieşi în strada Râturi, unde va intersecta un drum gata asfaltat care face legătura cu cele două cartiere noi şi o parte din zona veche", a explicat primarul Ioan Mărcuş.

Construcţia noii artere de legătură va implica exproprierea unor terenuri de pe administrativul Oradiei, costuri care urmează să fie suportate de municipalitate.

Foarte necesar

"Îi mulţumesc domnului viceprimar Florin Birta că a înţeles necesitatea acestei investiţii şi ne-a sprijinit. În prezent există o singură legătură între cele patru comune (Sîntandrei, Girişu de Criş, Toboliu, Sînicolau Român) şi Oradea, pentru circa 16.000 de locuitori. Dimineaţa şi seara drumul este impracticabil. Cozile se întind şi pe 2 sau 3 kilometri", a spus Mărcuş.

Potrivit primarului, un accident rutier care a avut loc luni dimineaţă pe drumul de Sîntrandrei a provocat un ambuteiaj până în comuna Girişu de Criş. "Până la construcţia autostrăzii şi a centurii lărgite, este necesar acest drum de legătură", a declarat edilul.

Contractul de asociere prin care cele trei administraţii locale din Oradea, Oşorhei şi Sînmartin şi-au asumat construirea celor două drumuri din fonduri proprii urmează să fie supus dezbaterii consiliilor locale în fiecare localitate în parte.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Care pe unde?
Pe unde se vrea acea pista de biciclete ce sa lege Oradea de Osorhei? Pe marginea DN1 sau tot prin Podgoria dar peste mai multi ani? Mai degraba as vedea ca se trage gazu pe langa DN1 pe drumul mai scurt si drept, decat prin Podgoria, dar mai bine ar largi DN1 la 4 benzi decat sa pui biciclistul sa isi riste viata intre tiruri si intrari la servisuri.
Postat 19 Septembrie 2017, 08:44 de unu
Bihoreanoradean. . In Osorhei blocajele se datoreaza in principal celor ce doar tranziteaza Oradea de pe E60
Uite ca aici ai dreptate . Ce facem cu cei care tranzitarea Oradea. Ca toti au nr de inmatriculare SV IS VS BC GL BT. Avem drum de centura fain , eu zic cum ca Pmo si Cj ar trebui sa imparta pliante in vama Oradea ca sa stie moldovean asta, si nu se termina aici ca am vb cu moldoveni despre asta si au zic ca tre sa schimbe bani in oras ca e un schimb mai bun , si am zi s da cat schimbi 1 milion el a zob ca 1200 si am zis pt 5 lei diferența intri in oraș. Du-te Brie pe centura ca mai ai pân la Bârlad , nu intra sa futi meciul pa aicilea
Postat 18 Septembrie 2017, 20:11 de sandu1200
Bihoreanoradean. . In Osorhei blocajele se datoreaza in principal celor ce doar tranziteaza Oradea de pe E60
Uite ca aici ai dreptate . Ce facem cu cei care tranzitarea Oradea. Ca toti au nr de inmatriculare SV IS VS BC GL BT. Avem drum de centura fain , eu zic cum ca Pmo si Cj ar trebui sa imparta pliante in vama Oradea ca sa stie moldovean asta, si nu se termina aici ca am vb cu moldoveni despre asta si au zic ca tre sa schimbe bani in oras ca e un schimb mai bun , si am zi s da cat schimbi 1 milion el a zob ca 1200 si am zis pt 5 lei diferența intri in oraș. Du-te Brie pe centura ca mai ai pân la Bârlad , nu intra sa futi meciul pa aicilea
Postat 18 Septembrie 2017, 20:09 de sandu1200
Centura metropolitana???
Da, trebuia facut ceva pentru a descongestiona intrarile/iesirile din/spre Osorhei si Santandrei dar asta e solutia? Mutam aglomeratia din A in B? Cei din Santandrei in mare majoritate vor sa ajunga in zona induatriala, deci era buna mult trambitata centura metripolitana. In Osorhei blocajele se datoreaza in principal celor ce doar tranziteaza Oradea de pe E60, adica le era mai utila si lor o centura metropolitana. Cei din Sanmartin s-au opus din start acestor varuante tocmai pentru ca problema aglomeratiei nu se rezolva. Cat despre gaz in Osorhei, de ce nu informati ca si Sanmartinul va avea gaz.. asaaa.... sa stie si prostii de oradeni cat de bine e sa te bucuri de maretele realizari..
Postat 18 Septembrie 2017, 18:02 de User anonimizat
Bai Marcus, ne crezi prosti?
"Îi mulţumesc domnului viceprimar Florin Birta că a înţeles necesitatea acestei investiţii şi ne-a sprijinit. În prezent există o singură legătură între cele patru comune (Sîntandrei, Girişu de Criş, Toboliu, Sînicolau Român) şi Oradea, pentru circa 16.000 de locuitori. Dimineaţa şi seara drumul este impracticabil. Cozile se întind şi pe 2 sau 3 kilometri", a spus Mărcuş. Mai Marcus tu ne crezi prosti? De la cine ai primt sarcina sa'l lauzi pe Nul? Asatuia nu'i merge dibla pentru asa ceva, el pune stampila pe lucrul cuiva! Nu pune botul la nulitati indifferent din ce partid esti! Nu promovati nulitati!
Postat 18 Septembrie 2017, 17:41 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON