URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 10 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La nivel de Oradea şi Bihor, aşa cum arată marile proiecte de investiţii, este evident că în doi-trei ani vom avea o infrastructură aeroportuară, feroviară şi rutieră absolut rezonabilă. La fel e şi cu spitalele şi şcolile, care, după ani buni de investiţii, încep să ofere condiţii mai mult decât decente.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Pe 9 iunie, românii îşi vor alege nu doar primarii, ci şi eurodeputaţii. Suntem tentaţi să ignorăm importanţa scrutinului european, deşi afacerile europene sunt de fapt afaceri interne, ale noastre. Ne privesc direct, căci şi noi putem hotărî cum sunt gestionate, trimiţând în PE 33 de reprezentanţi şi având un comisar în executivul Uniunii.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Noiembrie 2023, 15:28

Ajunge în țară primul tren electric dintr-un total de 37 pe care România le cumpără de la Alstom, din Polonia

Ajunge în țară primul tren electric dintr-un total de 37 pe care România le cumpără de la Alstom, din Polonia Imagini: Irinel Ionel Scriosteanu / Facebook
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani a finalizat testele la fabrica din Polonia, unde este construit, şi urmează să fie livrat în ţară săptămâna viitoare, informează Digi24.ro.

Trenul inter-regional a fost cumpărat printr-un contract semnat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) cu compania poloneză Alstom în 2022, ce prevede achiziţionarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de călători.

„Primul tren electric RE-IR, din cadrul contractului semnat de ARF cu Alstom în 2022 pentru achiziţionarea a 37 de trenuri electrice destinate serviciilor de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs, a finalizat testele statice la fabrica din Katowice şi toate unităţile au fost asamblate în trenul pregătit pentru livrarea către România săptămâna viitoare", a transmis preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu, pentru Agerpres.

Trenul va ajunge la Bucureşti la începutul lunii decembrie. Totuşi, va mai dura până când călătorii vor putea circula cu acesta, întrucât urmează să fie supus unor verificări şi mai apoi autorizat pentru a fi pus în circulaţie. „Pentru verificări, se vor aloca trase (parcursuri) pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri", a adăugat Roşeanu.

Cele 37 de trenuri electrice inter-regionale (RE-IR) sunt produse la fabrica Alstom din Katowice, Polonia, şi vor conecta Capitala cu principalele oraşe ale ţării. Restul de 36 de garnituri rămase ar urma să ajungă în ţară anul viitor.

Noile trenuri electrice vor servi rutele Bucureşti Nord - Constanţa, Bucureşti Nord - Braşov - Arad - Timişoara, Bucureşti Nord - Braşov - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov - Deda - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov, Bucureşti Nord - Iaşi, Bucureşti Nord - Suceava, Bucureşti Nord - Galaţi, Bucureşti Nord - Craiova - Târgu Jiu - Petroşani - Simeria, Bucureşti Nord - Craiova - Timişoara - Arad, Cluj - Timişoara, Cluj - Suceava - Iaşi.

Valoarea totală a contractului pentru cele 37 de unităţi electrice şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică peste 2,4 miliarde de lei, fără TVA, finanţarea provenind din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.

Bateria litiu-ion a trenului dispune de o autonomie de până la 120 de kilometri. Trenul poate fi operat atât sub catenară (n.r. sistem de susţinere a firului aerian de contact pentru tracţiunea electrică), cât şi pe tronsoanele de linie neelectrificate, conform Adevărul.

Fiecare tren va fi format din şase vagoane, având o capacitate de 350 de locuri şi o podea 100% coborâtă pentru acces facil. De asemenea, trenurile vor fi echipate cu un sistem de contorizare a numărului de călători, internet, senzori de mare precizie şi patru toalete ecologice repartizate pe întreaga lungime, dintre care una va fi dedicată persoanelor cu dizabilităţi. 

Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, notează Hotnews.ro.

Pe de altă parte, printre proiectele de modernizare a transportului feroviar din România se numără și cel de electrificare a magistralei Cluj - Episcopia Bihor (graniţa cu Ungaria). Investiţia este finanţată din bani europeni, prin PNRR, şi are o valoare de 9,36 miliarde de lei, fără TVA. În total, vor fi modernizaţi 166,2 kilometri de cale ferată pe ruta Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, lucrările fiind împărţite în patru tronsoane: lotul 1 Cluj Napoca – Aghireş, lotul 2 Aghireş – Poieni, lotul 3 Poieni – Aleşd şi lotul 4 Aleşd – Episcopia Bihor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Mă scuzați, eu acum am aflat că avem Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF)
Păi, ce au făcut în ultimii 30 de ani?! Dacă acuma s-a înființat, după ce s-a înființat când noi avem CFR infrastructură?! Câți oameni au la ARF?! În câte județe au sucursale? O grămadă de întrebări...
Postat 23 Noiembrie 2023, 06:38 de Vio_427
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6364 RON
  • 1 EUR = 4.9753 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON