URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
24 Septembrie 2019, 19:10

A început lărgirea podului Dacia la trei benzi pe sens (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au început luni, conform programării, lucrările de lărgire a podului Dacia la trei benzi pe sens cu decopertarea trotuarului. Traficul auto se desfășoară îngreunat mai ales la ore de vârf, când șirul de mașini se întinde până în turbogirație.

Atenție, lucrări!

Începând de luni, circulația auto pe podul Dacia a fost deviată de pe banda 1 a fiecărui sens de mers, inclusiv pe linia de tramvai, pentru a face loc lucrărilor de amenajare a celei de a treia benzi prin îngustarea actualului trotuar.

Printre operațiunile care au deschis șantierul s-a mai numărat construirea rampei de acces în dedesubtul podului și demontarea parapetelor pietonale.

Potrivit unui comunicat al Primăriei, urmează mutarea provizorie a rețelelor de pe pod pe trotuare pentru refacerea căminelor tehnice în care au fost acestea amplasate, îngustarea trotuarului pentru amenajarea celei de a treia benzi pe sens și refacerea hidroizolației.

Într-o fază ulterioară lucrările vor mai presupune consolidarea grinzilor principale, repararea betoanelor degradate, regruparea sub trotuare a tuturor instalațiilor de sub pod, montarea de dispozitive antiseismice, amenajarea liniilor de tramvai și refacerea racordurilor cu terasamentele.

Pentru fluidizarea circulației

Lucrările de reabilitare a podului Dacia și de lărgire a carosabilului la trei benzi pe sens sunt parte integrantă a proiectului privind construirea viitorului pasaj rutier pe sub Bulevardul Magheru.

"Scopul acestui proiect este acela de a fluidiza circulația în zonă, prin crearea celei de-a treia benzi, prin care se va facilita accesul spre Aleea Ștrandului, precum și dinspre Parcul Traian spre pod. O dată cu realizarea pasajului subteran, se va rezolva conflictul de trafic de pe bulevardul Magheru și se va crea undă verde pentru tramvai", a spus susținut Florin Birta.

La 4,3 metri adâncime

În ceea ce privește construirea efectivă a pasajului subteran, până în prezent constructorii au deviat rețelele de utilități din Aleea Ștrandului, au dezafectat zidul de sprijin existent și vot trasa pe partea cu Hotelul Continental noul zid lung de 56 de metri.

Rampa viitorului pasaj subteran lungă de 89 metri va începe, dinspre Aleea Ștrandului, cu 20 de metri înainte de parcarea hotelului iar cea dinspre Parcul Traian, de 103 metri, va porni de la limita dintre clădirile Inspectoratului Județean de Poliție și a Seminarului Greco-Catolic, cu 15 metri înainte de intersecția cu strada Libertății.

Cele două rampe, lungi de 224 metri, vor asigura tranziția șoselei de la suprafață la o adâncime de 4,3 metri porțiunea pe sub bulevard fiind lungă de 32 metri.

Lucrările de amenajare a pasajului, cu termen de execuţie de un an, vor fi executate de o asociere de firme reprezentată de Freyrom SA (care a construit şi podul Centenarului) pentru suma de 14,5 milioane lei, fără TVA, echivalentul a 3,1 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
cer detalii
acuma despre ce vorbim? largirea podului sau taierea trotuarului in favoarea masiniilor ca sa aiba 3 benzi? nu e tot una...
Postat 25 Septembrie 2019, 07:31 de cititor_oradean
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6361 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON