URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Aprilie 2013, 07:33

Drumul Oradea-Beiuş-Bruxelles: CNADNR a alocat pentru repararea DN 76 Oradea-Beiuş suma de 0 lei!

Drumul Oradea-Beiuş-Bruxelles: CNADNR a alocat pentru repararea DN 76 Oradea-Beiuş suma de 0 lei! MASOCHISM. Deşi îşi rup zilnic maşinile între Oradea şi Beiuş, 200 de bihoreni au mărşăluit miercurea trecută şi au plantat panseluţe în gropile de pe drum, pentru a atrage atenţia asupra stării sale deplorabile. Cu atât vor şi rămâne, căci CNADNR a păstrat aceeaşi alocaţie pentru reparaţii: nimic!
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumurile naţionale ce străbat Bihorul au ajuns să arate mai prost decât cele judeţene. Lăsate în paragină în ultimii patru ani deşi sunt circulate zilnic de mii de TIR-uri, şoselele sunt pline de gropi încât şoferii nu mai ştiu pe care să le ocolească. În top domină DN 76 pe tronsonul Oradea-Beiuş, motiv pentru care 200 de şoferi au şi protestat săptămâna trecută, cerând autorităţilor să înceapă dacă nu lucrări de modernizare care să le ofere confort, măcar o peticire care să le dea siguranţă.

Culmea este că în timp ce unii politicieni promit că situaţia se va remedia imediat ce încetează ploile, adevărul gol-goluţ e că pentru refacerea drumului Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a alocat fix... 0 lei. Şi mai revoltător e că bani pentru lucrări au existat din 2008, peste 36 milioane de euro fiind împrumutate de guvernul de atunci, însă cele care i-au succedat şi-au bătut joc nefăcând nimic altceva decât licitaţii pe care s-au bătut asfaltangiii de partid. Iar acum banii nu mai pot fi folosiţi din cauza Fondului Monetar Internaţional.

Panseluţe şi sudalme

200 de şoferi au ocupat miercurea trecută şoseaua dintre Pocola şi Răbăgani, rulând alene şi oprind pe alocuri pentru a planta panseluţe în "asfalt". Acţiunea, anunţată din timp pe reţelele de socializare şi prin presă, a reuşit să atragă atenţia asupra stării execrabile a carosabilului chiar dacă, înainte cu o zi, drumarii peticeau porţiunea pe care urma să aibă loc marşul.

Protestul însă a trecut, iar reacţiile concrete şi corecte din partea autorităţilor întârzie să apară. Preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a încasat grosul înjurăturilor, oamenii amintindu-şi că în campanie promisese demersuri pentru modernizarea drumului, iar acum nu mai spune nimic. Asta deşi, la drept vorbind, e vorba de un drum naţional, administrat de CNADNR, aflată nu în subordinea Ministerului Transporturilor, cum ar fi fost normal, ci a nou-înfiinţatului Minister al "Marilor Proiecte".

06 Ioan Mang_1.jpgÎntre timp, PSD-iştii cu care liberalii împart conducerea judeţului s-au grăbit să arate că ei sunt cei care fac "lobby" la Bucureşti pentru repararea drumului. Primul a fost şeful PSD Bihor, Ioan Mang (foto), care cu două săptămâni în urmă anunţa că a discutat telefonic cu ministrul Dan Şova, iar acesta l-ar fi asigurat că lucrările la DN 76 vor fi reluate "curând", după oprirea ploilor. A doua zi, prefectul Claudiu Pop spunea şi el că drumul va intra în reparaţii "măcar până la nivelul la care să se poată circula în siguranţă".

În fine, a urmat însuşi vicepremierul Liviu Dragnea, sosit la Oradea să asiste la Conferinţa Judeţeană a PSD Bihor. Lapidar, dar categoric, acesta susţinea că a vorbit la telefon cu şefii CNADNR şi că aceştia au discutat la rându-le "cu firma" care anul trecut a câştigat licitaţia pentru tronsonul Oradea-Beiuş, SC CCCF Timişoara. Rezultatul? Constructorul ar fi acceptat să lucreze pe datorie, în aşa-numitul sistem credit-furnizor, adică pe banii proprii, urmând ca statul să-i plătească "fie la sfârşitul acestui an, fie la începutul anului următor". Numai să se oprească ploile, insista şi Dragnea, ca şi cum doar acestea ţineau lucrurile în loc.

"Şovăială"

Primii care au politizat subiectul au fost totuşi reprezentanţii PDL. Ca în cazul oricărei formaţiuni de opoziţie care a "uitat" că până nu demult a fost la putere, cei doi parlamentari ai PDL Bihor, deputatul Liviu Laza Matiuţa şi senatorul Gavrilă Ghilea, au criticat "situaţiunea" încă de la finele lunii februarie.

Matiuţa anunţa atunci că l-a interpelat în scris pe ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, ca şi cum n-ar fi ştiut că CNADNR nu e în subordinea acestuia, iar pe Cornel Popa l-a încondeiat că "nu a intervenit pentru urgentarea lucrărilor, spălându-se pe mâini de orice responsabilitate". Mai reţinut, poate şi pentru că a fost în fruntea judeţului ca prefect, Ghilea s-a mulţumit să ironizeze "Şovăiala marilor proiecte" şi să ceară reluarea finanţării pentru acest proiect.

Nu sunt bani

06 Cristi Bodea.jpgÎn vacarmul politicianist a intrat şi senatorul PNL Cristian Bodea (foto), care a explicat situaţia atât pe blogul personal, cât şi într-o conferinţă de presă susţinută joia trecută. Bodea a spus că, practic, ceilalţi politicieni, în special PSD-iştii, îi amăgesc pe bihoreni fiindcă nu le spun adevărul, şi anume că repararea DN 76 nici măcar nu mai depinde de autorităţile de la Bucureşti, necum de cele de la Oradea.  

Explicaţia? Bugetul alocat CNADNR pe acest an este de doar 1,15 miliarde euro, din care mai bine de jumătate, 680 milioane euro, vor fi cheltuiţi pentru plata datoriilor pentru lucrări executate în 2010-2012. În rest, a spus Bodea citându-l pe ministrul Şova, bugetul pentru plombări e de 180 milioane euro, iar necesarul de 4 miliarde! În context, Bodea a amintit că Guvernul Tăriceanu a contractat de la Banca Euroepeană de Investiţii un credit de 36,6 milioane euro pentru tronsonul Oradea-Beiuş, însă deşi teoretic banii sunt la dispoziţia actualului Guvern, CNADNR nu se poate atinge de ei din cauza FMI. Iar asta pentru că premierul Victor Ponta s-a angajat să nu facă cheltuieli peste ţinta de deficit bugetar de 2,2% din Produsul Intern Brut, în caz contrar FMI oprind acordurile de împrumut cu România.

"Domnul Şova ne-a spus cinstit că a cerut Comisiei Europene să scoată din deficit creditul de la BEI", a explicat Bodea, concluzionând că numai dacă Bruxelles-ul ar aproba acest lucru Guvernul ar putea folosi banii. Altfel nu, pentru că alţii nu are!

Patru ani degeaba

Ceea ce n-a mai spus senatorul e că timp de patru ani guvernele conduse de Emil Boc, precum şi miniştrii Transporturilor, de la Radu Berceanu la Anca Boagiu, nu au fost în stare să cheltuie banii de la BEI în perioada când nu erau restricţionaţi de FMI.

Creditul a fost aprobat în august 2008, iar în acelaşi an CNADNR organiza licitaţia pentru atribuirea lucrărilor, câştigată de o asociere de firme spaniole. În octombrie, însă, pentru că lucrările nu au fost adjudecate de asfaltangiii autohtoni, licitaţia a fost contestată de un SRL obscur, Mexi Construct, care îşi are sediul într-un apartament de bloc din strada Cazaban şi care în trecut nu făcuse nicio lucrare de anvergură mai acătării. Destul că judecarea contestaţiei şi organizarea altor licitaţii (trei la număr) au durat până în toamna lui 2011.

Atunci s-a ajuns la un compromis între clienţii politici, astfel încât tronsonul Oradea-Beiuş a fost atribuit firmei timişorene CCCF, porţiunea dintre Beiuş-Lunca a fost dată unei asocieri de firme spaniole, Azvi (care trebuia să cedeze lucrarea în subantrepriză unor români) şi, în fine, partea dintre Lunca-Vârfuri firmei Construct Mod, deţinută de pedelistul orădean Ovidiu Moldovan. Asta chit că în aceeaşi perioadă Construct Mod dăduse chix la banalul drum comunal din Pietroasa...

Secretomanie CNADNR

Contractul dintre CNADNR şi CCCF Timişoara pentru tronsonul Oradea-Beiuş a fost semnat la 30 ianuarie 2012, lucrarea în valoare de 36,6 milioane euro (peste 161 milioane lei) fiind programată să înceapă în 4 aprilie 2012 şi să fie încheiată la 4 aprilie 2014. Cum, însă, CNADNR nu a asigurat finanţarea, lucrările au adus a pantomimă, iar asta doar pentru că era an electoral şi nimeni nu trebuia să se prindă că, de fapt, şantierul stagna de-a binelea.

Buba s-a spart abia la ieşirea din această iarnă, când şoferii au constatat dezastrul pe propria piele. Date fiind sesizările tot mai multor proprietari de maşini rupte pe drum, BIHOREANUL a încercat încă de luna trecută să afle direct de la conducerea CNADNR cine răspunde în cazul accidentelor şi avariilor, care e bugetul alocat în acest an lucrărilor, dacă CCCF Timişoara poate fi penalizată pentru neefectuarea lucrărilor de întreţinere şi dacă, invers, aceasta poate pretinde Companiei penalităţi pentru că nu asigură finanţarea.

Răspunsurile primite, purtând semnătura directorului general Mircea Pop, sunt decepţionante şi revoltătoare în acelaşi timp. "Bugetul obiectivului Reabilitare DN 76 Oradea-Beiuş este de 0 (zero) lei", recunoaşte şeful CNADNR, iar ca atare, "antreprenorul nu poate fi penalizat". Pe de altă parte, însă, "antreprenorul este îndreptăţit să solicite Companiei dobânzi pentru plăţile întârziate, extensie de timp sau rezilierea contractului". Altfel spus, CNADNR a angajat firma deşi nu avea bani, şi îi va plăti penalităţi tocmai pentru că a pus carul înaintea boilor!

Cât despre CCCF, firma în cauză nici măcar n-a catadicsit să dea vreun răspuns la solicitările ziarului...

Fără speranţe

Deşi situaţia nu lasă nicio speranţă că în acest an s-ar putea lucra pe DN 76, liderul PSD Bihor, Ioan Mang, continuă să creadă contrariul. "Ce o să ziceţi dacă totuşi se va face?", l-a întrebat acesta, provocator, pe reporterul BIHOREANULUI. Pe ce se bazează politicianul? Tocmai pe promisiunea vicepremierului Dragnea că firma va lucra pe banii ei, adică pe datorie, precum ABC-urile de cartier.

Numai că, la fel cum Guvernul nu se poate atinge de banii de la BEI, nici pe sistemul credit-furnizor nu mai poate conta. Motivul îl explică Marcel Boloş, până nu demult fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor: "Anul trecut a intrat în vigoare o Directivă Europeană care impune tuturor instituţiilor din toate ţările UE să plătească furnizorii de bunuri şi servicii în maximum 30 de zile. Mai mult, Directiva a şi fost transpusă în legislaţia românească prin Legea 72/2013, care prevede exact acelaşi lucru".

Aşa că promisiunile politicienilor se dovedesc tot fără acoperire reală. Iar bihorenii vor circula în continuare prin aceleaşi hârtoape şi de pe acum îşi pot pune bani deoparte pentru noi reparaţii la maşini. Pentru încă cel puţin un an de-acum înainte.


UNA CALDĂ, ALTA RECE
"Victorii" şi eşecuri

Dată fiind imposibilitatea folosirii banilor împrumutaţi de la BEI pentru modernizarea DN 76, fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor Marcel Boloş a încercat să "mute" acest proiect pe o finanţare cu fonduri europene, însă fără a reuşi. În schimb, se pare că pe fonduri UE se va asigura realizarea altor obiective de infrastructură rutieră din Bihor, şi anume centurile ocolitoare ale oraşelor Aleşd şi Beiuş-Ştei, pentru care există proiecte tehnice tot din 2008.

Săptămâna trecută, o echipă de experţi ai Comisiei Europene au evaluat cele două proiecte pe teren, cel pentru Aleşd fiind ca şi aprobat, iar cel pentru Beiuş-Ştei rămânând încă sub semnul întrebării, pentru că aceste două localităţi au puţin peste 10.000 de locuitori, iar centura lungă de 27 de kilometri ar fi mult prea scumpă. În cazul celei din Aleşd a contat însă decisiv că oraşul se află pe axa drumului european E 60. Tot pe acest drum ar urma să fie aşternut un nou covor asfaltic pe o lungime de 48 de kilometri, de la Piatra Craiului spre Oradea.

Citiţi pe această temă şi articolul "Consiliul Judeţean susţine că lucrările la DN76 Oradea-Beiuş au fost deblocate!"

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
17 Comentarii
DE CE MINTI CHIS NU ITI E RUSINE???
De ce minti ma Chis iar? ai vazut cum s-a lucrat pe regiunea VASCAU - VARFURILE ???? De ce spui ca "Radu Berceanu la Anca Boagiu, nu au fost în stare să cheltuie banii de la BEI în perioada când nu erau restricţionaţi de FMI."??????????? Nu ti-e frica ma Chis ca te bate Dumnezeu ? Adevarul e ca pe mandatul lui BOC s-au facut lucrari si la Boga Padis (apoi asfaltat de Popa cu mare tam-tam) si pe DN76. Dar tu pupi liberali in fund zi de zi. Asta esti ma Chis, un LINGAU! Fi si tu dracului odata independent daca te pretinzi jurnalista. Si zi-o pe aia buna USL A TAIAT BRUMA DE BANI care se alocase pentru drumul asta....
Postat 15 Mai 2013, 15:08 de Serban
@anticomunist
pedeleii au adus bani pt. drum, pt. aeroport, pt...., dar au venit uslamistii si au confiscat banii ! I-a dus copy-lotul si căcărău la Bucuresti si gata !, treci la slalom prin gropoaie. Ce mai minteau penalii in frunte cu bolovan si popa ciordel... numai lapte si miere va curge ! Si dobitocii, multi, foarte multi, au crezut ! Acum sa mearga sa-i ia pe mincinosi de turul pantalonilor si sa plombeze gropile cu mincinosii !
Postat 18 Aprilie 2013, 19:28 de antipenal
Atentie MA REVOLT CA NU SUNT IN STARE
CULMEA ESTE CA ORGANIZEAZA MANIFESTATII IMPOTRIVA NEPUTINTEI LOR. SUPER AMUZANT.
Postat 18 Aprilie 2013, 16:36 de Revovt ca ma revolt
adevarul
acest guvern USL are peste 70% au toate institutiile sub ordine si nu sunt macar in stare sa plombeze gropile. rusine sa va fie sunte-ti niste mincinosi in frunte cu POPA UN BETIV ORDINAR SI-UN INCULT care s-a inconjurat de oameni de 2 LEI.pacat de judetul BIHOR CARE A RAMAS ULTIMUL PE HARTA ROMANIEI LA INVESTITII SE VEDE CA NU AVETI NICI UN SPRIJIN DE LA CAPITALA.
Postat 18 Aprilie 2013, 14:51 de adevarul
@cineva
In 2008 era guvernul Tariceanu, care a alocat bani pentru modernizarea acestui, deja celebru, drum. Intrebarea este, ce au facut PDL-ei, care acum colcaie pe forum si ii acuza pe liberali, cu acesti bani imprumutati de la banca pentru acest scop. Asta suna cam a deturnare de fonduri. DNA, se aude?
Postat 18 Aprilie 2013, 13:33 de anticomunistul
De adevaruri
Adevaruri grait-am despre voi dragi colegi de la PNL BIHOR .Dar fraieri insa nu v-am crezut niciodata.
Postat 18 Aprilie 2013, 11:46 de BOT
Dragi PNL-isti sa va aud acum
Nu stiu daca ati observat insa articolul spune asa: "[...]adevărul gol-goluţ e că pentru refacerea drumului Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a alocat fix... 0 lei. Şi mai revoltător e că bani pentru lucrări au existat din 2008, peste 36 milioane de euro fiind împrumutate de guvernul de atunci..." CE INTELEGEM DE AICI?! In 2008 era Guvernul BOC, care le-a alocat bani PNL-istilor bihoreni (PNL-ul a castigat atat Primaria cat si Consiliul Judetean in 2008) si n-au facut nimic cu banii respectivi. Acum au si guvernul de aceeasi culoare si nu mai primesc nici un leu.... Si ziceati ca BOC a alocat banii in functie de culoarea politica? Cat de cretini sa fim sa credem povestile astea?
Postat 18 Aprilie 2013, 11:33 de cineva
daca hranim parazitii comunisti, cum sa mai facem drumuri ?
daca vreti drumuri platiti o asigurare privata , schimbati legea , care au un management eficient nu intretineti politicul comunist din Bihor., omorati oamenii cas sa va puneti pe masa merinde, criminalilor !
Postat 18 Aprilie 2013, 11:05 de din ce sa facem ?
daca hranim parazitii comunisti, cum sa mai facem drumuri ?
astia ghifuiesc precum porci in margaritare si sincer nu va plang de mila celor care va prefaceti ca platiti amenzi si rovigneta , voi credeti ca daca platiti 15% se strang bani de drumuri ii papa pe salarii si nepotism politic intretinut de doau decenii, de ce nu i schimbati pe toti si aceiasi porci ii ingrasati, fosta ferma de porcime comunista regasita in rudele lor asta traim noi comunismul nicidecum democratie daca hranim parazitii comunisti, cum sa mai facem drumuri ? ferma de porcime comunista hranim noi :)))).
Postat 18 Aprilie 2013, 11:02 de din ce sa facem ?
PROSTIE SAU MINCIUNA?
In 17 aprilie iese Cornel Popa si zice ca drumul va fi reparat ca s-au alocat bani iar in 18 aprilie, aflam ca nu este nici un ban alocat!!! Popa asta chiar e mincinos sau toata ziua e beat??? Asta conduce un judet???? Cat am putut fi de cretini sa votam un astfel de om? Doamne Iarta-ma ca nu l-am suportat pe Tirle pt ca mi s-a parut un infatuat dar incep sa plang dupa el! Dintre toti presedintii care s-au perindat pe la Consiliul Judetean, a fost cel mai serios si mai implicat! Kiss e un afacerist si lupta doar pt. buzunarul lui iar Popa asta ori e prost ori e beat ori e mincinos!!! Groaznic ce conducatori avem!
Postat 18 Aprilie 2013, 10:54 de BIHOREAN
La asa oameni asa drum !
zdreanta asta de peti ,asta-i un gunoi notoriu.care a comis toate infractiunile cuprinse in CODUL PENAL,de la trafic cu alcool,inselatorie,camatarie ,furtisaguri,o ingropat-o pe maica-sa cu dosare penale pe rol pentru trafic cu alcool,a luat asupra sa faptele \"fiului iubit\" ca sa-l scape de puscarie pe excrocul asta,.S-A spuna zdreanta cum a luat casa prin activitati de camatarie de la d-l BALACIU ,constructia unde a functionat localul EGUSSTO..ZDREANT-O CE ESTI de ce nu i-ti platesti datoriile ,treznite-ar dD-ZEU ,cand ai de gand s-a dai banii la d-l PETRE TOPOGRAFUL{aprox.20000 euro},la MATEI MUNTEANU {APROX60000 EURO},urmeaza datoria la DAN LIVIU (DANEZU),o datorie destul de consistenta (,aprox.11800 euro),dar la GHIULA (ISTOC REMUS) CAND AI DAI BANIICARE IAI CHELTUIT IN CAMPANIE PENTRU CUMPARARE DE VOTURI APROX 20000 EURO ,urmeaza datoria la DORU FOLTUT (DAM-u)=8000 ron ,Deasemenea ar trebui s-a achiti datoria catre DANU MOTU din DUMBRAVANI DE LA CARE AI LUAT TRACTORUL SI NU LA-I PLATIT, APROX 18000 R0N ,ai cumparat camionul de la LUCA din BRADET si nu ai mai dat banii pe el (aprox.6000 RON) ,atunci urmeaza TIRBAN GUSTI cu pensiunea din BRADET ,AI LUATDE LA EL CHERESTE ] postat de: UUNU CARE STIE MULT
Postat 18 Aprilie 2013, 10:49 de Poienar
satul de ROMANIA
se pare ca suntem luati de prosti (taxe, impozite, rovinete, asigurari)... dc altfel nu se poate vom iesi din nou in strada, dar de data asta vom bloca drumul 2 (doua ) zile sa se auda ecourile pana la Bruxelles...
Postat 18 Aprilie 2013, 10:31 de lucian
super BIHORUL e cel mai tare in parcare !!
de unde bani daca sunteti EVAZIONISTI cu vechme ? voi credeti ca BUCURESTIUL da bani asa fara realizari ? astai sunt cei care ne administreaza si ne fura an de an nu doar acum , atentie !!!
Postat 18 Aprilie 2013, 10:17 de super
hotarati-va
1.ba, hotarati-va. de 2 luni ne tot ftueti la melodie cu stiri de-astea in zig-za. azi zice prostalaul ala de popa ca se face, vine mang si zice ca nu. apoi invers, doar ca titulatura de prostalau se respecta in fiecarte caz. oameni buni, documentati-va si scrieti clar, ca asa opinii poate avea oricine. 2. politicienii astia, cu totii, ar trtebui linsati. sa le fie frica sa iasa pe strada sau sa-i recunoasca lumea undeva. consilier local, primar, deputat si senator=vinovat. doar cu escorta sa se poata deplasa pana la asa zisul servici. ar trebui sa aiba un statut similar PEDOFILILOR, sa fie huliti si scuipati zilnic de catre oameni pe strada...
Postat 18 Aprilie 2013, 09:29 de ilies
mare figurant!
Acest infractor cris adrian (nu merita majuscule) continua sa actioneze precum un robotel stricat marca USL-Bolojan. Si peste 25 de ani tot PDL va fi devina ca cei care au venit si au promis luna de pe cer nu sunt in stare sa faca nici un drum. "Punem Bihorul pe primul loc".... la numarul de gropi!!!!
Postat 18 Aprilie 2013, 09:15 de sanda
Solutia legala !
In calitate de administrator, CNADR poate fi amendata ZILNIC si pentru diverse motive (gropi, marcaj etc.) de catre Politia Romana. Ce s-a facut pana acum?!..doua amenzi pt CCCF de câte...1575 lei !!! :)). Ia amendati-i zilnic, apoi finantele ii executa silit pt amenzi, faliment si ...scapam de ei. CNADR-ul ne poate amenda pt lipsa rovignetei?!! Spor draga Politie!!
Postat 18 Aprilie 2013, 08:58 de A-român simplu
Una e ce spune popa Boloş şi alta e ce face sau a făcut vreodată !?!
"... fostul secretar de stat din Ministerul Transporturilor Marcel Boloş a încercat să "mute" acest proiect pe o finanţare cu fonduri europene, însă fără a reuşi. AŢI LUAT-O PE ARĂTURĂ FOARTE RĂU DACĂ SUSŢINEŢI AŞA O TÂMPENIE, ÎN CONDIŢIILE ÎN CARE BOLOŞ A FOST LA DEZVOLTARE REGIONALĂ, NICIDECUM LA TRANSPORTURI, DAR ŞI ÎN CONTEXTUL ÎN CARE POR NU GESTIONEAZĂ FONDURI PENTRU DRUMURI NAŢIONALE, NICI ÎN PREZENT ŞI NICI ÎN TRECUT, DAR ÎN MOD SPECIAL NICI ÎN VIITORUL SUMBRU AL STATULUI CONSTITUŢIONAL ACTUAL, PENTRU CĂ NU AVEM ÎNCĂ REGIUNI ADMINISTRATIVE CONSTITUITE JURIDIC.
Postat 18 Aprilie 2013, 08:19 de Carp III
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON