URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Mai 2016, 16:07

Se votează pentru Oradea Mare! Guvernul a modificat legea privind organizarea legii referendumului

Se votează pentru Oradea Mare! Guvernul a modificat legea privind organizarea legii referendumului foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

E oficial: referendumul pentru fuziunea municipiului Oradea cu comuna Sînmartin se va putea desfăşura în aceeaşi zi cu alegerile locale.

Guvernul a modificat, miercuri, Legea privind organizarea şi desfăşurarea referendumului astfel încât să poată fi organizate referendumuri locale odată cu alegerile locale şi utilizând infrastructura pregătită pentru acest tip de scrutin, după cum a anunţat Executivul printr-un comunicat.

În document, Guvernul anunţă că "odată cu alegerile locale din 5 iunie vor fi organizate două referendumuri locale", făcând trimitere la situaţia din Oradea, dar şi la judeţul Botoşani, unde Consiliul Local al comunei Dîngeni, a aprobat organizarea referendumului local în vederea consultării cetăţenilor din comună pentru înfiinţarea satelor Gulioaia, Buneni şi Coşteni. 

Practic, miercuri, Executivul a adoptat o ordonanţă de urgenţă pentru completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, în scopul eliminării restricţiilor pe care le întâmpină în prezent autorităţile publice locale cu privire la organizarea referendumurilor locale în aceeaşi dată cu cea a alegerilor pentru primari şi consilieri locali şi judeţeni.

"În cazul organizării simultane a referendumului local şi alegerilor locale, ambele scrutine se realizează în cadrul aceloraşi secţii de votare, cu aceleaşi ştampile, operaţiunile electorale fiind îndeplinite de către aceleaşi birouri electorale ale secţiilor de votare. Alegătorii votează în baza unor liste electorale permanente şi a unor liste electorale suplimentare separate, întocmite conform legii. Cheltuielile pentru confecţionarea buletinelor de vot pentru referendumul local sunt suportate din bugetul local", arată comunicatul.

Executivul mai specifică şi că modificarea Legii referendumului adoptată miercuri face posibilă exercitarea dreptului de vot în cadrul referendumurilor locale stabilite pentru 5 iunie 2016 de către peste 190.000 de alegători. "Prin organizarea simultană a celor două scrutine în data de 5 iunie se estimează economii de circa 1,7 milioane lei", arată comunicatul. Iniţiatorii actului normativ sunt Ministerul Afacerilor Interne şi Autoritatea Electorală Permanentă.

"Scopul acestui demers este de a stimula democraţia participativă, de a încuraja participarea la vot şi de a reduce evident şi costurile pe o infrastructură deja existentă. Nu are rost să dublăm o infrastructură şi să nu considerăm că există toate condiţiile ca un proces electoral să se poată desfăşura în acelaşi timp cu unul de referendum", a explicat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Suciu, miercuri, la finalul şedinţei de Executiv.

După cum BIHOREANUL a mai scris, primarul Ilie Bolojan a făcut diligenţe pentru modificarea acestei legi având în vedere decizia BEC conform căreia legislaţia în vigoare permite doar organizarea unui referendum de interes naţional simultan cu orice formă de alegeri.

"Am solicitat pe 27 aprilie Guvernului României promovarea unei ordonanţe de urgenţă, întrucât prin interzicerea organizării unui referendum autorităţilor locale li se încalcă autonomia locală", a declarat primarul în şedinţa de Consiliu Local de marţi, în care s-a şi votat calendarul referendumului privind Oradea Mare, în speranţa unei decizii favorabile a Guvernului.

Organizarea simultană a alegerilor locale şi a referendumului a fost contesată îndeosebi de PSD, care consideră că subiectul consultării populare distorsionează mesajele campania electorală şi va fi folosit în avantajul său de Ilie Bolojan.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
49 Comentarii
SNITELE
@garceamilitianu : Iti stau la dispozitie ! Pregateste ciocanul de snitele ! Anunta-ma unde si cand...
Postat 15 Mai 2016, 10:43 de TDS
Asa da!
@garceamilitianu, nici ca puteai sa o spui mai bine! Toti postacii si retardatii care fac spume cand aud de referendum o fac doar pentru ca isi vor pierde ei afacerile si manariile odata cu alipirea la Oradea. In loc sa ne bucuram ca avem un oras care se dezvolta si va avea ca efect cresterea nivelului de trai suntem impartiti in mai multe tabere datorita unor politicieni corupti si ahtiati dupa putere care pun bete in roate dezvoltarii pentru propriile lor interese. Din pacate asta a facut PSD-ul din Romania, o tara a hotilor, a coruptilor, a plagiatorilor, a asistatilor sociali care pentru 1 kg de zahar si de ulei isi dau dau votul, a postacilor care imprastie cu abjectiile lor peste tot pe unde apuca, a preotilor care fac campanie electorala in biserica si au grija sa isi umple burtile si buzunarele in timp ce oamenii mor de foame si de diferite boli prin spitalele din Romania. Asa ca dragi oradeni, pentru viitorul vostru si al copiilor vostri, nu va mai luati dupa toate prostiile pe care vi le baga in cap cei care isi urmaresc propriile interese si iesiti la vot! Daca noi nu incercam sa imbunatatim orasul in care traim sa nu ne asteptam sa o faca altii in locul nostru!
Postat 14 Mai 2016, 13:25 de hateretards
@detectiv
Tovarase detectiv hai sa iti spun eu care e "imaginea maicii Mina de la Manastirea Sf. Cruce, implicit si imaginea Bisericii Ortodoxe" imagine pe care ei singuri si-au creat-o prin faptele lor. Dupa faptele ei maicuta e o hoata ordinara care ar trebui sa fie in puscarie deja, iar imaginea BOR e ca popii sint niste traficanti de moaste, hoti, impostori, imbuibati care se lafaie in aur si limuzine de lux cumparate pe banii sarmanilor asta cind nu jecmanesc oamenii pe nunti, botezuri si inmormintari ca sa isi construiasca catedrale faraonice, sifoneaza miliarde de euro de la bugetul statului in timp ce pacientii mor cu zile in spitale infecte si slab finantate. Dar las ca avem biserici la fiecare colt de strada si inca nici nu am ajuns inca la pacatele lor cele mai josnice, pe linga ca faptul ca popii slujesc pe Satana mai abitir ca dracii si singurul lucru pe care ii intereseaza e banul, ochiu dracului, popii astia au reusit performanta sa degenereze in homosexuali, pedofili si alte bestii subanimalice, intrebarea care se pune e care e diferenta dintre popi si satanisti? Ipocritii au autorizatie de sus, satanele in sutane fac toate nenorocirile astea cu zimbetul pe buze si in numele lui Dumnezeu si Isus.
Postat 14 Mai 2016, 12:31 de garceamilitianu
Referendumul va trece
V-as toca marunt cu pulanu ca pe snitele, nu meritati altceva mai bun ciumatilor, in frune cu TDS, pinonel, Windos, platona, detectiv si altii care fac spume doar cind aud de Bolojan. Sper sa crape fierea si ficatii in voi dupa ce va fi adoptat referendumul, daca ar fi dupa voi am trai in comuna primitiva. Voi sinteti adevaratii dusmani ai orasului Oradea, niste nenorociti minati de interese marunte si meschine, uite ca orasul se dezvolta in ciuda voastra cretinilor si mult mai rapid decit vreti voi sa recunoasteti, probabil asta e si problema voastra, ca orasul se dezvolta mai mult si mai repede decit va convine voua nenorocitilor.
Postat 14 Mai 2016, 12:08 de garceamilitianu
Din noaptea mintii... A mintii lui nea ilie!
O adunatura de ,,alesi", pompos numita consiliu local, la porunca celui mai pr**t primar din cati a avut Oradea, a votat o hotarare in temeiul unei oug care urma, sau nu, sa fie data!!! Mai pe scurt: o actiune inceputa in viitor si care se va termina in trecut! Si atunci sa nu il votezi pe acest nostradamus de birtin?!
Postat 13 Mai 2016, 06:57 de pinonel
Cu Ilie, către tiranie...
O vorbă de-a avocaților spune că "orice lege e făcută spre a fi încălcată (sau, cel puțin, să poată fi ușor ocolită)". E valabil și în situația de față! La precedenta modificare a legii referendumului, CCR a stabilit că schimbările nu pot fi aplicabile referendumurilor organizate în decurs de un an de la dată intră̆rii în vigoare a legii modificatoare. Astfel, cel mai probabil, în cazul sesizării judecătorilor constituționali, OUG adoptată miercuri de Guvernul Cioloș nu ar avea nicio șansă. Oare se va sesiza cineva!?! Altfel drumul spre dictatură e deschis... Iar Bolojan a făcut deja primul pas în direcția aceasta... Doar el e mai presus de orice lege din România...
Postat 12 Mai 2016, 21:06 de Danutz
CORECTARE
...INTREBARILE.
Postat 12 Mai 2016, 20:40 de TDS
RASPUNS LA TOATE INREBARILE
@Florin Ciucas : Stimate Florin Ciucas ! Nu am dat raspuns tuturor intrebarilor pe care mi le-ati adresat ! O fac acum cu scuzele de rigoare ! 1. Nu stabilesc eu daca ne aflam in fata infractiunii de " trafic de influenta ". Mie mi se pare ca DA ! Nu pot fi acuzat nici de un eventual denunt calomnios ! Pentru a ma afla intr-o astfel de situatie ar fi necesar sa fac afirmatiile cu rea credinta ! Dar eu am aceasta convingere si in plus m-am inspirat din spete similare ! 2. In cazul OBSESIEI Bolojan-iste NU MAI E VORBA despre a vrea sau a nu vrea UNIFICAREA ! Este vorba despre respectarea LEGILOR acestui mult trambitat STAT DE DREPT ! Constitutia Romaniei si pana la urma Deciziile CCR ( cu ERATA sa FARA ! ). Daca CCR a statuat ca orice modificare in materie referendara se aplica DUPA UN AN , atunci ASA SE FACE ! Pana una alta i-as recomanda D-lui Ilie Gavril Bolojan sa se ocupe de femeia din preajma sa ( tanara , inima zburdalnica ! ) , sa vada cum pica una alta in CATASTROFA numita Piata Unirii , sa mai vada ce si cum cu autoturismele...OTL , sa se mai uite pe la procesele PMO etc....
Postat 12 Mai 2016, 20:37 de TDS
@CHRIS
Mersi de informatie! Raman dator :).
Postat 12 Mai 2016, 17:38 de detectiv
@tds &detectiv
multumesc pt corectie poate graba. atata replica ai reusit TDS? detectiv cauta-l pe fb: teodor dan sarca si conversati acolo pana trec alegerile. promitem ca nu va vom simti lipsa.
Postat 12 Mai 2016, 17:34 de User anonimizat
Nea Ciucas, nu te vad bine !
S-au pus astia cu blestemele pe dumneata.
Postat 12 Mai 2016, 17:14 de Valhalla-Asgard
RE: Nea Ciucas, nu te vad bine !
S-au mai pus şi în trecut şi nu s-au prins. Plus că între timp am şi vorbit cu Maica Mina :)
Postat 12 Mai 2016, 17:37 de Florin Ciucas
@TDS
Mi-am dat seama ca daca pui aici o adresa o sa fii spamat la greu, lasa ca am alta idee.
Postat 12 Mai 2016, 16:51 de detectiv
Propunere...
Cred ca nu ar fi util sa ne unim doar cu Sanmartinul... Propun sa ne unim si cu Nucetul. Nu de alta dar unii dintre "stimabilii" nostril oradeni ar trebui sa se mute acolo... La sanatoriu... Incredibil cata rautate,invidie si interese meschine se ascund in unii ... De ce va e frica de referendum domnilor "carcotasi"? Mergeti domnilor si spuneti "NU!" Si vom vedea ce va iesi! Iar care vreti sa faceti scandal nu aveti decat...!Sunt convins ca nu veti starni decat, in cel mai bun caz, mila... Sper sa nu dati peste unii mai "exuberanti" ca in acest caz s-ar putea sa aveti parte si de un "bonus": cateva picioare in dos...
Postat 12 Mai 2016, 16:39 de magicianul
@TDS
Da-mi o adreasa de mail,ceva,sa iti trimit ceva, nu pot posta aici.
Postat 12 Mai 2016, 16:26 de detectiv
DA
@Florin Ciucas : D-le Ciucas , scrisoarea a fost postata pe pagina de FB a Guvernului ! Deasemenea am trimis un mail succint tot Guvernului ! In ceea ce priveste opinia mea legata de traficul de influenta m-am inspirat din spete similare instrumentate de DNA . Mai departe vedem ce se va intampla !
Postat 12 Mai 2016, 16:09 de TDS
@Florin Ciucas
Despre injuraturile despre care vorbesti chiar nu am idee.
Postat 12 Mai 2016, 16:00 de detectiv
@Florin Ciucas
Domnule Ciucas, deocamdata nu am avut o contra directa cu dumneatale, dar a venit vremea. Ca sa inteleaga toata lumea, domnul Ciucas se refera la un comentariu de al meu, la un articol recent in care era atacata imaginea maicii Mina de la Manastirea Sf. Cruce, implicit si imaginea Bisericii Ortodoxe. Acest ziar nu rateaza nici o ocazie pt a sapa la temelia Bisericii ori de cate ori are ocazia, prin minciuni si formulari perverse de genul "Maica Mina si-a dat intalnire cu preotii in parcare...", sa iti fie rusine "domnule" Florin Ciucas!!! Nu e vorba de amenintare ci de un lucru clar: nu vei ramane ne pedepsit de Dumnezeu, tot asa cum s-a intamplat si cu cel de la carcotasii, care a avut acel accident imediat dupa ce in emisiune si-a batut joc de Sf. Parascheva. In Biserica avem exemplu pe sf mucenici care si-au varsat sangele pt credinta, azi avem pe Sf Ioan Valahul martirizat pt credinta, avem pe Sf Nicolae care a palmuit pe Arie pt batjocura adusa uneia din persoanele Sf Treimi (Fiului, despre care spunea ca e o creatura a Tatalui). Noi nu tremuram in fata mariei tale, crestinismul nu va cadea niciodata! Sa iti fie rusine pt asemenea articole!
Postat 12 Mai 2016, 15:59 de detectiv
SCRISOARE DESCHISĂ ADRESATĂ "GUVERNULUI MEU" ȘI DNA
„După cum BIHOREANUL a mai scris, primarul Ilie Bolojan a făcut diligenţe pentru modificarea acestei legi având în vedere decizia BEC conform căreia legislaţia în vigoare permite doar organizarea unui referendum de interes naţional simultan cu orice formă de alegeri. "Am solicitat pe 27 aprilie Guvernului României promovarea unei ordonanţe de urgenţă, întrucât prin interzicerea organizării unui referendum autorităţilor locale li se încalcă autonomia locală", a declarat primarul în şedinţa de Consiliu Local de marţi, în care s-a şi votat calendarul referendumului privind Oradea Mare, în speranţa unei decizii favorabile a Guvernului.”. ( din săpămânalul local BIHOREANUL ) Vă întreb, D-le DACIAN JULIEN CIOLOȘ , Guvernul joacă precum îî cântă cetățeanul BOLOJAN, întâmplător lider PNL? Nu vi se pare că ne aflăm în prezența unui TRAFIC DE INFLUENTĂ? /Art. 291: Traficul de influenţă (1)Pretinderea, primirea ori acceptarea promisiunii de bani sau alte foloase, direct sau indirect, pentru sine sau pentru altul, săvârşită de către o persoană care are influenţă sau lasă să se creadă că are influenţă asupra unui funcţionar public şi care promite că îl va determina pe acesta să îndeplinească, să nu îndeplinească, să urgenteze ori să întârzie îndeplinirea unui act ce intră în îndatoririle sale de serviciu sau să îndeplinească un act contrar acestor îndatoriri, se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani. (2)Banii, valorile sau orice alte bunuri primite sunt supuse confiscării, iar când acestea nu se mai găsesc, se dispune confiscarea prin echivalent./ Se poate modifica o astfel de lege prin OUG ? Delegarea legislativă ARTICOLUL 115 (1) Parlamentul poate adopta o lege specială de abilitare a Guvernului pentru a emite ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice. (2) Legea de abilitare va stabili, în mod obligatoriu, domeniul şi data până la care se pot emite ordonanţe. (3) Dacă legea de abilitare o cere, ordonanţele se supun aprobării Parlamentului, potrivit procedurii legislative, până la împlinirea termenului de abilitare. Nerespectarea termenului atrage încetarea efectelor ordonanţei. (4) Guvernul poate adopta ordonanţe de urgenţă numai în situaţii extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligaţia de a motiva urgenţa în cuprinsul acestora. (5) Ordonanţa de urgenţă intră în vigoare numai după depunerea sa spre dezbatere în procedură de urgenţă la Camera competentă să fie sesizată şi după publicarea ei în Monitorul Oficial al României. Camerele, dacă nu se află în sesiune, se convoacă în mod obligatoriu în 5 zile de la depunere sau, după caz, de la trimitere. Dacă în termen de cel mult 30 de zile de la depunere, Camera sesizată nu se pronunţă asupra ordonanţei, aceasta este considerată adoptată şi se trimite celeilalte Camere care decide de asemenea în procedură de urgenţă. Ordonanţa de urgenţă cuprinzând norme de natura legii organice se aprobă cu majoritatea prevăzută la articolul 76 alineatul (1) . (6) Ordonanţele de urgenţă nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie, drepturile electorale şi nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică. (7) Ordonanţele cu care Parlamentul a fost sesizat se aprobă sau se resping printr-o lege în care vor fi cuprinse şi ordonanţele ale căror efecte au încetat potrivit alineatului (3) . (8) Prin legea de aprobare sau de respingere se vor reglementa, dacă este cazul, măsurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a ordonanţei. CARE ESTE URGENȚA ÎN ACEST CAZ ? SATISFACEREA SETEI DE PUTERE ABSOLUTĂ A DICTATORULUI LIBERAL ILIE GAVRIL BOLOJAN ? Cunoașteți Codul de conduită în materia Referendumului elaborat de Comisia de la Veneția ? Știți că CCR a statuat că orice modificare în materie referendară se aplică după un an ?
Postat 12 Mai 2016, 15:06 de TDS
RE: SCRISOARE DESCHISĂ ADRESATĂ "GUVERNULUI MEU" ȘI DNA
1. Care ar fi folosul care ar antrena aplicarea incriminării de trafic de influenţă? 2. Nu are oare caracter de urgenţă faptul că alegerile locale bat la uşă, deci pentru cei care vor să voteze şi la referendum Guvernul trebuie să se pronunţe repede? 3. Dacă e scrisoare deschisă, aţi trimis-o şi Guvernului, sau doar aţi postat-o aici, ca şi comentariu?
Postat 12 Mai 2016, 15:23 de Florin Ciucas
sa ma corectez repede....
Hai la referendum! uff!
Postat 12 Mai 2016, 14:29 de detectiv
RE: sa ma corectez repede....
Greu cu scrisul frumos. Mai uşor e cu înjurăturile şi cu ameninţările...
Postat 12 Mai 2016, 15:24 de Florin Ciucas
@CHRIS ai dreptate
Da,asa se scrie cum ai zis, din graba am scris gresit, probabil mai am si alte greseli :), dar nu e pe nota,deci si atentia pe masura. Corect este cum ai zis tu "prezenta va fi mica", corect! chiar va fi mica. (Un text incepe cu litera mare,dupa punct se scrie cu litera mare, din ce imi mai aduc eu aminte.) Hai la referndum! :)
Postat 12 Mai 2016, 14:28 de detectiv
vai vai
"Faca-se voia lui, vie imparatia sa, precum in Oradea, asa si in Sanmartin". Sau mai bine emigram?
Postat 12 Mai 2016, 13:36 de User anonimizat
LIMBA
@CHRIS: Dacă tot o arzi....gramatical, "..împotriva a TOT CEEA CE FACE...". Să spunem că nu ai comis o eroare gravă dar...
Postat 12 Mai 2016, 12:59 de TDS
@platona @detectiv
platona nu inteleg de unde atata inversunare impotriva lui bolojan si impotriva a tot ce face pt acest oras. detective mai usor cu gramatica: "la vot v-a fi mica" se scrie va fi mica din cate mai imi aduc eu aminte. in rest numai de bine. hai la referendum.
Postat 12 Mai 2016, 12:28 de User anonimizat
Daca se poate si asa( OUG),ce rost mai are aceasta mascarada de Referendum..
Eu zic sa nu se mai deranjeze Bolojan cu "pregatirea " Referendumului.Inca o "initiativa legislativa" si inca o OUG si s-a rezolvat problema "situatiei deosebit de urgente,care nu trebuie sa ramana neacoperita din punct de vedere legislativ, pentru o perioada prea lunga de timp"
Postat 12 Mai 2016, 11:05 de platona
Nu avem
.
Postat 12 Mai 2016, 10:42 de eutanasiu
referendum
Nu inteleg de unde atata inversunare. Ordonanta s-a dat pt ca exista precedentul cu cel national. De ce sa fie permis la nivel national dar la nivel local nu? In alta ordine de idei, pana acum s-a tot sustinut ca oradenii au aratat la cele 2 voturi anterioare ca prin absenta de la vot si-au exprimat refuzul pt unire. Ce va obliga sa faceti la fel si acum? Votati pt alegerile locale si refuzati votul pt referendum. E dreptul fiecarui cetatean sa refuze sa voteze. Nu va obliga nimeni. Deci, de ce atata scandal? Demonstrati ca majoritatea oradenilor nu vor unirea cu Sanmartin, dar nu prin vorbe si postari. Pana acum ati fost fermi pe pozitie : oradenii nu s-au prezentat la urne pt ca nu vor unirea. Daca e intradevar asa, atunci nu aveti emotii.
Postat 12 Mai 2016, 09:40 de andy
Social
Se "dilueaza" maghiarimea si psd-ul. Asta da optica de gandire. Lasand gluma la o parte, adevarul e ca si-ar pierde vreo cativa smecheri ciolanul, plus interesele "tarii mama".
Postat 12 Mai 2016, 08:36 de Valhalla-Asgard
Corul franelor sociale...
Plang udemeristii si pesedistii.
Postat 12 Mai 2016, 07:40 de Control_Room
Sa fie atat de sanatos domn' primar cate Ordonante au picat in Parlament.
Unele au cazut in Parlament ca popicele si cele mai multe au trecut si au dvenit legi. Apoi a venit unul sau altul si tot ca popicele au fost trimise la cimitirul ordonantelor, din moment ce a venit Curtea Constitutionala si a zis ca nu e de bine ca unii sa traiasca prost, in legea lor, iar altii tot mai bine pe legea noastra, a tuturor. Ca tot Guvernul asta, al meu, e cel care da cu batu-n balta, facand prostii pe care o sa le repare cei ce vin dupa.
Postat 12 Mai 2016, 07:22 de SirmaGhipata
Unde este demnitatea primarului din Oradea Mare,Ilie Bolojan ?
Procedura adoptarii unei ordonante de urgenta este mult mai simpla si mai rapida decat in cazul unei legi, tocmai din ratiunea ca ordonantele de urgenta nu au fost prevazute in Constitutie pentru a reglementa situatii cu un grad ridicat de complexitate, care necesita dezbateri prelungi si complicate. Ordonante de urgenta reglementeaza situatii extraordinare care nu suporta amanare, astfel incat situatiile deosebit de urgente sa nu ramana neacoperite din punct de vedere legislativ pentru o perioada prea lunga de timp.INIŢIATIVA LEGISLATIVĂ - aparţine Guvernului, deputaţilor, senatorilor, precum şi unui număr de 100.000 de cetăţeni cu drept de vot, în condiţiile prevăzute de Constituţie. Ma-ntreb atunci oare unde a fost incadrat I.Bolojan ? Guvern nu e. Deputat nu e.Senator nu e si nu e nici 100.000 de cetateni cu drept de vot. Si-atunci ????? Caracterul de urgenta al propunerii acestei initiative ? Ar fi de interes sa ni se spuna si noua de unde graba asta mare , noi ,cei multi, am demonstrat in doua randuri ,ca nu ne pripim. Observ ca au aparut si suricatele,cu chitcaituri smecheresti si ranjete baloase,cu injurii si ofense caracteristice acestei tagme,parca ar spune : uite ca am reusit. Cu atat mai crunta va fi deziluzia acestei mascarade de Refrendum. Acest Referendum insa,oficiat smechereste ,ne induce imaginea cersetorilor agasanti de pe la intersectii , care cu mana intinsa pretind "doi banuti",asa ,a moca. Referendumul va pica si de asceasta data.
Postat 12 Mai 2016, 00:35 de platona
TDS
TDS eu cred ca ai avut o copilarie trista,bata-te focarea ta!
Postat 11 Mai 2016, 22:26 de unu_mic
Hello! :)
Chiar nu ma crede nimeni ca prezenta la vot v-a fi mica? Uite de ce cred eu asa: lumea merge la vot in numar mare atunci cand e nemultumita de actuala conducere, cand vrea cu orice pret sa scape de actualul primar, cand omul e flamand merge la vot, cand e satul sta acasa. Toata lumea stie ca Bolojan o sa castige alegerile, iar votul lui i se pare fara importanta, deci nu se "deranjeaza" sa voteze. In prezent exista un soi de multumire in general fata de Bolojan, dintre acesti multumiti f putini merg la vot, pt ca le e bine. E parerea mea si nu trebuie sa fie obligatoriu asa, dar asa mi se pare mie ca lucreaza psihicul uman. Vorbiti frumos ca nu pierdeti nimic! Spor la contre, dar cu limbaj decent :). (avand in vedere neclaritatile produse in comentariile anterioare am sa ma repet o perioada cu expresia: Nu sunt PSD-ist, sunt roman, atat.)
Postat 11 Mai 2016, 21:59 de detectiv
:))))))))
TDS, vezi ca lasi spumele peste tot :)))))))))))))
Postat 11 Mai 2016, 21:19 de hateretards
.
TDS. Medicamentele!
Postat 11 Mai 2016, 20:24 de Mekong_Delta
GUVERNUL MEU
BOLOJAN = TRAFIC DE INFLUENTA ! Sper ca PSD-ul sa nu stea pasiv in fata acestei ORORI ! De mers la vot eu voi merge ! Abia astept sa incerce cineva sa-mi inmaneze si buletinul pentru Referendum ! Va fi scandal monstru ! Repet , daca va exista aceasta tentativa ! Julien , esti PM celui mai slab guvern EVER !
Postat 11 Mai 2016, 19:58 de TDS
Guvern ticalos
Guvernul ticalos de "tehnocrati" actioneaza la presiunile politice ale lui Bolojan. Rusine, d-le Ciolos!
Postat 11 Mai 2016, 19:48 de rowald
Cea mai cretină întrebare de la Bolojan încoace ... dacă vrem alipirea comunei la oraș !!!
Vrem să se alipească Londra la Oradea, spre exemplu, cu salarii cu tot ... și care ar fi relevanța pentru londonezi, dacă orădenii ar vrea ???
Postat 11 Mai 2016, 18:08 de WinDos
relax
Chris, stai calm ca eu faceam misto de Citizen :) Eu am fost de 2 ori sa votez la referendum si voi merge si a 3-a oara, si sper sa treaca cum ar fi trebuit de prima data :) Degeaba incearca postacii si frustatii sa ne explice ca nu e buna unirea ca deja lumea a inceput sa inteleaga ca avem doar de castigat de pe urma acestui lucru.
Postat 11 Mai 2016, 17:21 de hateretards
Auleuuuuuu
Da...cu Dingeniul ne se poate face unirea?Ca acolo poate omnipotentul si Necula pot fi iubiti..Tot e la moda cuviolurile amu....!!!!
Postat 11 Mai 2016, 17:16 de grigore
:)
@Citizen: aşa crezi tu - că nu vom merge la vot? :)
Postat 11 Mai 2016, 17:15 de Mekong_Delta
datoriile orasului
Din cite stiu, toate tarile dezvoltate sunt si foarte indatorate. Atita vreme cit bagi banii in dezvoltare nu e aberant sa te imprumuti.
Postat 11 Mai 2016, 17:14 de poli
@hate @tinas
era cu ironie replica la citizen. faptul ca nu ai caldura tre sa multumesti tuturor primarilor care nu au facut nimic cu un sistem super invechit. asta macar a facut cativa pasi printre care inlocuirea vechii centrale, inlocuirea magistralelor, etc. deschide ochii. nu e asa greu.
Postat 11 Mai 2016, 17:08 de User anonimizat
asa se intimpla atunci cind vrei sa existi politic, dar nu reusesti decit sa obstructionezi
Ce cadou a iesit dintr-un sabotaj lipsit de viziune! Primarul nu ducea oricum lipsa de argumente puternice pentru a fi reales en fanfare. Acum i-a mai picat si pleasca asta.
Postat 11 Mai 2016, 16:52 de poli
Asta e..
Calculul este f. bun..vor merge la vot doar cei din camarila..+cei care vor da un vot etnic fara sa stie cum se calculeaza de fapt...eu unul va doresc toate cele bune = lipsa apa = lipsa caldura...cine stie sa citeasca datoriile orasului....stie ce vorbesc
Postat 11 Mai 2016, 16:50 de Tinas
Ba nu!
Chris, nu o sa ii duca nimeni lipsa cetateanului turmentat :)
Postat 11 Mai 2016, 16:45 de hateretards
@citizen
o sa iti ducem lipsa.
Postat 11 Mai 2016, 16:42 de User anonimizat
Simplu
Foarte simplu...NU O SA NE PREZENTAM LA ALEGERI !
Postat 11 Mai 2016, 16:35 de Citizen
pacat
Cei care au boicotat referendumul de anul trecut n-au facut o miscare foarte inteligenta. L-au pus pe dl Bolojan intr-o excelenta pozitie acum, are un cal electoral de bataie in plus. Nu le mai ramine decit sa spuna ca prin acest referendum, vorba unui clasic in viata, primarul in functie a pre-fraudat alegerile.
Postat 11 Mai 2016, 16:32 de poli
lol
psd-istii isi rod unghiile de necaz
Postat 11 Mai 2016, 16:30 de leclick
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON