URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Septembrie 2013, 09:58

Senatorul Florian Bodog vrea ca statul să sprijine cooperativele şcolare

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Senator şi decan al Facultăţii de Medicină din Oradea, Florian Bodog a depus, săptămâna aceasta, la Parlament un proiect de lege pentru organizarea organizaţiilor cooperatiste şcolare, care pot fi structurate ca asociaţii care să desfăşoare activităţi în scopul întrajutorării membrilor acestora.

"Iniţiativa mea porneşte de la câteva probleme serioase ale societăţii noastre. La ora actuală, foarte multe persoane cu vârste între 15 şi 24 de ani abandonează instituţiile de învăţământ şi formare fără a fi obţinut o calificare, iar şomajul în rândul tinerilor atinge cote alarmante. În acest context, stabilirea unor legături timpurii între educaţie şi piaţa forţei de muncă este esenţială pentru familiarizarea tinerilor cu mediul de muncă. O importanţă deosebită pot avea locurile de muncă cu caracter temporar, pe care tinerii pot să le aibă în timpul frecventării cursurilor de învăţământ. Acestea pot reprezenta o experienţă valoroasă, care să le permită dobândirea de competenţe şi le facilitează o mai bună inserţie pe piaţa muncii. Mai mult, tinerii pot să dezvolte valori precum înţelegerea reciprocă, dialogul şi solidaritatea, iar recunoaşterea competenţelor dobândite contribuie la facilitarea tranziţiei de la educaţie la ocuparea unui loc de muncă", arată senatorul Florian Bodog în expunerea sa de motive.

Obiectivele cooperaţiilor şcolare vor fi crearea unor oportunităţi pentru ocuparea locurilor de muncă de către tineri şi îmbunătăţirea inserţiei sociale a acestora.

Conform proiectului de lege, înfiinţarea societăţilor cooperatiste şcolare se va face în condiţiile Legii 5/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, de către unităţi de învăţământ preuniversitar sau universitar, de către elevi, studenţi sau părinţi ai acestora, iar cooperaţiile şcolare ar urma să fie tratate ca agenţi de muncă temporară, scutiţi de constituirea garanţiei financiare prevăzută acum de lege.

Cooperaţiile şcolare ar urma să aibă, dacă proiectul va fi adoptat, de multe alte facitiăţi: elevii şi studenţii vor putea încheia contracte de muncă pe perioadă determinată, organizaţiile vor fi scutite de la plata contribuţiilor de asigurări sociale, perioada de muncă a elevilor şi studenţilor va fi luată în calcul pentru stabilirea vechimii în muncă şi a pensiilor, şi - în fine - cooperaţiile vor fi scutite de plata impozitului pe profit până la nivelul a 10.000 de euro pe an.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
scoala11
felicitari penteu initiativa!domnule senator suntem de acord cu acest proiect partial dar de ce nimeni nu se intreaba oare elevii pana cand ajung sa invete in aceste cooperative scolare in ce scoli jalnice isi duc viata?de exemplu SCOALA GIMNAZIALA NR 11(care face parte din colegiul dumneavoastra) ,unde in campania electorala ne-ati invitata in sala de sport si unde ne-am dus cu placere sa va cunoastem crezand ca ne veti ajuta sa transformam aceasta cladire ingrozitoare cu garduri rupte,wc-uri urat mirositoare,coridoare neluminate,sali de clase ne zugravite de peste15 ani,porti de intrare inchise,sistem de paza platit de noi parintii,etc.nu vrem sa credem ca vi-am acordat votul degeaba!?cu siguranta ati auzit de situatia groaznica a scolii 11!nu putem sa credem ca nimeni nu ia masuri.stim ca stiti dar ca sa confirmam cele spuse va rugam sa cititi comentariile noastre de la articolele de mai jo NEGREAN INDEAMNA PROFESORII SI ELEVII LA PROFESOLIALISM sietc iar celalalt articol 38% DINTRE UNITATILE PRESCOLARE NU AU AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE.va rugam sa va auto sesizati si sa se implice cineva si in rezolvarea problemelor de la scoala.pe directoare nu ne putem baza!dorim schimbare!
Postat 28 Septembrie 2013, 15:23 de parinti si profesori
Tov. Nicolae Ceauşescu: Unde ne este şcoala de calitate de altădată?
I. ”La ora actuală, foarte multe persoane cu vârste între 15 şi 24 de ani abandonează instituţiile de învăţământ şi formare fără a fi obţinut o calificare, iar şomajul în rândul tinerilor atinge cote alarmante.” 1. Oare de ce atâta abandon şcolar dle Bodog? O cauză principală: sărăcia în care se zbat numeroase familii de români, ”boală” greu de tratat de bravii noştrii politicieni multibugetaţi, oficial şi nu numai şi care nu ştiu cum este să trăieşti cu un salariu minim pe economie; II. ”În acest context, stabilirea unor legături timpurii între educaţie şi piaţa forţei de muncă este esenţială pentru familiarizarea tinerilor cu mediul de muncă.” - dl. Bodog: 1. îşi mai aduce aminte cum a stabilit o legătură timpurie cu piaţa forţei de muncă, ca elev la liceul sanitar? 2. ar trebui să ştie că un sistem educaţional performant asigură ore de laborator făcute în laboratoare dotate conform, respectiv o practică şcolară de calitate (în: ateliere-şcoală, staţii pilot-proprii, unităţi economice/instituţii de stat ş.a.). Astfel se asigură o legătură timpurie şi eficientă între educaţie şi piaţa forţei de muncă, dar, mai ales, absolvenţi bine pregătiţi profesional, care se pot angaja uşor, încă de la terminarea şcolii, fără tot felul de intermediari (tip cooperativă ş.a.) care să pape, nejustificat, nu puţini bani bugetaţi. III. ”Obiectivele cooperaţiilor şcolare vor fi crearea unor oportunităţi pentru ocuparea locurilor de muncă de către tineri şi îmbunătăţirea inserţiei sociale a acestora.”. 1. Dle Bodog: Oare activitatea cooperativelor şcolare propuse, nu se suprapune peste activitatea AJOFM-urilor? IV. Proiectul şcolii profesionale ”Eurobusiness” este un fel de copy-paste a şcolilor profesionale şi liceelor industriale arondate unor unităţi economice din ”Epoca de aur”. Acest model ar trebui preluat, reactualizat şi generalizat la nivel de MEN, chiar şi la nivel de învăţământ superior de stat, dlor politicieni aflaţi la ”butoane”. Inclusiv, chiar şi parţial, partea de repartizare a absolvenţilor, respectiv a absolvenţilor merituoşi în cazul învăţământului superior; V. ”O importanţă deosebită pot avea locurile de muncă cu caracter temporar, pe care tinerii pot să le aibă în timpul frecventării cursurilor de învăţământ. Acestea pot reprezenta o experienţă valoroasă, care să le permită dobândirea de competenţe şi le facilitează o mai bună inserţie pe piaţa muncii.” 1. O educaţie de calitate asigură o experienţă valoroasă, care permite dobândirea de competenţe şi facilitează o mai bună inserţie pe piaţa muncii. Aceasta presupune şi dascăli dedicaţi, competenţi (bine pregătiţi profesional ş.a.), oneşti şi buni cetăţeni români. 2. Reducerea timpului alocat pregătirii şcolare şi substituirea cu alte activităţi = un absolvent mai slab calificat. Asta se doreşte? 3. Un învăţământ la seral/f.f. este la fel de eficient cu unul la zi? Punct. VI. Pentru politicienii şi parlamentarii USL, cadre didactice - Un model de analizat şi urmat: Sistemul educaţional din Finlanda. 1. ”În Finlanda este mai ușor să devii medic sau avocat decât profesor.” [”Cum funcționează cel mai performant sistem de învățământ din lume” - Sanda Bordei]. Şi acest criteriu indică valoarea unui sistem educational, care trebuie (re)implementat şi în România.
Postat 28 Septembrie 2013, 00:51 de stefan
PARVENITUL
DINU PATURICA .al politicii bihorene.
Postat 27 Septembrie 2013, 22:42 de ZAC
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON