URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 Septembrie 2015, 14:12

Prefectura anunţă firmele care au câştigat licitaţiile pentru modernizarea DN 76 între Oradea şi Beiuş

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Prefectura Bihor a anunţat, joi, printr-un comunicat de presă semnat de prefectul Claudiu Pop, că în urma licitaţiei desfăşurate în 20 şi 21 august s-au stabilit firmele câştigătoare care vor executa lucrările pe cele trei tronsoane, de câte 15-17 kilometri, ale sectorului Oradea-Pocola din DN 76.

Pe repede înainte

„Semnarea contractelor de execuție de lucrări a avut loc pentru tronsoanele amintite la DRDP (n.r. - Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri) Cluj, în data de 8 septembrie 2015”, se arată în comunicatul prefectului.

Potrivit acestuia, soluţia tehnică pe care vor trebui s-o respecte executanţii este „reciclarea in situ”, adică refolosirea stratului de asfalt existent pe carosabil. Constructorii care au această sarcină sunt asocierile SC Viarom Construct SA – SC Autoprima Serv SRL între kilometrii 133+660 şi 150+000” (dinspre Pocola), SC Eldi Clau SRL – SC CMS SRL între km 150+000 şi 160+000”, şi SC Trameco SA – SC Drumuri Bihor SA – SC Group DCM SRL – SC Kuter International Romania SRL între km 166+000 şi 180+794.

Comunicatul Prefecturii afirmă că lucrările vor putea fi demarate „după ce firmele declarate câştigătoare vor aduce scrisorile de garanţie bancară”, ceea ce conform legii trebuie să se întâmple în următoarele 15 zile, termenul de execuţie asumat de acestea fiind de 90 de zile.

Conform unei precizări trimise ulterior, asocierea condusă de Viarom va fi plătită cu 8,75 milioane lei, cea având ca lider Eldi Clau cu 11,73 milioane lei, iar cea de-a treia, condusă de Trameco, va primi 11,52 milioane lei, toate aceste preţuri fiind fără TVA.

Spre comparaţie, pentru a reabilita cei 50,73 km de şosea între Oradea şi Beiuş, CCCF Timişoara avea alocate de la CNADNR 161,037 milioane lei (fără TVA).

Poveste fără sfârşit

Proiectată în 2007 cu un credit bancar care n-a mai fost accesat de Guvern, scoasă la licitaţie în 2008, când a câştigat un grup de firme spaniole, relicitată apoi în 2009, când a fost împărţită pe 6 tronsoane (din care 3 în Bihor), şi începută abia în 2011, reabilitarea DN76 Oradea-Deva se dovedeşte o misiune imposibilă.

Deşi din 2013 finanţarea de 437 milioane lei este asigurată cu fonduri europene nerambursabile (care trebuie cheltuite până la finele acestui an), constructorii angajaţi de CNADNR pe cele 3 tronsoane din Bihor s-au mişcat în ritm de melc. Ca urmare, la începutul anului 2014, pe cei 33,31 km dintre Vârfurile şi Ştei stadiul lucrărilor executate de Construct Mod era de numai 45,18%, între Ştei şi Beiuş (28 km, executant AZVI) de 11,43%, iar între Beiuş-Oradea (50,3 km, antreprenor CCCF Timişoara) de doar 7,37%.

Cum cel mai puţin a lucrat firma timişoreană pe acest din urmă tronson, vicepremierul Liviu Dragnea, aflat anul trecut la Oradea în vizită electorală, ameninţa că dacă într-o săptămână CNADNR nu-i reziliază contractul „vom sta de vorbă cu altcineva la conducerea Companiei”.

Doar la suprafaţă

În loc să se întâmple oricare din aceste două variante, CNADNR a anunţat după două luni că a fost schimbată soluţia tehnică, în sensul că pe tronsonul Oradea-Pocola (intrarea în Beiuş) va fi reciclat asfaltul existent pe şosea.

Nici acest lucru nu s-a întâmplat, astfel că abia în luna mai a acestui an şeful CNADNR, Narcis Neaga, anunţa, la Oradea, rezilierea contractului cu CCCF Timişoara, împărţirea celor 50 km în trei şi organizarea unor noi licitaţii pentru ca lucrările să fie atribuite către trei firme care să încheie lucrările până la finele acestui an.

În primăvară, prefectul Claudiu Pop declara într-un interviu acordat BIHOREANULUI că „îşi asumă” finalizarea lucrărilor până la sfârşitul anului, dar numai în ce priveşte refacerea asfaltului prin reciclare, fără a da detalii cine, în ce fel, când şi la ce costuri va executa şi lucrările pentru refacerea fundaţiei drumului, a podeţelor, şanţurilor şi consolidărilor de teren.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Sunt curios,deci exist.
Din sursele mele am aflat ca robotul cela interspatial Curioziti in loc sa pozeze si sa filmeze tot felul de linguri pe planete a lela, s-a reorientat catre zona noastra,target DN76.Un lucru normal si bun totodata,as zice eu.Socant chiar,dupa cum imi spun mie sursele.
Postat 10 Septembrie 2015, 21:30 de User anonimizat
HAI
Ei, daca SIMU e acum la beci, pa CCF Timisoara! Horica, hai cu DENUNTURILE! Te rog...Hai, zi macar de Andrici si apoi se va ajunge si la altii!
Postat 10 Septembrie 2015, 17:44 de TDS
Asta da drum reabilitat
Dupa reabilitare se va schimba si indicativul drumului din DN76 in DF76 (Drum Forestier). Cum sa faci "reciclarea in situ” pe un drum a carui fundatie este varza?
Postat 10 Septembrie 2015, 16:36 de User anonimizat
din .... nu poti face zbici
Calde multumiri stimabililor nostri profesionisti din CNADNR. DN76 reciclat o sa fie de ... stiti voi cu ce rimeaza. Observati ca numai firme obscure si disperate au avut curajul si obrazul suficient de gros sa isi asume executia unei astfel de solutii tehnice si la pret de drum forestier. Nici un drumar care se respecta nu a vrut ca numele sa-i fie asociat peste 2-3 ani cu DN76 la fel ca si inainte de inceperea lucrarilor. Pentru necunoscatori, comparatia intre valoarea celor 50 km de drum - 161 milioane drum nou si 32 milioane cea de recicacat, cred ca e suficient de elocventa.
Postat 10 Septembrie 2015, 15:48 de ferfeleaga
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON