URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 Iulie 2015, 16:35

Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO)

Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită (FOTO) Modernizarea Aeroportului: lucrări spectaculoase, o parte din pistă a fost deja prelungită FOTO
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

"Absolut în grafic"

Împreună cu directorul general al Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, cu managerul de proiect Marian Ghitea, cu reprezentanţii firmei austriece Porr Construct, care răspunde de executarea lucrărilor, precum şi cu dirigintele de şantier din partea firmei Kappa A&E, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Cornel Popa, a susţinut miercuri o conferinţă de presă la Aeroport, pentru a prezenta bilanţul lucrărilor la încheierea primei etape a modernizării infrastructurii acestuia.

"Azi se încheie o primă etapă, în care s-a construit o nouă cale de rulare şi o nouă platformă de îmbarcare-debarcare, şi s-a prelungit pista de decolare-aterizare, cu 150 de metri, în capătul dinspre nord (spre oraş), iar alte 350 de metri din vechea pistă au fost complet înlocuiţi. La ora 15 începe prima şarjă pentru turnarea asfaltului pe cei 500 de metri ai acestei porţiuni noi ai pistei", a explicat preşedintele CJ, Cornel Popa, adăugând că, în ciuda unei opriri a lucrărilor în primăvară, de către Inspectoratul de Stat în Construcţii, "suntem absolut în grafic".

ISC impusese oprirea temporară a lucrărilor deoarece în planşele întocmite de proiectant nu erau evidenţiate toate detaliile de execuţie a sistemelor de drenaj şi canalizare a apei pe sub platforma de îmbarcare-debarcare Bravo, adică cea nouă.

O premieră

Pe de altă parte, directorul tehnic al firmei austriece Porr Construct, Harald Braun, a specificat că oprirea temporară a lucrărilor la noua platformă de îmbarcare-debarcare nu a însemnat oprirea activităţilor, în acea perioadă fiind aduse pe şantier toate materialele de construcţii necesare, peste 200.000 metri cubi, precum şi utilajele companiei din Austria, între care o staţie de betoane cu o capacitate de producţie de 200 metri cubi pe oră şi un ansamblu de finisoare de betoane complet automatizat, care va turna stratul de beton final pe pistă.

"Pentru prima oară în activitatea mea avem în şantier toate materialele necesare", a spus inginerul companiei care a mai lucrat la construirea şi modernizarea unor aeroporturi inclusiv în Austria şi în Germania. Braun a explicat, de asemenea, că începând de miercuri se poate spune că Aeroportul din Oradea are 500 de metri de pistă complet nouă.

De săptămâna viitoare, însă, Aeroportul va fi închis, timp de 59 de zile, pentru continuarea lucrărilor la restul pistei, în condiţiile în care până acum au aterizat şi decolat la şi de la Oradea, pe doar o porţiune din aceasta, avioane care executau fie misiuni militare, fie transportau oameni de afaceri.

De altfel, un avion de tip Hawker, de 18 tone, cu 8 locuri pentru pasageri la standard business, venit din Franţa, ar putea fi ultimul avion care a folosit actuala infrastructură aeroportuară a Oradiei, el urmând să decoleze de aici în a doua parte a zilei.

Conform oficialilor prezenţi, Aeroportul din Oradea va rămâne închis până în 2 septembrie, când vor fi reluate în primul rând cursele Tarom interne, suspendate deoarece pe perioada lucrărilor nu sunt în funcţiune toate sistemele de navigaţie şi balizaj.

În liga mare

"Vom avea primul aeroport din România construit după cele mai noi reglementări europene", a spus la conferinţa de presă managerul proiectului de modernizare, Marian Ghitea, care a explicat că, deşi proiectul a fost pregătit în urmă cu trei ani, dat fiind că anul trecut Comisia Europeană a emis un nou regulament pentru certificarea aeroporturilor din UE, varianta iniţială a fost actualizată în conformitate cu noile reguli.

Lucrările de modernizare a infrastructurii aeroportuare din Oradea valorează 79,9 milioane lei şi fac parte dintr-un proiect finanţat cu fonduri europene în valoare de 129,70 milioane lei (din care 81,60 milioane sunt nerambursabile). Acesta prevede înlocuirea pistei actuale, lungă de 1.800 metri, cu una nouă, de 2.100 metri, şi lată de 45, faţă de 30 metri cât avea de la darea în funcţiune până acum.

Proiectul prevede şi reabilitarea căii de rulare şi platformei de îmbarcare-debarcare existente, construirea a încă unei căi de rulare şi platforme de îmbarcare-debarcare, aptă să deservească şase avioane, inclusiv de mari dimensiuni, de tip Airbus 320 şi Boeing 737. În cadrul proiectului se realizează, totodată, noi sisteme de balizaj luminos de categoria II de operare (cu lumini inclusiv pe axul longitudinal, nu doar pe marginea pistei), sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.

Mega-şantier

Inginerul Dan Nistor, reprezentantul firmei Kappa A&E, care asigură dirigenţia de şantier, a explicat că lucrările pentru modernizarea Aeroportului orădean sunt de o anvergură mare chiar şi pentru profesioniştii din domeniu.

Pentru ca publicul "profan" să înţeleagă complexitatea lucrărilor, dirigintele de şantier a prezentat cronologia acestora, de la A la Z. "Vechea pistă a fost demolată, iar terenul a fost excavat până la o adâncime de 1,4 metri, iar apoi a fost îmbunătăţit terenul de fundare cu lianţi hidraulici, ceea ce înseamnă că pe suprafaţa excavată s-a împrăştiat un ciment special, după care acesta a fost amestecat cu terenul, compactat şi nivelat. Dedesubt au fost făcute drenaje transversale şi longitudinale pentru scurgerea apelor, din 30 în 30 de metri, iar din 60 în 60 de metri s-au realizat cămine de vizitare. În total, sub pistă şi platforme vor fi peste 10 kilometri de conducte cu diametre între 15 şi 1.000 centimetri. Peste terenul de fundare a fost aşezat un strat de balast cu o grosime minimă de 50 centimetri şi o grosime medie de 85-87 centimetri, care a fost de asemenea compactat, iar peste acest strat s-a pus un altul, de piatră spartă, gros de 20 centimetri. Deasupra acestuia s-a pus încă un strat, de agregate stabilizate cu ciment, ca un fel de şapă, gros de 15 centimetri, iar apoi emulsie specială peste care, de astăzi, se toarnă un strat de asfalt de 2 centimetri, care va avea rol de liant cu stratul următor, care va fi realizat din plăci de beton turnate pe teren, groase de 37-43 centimetri, armate şi cu rosturi de dilataţie longitudinale şi transversale. La sfârşit, pe pistă vor fi introduse corpuri de iluminat şi se vor face marcajele", a explicat dirigintele de şantier.

În căutarea curselor externe

Întrebat de jurnalişti în ce stadiu se află demersurile pentru stabilirea viitoarelor curse externe şi pentru desemnarea companiilor care să le opereze, preşedintele CJ Bihor a amintit că a avut deja discuţii pe această temă cu reprezentanţii Tarom, Blue Air şi Carpat Air, dar la procedura de selecţie de oferte care urmează să fie anunţată vor participa şi alte companii, străine.

Conform studiilor făcute până acum, dar şi potrivit reprezentanţilor mediului de afaceri, cel mai probabil ar urma ca Oradea să fie legată pe calea aerului de destinaţii din Marea Britanie, Irlanda, Germania, Italia şi Spania.

Aeroportul din Oradea a obţinut din partea Comisiei Europene dreptul de a subvenţiona noile curse externe, oferind reduceri la tarifele aeroportuare, cu excepţia celor pentru serviciile de operare a bagajelor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
pasc, paste mai incolo..lasa-neeee, agramatule!
vagabondu pasc ar trebui sa elibereze urgent scaunul ala, ca parca l-a intepenit viata acolo; e un fel de scabie marca iliescu, psd-ist uns cu toate alifiile si smecheras cu tupeu maxim. asta a ramas in functie de dupa revolutie, la ce atitudine si vocabular are as spune ca este la fel de agramat ca mang sau ghilea.
Postat 02 Iulie 2015, 07:55 de roger
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON