Kaufland a urcat anul trecut pe prima poziţie în topul retailerilor moderni locali, terminând anul cu afaceri de 1,35 miliarde de euro. Reţeaua germană Kaufland a reuşit în ultimii doi ani să răstoarne topul celor mai mari retaileri din România şi să urce pe prima poziţie după ce în 2010 a devansat Carrefour.
În 2011 a detronat şi Metro Cash& Carry, care a fost lider în fiecare an de după 1996, anul lansării comerţului modern în România.
Kaufland, unul dintre cei mai discreţi retaileri locali, a obţinut anul trecut afaceri de 1,35 miliarde de euro, cu peste 20% mai mari decât anul anterior şi cu peste 50% mai mari decât în 2009, potrivit estimărilor ZF.
Pentru Metro Cash&Carry anul 2011 a adus scăderea afacerilor la 1,06 miliarde de euro, un nivel asemănător celui din 2004.
În ceea ce priveşte businessul Carrefour, acesta a crescut cu circa 5%. Astfel, francezii au obţinut afaceri de 1,184 miliarde de euro, apropiate de nivelul maxim obţinut în 2008, însă cu 30 de magazine în plus.
Cei doi retaileri - Metro Cash& Carry şi Carrefour - au mizat în ultimii ani în principal pe deschiderea de magazine pe suprafaţă mică, realizând de altfel şi venituri mai mici. Metro a deschis doar magazine Punct, cu suprafeţe de până la de cinci ori mai mici decât unităţile clasice, iar Carrefour a mizat pe supermarketuri şi magazine de proximitate, frânând expansiunea pe segmentul hipermarketurilor.
Germanii au mizat puternic pe deschiderea de noi magazine în ultimii trei ani când consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%. Kaufland a reuşit între 2009 şi 2011 aproape să îşi dubleze reţeaua de magazine, până la 71 de unităţi.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.