Flavius Bunoiu, directorul Casei de Cultură a Municipiului, a declarat miercuri că instituţia pe care o conduce a început pregătirile pentru Toamna Orădeană 2012. Pe lângă căutarea de sponsori, acesta a precizat că anul acesta va fi făcută o cercetare a opiniei orădenilor despre festival.
Toamna, în ochii orădenilor
"Din această săptămână vom pune la cale un sistem de focus-group şi de cercetare a opiniei publice în legătură cu Toamna Orădeană pentru a vedea cum să creionăm o campanie de imagine cât mai coerentă şi cât mai bine pusă la punct. Dorim să aflăm percepţia de până acum despre Toamna Orădeană şi cum să îmbunătăţim acest eveniment", a afirmat Bunoiu, într-o conferinţă de presă în care a prezentat raportul de activitate pe anul 2011.
Întrebat cine se va ocupa de această cercetare, directorul a afirmat că cel mai probabil va fi vorba de firma Utopium, "partenerii noştri de publicitate în ultimii doi ani", care nu vor fi plătiţi pentru serviciul lor, ci îl vor face "în schimbul publicităţii şi portofoliului".
Bunoiu a declarat că oamenii nu vor fi întrebaţi de preferinţele lor în privinţa trupelor care concertează în timpul festivalului, ci doar, eventual, de genurile pe care le doresc. "Vor fi mai multe întrebări referitoare la percepţie. A fost lung sau scurt programul, cât consideră că este acceptabil să plătească pe un bilet, de unde s-au informat. Dacă ne apucăm să întrebăm fiecare cetăţean ce trupă doreşte să audă s-ar putea să fim nevoiţi să aducem Guţă la Toamna Orădeană", a afirmat directorul.
Instituţie fără site
Legat de Toamna Orădeană, Bunoiu a declarat că în ciuda lucrărilor programate în Piaţa Unirii, festivalul va avea loc tot în centrul oraşului. "Nu avem încă acea locaţie pe care am propus-o pentru manifestări în aer liber, care ar putea fi în Cetate sau undeva lângă Lotus. Aşadar, cel puţin anul acesta şi anul viitor, evenimentele se vor ţine tot în centrul oraşului, dar vom încerca să nu blocăm atât de mult traficul. Probabil scena nu va mai fi amplasată în Parcarea Independenţei, ci undeva în capătul Bisericii cu Lună sau în faţa Bibliotecii (Episcopiei Greco Catolice - n.r.), depinde de lucrările care se vor face", a precizat directorul.
De asemenea, directorul a precizat că se lucrează la site-ul instituţiei. În acest moment, CCM are un site (www.casadeculturaoradea.rdsor.ro) pe care apar informaţii din 2008 şi o altă pagină (www.ccmo.ro), aflată însă în construcţie de mai multe luni.
"Am început lucrul la site undeva înainte de Toamna Orădeană 2011. Nu va fi un template, cum se practică, adică să luăm un site gata făcut şi-i schimbăm denumirea. Este un site făcut cap-coadă de nişte programatori şi designeri. Deja avem o variantă şi sperăm că fie operaţional cât de curând", a spus Bunoiu, precizând că construcţia site-ului costă aproximativ 300 de euro. Directorul a estimat că acesta va fi gata abia în luna aprilie.
De asemenea, CCM are în plan introducerea unui sistem de achiziţionare online de bilete pentru spectacolele instituţiei.
3 ani de Bunoiu
În conferinţă, Flavius Bunoiu a prezentat veniturile şi cheltuielile instituţiei pe 2011. Astfel, CCM a avut venituri totale de 1.066.626 de lei, din care 695.186 de lei de la bugetul local iar 371.440 de lei - venituri proprii, majoritatea acestora din urmă provenind din festivalul Toamna Orădeană (286.908 lei).
Cheltuielile totale ale instituţiei s-au ridicat la 973.102 lei. Adică, CCM a ieşit "pe plus" cu 93.524 de lei. "Banii sunt în conturile Casei de Cultură. Aproximativ 5.000 de lei din banii primiţi de la Consiliul Local, care au rămas necheltuiţi, au fost daţi înapoi la bugetul local", a precizat directorul.
În aceeaşi conferinţă, Bunoiu a făcut o comparaţie între situaţia financiară din 2008, de dinainte să preia şefia CCM, şi cea din 2011. "Aş vrea să fac o scurtă trecere a activităţii pentru că în aprilie se împlinesc trei ani de când sunt director la Casa de Cultură. Practic, o comparaţie între 2008 şi 2011 arată în felul următor: de la Consiliul Local, în 2008, erau subvenţii de un 1.274.000 de lei, anul trecut au fost 695.186 de lei. Practic o scădere de buget de 45%. La capitolul venituri, Casa de Cultură a crescut de la aproximativ 210.000 de lei, în 2008, la 371.000 de lei în 2011, lucru la care au contribuit mai mulţi factori: sponsorizări, numărul de bilete şi suma încasată de pe urma acestora", a spus Flavius Bunoiu.
Directorul a precizat şi că de când a preluat instituţia, sediul ei a fost renovat, iar numărul angajaţilor a scăzut prin restructurări de la 17 la 5.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.