URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 24 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
S-au făcut multe investiții în Oradea, dar cred că de departe cea mai importantă este centura care ne va lega de mult dorita Autostradă Transilvania - A3. Guvernul a dat o hotărâre în acest sens, CNAIR are acum toate actele, așa că se poate ocupa de lansarea licitației, iar banii de la UE sunt asigurați. Oare ce ar trebui să mai intervină ca această centură să nu se facă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La grădiniţă, visăm la bulinele colorate - alea negre sunt rele, cele colorate viu sunt bune, semn de apreciere. După ce mai creştem, apar diplomele. Şi primim câte nu putem duce - pentru că am participat la un curs de 3 ore, pentru că am ieşit penultimii la un concurs de atletism, pentru că la o seară de dans n-am călcat pe nimeni pe picioare sau pentru că am terminat facultatea, chiar dacă n-am susţinut licenţa. E o aşa inflaţie de diplome, încât, la 14 ani, dacă nu ai cel puţin 50 de bucăţi pe etajeră te poţi considera pierdut definitiv pe calea ratării.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată pe site-ul Curții Constituţionale a României decizia nr. 250/2019, prin care s-a stabilit că este obligatoriu ca orice schimbare de încadrare juridică într-un proces penal să nu se realizeze direct prin sentința finală, ci înaintea acesteia, pentru a garanta dreptul inculpatului la apărare în raport cu acuzația concretă ce i s-a adus.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul diabetului zaharat vizează normalizarea glicemiei. Bolnavul trebuie să ştie şi să fie convins de importanţa respectării dietei şi a tratamentului, fiind de asemenea instruit să îşi controleze singur glicemia şi glicozuria (cantitatea de glucoză din urină).
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
19 Octombrie 2018, 17:00

E oficial: Oradea cumpără 10 tramvaie noi, special proiectate, de la Astra Vagoane cu 19 milioane euro!

E oficial: Oradea cumpără 10 tramvaie noi, special proiectate, de la Astra Vagoane cu 19 milioane euro! (foto: generic - modelul Imperio al companiei Astra Vagoane)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La finalul anului viitor vor circula prin Oradea tramvaie noi. Primăria a anunţat că vineri a fost semnat atât contractul pentru achiziţia a 10 tramvaie noi, în valoare de peste 19 milioane euro, cât şi contractul prin care suma este acoperită din fonduri europene.

Tramvaiele vor fi făcute de Astra Vagoane Călători, modelul urmând să fie special proiectat pentru Oradea. 

"Obiectul acestui contract este achiziţia a 10 tramvaie noi, fiecare cu 160 de locuri, eficiente din punct de vedere energetic, dotate cu un sistem de recuperare a energiei, cu aer condiţionat, dar şi cu un loc pentru persoanele cu dizabilităţi", a transmis Primăria într-un comunicat.

Contractul derulat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 a fost semnat şi de Ministerul Dezvoltării Regionale si Administraţiei Publice, dar şi Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest, reprezentată prin director Sanda Cătană.

"Modernizarea parcului de tramvaie e un proiect foarte important care, alături de cel privind extinderea reţelei cu noua linie de tramvai care va lega cartierul Nufărul de Calea Aradului, va asigura o mai bună funcţionare a transportului public orădean", a declarat, potrivit comunicatului, primarul Ilie Bolojan.

Valoarea contractului este de 88.812.054,10 lei (peste 19 milioane euro), din care valoarea nerambursabilă este de 98% - respectiv 87.035.813, 01 lei.

Potrivit contractului semnat tot vineri cu SC Astra Vagoane Călători SA, singurul producător care s-a prezentat la licitaţie, primele patru tramvaie vor fi livrate în luna octombrie a anului 2019 iar celelalte şase în cursul anului 2020.

Viceprimarul Mircea Mălan a precizat pe Facebook că modelul care va fi livrat va fi special proiectat pentru Oradea. "Varianta de culori, dar şi numele tramvaiului vor fi alease în perioada următoare, cu ajutorul dumneavoastră. Vom primi mai multe variante de culori pe care le vom pune în dezbatere", a precizat Mălan.

În prezent se află în fază de precontractare contractul de finanţare privind modernizarea parcului de tramvaie din municipiul Oradea – etapa a- II-a, care presupune achiziţia a încă 10 tramvaie noi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
noi
E bine ca se cumpara tramvaie noi, mai ales productie RO. Sa nu uitam ca e licenta Siemens, asa spuneau cei de la Astra acu 1 an intr-un interviu, suparati ca nimeni nu-i baga in seama si suparati ca se cumpara alte tramvaie mai scumpe tot de la Siemens. Intr-un final tot la SIEMENS ajung banii. Sa speram ca sunt bine facute si nu vor arata ca niste cutii ruginite in 5 ani. Ar fi buna o regandire a intregului transport public. Sa iti vina un mijloc de transport tot la 10 minute, in orele de varf, si sa nu se blocheze tramvaiul in trafic.
Postat 21 Octombrie 2018, 17:04 de Christa
@crisdumi
Daca citeai cu atentie ce am scris, realizai ca eu m-am referit DOAR la drumul nou, ma rog, linia care va lega Nufarul de Calea Aradului, mergand pe malul Petei. Dupa cum si tu spui, trole-ul se preteaza la drumurile nou construite, cazul nostru! Scrii numai sa scrii? Te-a mai intrebat cineva in urma cu cateva zile ce-i cu semnele alea de punctuatie "!?!" pe care le folosesti obsesiv. Nu i-ai raspuns, poate ma lamuresti pe mine.
Postat 21 Octombrie 2018, 16:29 de Kid
Re: kid
Una-i una, alta-i alta !?! O rețea de trolee în OradeaTramva ar bulversa total orașul, pentru că nu e vorba doar de capacitatea de transport, stâlpi, cablaje electrice, stații electrice de transfer, sistem de monitorizare, personal, administrare, întreținere, parking, etc ... care ridică costul investiției la dublu față de tramvaie !?! O spun din experiență proprie, în cadrul unui proiect abandonat tocmai din cauza costurilor, într-un oraș din centrul RO !?! Tramvaiul are caoacitate chiar triplă de transport, fiind soluția cea mai bună ... până când vor fi fiabile autobusele electrice cu recuperare energetică la frânare, foarte scumpe astăzi !?! Troleul e valabil pentru trasee de drumuri noi ... cum ar fi centura orașului, pentru transfer rapid de la domiciliul suburban la serviciul din celălalt capăt al urbei spre exemplu !?! Dacă ar fi fost ideea lui Bolojan, precis că ar fi ieșit un fiasco din tramvaiele noi ... dar e vorba de istoria transportului acestui oraș, de ce au făcut unii pe parcursul ei, nicidecum de amatorismul celor de astăzi, care nu fac altceva decât să copieze ideile celor de acum un deceniu !?!
Postat 21 Octombrie 2018, 13:23 de CrisDumi
Precizare
Ca să priceapă și sorboneii cu ligheanul din copilărie...Subscriu ar fi un....sunt de acord!
Postat 20 Octombrie 2018, 16:49 de soricel
!!!
@Kid: Subscriu! Sau autobuze electrice!
Postat 20 Octombrie 2018, 16:45 de soricel
eu raman la ideea mea
Era mai bine sa faca o sosea pe Peta si sa circule trole-uri nu tramvaie. Mai aveau loc si autoturismele si bicicletele. Asa circula numai tramvaiul. Nu stiu daca nu era mai ieftin si ca infrastructura. Pret: 600.000 eur/buc troleu nou, adica 3 trole-uri vs un tramvai. Ce naiba e asa de greu?
Postat 20 Octombrie 2018, 13:41 de Kid
Asta e prin puținele achiziții majore, făcute "cu cap" de către municipalitate în ultimul deceniu !?!
Îmi aduc bine aminte ce isterie făceau liberalii și ce prostii debita candidatul Bolojan în campania electorală din 2008, cum că "echipa lui Filip" dă 28.000.000 Euro din banii contribuabililor pe niște tramvaie Siemens, când la suma aceea putea fi cumpărate ... nu 10 ci 100 de tramvaie recuperate de la fiarele vechi ale Europei !?! Acum însă s-au trezit la realitate edilii orădeni și fac ce trebuiau să facă în urmă cu 10 ani, adică să continue "lista strategică" de proiecte europene (pe care "avizații" o cunosc bine din prezentările făcute la acea vreme în PMO) ... preluată de BEI și BERD cu entuziasm încă din 2006-2007, când Oradea era deja campioană regională la pregătirea marilor aplicații de finanțare pentru primul ciclul bugetar al UE acordat României !?!
Postat 20 Octombrie 2018, 12:10 de CrisDumi
Dincolo era mai ieftin
1.9 mil €. Mai ieftin decit siemensul care a costat vreo 2.7 mil.La 98% subventie pretul nu mai conteaza. Macar ajung banii la o uzina romaneasca.Intrebarea e de ce nu s-au luat si siemens-urile pe aceeasi reteta, in 2008 eram membri ue...
Postat 19 Octombrie 2018, 22:50 de excalibur
Soricel
De la Auchan până pe odobleja faci 3 minute. Tu iei autobuzul????
Postat 19 Octombrie 2018, 20:35 de Sandu1206
Foarte bine
Inteligenta miscarea. Tramvaie noi, de calitate si la un pret bun in loc de vechituri aduse "de afara".
Postat 19 Octombrie 2018, 20:23 de Alcor
!!!
@poiu: fac zilnic! Nu se întâmplă absolut nimic! Orice ambuteiaj ar fi....chiar atât să se întârzie este imposibil! Orice facem tot la PRIMARUL unicat în galaxie ajungem! Dar...este pentru binele oradenilor! Eu de vreo 30 ani prind toate lucrările! Evident pentru binele meu! Cum voi ajunge la temeteu de ziua mortilor habar nu am...dar PRIMARUL galaxiei a decis că așa e bine!
Postat 19 Octombrie 2018, 20:07 de soricel
Soricel
Eu nu știu cine sau ce tip e autobuzul menționat de tine. Dar ia în calcul un ambuteiaj, lucrările din oraș, vreun cocalar care nu avea chef să meargă normal, cu poate încet că sa îl "admire moimele". Pot fi multi factori, totuși 26 de minute e cam mult. Ai făcut o sesizare undeva? Nu iau apărarea OTL că eu nu circul cu ei, dar sa ne și gândim că datorită legilor maronii s-a umplut orașul de cazanele aruncate de alții, mașini de 600 de euro și chiar mai ieftine care "nu bate, nu troncane, conduse de 20 de ani de un bătrân până la biserica duminica". Ale încurcă rău traficul. Apoi lucrările, sunt cam multe dar asta înseamnă dezvoltare. Nu poți schimba țevi fara sa spargi, nu poți trage linii de tramvai fara fundare, nu poți construi fara deviere de trafic. Oare ID puțin cam prea multe deodată dar nici fondurile europene nu vor fi la nesfârșit, deci profita până ai. Părerea mea obiectivă, necolorata politic. Și da, de vinitura cim mi-au zis alții
Postat 19 Octombrie 2018, 19:57 de poiu
Jdier dă jaba
Se cumpără degeaba! Managementul directorului general Ilie Gavril BOLOJAN este DEZATRUOS! Azi trebuia să plec de la Auchan cu 21 R la 16,10. La 16,36 a venit Bh 11 XNO...sa leșin în stație! Nimeni nu are nici o răspundere! Nici dor.gen OLT BOLOJAN, nici BIRTA...MĂLAN!
Postat 19 Octombrie 2018, 17:39 de soricel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1795 RON
  • 1 EUR = 4.7233 RON
  • 1 HUF = 0.0146 RON