URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 24 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă până acum câteva luni marea problemă a orădenilor era dacă noul stadion trebuie să aibă 25.000 de locuri sau mai puţine, acum se pune problema dacă vom mai avea un nou stadion. Şi asta nu neapărat pentru că mulţi miniştri de la Bucureşti se întreabă la ce ne trebuie stadion pe foametea asta, din moment ce n-avem echipă de fotbal...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
De ani de zile, tot felul de lideri sindicali, "dascăli" şi politicieni (aceştia, nota bene, doar când se află în opoziţie) repetă ca pe o mantră că marea problemă a învăţământului românesc este "subfinanţarea" (la fel sunt prezentate lucrurile şi în ce priveşte sistemul sanitar) şi că n-o să avem o societate educată până când guvernele nu vor aloca 6% din PIB acestui sector. 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Controversele din ultima vreme pe tema virusului, a pandemiei şi a vaccinului au scos în evidenţă diferenţe între oameni într-un mod mai de speriat decât vremea primelor alegeri libere de după 1989. Cei care au traversat acea perioadă ca adulţi îşi amintesc cu siguranţă cât de adânc intrase zâzania între prieteni, vecini şi rude pe tema politicii. Politica era un subiect nou şi savuros, o preocupare interzisă mulţi ani, şi reuşise să trezească în foarte mulţi oameni pasiuni nebănuite.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hepatita cronică activă autoimună este o afecţiune caracterizată printr-un proces necrotic şi inflamator continuu cu evoluţie spre ciroză şi insuficienţă hepatică. Leziunile hepatice progresive sunt rezultatul unui atac imunologic asupra celulelor hepatice. Predispoziţia către autoimunitate este în general moştenită în majoritatea cazurilor, iar specificitatea hepatică a acestor leziuni este declanşată de factori chimici sau virali (se cunosc cazuri de hepatită acută virală A sau B, aparent cu evoluţie bună, care evoluează spre hepatită cronică activă autoimună, probabil datorită predispoziţiei genetice).
19 Octombrie 2018, 17:00

E oficial: Oradea cumpără 10 tramvaie noi, special proiectate, de la Astra Vagoane cu 19 milioane euro!

E oficial: Oradea cumpără 10 tramvaie noi, special proiectate, de la Astra Vagoane cu 19 milioane euro! (foto: generic - modelul Imperio al companiei Astra Vagoane)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La finalul anului viitor vor circula prin Oradea tramvaie noi. Primăria a anunţat că vineri a fost semnat atât contractul pentru achiziţia a 10 tramvaie noi, în valoare de peste 19 milioane euro, cât şi contractul prin care suma este acoperită din fonduri europene.

Tramvaiele vor fi făcute de Astra Vagoane Călători, modelul urmând să fie special proiectat pentru Oradea. 

"Obiectul acestui contract este achiziţia a 10 tramvaie noi, fiecare cu 160 de locuri, eficiente din punct de vedere energetic, dotate cu un sistem de recuperare a energiei, cu aer condiţionat, dar şi cu un loc pentru persoanele cu dizabilităţi", a transmis Primăria într-un comunicat.

Contractul derulat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 a fost semnat şi de Ministerul Dezvoltării Regionale si Administraţiei Publice, dar şi Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest, reprezentată prin director Sanda Cătană.

"Modernizarea parcului de tramvaie e un proiect foarte important care, alături de cel privind extinderea reţelei cu noua linie de tramvai care va lega cartierul Nufărul de Calea Aradului, va asigura o mai bună funcţionare a transportului public orădean", a declarat, potrivit comunicatului, primarul Ilie Bolojan.

Valoarea contractului este de 88.812.054,10 lei (peste 19 milioane euro), din care valoarea nerambursabilă este de 98% - respectiv 87.035.813, 01 lei.

Potrivit contractului semnat tot vineri cu SC Astra Vagoane Călători SA, singurul producător care s-a prezentat la licitaţie, primele patru tramvaie vor fi livrate în luna octombrie a anului 2019 iar celelalte şase în cursul anului 2020.

Viceprimarul Mircea Mălan a precizat pe Facebook că modelul care va fi livrat va fi special proiectat pentru Oradea. "Varianta de culori, dar şi numele tramvaiului vor fi alease în perioada următoare, cu ajutorul dumneavoastră. Vom primi mai multe variante de culori pe care le vom pune în dezbatere", a precizat Mălan.

În prezent se află în fază de precontractare contractul de finanţare privind modernizarea parcului de tramvaie din municipiul Oradea – etapa a- II-a, care presupune achiziţia a încă 10 tramvaie noi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
13 Comentarii
noi
E bine ca se cumpara tramvaie noi, mai ales productie RO. Sa nu uitam ca e licenta Siemens, asa spuneau cei de la Astra acu 1 an intr-un interviu, suparati ca nimeni nu-i baga in seama si suparati ca se cumpara alte tramvaie mai scumpe tot de la Siemens. Intr-un final tot la SIEMENS ajung banii. Sa speram ca sunt bine facute si nu vor arata ca niste cutii ruginite in 5 ani. Ar fi buna o regandire a intregului transport public. Sa iti vina un mijloc de transport tot la 10 minute, in orele de varf, si sa nu se blocheze tramvaiul in trafic.
Postat 21 Octombrie 2018, 17:04 de Christa
@crisdumi
Daca citeai cu atentie ce am scris, realizai ca eu m-am referit DOAR la drumul nou, ma rog, linia care va lega Nufarul de Calea Aradului, mergand pe malul Petei. Dupa cum si tu spui, trole-ul se preteaza la drumurile nou construite, cazul nostru! Scrii numai sa scrii? Te-a mai intrebat cineva in urma cu cateva zile ce-i cu semnele alea de punctuatie "!?!" pe care le folosesti obsesiv. Nu i-ai raspuns, poate ma lamuresti pe mine.
Postat 21 Octombrie 2018, 16:29 de Kid
Re: kid
Una-i una, alta-i alta !?! O rețea de trolee în OradeaTramva ar bulversa total orașul, pentru că nu e vorba doar de capacitatea de transport, stâlpi, cablaje electrice, stații electrice de transfer, sistem de monitorizare, personal, administrare, întreținere, parking, etc ... care ridică costul investiției la dublu față de tramvaie !?! O spun din experiență proprie, în cadrul unui proiect abandonat tocmai din cauza costurilor, într-un oraș din centrul RO !?! Tramvaiul are caoacitate chiar triplă de transport, fiind soluția cea mai bună ... până când vor fi fiabile autobusele electrice cu recuperare energetică la frânare, foarte scumpe astăzi !?! Troleul e valabil pentru trasee de drumuri noi ... cum ar fi centura orașului, pentru transfer rapid de la domiciliul suburban la serviciul din celălalt capăt al urbei spre exemplu !?! Dacă ar fi fost ideea lui Bolojan, precis că ar fi ieșit un fiasco din tramvaiele noi ... dar e vorba de istoria transportului acestui oraș, de ce au făcut unii pe parcursul ei, nicidecum de amatorismul celor de astăzi, care nu fac altceva decât să copieze ideile celor de acum un deceniu !?!
Postat 21 Octombrie 2018, 13:23 de CrisDumi
Precizare
Ca să priceapă și sorboneii cu ligheanul din copilărie...Subscriu ar fi un....sunt de acord!
Postat 20 Octombrie 2018, 16:49 de soricel
!!!
@Kid: Subscriu! Sau autobuze electrice!
Postat 20 Octombrie 2018, 16:45 de soricel
eu raman la ideea mea
Era mai bine sa faca o sosea pe Peta si sa circule trole-uri nu tramvaie. Mai aveau loc si autoturismele si bicicletele. Asa circula numai tramvaiul. Nu stiu daca nu era mai ieftin si ca infrastructura. Pret: 600.000 eur/buc troleu nou, adica 3 trole-uri vs un tramvai. Ce naiba e asa de greu?
Postat 20 Octombrie 2018, 13:41 de Kid
Asta e prin puținele achiziții majore, făcute "cu cap" de către municipalitate în ultimul deceniu !?!
Îmi aduc bine aminte ce isterie făceau liberalii și ce prostii debita candidatul Bolojan în campania electorală din 2008, cum că "echipa lui Filip" dă 28.000.000 Euro din banii contribuabililor pe niște tramvaie Siemens, când la suma aceea putea fi cumpărate ... nu 10 ci 100 de tramvaie recuperate de la fiarele vechi ale Europei !?! Acum însă s-au trezit la realitate edilii orădeni și fac ce trebuiau să facă în urmă cu 10 ani, adică să continue "lista strategică" de proiecte europene (pe care "avizații" o cunosc bine din prezentările făcute la acea vreme în PMO) ... preluată de BEI și BERD cu entuziasm încă din 2006-2007, când Oradea era deja campioană regională la pregătirea marilor aplicații de finanțare pentru primul ciclul bugetar al UE acordat României !?!
Postat 20 Octombrie 2018, 12:10 de CrisDumi
Dincolo era mai ieftin
1.9 mil €. Mai ieftin decit siemensul care a costat vreo 2.7 mil.La 98% subventie pretul nu mai conteaza. Macar ajung banii la o uzina romaneasca.Intrebarea e de ce nu s-au luat si siemens-urile pe aceeasi reteta, in 2008 eram membri ue...
Postat 19 Octombrie 2018, 22:50 de excalibur
Soricel
De la Auchan până pe odobleja faci 3 minute. Tu iei autobuzul????
Postat 19 Octombrie 2018, 20:35 de Sandu1206
Foarte bine
Inteligenta miscarea. Tramvaie noi, de calitate si la un pret bun in loc de vechituri aduse "de afara".
Postat 19 Octombrie 2018, 20:23 de Alcor
!!!
@poiu: fac zilnic! Nu se întâmplă absolut nimic! Orice ambuteiaj ar fi....chiar atât să se întârzie este imposibil! Orice facem tot la PRIMARUL unicat în galaxie ajungem! Dar...este pentru binele oradenilor! Eu de vreo 30 ani prind toate lucrările! Evident pentru binele meu! Cum voi ajunge la temeteu de ziua mortilor habar nu am...dar PRIMARUL galaxiei a decis că așa e bine!
Postat 19 Octombrie 2018, 20:07 de soricel
Soricel
Eu nu știu cine sau ce tip e autobuzul menționat de tine. Dar ia în calcul un ambuteiaj, lucrările din oraș, vreun cocalar care nu avea chef să meargă normal, cu poate încet că sa îl "admire moimele". Pot fi multi factori, totuși 26 de minute e cam mult. Ai făcut o sesizare undeva? Nu iau apărarea OTL că eu nu circul cu ei, dar sa ne și gândim că datorită legilor maronii s-a umplut orașul de cazanele aruncate de alții, mașini de 600 de euro și chiar mai ieftine care "nu bate, nu troncane, conduse de 20 de ani de un bătrân până la biserica duminica". Ale încurcă rău traficul. Apoi lucrările, sunt cam multe dar asta înseamnă dezvoltare. Nu poți schimba țevi fara sa spargi, nu poți trage linii de tramvai fara fundare, nu poți construi fara deviere de trafic. Oare ID puțin cam prea multe deodată dar nici fondurile europene nu vor fi la nesfârșit, deci profita până ai. Părerea mea obiectivă, necolorata politic. Și da, de vinitura cim mi-au zis alții
Postat 19 Octombrie 2018, 19:57 de poiu
Jdier dă jaba
Se cumpără degeaba! Managementul directorului general Ilie Gavril BOLOJAN este DEZATRUOS! Azi trebuia să plec de la Auchan cu 21 R la 16,10. La 16,36 a venit Bh 11 XNO...sa leșin în stație! Nimeni nu are nici o răspundere! Nici dor.gen OLT BOLOJAN, nici BIRTA...MĂLAN!
Postat 19 Octombrie 2018, 17:39 de soricel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0148 RON
  • 1 EUR = 4.8738 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON