SÂMBĂTĂ, 24 AUGUST 2019

Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Primarul Oradiei a stârnit noi reacţii vehemente săptămâna trecută, cu propunerea ca municipalitatea să ofere, la preţuri sub cele ale pieţei, 10-12 locuri de casă unor români dornici să se repatrieze. Cei mai vocali au fost, previzibil, orădenii pur-sânge, cei pentru care locul de baştină e argumentul beton şi pedigriul mai valoros decât sinapsele neuronale.
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?

Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
În urma identificării unor cazuri de listerioză în Marea Britanie, este bine de ştiut că această afecţiune infecţioasă rară este transmisă de obicei la oameni prin consumul unor alimente contaminate cu Listeria (lapte insuficient pasteurizat, brânză şi alte produse lactate, carne insuficient preparată termic), sau, mai rar, prin contact direct cu alte persoane sau animale infectate. Listerioza afectează cel mai frecvent nou-născuţii, bătânii, gravidele şi persoanele cu un sistem imunitar scăzut.
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
22 Iunie 2017, 10:31

Descoperire interesantă a NASA: 10 planete similare cu Terra

Descoperire interesantă a NASA: 10 planete similare cu Terra foto: Mediafax.ro

Agenţia spaţială a Statelor Unite a anunţat descoperirea a altor 219 planete în afara sistemului nostru solar. 10 dintre acestea ar fi similare cu Terra, după cum anunţă agenţia de ştiri Mediafax, citând site-ului publicaţiei The Independent.

Conform sursei citate, descoperirea a fost făcută de observatorul spaţial Kepler, care are sarcina de a identifica noi planete, NASA anunţând pe Twitter că a descoperit 219 noi "potenţiale lumi".

Dintre acestea, 10 sunt posibile lumi terestre care orbitează în jurul unei stele la o distanţă suficient de mare pentru a putea fi locuite. Astfel, se crează condiţiile necesare pentru apariţia apei, înregistrându-se distanţa optimă pentru ca apa să rămână în stare lichidă pe suprafaţa planetei, arată sursa citată.

Mediafax mai precizează că, potrivit NASA, din cele 4.034 de planete identificate de telescopul Kepler, peste 2.300 sunt exoplanete, adică corpuri cereşti care orbitează în jurul unei stele, exact ca Terra.

În plus, cu ajutorul observatorului Kepler, oamenii de ştiinţă au mai descoperit că există două tipuri de planete: telurice, de mărimea Pământului, şi gazoase, similare cu Jupiter.

Cercetătorii NASA susţin că observatorul Kepler a analizat peste 200.000 de stele pentru a identifica dacă există planete care orbitează în jurul lor.