MARȚI, 19 IUNIE 2018

Angela Lupşea, preşedinta Fundaţiei pentru Protejarea Monumentelor Bihor, conduce muzeele şi Cetatea oraşului cu rezultate modeste. În numeroase ocazii am veştejit-o considerând că e inadmisibil ca, la doi ani după finalizarea reabilitării, în fortăreaţă să nu se întâmple mare lucru. Acum, însă, trebuie să recunosc că Zilele Art Nouveau au fost o reuşită care, cred eu, i-a uluit până şi pe organizatori.
Vinerea trecută, şeful Poliţiei de Frontieră Române, orădeanul Ioan Buda, a dat o veste mare: după o întâlnire cu omologul de la Budapesta, a decis deschiderea "ocazională" a unui nou punct de trecere a frontierei în Bihor, la Santăul Mare, exclusiv pentru "efectuarea unor transporturi de materiale de construcţii" necesare construirii autostrăzii din Ungaria. Nimic rău până aici, dar asta numai dacă avem memorie de efemeridă şi nu ne amintim câteva detalii poate, totuşi, relevante...
Umorul e ca mâncarea - are mii de forme, gusturi și arome. Nimeni nu agreează toate bucatele de pe pământ. Plaja de preferințe culinare ţine, în cazul celor mai mulți oameni, de cultura locului în care s-au născut, de ce le-a gătit mama toată viața, de posibilitățile financiare, de zona respectivă, de educație și auto-educație, de tradiție și conservatorism.
Ce părere aveţi pe marginea scandalului legat de „atenţiile” pregătite de părinţi profesorilor de la Colegiul Naţional Emanuil Gojdu?

În 7 iunie 2018, în calitate de cameră decizională, Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege privind modificarea Codului de procedură civilă, care a fost trimis Preşedintelui României în vederea promulgării. În condiţiile în care unul dintre principalele subiecte actuale din mass media este reprezentat de modificarea codurilor penale, adoptarea acestei legi, mult mai importante pentru cetăţeanul de rând, a trecut aproape neobservată. Sunt modificate aproximativ 100 de articole din Codul de procedură civilă!
Toxiinfecţiile alimentare sunt boli acute cu manifestări diareice, determinate de salmonele, stafilococi enterotoxici, clostridium perfringens, clostridium botulinum şi alţi agenţi patogeni. Cea mai frecventă toxiinfecţie alimentară este cea determinată de salmonele. Există peste 1.700 de tipuri clasificate de salmonele.
Ne naştem, suntem crescuţi de părinţi, ne maturizăm, avem la rândul nostru propriii copii pe care îi creştem, îmbătrânim. Fiecare generaţie trece prin acelaşi ciclu, dar o face în perioade diferite de timp, pe măsură ce în urma noastră rămâne istoria. Aşa se face că aceia care au prins în adolescenţă începuturile comunismului în România au încă memoria vremurilor de dinainte şi au trebuit să se adapteze schimbării.
22 Iunie 2017, 10:31

Descoperire interesantă a NASA: 10 planete similare cu Terra

Descoperire interesantă a NASA: 10 planete similare cu Terra foto: Mediafax.ro

Agenţia spaţială a Statelor Unite a anunţat descoperirea a altor 219 planete în afara sistemului nostru solar. 10 dintre acestea ar fi similare cu Terra, după cum anunţă agenţia de ştiri Mediafax, citând site-ului publicaţiei The Independent.

Conform sursei citate, descoperirea a fost făcută de observatorul spaţial Kepler, care are sarcina de a identifica noi planete, NASA anunţând pe Twitter că a descoperit 219 noi "potenţiale lumi".

Dintre acestea, 10 sunt posibile lumi terestre care orbitează în jurul unei stele la o distanţă suficient de mare pentru a putea fi locuite. Astfel, se crează condiţiile necesare pentru apariţia apei, înregistrându-se distanţa optimă pentru ca apa să rămână în stare lichidă pe suprafaţa planetei, arată sursa citată.

Mediafax mai precizează că, potrivit NASA, din cele 4.034 de planete identificate de telescopul Kepler, peste 2.300 sunt exoplanete, adică corpuri cereşti care orbitează în jurul unei stele, exact ca Terra.

În plus, cu ajutorul observatorului Kepler, oamenii de ştiinţă au mai descoperit că există două tipuri de planete: telurice, de mărimea Pământului, şi gazoase, similare cu Jupiter.

Cercetătorii NASA susţin că observatorul Kepler a analizat peste 200.000 de stele pentru a identifica dacă există planete care orbitează în jurul lor.

• Accident grav în Sîntandrei: Două persoane rănite, după ce un Audi s-a lovit cu un Peugeot (FOTO/VIDEO)