SÂMBĂTĂ, 02 MARTIE 2024

OTL și Compania de Apă vor să se mute din oraș și să-și facă sedii prin Parcul Industrial. Sar în ochi sumele mari necesare pentru asemenea mutări, însă, vrem nu vrem, ele trebuie făcute. E drept, avem străzi neasfaltate, blocuri nereabilitate termic, subvenții mici la termie și pomeni electorale inexistente, dar astfel de relocări au rolul de a eficientiza activitatea companiilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Vă imaginați o campanie - încă una după cea din 2012 - în care Bolojan să ne roage să luăm un vomitiv, dar să votăm totuși lista comună PSD-PNL pentru europarlamentare? Sau că prin mai-iunie, el, de mână cu Mohan și Birta laolaltă cu Madar, vor încerca, dimineața, să convingă oamenii să voteze USL2 la europarlamentare, iar apoi, după-amiaza, să se bată pe Consiliul Județean și pe Primărie?
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?

Colțul juridic
La o primă vedere întrebarea pare tembelă. Și la o a doua sau a zecea vedere, tot tembelă rămâne. Problema este, însă, că această întrebare a fost formulată de către doi judecători ai unei curți de apel și adresată Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
22 Iunie 2017, 10:31

Descoperire interesantă a NASA: 10 planete similare cu Terra

Descoperire interesantă a NASA: 10 planete similare cu Terra foto: Mediafax.ro

Agenţia spaţială a Statelor Unite a anunţat descoperirea a altor 219 planete în afara sistemului nostru solar. 10 dintre acestea ar fi similare cu Terra, după cum anunţă agenţia de ştiri Mediafax, citând site-ului publicaţiei The Independent.

Conform sursei citate, descoperirea a fost făcută de observatorul spaţial Kepler, care are sarcina de a identifica noi planete, NASA anunţând pe Twitter că a descoperit 219 noi "potenţiale lumi".

Dintre acestea, 10 sunt posibile lumi terestre care orbitează în jurul unei stele la o distanţă suficient de mare pentru a putea fi locuite. Astfel, se crează condiţiile necesare pentru apariţia apei, înregistrându-se distanţa optimă pentru ca apa să rămână în stare lichidă pe suprafaţa planetei, arată sursa citată.

Mediafax mai precizează că, potrivit NASA, din cele 4.034 de planete identificate de telescopul Kepler, peste 2.300 sunt exoplanete, adică corpuri cereşti care orbitează în jurul unei stele, exact ca Terra.

În plus, cu ajutorul observatorului Kepler, oamenii de ştiinţă au mai descoperit că există două tipuri de planete: telurice, de mărimea Pământului, şi gazoase, similare cu Jupiter.

Cercetătorii NASA susţin că observatorul Kepler a analizat peste 200.000 de stele pentru a identifica dacă există planete care orbitează în jurul lor.