URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Poate vă şochez: mie mi-a plăcut sâmbăta trecută la Conferinţa Judeţeană a PSD Bihor! Recunosc, am avut o plăcere sadică, pe care am savurat-o ignorând că unii din cei 648 delegaţi veniseră la sărbătoarea de partid cu maşinile primăriilor. La fel, nu mi-a păsat nici că rezultatul "alegerilor" îmi era clar încă de două săptămâni: pentru că n-a îndrăznit nimeni să-l concureze, Mang a fost reales printr-o simplă ridicare de mâini.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pe o străduță din Oradea țevile pocnesc mai des decât dopurile de șampanie prin restaurantele elegante. De câte ori apa rece, apa caldă sau agentul termic se infiltrează la suprafață din străfundurile bătrânei instalații, apare o echipă cu un scenariu bine stabilit: decopertează asfaltul, sapă tranșeea, ajunge la țeavă, taie bucata bolnavă, o sudează pe cea nouă, acoperă la loc, tasează pământul și betonează. Ulterior vine o altă echipă cu o basculă de asfalt și mai multe lopeți, după care, în sfârșit, pe străduța ghinionistă se lasă liniștea.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
24 Ianuarie 2020, 09:33

Evitaţi! Circulaţia pe podul Dacia din Oradea, restricţionată la o bandă pe sens de lucrările la pasajul Magheru (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Maşini bară la bară, pietoni care se avântă în şosea, utilaje grele blocând circulaţia ca să vireze spre şantier. Lucrările la pasajul pe sub Bulevardul Magheru îngreunează circulaţia pe podul Dacia.

"Se circulă pe o singură bandă"

Municipalitatea orădeană a restricţionat, joi, circulaţia pe podul Dacia la o singură bandă pe sens pentru a da front de lucru constructorilor.

"Începând de joi se circulă pe o singură bandă pe sens. Tot traficul auto a fost deviat pe cele două benzi ale Bulevardului Magheru dinspre Parcul Traian. Constructorul va ieşi cu utilajele de forat până în mijlocul bulevardului şi are nevoie de spaţiu", a declarat pentru BIHOREANUL viceprimarul Florin Birta.

Până în prezent, constructorii au amplasat 130 din cei 340 de piloţi foraţi care vor forma zidurile laterale ale viitorului pasaj subteran. Ritmul săpăturilor este în prezent de circa 10 piloţi foraţi pe zi. Având în vedere viteaza de lucru, şantierul s-ar putea muta în cealaltă parte a Bulevardului Magheru în circa două săptămâni.

De altfel, având în vedere turnarea pilonilor foraţi de pe partea dinspre strada Aleea Ştrandului, constructorii încep deja lucrările efective la viitorul pasaj.

"În partea dinspre Hotelul Continental, constructorii au început joi forarea rampei de acces către viitorul pasaj", a spus Birta.

Lucrările de amenajare a pasajului, cu termen de predare de un an, vor fi executate de o asociere de firme reprezentată de Freyrom SA (care a construit şi podul Centenarului) pentru suma de 14,5 milioane lei, fără TVA, echivalentul a 3,1 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4 RON
  • 1 EUR = 4.7694 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON