URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 21 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă am fi avut o opoziţie profesionistă, integră şi îndrăzneaţă, 10 august 2019 nu ar fi găsit la cârma României netoţii şi ticăloşii care o cangrenează de atâta amar de vreme. Pe 26 mai, mobilizarea la urne a românilor a zdruncinat cele trei PSD-uri, pe cel al lui Liviu Dragnea, al Vioricăi Dăncilă şi al tuturor baronilor roşii, pe al lui Tăriceanu şi pe al lui Kelemen Hunor (căci, să nu uităm, putreziciunea nu ar fi fost desăvârşită fără acest partid etno-business). Dar Ciuma Roşie a rămas.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
23 Iunie 2017, 14:52

Compania de Drumuri ne cheamă la dezbatere privind impactul autostrăzii Braşov-Oradea asupra mediului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a realizat un nou studiu de impact asupra mediului privind construcţia autostrăzii Braşov-Borş. Documentul a fost postat pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi este acum supus dezbaterii publice.

Lung de peste 600 de pagini, studiul cu pricina vizează sectorul Ogra (judeţul Mureş) – Oradea şi detaliază proiectul construirii autostrăzii, ariile naturale care vor fi străbătute de şosea şi cum vor fi acestea afectate de lucrări.

Concluziile cercetării sunt că lucrările trebuie astfel programate în periodele de minimă sensibilitate a speciilor, că suprafeţele ce vor trebui decopertate vor fi întâi cosite, iar iarba va fi folosită pentru căpiţe, dar şi că, acolo unde este nevoie, se vor realiza microhabitate din materiale naturale.

Studiul poate fi consultat pe site-ul ANPM şi va fi dezbătut şi în două evenimente programate de CNAIR în Bihor, pe data de 4 iulie. Cea dintâi dezbatere va avea loc de la ora 10, în sala mare a Primăriei, iar a doua de la ora 16, la Căminul Cultural Tăuteu.

Studiul de mediu pentru autostradă a mai fost realizat în trecut, dar a trebuit refăcut acum, odată cu rezilierea contractelor cu firmele constructoare şi dorinţa Ministerului Transporturilor de a relua lucrările, pe fonduri europene. După aprobarea documentaţiei necesare, lucrările vor fi scoase la licitaţie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
!! Niste mzerabili !!!
Firma asat care se ocupa cu ocuparea timpului si demolarea drumurilor implicatat In tot felul de hartogareli hartogarite ar trebui desfiintata si recuperatii toti banii platiti putorilor incompetente si de rea credinta ce isi iau lefurile de acolo. Ar fi recuperate astfel cateva milioane de euroi de la miseii aia care nu produc numai hartie depreciate prin imprimarea pe ea.
Postat 25 Iunie 2017, 17:59 de scortosul
Astia cauta sa dezbata impactul ...
... pana cand o sa convinga un grup de #rezist ori de #insist, sa se opuna proiectului, invocand impactul negativ asupra "pivnitelor de vinuri de la Salard".
Postat 23 Iunie 2017, 18:52 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2682 RON
  • 1 EUR = 4.7305 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON