URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 20 IANUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La cele 100 proiecte aflate în derulare, primarul Bolojan vrea să mai implementeze încă 172, dacă tot a reuşit să rezolve accesarea banilor de la UE. Practic, în felul acesta, în 2020 Bihorul are pe rol 273 lucrări, pentru că vine şi Consiliul Judeţean cu o investiţie. Mă gândesc că au de gând să termine terminalul neterminat, care trebuia terminat cu doi ani în urmă.
Zic şi eu
Adrian Cris
În urmă cu un deceniu, când îşi începea primul mandat, primarul Ilie Bolojan socotea corect că Oradea trebuie înnoită radical, atât prin refacerea sistemelor de apă-canalizare şi de termoficare, cât şi prin reabilitarea clădirilor din centrul istoric, aşa încât acestea să devină atractive inclusiv turistic. Apoi a declanşat cele mai vaste operaţiuni în ambele direcţii, în ciuda contestărilor formulate de adversari.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
O mare parte din sudalmele pe care le încasează autorităţile ar fi evitabile dacă s-ar comunica sincer şi corect pe canalele oficiale. Dar, de cele mai multe ori, în România se preferă tăcerea. S-au făcut paşi mari înainte în domeniul comunicării în ultimii 30 de ani, dar încă suntem departe de lumea în care, atunci când apare o problemă, se organizează rapid o conferinţă de presă, preferabil în direct.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre decizia Primăriei Oradea de a taxa eliberarea pe loc a documentelor la ghişeu şi de a încuraja, inclusiv prin reduceri fiscale, relaţia online între cetăţeni şi administraţie?



De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum am arătat săptămânile trecute, legislaţia noastră prevede posibilitatatea ca statul să acorde facilităţi persoanelor care nu pot să îşi permită cheltuielile pricinuite de desfăşurarea unui proces civil. Dacă în episoadele anterioare am prezentat condiţiile de acordare a acestui ajutor, în continuare vom vedea procedura prin care ajutorul public judiciar poate fi obţinut.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Colica renală este o durere intensă la nivelul regiunii lombare şi abdominale determinată de obstacole organice sau funcţionale ale rinichilor şi căilor urinare. Obstacolele organice cele mai dese sunt calculii mobili din litiaza renală, cheagurile de sânge sau fragmentele de puroi din infecţiile cronice sau tumorile renale şi stenozele ureterale (modificări ale calibrului ureteral) din tuberculoza renală. Cele funcţionale sunt reprezentate de spasme ale musculaturii căilor urinare, care pot fi independente sau asociate cu obstacolele organice.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
23 Iunie 2017, 14:52

Compania de Drumuri ne cheamă la dezbatere privind impactul autostrăzii Braşov-Oradea asupra mediului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a realizat un nou studiu de impact asupra mediului privind construcţia autostrăzii Braşov-Borş. Documentul a fost postat pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi este acum supus dezbaterii publice.

Lung de peste 600 de pagini, studiul cu pricina vizează sectorul Ogra (judeţul Mureş) – Oradea şi detaliază proiectul construirii autostrăzii, ariile naturale care vor fi străbătute de şosea şi cum vor fi acestea afectate de lucrări.

Concluziile cercetării sunt că lucrările trebuie astfel programate în periodele de minimă sensibilitate a speciilor, că suprafeţele ce vor trebui decopertate vor fi întâi cosite, iar iarba va fi folosită pentru căpiţe, dar şi că, acolo unde este nevoie, se vor realiza microhabitate din materiale naturale.

Studiul poate fi consultat pe site-ul ANPM şi va fi dezbătut şi în două evenimente programate de CNAIR în Bihor, pe data de 4 iulie. Cea dintâi dezbatere va avea loc de la ora 10, în sala mare a Primăriei, iar a doua de la ora 16, la Căminul Cultural Tăuteu.

Studiul de mediu pentru autostradă a mai fost realizat în trecut, dar a trebuit refăcut acum, odată cu rezilierea contractelor cu firmele constructoare şi dorinţa Ministerului Transporturilor de a relua lucrările, pe fonduri europene. După aprobarea documentaţiei necesare, lucrările vor fi scoase la licitaţie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
!! Niste mzerabili !!!
Firma asat care se ocupa cu ocuparea timpului si demolarea drumurilor implicatat In tot felul de hartogareli hartogarite ar trebui desfiintata si recuperatii toti banii platiti putorilor incompetente si de rea credinta ce isi iau lefurile de acolo. Ar fi recuperate astfel cateva milioane de euroi de la miseii aia care nu produc numai hartie depreciate prin imprimarea pe ea.
Postat 25 Iunie 2017, 17:59 de scortosul
Astia cauta sa dezbata impactul ...
... pana cand o sa convinga un grup de #rezist ori de #insist, sa se opuna proiectului, invocand impactul negativ asupra "pivnitelor de vinuri de la Salard".
Postat 23 Iunie 2017, 18:52 de WinDos
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2976 RON
  • 1 EUR = 4.7792 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON