URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 27 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când văd cum mulţi dintre compatrioţii noştri pun botul la toate prostiile despre conspiraţii, am bănuiala că anumite televiziuni urmăresc cu orice preţ tâmpirea privitorilor. Nici nu trebuie să se străduiască prea tare pentru a-i băga pe bieţii oameni în ceaţă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pentru o perioadă, cel puțin, vom avea câte două fețe - una originală, unică, prin care ne-am construit identitatea vizuală de până acum, și una neutră, fadă, impersonală, care ne va transforma pe toți în clone. Dar, printre atâtea neajunsuri, masca de protecție ne-a lăsat totuși ochii liberi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Nu trebuie să poarte mască persoana care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută, etc). Dincolo de faptul că nu se prevede ce înseamnă umiditate crescută sau temperatură ridicată, agentul trebuie să constate contravenția cu termometrul și barometrul? Mai mult, cum îl constată Agentul 007 pe „etc.”?!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
23 Iunie 2017, 14:52

Compania de Drumuri ne cheamă la dezbatere privind impactul autostrăzii Braşov-Oradea asupra mediului

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a realizat un nou studiu de impact asupra mediului privind construcţia autostrăzii Braşov-Borş. Documentul a fost postat pe site-ul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi este acum supus dezbaterii publice.

Lung de peste 600 de pagini, studiul cu pricina vizează sectorul Ogra (judeţul Mureş) – Oradea şi detaliază proiectul construirii autostrăzii, ariile naturale care vor fi străbătute de şosea şi cum vor fi acestea afectate de lucrări.

Concluziile cercetării sunt că lucrările trebuie astfel programate în periodele de minimă sensibilitate a speciilor, că suprafeţele ce vor trebui decopertate vor fi întâi cosite, iar iarba va fi folosită pentru căpiţe, dar şi că, acolo unde este nevoie, se vor realiza microhabitate din materiale naturale.

Studiul poate fi consultat pe site-ul ANPM şi va fi dezbătut şi în două evenimente programate de CNAIR în Bihor, pe data de 4 iulie. Cea dintâi dezbatere va avea loc de la ora 10, în sala mare a Primăriei, iar a doua de la ora 16, la Căminul Cultural Tăuteu.

Studiul de mediu pentru autostradă a mai fost realizat în trecut, dar a trebuit refăcut acum, odată cu rezilierea contractelor cu firmele constructoare şi dorinţa Ministerului Transporturilor de a relua lucrările, pe fonduri europene. După aprobarea documentaţiei necesare, lucrările vor fi scoase la licitaţie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
!! Niste mzerabili !!!
Firma asat care se ocupa cu ocuparea timpului si demolarea drumurilor implicatat In tot felul de hartogareli hartogarite ar trebui desfiintata si recuperatii toti banii platiti putorilor incompetente si de rea credinta ce isi iau lefurile de acolo. Ar fi recuperate astfel cateva milioane de euroi de la miseii aia care nu produc numai hartie depreciate prin imprimarea pe ea.
Postat 25 Iunie 2017, 17:59 de scortosul
Astia cauta sa dezbata impactul ...
... pana cand o sa convinga un grup de #rezist ori de #insist, sa se opuna proiectului, invocand impactul negativ asupra "pivnitelor de vinuri de la Salard".
Postat 23 Iunie 2017, 18:52 de WinDos
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4172 RON
  • 1 EUR = 4.8415 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON