URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 31 MARTIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Una din principalele griji ale Guvernului a fost să înființeze un Grup de Comunicare Strategică. La cum funcționează, însă, această sculă nefericită din mâinile Guvernului se poate numi, fără a greși, Grupul de Cenzură Scandaloasă. După cum pică, pe rând, medicii și spitalele din țară, în plină epidemie de coronavirus, ne dăm seama că un asemenea instrument de propagandă este nu doar binevenit în mâinile autorităților, ci chiar esențial pentru a acoperi catastrofa organizatorică din România.
Zic şi eu
Adrian Cris
În spitalele din Italia şi Spania sunt mii de medici şi asistente care s-au adaptat condiţiilor vitrege şi folosesc pentru protecţie ce au la îndemână, inclusiv saci menajeri. În Italia au şi decedat peste 50 de cadre medicale la datorie. Nici unul n-a dat bir cu fugiţii. Nici acolo, nici în restul Europei. La noi, veştile sunt de Balcani...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Am lipsit câţiva ani din ţară şi, la întoarcere, am aflat de nişte datorii la fisc de care nu aveam habar. Nu fusesem niciodată notificat pentru ele. Pe vremea aceea, ANAF-ul era mai puţin activ ca astăzi, iar tăcerea sa mă făcuse dator cu câteva mii de euro la bugetul de stat, o bună parte fiind penalităţi. Dacă aş fi ştiut de datorii, le-aş fi achitat din timp, astfel că nu s-ar mai fi adunat ditamai purcoiul de bani...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părerea aveți despre măsurile adoptate de autoritățile din România în ce privește răspândirea noului tip de coronavirus?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Așa cum am arătat săptămâna trecută, Codul administrativ a trecut testul de neconstituționalitate și rămâne în vigoare, astfel încât voi prezenta, începând de azi, aspectele cele mai importante aduse de acest act normativ. Întrucât subiectul ultimelor săptămâni în mass-media îl reprezintă Guvernul, mă voi referi la principalele reglementări care vizează această instituţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În data de 16 martie, Preşedintele Franţei a decis adoptarea unor măsuri pentru reducerea propagării virusului COVID-19 pe teritoriul Franţei. Astfel, începând cu 17 martie, de la ora 12, timp de 15 zile, cetăţenii se pot deplasa doar cu un atestat justificativ şi doar în anumite condiţii: de la domiciliu la locul de muncă (în caz că nu sunt condiţii pentru telemuncă), pentru cumpărăturile de primă necesitate (doar în zonele comerciale de proximitate) şi vizitarea medicului de familie în cazurile mai urgente.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
12 Septembrie 2017, 15:52

OTL cumpără anul acesta 10 tramvaie second-hand. Vor urma și altele noi...

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Societatea de transport public din Oradea va cumpăra în perioada următoare 10 tramvaie second-hand modernizate, de tip Tatra KT4, care să ruleze prin oraş alături de cele din parcul OTL, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la 350.000 de euro.

Pentru a le oferi orădenilor mijloace de transport confortabile şi eficiente, municipalitatea intenţionează să cumpere, în următorii ani, între 10 şi 20 de tramvaie noi.

Second, da’ modernizate

Noutăţile au fost prezentate, marţi, de primarul Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă care a precedat şedinţa extraordinară a Consiliului Local. În cadrul şedinţei, aleşii orădenilor au aprobat relocarea sumei de 350.000 de euro, destinată iniţial modernizării şi reechipării unor tramvaie din parcul OTL, spre cumpărarea de tramvaie second-hand modernizate.

"Având în vedere că licitaţia pe care am organizat-o lunile trecute pentru recarosarea unui tramvai vechi n-a avut ofertanţi, am luat decizia să mutăm aceşti bani pentru achiziţionarea unor tramvaie second-hand, deja modernizate. În acest moment, colegii de la OTL studiază piaţa. Pe piaţa europeană un astfel de tramvai costă 25.000-30.000 de euro, plus transportul de aproximativ 5.000 de euro", a afirmat edilul, precizând că parcul OTL va creşte cu "aproximativ 10 bucăţi" de tramvaie.

Contactat de BIHOREANUL, directorul OTL, Viorel Mircea Pop, a precizat că societatea de transport urmează să achiziţioneze tramvaie Tatra KT4, modernizate în 1995, 1996 şi 1998, dotate cu recuperator de energie electrică.

O flotă nouă

Pentru anul viitor, municipalitatea şi OTL pregătesc, însă, achiziţia unor tramvaie noi. "Acestea vor fi achiziţionate din bani europeni, prin Proiectul de Mobilitate Urbană. Urmează ca, alături de conducerea OTL, să luăm decizia legată de câte tramvaie vom achiziţiona", a spus Ilie Bolojan.

Acesta a precizat că, cel mai probabil, va fi vorba de o "flotă de 10-20 de tramvaie". "Parte dintre acestea vor fi achiziţionate, următorii primii ani, pe bani europeni, deci va fi o plată directă, la livrarea tramvaielor. Diferenţa până la întregirea flotei va fi achiziţionată apoi, cam 1-2 tramvaie pe an, în aşa fel încât, până în 2024, Oradea să aibă o bună parte din tramvaie într-o stare cât se poate de bună", a explicat primarul.

Tot Siemens?

Potrivit spuselor acestuia, un tramvai nou poate să coste între 1,5 milioane euro şi 2,7 milioane euro, plus TVA, în funcţie de caracteristicile tehnice ale acestuia. Întrebat în conferinţă dacă tramvaiele noi vor fi tot Siemens, ca şi cele 10 existente deja în parcul OTL, edilul nici n-a confirmat, nici n-a infirmat, spunând doar că "orice companie are interesul strategic să-şi menţină aceeaşi marcă", pentru a reduce costurile de întreţinere şi reparaţii.

Pe de altă parte, Bolojan a informat că licitaţia pentru refacerea intersecţiei între străzile Primăriei, Decebal şi Calea Aradului, respectiv prelungirea liniei de tramvai din Calea Aradului spre Depou, de-a lungul Peţei, a trebuit reluată, după ce singurul ofertant s-a prezentat cu o ofertă neconformă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
bolojam adio!
Tov. Bolojan a văzut vreodata tramvaiele produse la Arad si care circula deopotrivă și in Cluj? Sa ne mai lase cu tramvaie vechi sau să circule el cu liberalii lui cu ele. Nu suntem oameni SECOND HAND mai nea Ilie! Ne-am cam saturat de tine si de prostiile tale comise in cascadă! Hai, adio!
Postat 12 Septembrie 2017, 16:18 de andreimagheru
Ba ati prostit?
Ba bolojanistilor ati prostit. Lupau a vrut sa le aduca gratis platind doar transportul si bolovanul birtinez l-a blocat! Sunteti prosti acum sau atunci?
Postat 12 Septembrie 2017, 16:10 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3637 RON
  • 1 EUR = 4.8297 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON