URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 26 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu mă îndoiesc că din cartierul francez Voltaire al Oradiei până în comuna campioană la asistați, Lugașu de Jos, a notoriului primar Sorban Levente, asistații social îi închină imnuri de „pomenire” noului președinte al Consiliului Județean, Ilie Bolojan. Căci, la cum arată planurile lui Bolojan, asistații vor ajunge în șanțuri nu doar când vin de la cârciumă, ci și când vor trebui să plivească buruienile...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
Fac parte dintre cei vaccinaţi anti-Covid. Deocamdată cu prima doză, dar sunt optimist că vine şi rapelul. Fac parte, de asemenea, dintre cei care au fentat Covidul în mai multe rânduri de-a lungul celor 11 luni de când ne bântuie pandemia. Am evitat îmbolnăvirea de cel puţin cinci ori în urma unor "contacte directe" cu persoane despre care după două - trei zile aflam că erau infectate cu virusul.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Controversele din ultima vreme pe tema virusului, a pandemiei şi a vaccinului au scos în evidenţă diferenţe între oameni într-un mod mai de speriat decât vremea primelor alegeri libere de după 1989. Cei care au traversat acea perioadă ca adulţi îşi amintesc cu siguranţă cât de adânc intrase zâzania între prieteni, vecini şi rude pe tema politicii. Politica era un subiect nou şi savuros, o preocupare interzisă mulţi ani, şi reuşise să trezească în foarte mulţi oameni pasiuni nebănuite.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hepatita cronică activă autoimună este o afecţiune caracterizată printr-un proces necrotic şi inflamator continuu cu evoluţie spre ciroză şi insuficienţă hepatică. Leziunile hepatice progresive sunt rezultatul unui atac imunologic asupra celulelor hepatice. Predispoziţia către autoimunitate este în general moştenită în majoritatea cazurilor, iar specificitatea hepatică a acestor leziuni este declanşată de factori chimici sau virali (se cunosc cazuri de hepatită acută virală A sau B, aparent cu evoluţie bună, care evoluează spre hepatită cronică activă autoimună, probabil datorită predispoziţiei genetice).
12 Septembrie 2017, 15:52

OTL cumpără anul acesta 10 tramvaie second-hand. Vor urma și altele noi...

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Societatea de transport public din Oradea va cumpăra în perioada următoare 10 tramvaie second-hand modernizate, de tip Tatra KT4, care să ruleze prin oraş alături de cele din parcul OTL, valoarea totală a investiţiei ridicându-se la 350.000 de euro.

Pentru a le oferi orădenilor mijloace de transport confortabile şi eficiente, municipalitatea intenţionează să cumpere, în următorii ani, între 10 şi 20 de tramvaie noi.

Second, da’ modernizate

Noutăţile au fost prezentate, marţi, de primarul Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă care a precedat şedinţa extraordinară a Consiliului Local. În cadrul şedinţei, aleşii orădenilor au aprobat relocarea sumei de 350.000 de euro, destinată iniţial modernizării şi reechipării unor tramvaie din parcul OTL, spre cumpărarea de tramvaie second-hand modernizate.

"Având în vedere că licitaţia pe care am organizat-o lunile trecute pentru recarosarea unui tramvai vechi n-a avut ofertanţi, am luat decizia să mutăm aceşti bani pentru achiziţionarea unor tramvaie second-hand, deja modernizate. În acest moment, colegii de la OTL studiază piaţa. Pe piaţa europeană un astfel de tramvai costă 25.000-30.000 de euro, plus transportul de aproximativ 5.000 de euro", a afirmat edilul, precizând că parcul OTL va creşte cu "aproximativ 10 bucăţi" de tramvaie.

Contactat de BIHOREANUL, directorul OTL, Viorel Mircea Pop, a precizat că societatea de transport urmează să achiziţioneze tramvaie Tatra KT4, modernizate în 1995, 1996 şi 1998, dotate cu recuperator de energie electrică.

O flotă nouă

Pentru anul viitor, municipalitatea şi OTL pregătesc, însă, achiziţia unor tramvaie noi. "Acestea vor fi achiziţionate din bani europeni, prin Proiectul de Mobilitate Urbană. Urmează ca, alături de conducerea OTL, să luăm decizia legată de câte tramvaie vom achiziţiona", a spus Ilie Bolojan.

Acesta a precizat că, cel mai probabil, va fi vorba de o "flotă de 10-20 de tramvaie". "Parte dintre acestea vor fi achiziţionate, următorii primii ani, pe bani europeni, deci va fi o plată directă, la livrarea tramvaielor. Diferenţa până la întregirea flotei va fi achiziţionată apoi, cam 1-2 tramvaie pe an, în aşa fel încât, până în 2024, Oradea să aibă o bună parte din tramvaie într-o stare cât se poate de bună", a explicat primarul.

Tot Siemens?

Potrivit spuselor acestuia, un tramvai nou poate să coste între 1,5 milioane euro şi 2,7 milioane euro, plus TVA, în funcţie de caracteristicile tehnice ale acestuia. Întrebat în conferinţă dacă tramvaiele noi vor fi tot Siemens, ca şi cele 10 existente deja în parcul OTL, edilul nici n-a confirmat, nici n-a infirmat, spunând doar că "orice companie are interesul strategic să-şi menţină aceeaşi marcă", pentru a reduce costurile de întreţinere şi reparaţii.

Pe de altă parte, Bolojan a informat că licitaţia pentru refacerea intersecţiei între străzile Primăriei, Decebal şi Calea Aradului, respectiv prelungirea liniei de tramvai din Calea Aradului spre Depou, de-a lungul Peţei, a trebuit reluată, după ce singurul ofertant s-a prezentat cu o ofertă neconformă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
bolojam adio!
Tov. Bolojan a văzut vreodata tramvaiele produse la Arad si care circula deopotrivă și in Cluj? Sa ne mai lase cu tramvaie vechi sau să circule el cu liberalii lui cu ele. Nu suntem oameni SECOND HAND mai nea Ilie! Ne-am cam saturat de tine si de prostiile tale comise in cascadă! Hai, adio!
Postat 12 Septembrie 2017, 16:18 de andreimagheru
Ba ati prostit?
Ba bolojanistilor ati prostit. Lupau a vrut sa le aduca gratis platind doar transportul si bolovanul birtinez l-a blocat! Sunteti prosti acum sau atunci?
Postat 12 Septembrie 2017, 16:10 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0105 RON
  • 1 EUR = 4.8744 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON