URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 29 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
La fel cum creștinii ortodocși scot anual moaștele sfintei Paraschiva la Iași, tot așa, la patru ani, în perioada electorală, liberalii apelează la moaștele prorocului Ilie, mai exact Ilie Bolajan, ca să întărească credința în activul de partid.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
28 Ianuarie 2024, 10:56

Nu ne mai scoateți din zona de confort!

Nu ne mai scoateți din zona de confort! (Sursa foto: Pexels.com, credit: Lisa Fotios)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Cred că toată populația României simte că e cazul să se facă o schimbare în această țară, numai că nimeni nu dorește ca schimbarea asta să înceapă cu el. Nu putem contesta sacrificiile pe care le presupune de exemplu urbanizarea, crearea de noi drumuri, de pasaje, dar de ce trebuie să treacă tramvaiul sau șoseaua tocmai pe lângă casa noastră?

La traseul tren-tramvaiului pe strada Lacul Roșu au apărut contestatari și contrapropuneri. De ce nu s-ar alege o variantă pe strada Transilvaniei? Amândouă traseele sunt viabile și fiabile, numai că fiecare vrea să mute problema în curtea altuia. 

Tot așa, traseul viitoarei linii de tramvai care va lega Oradea de Felix a stârnit nemulțumirea unor vecini care au protestat pe motiv că nu de-aia și-au luat ei casă, să se trezească cu tramvaiul pe lângă ei.

În Cheriu, un grup de megieși au reușit să blocheze traseul viitorului inel metropolitan, cerând ca drumul să treacă mai departe de pământurile lor. Nici ei nu contestă utilitatea inelului, ci doar disconfortul creat. Problema mare în toate aceste cazuri este că, dacă schimbi traseul, mulțumești pe unii și nemulțumești pe alții, adică nu faci decât să muți problema.

Acum, viitorul parc de distracții preconizat în pădurea de la Paleu a coalizat un grup de vecini care și-au făcut casele în buza pădurii tocmai pentru a avea parte de liniște. Nici nu mai contează că dezvoltatorul e cu toate actele în regulă, sunt convins că vor începe tracasările, plângerile în justiție și tot felul de proteste pentru ca proiectul să fie torpilat. 

Omenește, îi înțeleg pe toți cei care constată că în decurs de mai puțin de o generație apar asemenea schimbări care le bulversează existența. Din păcate, nu s-a inventat o metodă prin toată lumea să fie mulțumită. Iar dreptate se va putea face doar dacă, pe lângă tulburarea în posesie, se va mai introduce un articol în lege care să pedepsească tulburarea zenului cetățenilor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
O tampenie tram-trenul pe Lacu Rosu!
"metropola" Oradea nu a ajuns inca la necesitatea de a avea la fostul cimitir statie de tren chiar si tram fie ea! O zona inca cat de cat neagresata de "investitorii strategici" ai pmo risca sa fie distrusa de multiple statii de tren care sa ia oamenii de la cimitir(adusi de tramvaie de aiurea) care tramvaie merg la Gara Mare unde exista o statie de tren dedicata si care poate fi si o statie a tram-trenului. Actualii edili nu mai au idei in ce sa mai bage banii din buget/taze&imopzite si unde sa mai scurme aiurea prin oras! Da tram-trenul ar trebui, utilizand actuala cale CF sa merga pana in Episcopia nu sa vireze aiurea spre cimitir! O idee tampita ca si si cei ce au fatat-o, aceast tram-tren! Intreb pentru un prost: nu ar trebui ca trasel tram-trenului sa fie prin santuri si tunele, ca tot se pare ca sunt la moda! Daca tot bagam trenul in metropole sa fie ca metroul nu asa la vedere, ce zice honorata primarie?
Postat 29 Ianuarie 2024, 21:10 de scortosul
@Petre93
Nu stiu cine esti dar daca tot te bagi in seama asa aiurea, vorbeste macar frumos si fara injurii, altfel, o sa te urechez on-line si nu va fi bine pentru tine. Ai venit cu doua propozitii de pe camp de la oi, ca sa spui ceva ce stie toata lumea, dar pe langa subiect. Ce treba are daca Episcopia e cartier sau nu, vorbeam de a aduce navetisti din Biharia, bineinteles ca ar fi profitat si cei din Episcopia. Sau ce, daca e cartier episcopia nu are voie la tram-tren?...de ce spui tampenii? Sunt la treia generatie de oradeni in familie, cu siguranta, dupa cum te exprimi nu e si cazul tau
Postat 29 Ianuarie 2024, 19:21 de Vlady72
@vlady72
Mai vinitura, vezi ca Episcopia e tot Oradea e cartier din anii 50. Mai pune mana pe harta orasului apoi tine prelegeri si cursuri de vorbit in gol, ca nimic clar nu ai explicat.
Postat 29 Ianuarie 2024, 17:13 de Petre93
Luptatorul impotriva rezistentei la schimbare, "loveste" din nou
Cum de ne-am pricopsit noi oradenii cu tine, Chirila Mircea?...menestrel al administratiei locale, pavaza si palos, stalp si spinare pentru schimbare. Cum ar fi evoluat oare orasul, fara eforturile, dedicatia ta si lupta neobosita pentru a obtine schimbarea?... Ce ne-am fi facut daca nu ne scoteai tu din zona de comfort?...Ne inveti tot timpul, prin scrierile tale, ca schimbarea e o destinatie, nu un drum, ca trebuie sa o acceptam si sa o imbratisam, indiferent ce ne aduce. Schimbarea de dragul schimbarii, bucuria prostului plictisit si idealul tau de viata. Intr-adevar esti paralel cu subiectul, asa cum multi ti-o spun, incapabil sa faci diferenta intre schimbare si evolutie, diferenta pe care, cei pe care ii critici, faci misto (sau incerci) sau ii jignesti (pentru "prosti care nu stiu sa iasa din gropi" ar fi necesare scuze publice), o vad. Esti revoltat ca nu e toata lumea ca tine: cu un microcosmos in care nu se intampla nimic, cu o viata searbada, plina de plictis, obsedat sa iti vezi orasul plin de zorzonele sclipitoare, inutile si costisitoare, doar doar te vor mai scoate din apatie si lancezeala. Sunt multe de spus relativ la inutilitatea (raportata la costui si sacvrificii) majoritatii proiectelor de infrastructura din Oradea, in particular ideea de tram-tren pentru acces in Oradea, care lasa pe din afara Episcopia, Biharia si Osorhei, este o ineptie. Cei mai multi calatori de naveta vin in si din Oradea, dinspre aceste zone, tocmai aceste zone sunt ignorate. Dar asta nu e ceva nou, la fel se procedeaza si in proiectele de rute ocolitoare sau centuri ale orasului. Nu si-a batut nimeni capul cu Ruta Cluj Vama Bors 1 sau 2 care este de departe cea mai aglomerata directie de tranzit, tarziu, dupa 10 ani de lalaieli, apare un mugure de idee pentru o centura de Nord, pe directie Est-Vest. Pentru masinile mici sau tonaj redus, centura orasului, chiar si cu noul drum de legatura, nu vor fi niciodata o alternativa fata de mult mai simplu si scurt traversat al orasului pe Clujului si drum expres
Postat 28 Ianuarie 2024, 15:06 de Vlady72
Si ce rau..
..îmi pare ca am dat click la articol. Stiam ca estu tu, aservitu-le....dar ti-m facut cota
Postat 28 Ianuarie 2024, 14:50 de joel
Simonette ... foarte bine spus.
Din păcate, sunt mulți "neterminați" care confundă dezvoltarea cu evoluția. Oradea e chiar campioană la asta.
Postat 28 Ianuarie 2024, 14:19 de KP
Ești paralel cu subiectul Chirilă, ca insiști ca "orbul care se ține de bâtă".
Mai citește și instruiește-te. La Cluj spre exemplu se fac deja achiziții pentru autobuse de ultimă generație, pe hidrogen, cu încărcare la stații în maxim 10 minute fiecare. Nu e nevoie de șine de cale ferată și nici de milioane de euro pentru câte un tramvai, plus o întreagă suprastructură de alimentare electrică. Incomparabil mai ieftin și mai flexibil în exploatare. Chiar sunteți toți duși cu pluta, cei care susțineți ideea de tram-tren pe distanțe scurte? Pe orădeni îi scot anii din case, de bogați ce sunt? Oradea oricum este cel mai îndatorat oraș, ca reședință de județ din România ... chiar e nevoie de declararea falimentului pentru a pricepe ce s-a produs în ultimii 15 ani?
Postat 28 Ianuarie 2024, 14:16 de KP
Zenul cetățenilor
Zenul cetatenilor se va rezolva in viitorul apropiat prin deposedarea de proprietati sau interzicerea acestora. Se vor gasi citiva "intreprinzatori" care isi vor asuma sarcina grea de proprietari, degrevind cetatenii de "zen", acestia neavind alta grija decit sa-si plateasca chiria. [ https://youtu.be/7aUNvcAFL00?feature=shared&t=1618 ]
Postat 28 Ianuarie 2024, 13:09 de excalibur
Ce nu ni se spune:
...90% din PIB-ul tarii este acaparat de 10%. Primari, consilieri, ministri, parlamentari, magistrati, structurile de represiune, care de care mai ,,special"!
Postat 28 Ianuarie 2024, 12:49 de pinonel
Progres?
Progresul cuantificat material nu înseamnă neapărat progres al societății. Declinul (moral) al societății noastre (în ciuda unui elan constructiv) mi se pare evident.
Postat 28 Ianuarie 2024, 11:56 de Simonette
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6373 RON
  • 1 EUR = 4.9765 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON