URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Septembrie 2018, 13:33

Din decembrie, tren de lux pe ruta Timişoara-Arad-Oradea-Cluj

Din decembrie, tren de lux pe ruta Timişoara-Arad-Oradea-Cluj foto: www.news.ro
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Societatea feroviară Astra Trans Carpatica (ATC), aparţinând milionarului Valer Blidar, a anunţat că va lansa în decembrie, odată cu intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor, un tren de lux pe ruta Timişoara, Arad, Oradea, Cluj.

Potrivit Ziua de Cluj, vagoanele automotorului, cumpărat de la Căile Ferate din Danemartca, sunt dotate cu sisteme de informare a pasagerilor, sisteme de entertaiment audio-video, internet, prize pentru curent electric, intalaţii performante de aer condiţionat şi încălzire.

"Este un tren occidental, doar în România şi Danemarca circulă astfel de garnituri. E un automotor destinat liniilor neelectrificate sau electrificate parţial. Am hotărât ca primul tren de acest gen să circule pe ruta Timişoara – Baia Mare, urmând ca din decembrie, odată cu introducerea noului mers al trenurilor, să plece de la Timişoara două trenuri cuplate până la Oradea, de unde să se separe, unul spre Cluj-Napoca, unul spre Baia Mare. Avem în tren zone business şi economic", a declarat Valer Blidar, care controlează compania feroviară şi fabrica de material rulant Astra Vagoane Călători Arad.

ATC Arad a invest 20 milioane euro pentru înfiinţarea mai multor rute noi. Garniturile sunt compuse din două vagoane articulate, cu o lungime totală de 48 m, au motoare diesel cu emisii scăzute de dioxid de carbon. Capacitatea fiecărei garnituri este de 113 pasageri.

Pe linia ferată internă Cluj - Oradea operează acum companiile CFR Călători şi Transferoviar Călători.

La începutul anului, Transferoviar a anulat câteva trenuri de pe acest traseu, ca urmare a lucrărilor la linie. Principalii jucători pe piaţa naţională de profil erau CFR Călători, Regiotrans, Transferoviar Călători, Interregional Călători şi Ferotrans TFI.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Sunt trenuri cu probleme
Aceste rame IC2 fabricate de Ansaldo Breda nu au primit omologarea in Danemarca viteza lor fiind redusa la 140km/h(din200 cat poate) din cauza problemelor structurale la osii si frane.De asemenea s-au raportat probleme si la grupul motor.Asa ca sa nu mai laudam firma degeaba.Oricum la noi calea ferata nici nu permite viteze mari asa ca au fost luate cam degeaba.
Postat 11 Septembrie 2018, 20:36 de CetateanulTurmentat
LUX A' LA 2018
Deci, in viziunea acestei firme,acestui "milionar" , in 2018 sa ai intr-un tren"...internet, prize pentru curent electric, intalaţii de aer condiţionat şi încălzire ...." este un LUX ????
Postat 11 Septembrie 2018, 20:26 de Kuler
CE chestie
15 MLD € costă refacerea infrastructurii feroviare. Ce așteaptă Dragnea&restul??
Postat 11 Septembrie 2018, 19:22 de Sandu1206
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON