URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 25 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă până acum câteva luni marea problemă a orădenilor era dacă noul stadion trebuie să aibă 25.000 de locuri sau mai puţine, acum se pune problema dacă vom mai avea un nou stadion. Şi asta nu neapărat pentru că mulţi miniştri de la Bucureşti se întreabă la ce ne trebuie stadion pe foametea asta, din moment ce n-avem echipă de fotbal...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
De ani de zile, tot felul de lideri sindicali, "dascăli" şi politicieni (aceştia, nota bene, doar când se află în opoziţie) repetă ca pe o mantră că marea problemă a învăţământului românesc este "subfinanţarea" (la fel sunt prezentate lucrurile şi în ce priveşte sistemul sanitar) şi că n-o să avem o societate educată până când guvernele nu vor aloca 6% din PIB acestui sector. 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Controversele din ultima vreme pe tema virusului, a pandemiei şi a vaccinului au scos în evidenţă diferenţe între oameni într-un mod mai de speriat decât vremea primelor alegeri libere de după 1989. Cei care au traversat acea perioadă ca adulţi îşi amintesc cu siguranţă cât de adânc intrase zâzania între prieteni, vecini şi rude pe tema politicii. Politica era un subiect nou şi savuros, o preocupare interzisă mulţi ani, şi reuşise să trezească în foarte mulţi oameni pasiuni nebănuite.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hepatita cronică activă autoimună este o afecţiune caracterizată printr-un proces necrotic şi inflamator continuu cu evoluţie spre ciroză şi insuficienţă hepatică. Leziunile hepatice progresive sunt rezultatul unui atac imunologic asupra celulelor hepatice. Predispoziţia către autoimunitate este în general moştenită în majoritatea cazurilor, iar specificitatea hepatică a acestor leziuni este declanşată de factori chimici sau virali (se cunosc cazuri de hepatită acută virală A sau B, aparent cu evoluţie bună, care evoluează spre hepatită cronică activă autoimună, probabil datorită predispoziţiei genetice).
27 Noiembrie 2020, 20:25

Coridorul Nufărul-Cantemir va fi transformat cu o investiţie de peste 10 milioane de euro. A fost semnat contractul de execuţie (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Reprezentanţii Primăriei Oradea au semnat, vineri, contractul de execuţie a lucrărilor de reabilitare a coridorului Nufărul-Cantemir, o investiţie de peste 10 milioane de euro, finanţată din bani europeni, contribuţia municipalităţii fiind de doar 3%. 

Proiectul "Creşterea mobilităţii urbane din zona Nufărul-Cantemir" va fi pus în practică în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020. Acesta prevede reamenajarea carosabilului, a trotuarelor, a pistelor de biciclete, realizarea de amenajări peisagistice, mobilier urban, spaţii verzi, intervenţii la calea de tramvai şi lucrări de apă-canal aferente străzilor Nufărului şi Dimitrie Cantemir, se arată într-un comunicat transmis de municipalitate. 

Asocierea desemnată să execute lucrările este formată din SC Drumuri Bihor SA (lider de asociere), SC Trameco SA şi Drum Asfalt SRL. Pentru a găsi constructorii, municipalitatea a derulat o licitaţie, iar asocierea menţionată a fost singura care a depus o ofertă. Lucrarea a fost adjudecată la suma de 50.634.357,12 lei fără TVA, adică circa 10,3 milioane euro. 

Chiar dacă s-a semnat contractul pentru reabilitarea zonei, lucrările vor începe doar în 2021. "Proiectul tehnic este deja făcut, acum s-a licitat doar execuţia lucrărilor. Acestea vor demara la începutul anului viitor, de îndată ce vremea o va permite. Nu am dat încă ordinul de începere a lucrărilor fiindcă nu are sens să spargem străzile în acea zonă acum când oricum vine frigul şi am încurca circulaţia de sărbători în oraş", a declarat pentru BIHOREANUL primarul Oradiei, Florin Birta. 

În informarea oficială, edilul a precizat că proiectul este unul major pentru unul dintre cele mai mari şi importante bulevarde din oraş - Nufărul-Cantemir.

"Vom reamenaja carosabilul, va fi o stradă cu patru benzi - două benzi pe sensul de mers, linie de tramvai, spaţiu verde cu un aliniament verde, pistă de biciclete, trotuar şi încă un aliniament verde lângă liniile de tramvai, iar pe partea opusă va rămâne un trotuar şi vor fi locuri de parcare doar paralele cu bordura. Vom monta stâlpi inteligenţi, iar tramvaiul va avea acces liber, neîngreunat de circulaţie şi îşi va putea creşte viteza cu până la 30 km/h. Vor fi modernizaţi peste doi kilometri şi jumătate de drum şi peste 6 kilometri de trotuar. În plus, vor fi amenajaţi peste 2 kilometri de piste pentru biciclişti şi 48 de mii de metri pătraţi de spaţiu verde", a spus Birta. 

Perioada de execuţie a lucrărilor este de 20 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Insultă
În timp ce sunt sute de străzi neasfaltate în oraș să investească timp și bani acolo unde se putea circula mi se pare o insultă și o bătaie de joc. L-am votat pe bolojan, așa a rămas cu politica de înfrumusețare în centru, l-am votat pe Birta, să văd dacă se schimbă politica de centru frumos și periferie uitată, deși nu prea cred. Nimeni nu a vorbit despre asta în campanie. Nici usr, nici psd.
Postat 29 Noiembrie 2020, 07:48 de Vio_427
capacele de canal pe soselele din oras sunt catastrofale!
subscriu - trecerea de pietoni din cantemir e aiurea maxim. marea problema stiti care este? capacele de canal montate pe sosele! bataie de joc curata, mai ales pe portiunea cantemir-nufaru, decebal - emanuel - denivelarile sunt catastrofale! poate odata cu reinnoirea asfaltului se vor achizitiona si capace de calitate, practice, nu doar ieftine!
Postat 28 Noiembrie 2020, 17:19 de roger
CrisDumi
Tu tot timpul ești cu Bolojan in gură, orice face nu-i bine, doar tu le știi pe toate, și așa ai ajuns neterminată. Schimbă bateriile
Postat 28 Noiembrie 2020, 13:10 de Sandu2100
Asa da
Foarte bine ca se face aceasta investitie din fonduri europene, felicitări!
Postat 28 Noiembrie 2020, 10:11 de RZN13
Robert
Pt masime alea, se vor demola inca 30 de case, proprietarii vor fi despagubiti, sper ca nu te superi
Postat 28 Noiembrie 2020, 00:29 de Sandu2100
::::::::::::::::
:) DACA VINE TRAMVAIUL!!! CEEA CE SE ÎNTÂMPLĂ CAM RARISIM.Nu se schimba nimic doar totul va fi mai frumos, cea mai mare schimbare e scoaterea mașinilor de pe trotuare ceea ce nu e rău dar nici fantastic.
Postat 28 Noiembrie 2020, 00:07 de Robert
Foarte frumos
Acesta prevede reamenajarea carosabilului, a trotuarelor, a pistelor de biciclete, realizarea de amenajări peisagistice, mobilier urban, spaţii verzi, intervenţii la calea de tramvai şi lucrări de apă-canal aferente străzilor , și foarte important CRESTE VITEZA TRAMVAIELOR .
Postat 27 Noiembrie 2020, 22:57 de Sandu2100
::::::::::::::::
Poate avea drumul ala și 8 benzi pe sens dc la fiecare suta de metri ai sau o intersecție sau o trecere de pietoni. Vede oricine din poze ca toate conflictele de trafic actuale pe porțiunea respectiva rămân neschimbate. Dc cineva are curiozitatea sa parcurgă traseul respectiv acum la ora de vârf și peste 20 de luni va repeta experimentul va constata ca nu s-a schimbat nimic, timpul va fi același. Cat costa sa bage spre exemplu un pasaj pietonal și pt biciclete la statuia Cantemir unde ai și trafic pietonal intens și de biciclete si scăpam de o trecere de pietoni dc deja tot vb de fluidizarea traficului și asta e doar un exemplu banal ca de altfel nu fac niciun pasaj pietonal pe tot traseul doar lucrări de înfrumusețare ceea ce nu e rău dar nu e fluidizarea traficului sub nicio forma. Păcat de acele 30 de familii al căror case vor fi dărâmate pt acest nimic.
Postat 27 Noiembrie 2020, 21:32 de Robert
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0034 RON
  • 1 EUR = 4.874 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON