URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
26 Martie 2015, 11:26

Unul dintre piloţii avionului Germanwings a rămas blocat în afara carlingii înainte de prăbuşire

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un anchetator care se ocupă de accidentul aviatic produs marţi în sudul Franţei a declarat că înregistrările vocilor arată că un pilot a părăsit carlinga înainte ca avionul să piardă altitudine şi nu a mai putut intra înapoi, relatează New York Times, în ediţia electronică, citat de mediafax.ro.

Un oficial militar de rang înalt implicat în anchetă a descris o conversaţie "foarte plăcută, foarte calmă" între piloţi în prima parte a zborului de la Barcelona către Dusseldorf. Apoi, înregistrarea audio arată că unul dintre piloţi a părăsit carlinga şi nu a mai putut intra.

"Tipul de afară ciocăne uşor în uşă şi nu îi răspunde nimeni", a afirmat anchetatorul. "Apoi bate mai cu putere, şi niciun răspuns. Nu primeşte niciun răspuns", a declarat el. "Poţi auzi cum încearcă să spargă uşa", adaugă anchetatorul.

În timp ce înregistrarea audio oferă o perspectivă asupra circumstanţelor care au dus la accidentul de marţi dimineaţă, aceasta lasă şi multe întrebări fără răspuns.

"Încă nu ştim motivul pentru care unul dintre indivizi a plecat", a declarat el sub acoperirea anonimatului. "Dar ceea ce este sigur este că la finalul zborului, celălalt pilot este singur şi nu deschide uşa".

Datele înregistrate de cutia neagră par să adâncească şi mai mult misterul care înconjoară acest accident şi nu oferă indicii cu privire la condiţiile sau activitatea pilotului care a rămas în carlingă. Coborârea de la 11.500 de metri în aproximativ zece minute a fost alarmantă dar suficient de graduală pentru a indica faptul că avionul Airbus A320 nu a fost avariat în mod catastrofal. În niciun moment în timpul coborârii nu a existat un dialog între carlingă şi controlorii de trafic aerian sau un alt semnal de urgenţă.

Când avionul Germanwings s-a prăbuşit în zona muntoasă de la nord-est de Nisa, avea suficientă viteză pentru a fi pulverizat, provocând moartea tuturor celor 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului şi lăsând în urmă puţine indicii.

Autorităţile aviatice franceze au dat publicităţii puţine lucruri oficial despre natura informaţiei recuperate din cutia neagră, dar nu este clar dacă aceasta este completă. Biroul francez de Investigaţii şi Analize a confirmat doar că au fost detectate voci umane şi alte sunete în carlingă şi că acestea vor fi supuse unei analize detaliate.

Una dintre principalele întrebări este de ce piloţii nu au comunicat cu controlorii de trafic aerian în timp ce avionul a început neobişnuita coborâre, sugerând că piloţii sau sistemele automate ar fi putut încerca să menţină controlul aeronavei în timp ce aceasta pierdea altitudine.

Printre teoriile avansate de analiştii pentru siguranţa aeriană neimplicaţi în anchetă se numără posibilitatea ca un pilot să fi fost incapacitat de un incendiu sau o depresurizare a cabinei.

Un oficial francez implicat în anchetă, care a vorbit sub acoperirea anonimatului, a declarat că lipsa de comunicare dintre piloţi în timpul coborârii este tulburătoare şi posibilitatea ca tăcerea lor să fie deliberată nu poate fi exclusă.

"Nu-mi place", a declarat un oficial francez, care a avertizat că analiza lui iniţială se bazează pe informaţiile foarte limitate care sunt disponibile în prezent. "Pentru mine pare foarte ciudat: este o coborâre foarte lungă la viteză normală fără nicio comunicaţie, deşi vremea era bună". "Până acum nu avem dovezi care să arate clar o explicaţie tehnică", a declarat oficialul. "Aşadar trebuie să luăm în considerare posiblitatea unei responsabilităţi umane deliberate", a adăugat el.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON