URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Februarie 2014, 08:44

Şi-au prins urechile! Pradă amatorismului, Primăria Oradea îşi anulează marile licitaţii

Şi-au prins urechile! Pradă amatorismului, Primăria Oradea îşi anulează marile licitaţii ANULAT! Municipalitatea a anulat săptămâna trecută licitaţiile pentru desemnarea constructorilor viitoarelor pasaje supraterane peste giraţiile de la ieşirea din oraş spre Deva şi Arad. Procedura de atribuire a celor două lucrări în valoare de peste 8 milioane euro va fi reluată spre sfârşitul lunii, după ce Primăria îşi va descâlci propria documentaţie, făcută "varză" de zecile de cereri de clarificare ale potenţialilor ofertanţi...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În plină criză, când şomerii plâng după un loc de muncă şi constructorilor le arde buza după o lucrare, municipalitatea a reuşit să blocheze investiţii de zeci de milioane de euro care au finanţarea asigurată.

Pasajele peste şoseaua de centură, Aquaparcul şi Piaţa Unirii sunt doar câteva din licitaţiile anulate în ultima clipă pentru ca Primăria să dea documentaţia la refăcut. Nu de alta, dar proiectele erau atât de proaste încât nu ar fi putut fi puse niciodată în operă...

Podul de piatră s-a anulat...

Licitaţiile pentru construcţia celor două pasaje supraterane peste giraţiile de la ieşirea din Oradea spre Deva şi Arad au fost anulate chiar înaintea deschiderii ofertelor. După două săptămâni în care a preluat de la potenţialii ofertanţi aproape 20 de cereri de clarificare pe fiecare proiect în parte, Primăria s-a dat bătută. Alambicată şi neclară, documentaţia a generat atâtea solicitări de lămuriri pe tema preţurilor, cantităţilor de materiale şi execuţiei pilonilor încât comisia de licitaţie a ajuns să se contrazică singură.

"Se anulează răspunsul la întrebarea 14 din clarificarea 17 (...) şi rămâne valabil răspunsul la întrebarea 1 din clarificarea 15", se menţionează, de pildă, în răspunsul la a 19-a cerere de clarificări depusă la licitaţia pentru construcţia pasajului peste DN 79. Prin această adresă, municipalitatea a reuşit să-şi desfiinţeze singură nu mai puţin de patru soluţii date la precedentele cereri, aşa că până la urmă s-a dat bătută şi a anulat licitaţia!

03_Mircea_Malan_bihoreanul.jpg"Vom clarifica toată documentaţia şi vom scoate din nou ambele lucrări la licitaţie înainte de sfârşitul lunii februarie", promite viceprimarul Mircea Mălan (foto), coordonatorul Direcţiei Tehnice.

Pe pagubă

Devenită un obicei, anularea procedurilor obligă însă constructorii, momiţi să depună oferte, la cheltuieli inutile. "Este revoltător! Am văzut ce se cerea, şi la licitaţia pasajulului peste DN 79 cheltui 5.000 euro numai cu documentele, fără salariile celor trei ingineri care lucrează cam o lună la ofertă!", spune un constructor.

Inginerul crede că după ce Primăria se lămureşte cum vrea să arate lucrarea, concurenţii vor mai cheltui cam 20% cu actualizarea documentelor, dar au fost şi cazuri în care s-au pierdut toţi banii investiţi în ofertă. "Firmele care au licitat pentru modernizarea Pieţei Unirii, spre exemplu, au pierdut cel puţin 10.000 euro fiecare. Au cheltuit pe documente, avize şi aprobări, după care Primăria s-a trezit că proiectul e prea gri şi a anulat licitaţia. Noua procedură se va ţine pe un proiect complet diferit, aşa că vechile acte sunt inutile".

Speriaţi de inconsecvenţa municipalităţii, constructorii preferă proiectele relativ mici, cu şanse minime de a fi modificate. "Trebuie să fii foarte tare ca să te bagi la licitaţiile mari. Documentaţia necesară pentru licitaţia la CET-ul pe gaz te poate costa şi 30.000 euro. Dacă proiectul e dat la refăcut şi ai pierdut banii, ce faci? Dai în judecată Primăria? După aia sigur nu mai prinzi nicio lucrare", zice constructorul.

Cu pixul roşu

În ultimul an, municipalitatea a dat la refăcut toate proiectele în valoare de zeci de milioane de euro. Aşa s-a întâmplat la achiziţia grupului energetic pe gaz, unde conducerea Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională (DMPFI) a considerat prima variantă prea puţin eficientă economic, aşa a fost şi cu reabilitarea Pieţei Unirii, unde viceprimarul Mircea Mălan a cerut reproiectarea într-o formă mai colorată, dar şi cu viitorul Aquaparc din Ştrandul Municipal, la care primarul Ilie Bolojan a cerut reducerea clădirii principale, pentru a se cheltui mai puţin cu încălzirea peste iarnă, dar şi adăugarea unui bazin suplimentar, pentru a atrage mai mulţi clienţi vara.

Pe lista proiectelor refăcute se mai numără traseul pistei de biciclete Oradea - Berettyoujfalu, care a fost prelungit până în şoseaua de centură din Nufărul şi modificat ca să nu mai treacă tocmai prin blocurile de pe bulevardul Dacia, şi multe altele.

"Merge şi-aşa"...

03_Marius_Mos_bihoreanul.jpgReprezentanţii municipalităţii recunosc că proiectarea în aceste cazuri s-a făcut de mântuială. "Finanţările s-au acordat pe criteriul "primul venit, primul servit", aşa că ne-am luptat să depunem cât mai multe proiecte, aşa cum le aveam, decât să stăm după proiecte perfecte, pe care apoi să le ţinem la sertar pentru că s-au terminat banii", explică directorul DMPFI, Marius Moş (foto).

La calitatea slabă a documentaţiei a contribuit şi faptul că proiectarea a fost atribuită pe baza celui mai mic preţ, dar şi acela că, pentru rapiditate, proiectarea a fost atribuită la pachet cu verificarea ei, de ambele activităţi ocupându-se, deci, aceeaşi firmă. Lipsită de specialişti capabili să identifice probleme apărute în planuri complexe, cum sunt cele de la construcţia noului CET pe gaz, Primăria a făcut recepţia fără comentarii, iar acum trage ponoasele.

"Pe viitor lucrurile se vor schimba. Proiectele vor fi departajate nu după data la care au fost depuse, ci după un punctaj, aşa că le vom face mai aşezat", promite Moş.

Schimbare de strategie

Conştient de problemele proiectelor tehnice, viceprimarul Mircea Mălan spune că municipalitatea şi-a învăţat lecţia. "Deja de anul trecut proiectarea şi verificarea proiectului se licitează separat, ca să existe un control, şi nu ne ferim să atribuim lucrarea concurentului care a ofertat un preţ mai mare dacă avem convingerea că firma cu un preţ mai mic nu poate asigura calitate", zice Mălan.

De asemenea, la restructurările de anul trecut, municipalitatea a renunţat la o parte din angajaţii care scriau cereri de finanţare şi a contractat tehnicieni. Daniel Ţigan, fost director al societăţii Termoficare, a fost angajat pentru proiectul de înlocuire a celor 17,5 kilometri de reţea magistrală, Anamaria Sava, fost specialist Bechtel, va superviza lucrările la drumul rapid din strada Ecaterina Teodoroiu, iar arhitectul Demian Zsolt va verifica schiţele tuturor construcţiilor înainte de a fi recepţionate.

În ce priveşte proiectele blocate, Mălan spune că documentaţiile au fost refăcute iar licitaţiile vor fi anunţate cel târziu în martie, pentru ca în vară să poată începe lucrările. Desigur, dacă membrii comisiei de licitaţie nu se vor contrazice iarăşi în răspunsurile "clarificatoare"...


CEAŢĂ TOTALĂ!
36
de cereri de clarificare au depus firmele la licitaţiile celor două pasaje peste centură


CENTRUL SUB ASEDIU
Toţi pentru Piaţa Unirii!

La un an după anularea procedurii iniţiale, reabilitarea Pieţei Unirii va fi scoasă din nou la licitaţie în următoarele două săptămâni. Investiţia se anunţă extrem de complexă. Ea va fi precedată de înlocuirea reţelei de termoficare între străzile Avram Iancu şi Vasile Alecsandri, înlocuirea şinelor de tramvai cu unele cu vibraţie redusă, mutarea stâlpilor electrici şi a cablajelor astfel încât să nu mai acopere faţadele clădirilor, săpăturile la viitoarea parcare subterană, lucrările la Podul Ferdinand şi multe altele.

La şedinţa de lucru organizată vinerea trecută de viceprimarul Mircea Mălan au participat nu mai puţin de 15 ingineri de la firmele care deţin infrastructură în zonă, de la cele care au început deja lucrări şi reprezentanţi ai Direcţiei Tehnice a Primăriei. "Ne vom coordona astfel încât să lucrăm în paralel fără să ne încurcăm. Cine are de lucru în zonă să lucreze acum, pentru că nu se poate să reabilitezi Piaţa Unirii pe bani grei şi peste doi ani să o spargi pentru că ai uitat ceva", avertizează Mălan.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
23 Comentarii
CEAUŞESCU A DAT BOLOVAN A LUAT FIE NUMELE LUI BLESTEMAT
Cu valoarea Gcal obtinuta la centrala pe gaz de cca. 440 lei = 100 Euro/ Gcal ,mai mult de jumatate din populatia care locuieste la bloc nu este solvabila , nu pot nici sa decupleze nici macar un calorifer fiind adevrati prizonieri ai sistemului instituit de Bolovan, vor aduna in timp debite si penalitati care vor duce la executarea silita si pierderea apartamentelor pe care le detin ( un adevara atentat la dreptul patrimonial la proprietate al acestora). Apartamente construite pe vremea lui Ceausescu pe care le-au putut cumpăra la un preţ simbolic le vor pierde datorită lui Bolovan şi abia atunci vor realiza ce ţeapă au luat când l+au votat.
Postat 14 Februarie 2014, 14:04 de DUPĂ CUM AŢI VOTAT
Evaluare Primărie = Evaluare BOLOVAN Unde s-au dus banii plătiţi necuvenit şi cum se recuperează
Rezultate mandat BOLOJAN a bagat CET-ul in faliment, a bagat Compania de Apa in faliment, urmeaza sa bage Oradea in faliment. In timp ce nivelul de trai al oradenilor scade pe zi ce trece(venituri mici, taxe mari) BOLOVAN si acoliţii lui prosperă pe baza fondurilor europene si creditelor pe care oradenii vor trebui sa le ramburseze cheltuite pe investitii fără nici un rost si fara nici un efect asupra cresterii nivelului de trai al oradenilor.
Postat 14 Februarie 2014, 12:01 de Rapor Curtea Conturi
Evaluare Primărie = Evaluare BOLOVAN Unde s-au dus banii plătiţi necuvenit şi cum se recuperează
Auditul Curţii de Conturi în Primăria Oradea şi entităţile subordonate - Milioane cheltuite aiurea Autor: Cristina Puşcaş În urma verificărilor efectuate anul trecut de către experţii Curţii de Conturi Bihor la unităţile teritoriale din judeţ, s-a constatat faptul că valoarea prejudiciilor acumulate în 2012 se ridică la 246.440.000 lei. În urma valorificărilor au fost dispuse 568 de măsuri, din care doar 5,81% din entităţile auditate au recunoscut deficienţele constatate, asumându-şi responsabilitatea pentru corectarea erorilor şi prevenirea repetării lor. La Primăria Oradea valoarea prejudiciului se ridică la 2,8 milioane de lei, la care se adaugă 1,7 milioane de lei încasaţi cu titlu de abateri financiar-contabile. La acestea se adaugă prejudiciile Administraţiei Imobliare Oradea - 1,16 milioane de lei, Compania de Apă Oradea - 8 milioane lei, respectiv Administraţia Comunitară Oradea - 780.000 lei. Neregului la salarizare Astfel, la nivelul Primăriei Oradea s-au efectuat plăţi în afara cadrului legal reglementat privind salarizarea personalului din instituţiile bugetare, personalului contractual din cadrul Primăriei Municipiului Oradea - 70.178 lei, Poliţia Locală Oradea - 678.311 lei, Club Sportiv Municipal Oradea - 35.415 lei, Casa de Cultură a Municipiului Oradea - 11.349 lei, Centrul de îngrijire de zi Oradea - 33.229 lei, sub forma drepturilor speciale pentru menţinerea sănătăţii şi securităţii muncii, pentru acoperirea unor cheltuieli cu ţinuta, decontarea cheltuielilor de transport aferente deplasării în interesul serviciului în municipiul Oradea. De asemenea, s-a constatat acordarea nelegală a normei de hrană angajaţilor Poliţiei Locale Oradea, în valoare de 557.000 lei. Angajarea şi plata nelegală a unor servicii de consultanţă prin încheierea a două contracte având ca obiect prestarea unor servicii care se regăsesc şi în atribuţiile stipulate în fişa postului pentru: director executiv, director executiv adjunct şi consilier din cadrul compartimentului Gestiune procese-verbale, la Poliţia Locală Oradea. În acest caz, valoarea prejudiciului este de 19.000 lei. Lucrări neexecutate de Selina, dar achitate Au fost achitate către SC Selina SRL lucrări neexecutate în valoare de 1,27 milioane de lei. "Au fost achitate către Selina la obiectivul de investiţii „Realizare căi acces în cartier Nufărul II - Șoseaua de Centură a Municipiului Oradea, inclusiv utilităţi aferente etapa I de la pod str. Nojoridului la strada Gheorghe Asachi", unele categorii de lucrări de sistematizare pe verticală, canalizare pluvială, înierbare spaţii verzi, neexecutate", se arată în raportul Curţii de Conturi. Au fost efectuate plăţi mai mari decât cele legal datorate către SC Selina SRL la obiectivul de investiţii "Realizare drum de acces din strada Meiului - str. Seleuşului pod peste pârâul Peţa", reprezentând contravaloarea unor lucrări de canalizare pluvială, iluminat public, borduri neexecutate. De asemenea, se mai constată că au fost efectuate plăţi mai mari decât cele legal datorate către SC Selina SRL, la obiectivul de investiţii "Reamenajare spaţii în zona de locuit str. Sovata -Aluminei - Aleea Tușnadului - Zona Dig Mal drept Crișul Repede", reprezentând contravaloarea unor lucrări neexecutate (canalizare pluvială, iluminat public). Nereguli la Compania de Apă Prejudiciul constatat la Compania de Apă Oradea se ridică la uriaşa sumă de peste 8 milioane de lei! Printre neregulie constatate se numără: acordarea şi plata unei remuneraţii lunare directorului general în cuantum mai mare decât cel legal cuvenit, fără a fi coroborată cu indemnizaţia lunară primită de vicepreşedintele consiliului judeţean - 30.000 lei; respectiv efectuarea de plăţi sub formă de indemnizaţie membrilor consiliului de administraţie în cuantum mai mare decât cel legal cuvenit - 2.000 lei.
Postat 14 Februarie 2014, 11:49 de Rapor Curtea Conturi
ooouuuups
Era sa uit ! Va rog domnilor de la Bihoreanul faceti publice macar ultimele doua rapoarte intocmite in urma controalelor efectuate la primaria Oradea de catre Curtea de conturi sa vedem si noi , plebea,ce matrapazlacuri sunt in stare sa faca edilii nostri in frunte cu primarul - poate noua nu o sa ne vina sa " ne radem ". Pa si merci anticipat.
Postat 13 Februarie 2014, 18:55 de gabriela
alti bani .... alta distractie ...
alti bani .... alta distractie ... Este inadmisibil ca in conditiile actuale sa fie tolerate abuzurile semnalate ani de-a randul de catre Curtea de conturi.Asteptam sa nu se mai cantareasca cu doua unitati de masura diferite : una pentru prostime si una pentru cei favorizati de Bolojan.Urat ,foarte urat d-le primar sa-ti bati joc de contribuabilii de rand obligandu-i sa plateasca fel de fel de taxe fantasmagorice si ilegale - sume cu care sa faci doldora conturile unora si a altora ( asa cum reiese in urma controalelor efectuate ) implicit pe ale domniei tale - ca te tii baiat destept. RUSINE !!! Nu pot sa cred ca dupa atatea "erori" facute la plata unor lucrari si servicii neefectuate primarul " nostru " mai poate sa priveasca in ochii oradenilor .Daca in acest mod ti-ai gospodarit si salariul de dascal nu stiu cum de s-a putut sa fie prostiti oradenii sa aleaga o asemenea persoana in fruntea obstii.
Postat 13 Februarie 2014, 18:34 de gabriela
NO
apoi de, cine sunt si de ce tocmai acesti specialisti? Cand au fost organizate licitatiile pentru servicii de verificare si consultanta si de catre cine? Despre "Anamaria Sava, fost specialist Bechtel" scria bihorel ca e fost "comunicator la Bechtel", adica purtator de vorbe la Bechtel si...membru in CA la Eurobusines Park Oradea. Demian Zsolt este un vechi specialist cu experienta...3 ani ca si arhitect, membru in CMUAT la Oradea, adica in oleaca de conflict de interese si membru si altundeva, Toti is membri, numa' nu cred ca stiu care membru. Si asa 3 membre, specialisti externi(adica outsideri), plus inca vreo 3 din primarie vor sa limpezeasca treburile in zeci de proiecte cu valori de zeci de milioane de euro? No, sa te mai ia careva in serios...
Postat 12 Februarie 2014, 08:57 de cenzurat
Curtea de Conturi s-a desfiintat in Bihor?
Tot ce trebuie refacut pe banii contribuabililor ar trebui facut pe banii primarului, ca el e ordonator principal de credite la cea mai primitiva primarie din tara asta!
Postat 11 Februarie 2014, 18:52 de Snow
Si astia sunt salarizati din banii nostri ??????????????????
Sau fac voluntariat ????? Rar mi-a fost dat sa citesc asemenea declaratii iresponsabile din partea celor care ne conduc !!!!!!!! Ireal !!!!!!!!
Postat 11 Februarie 2014, 18:48 de Palm
Marius Mos, esti tembel!
Nu dai drumul la nici un proiect daca nu e specific, fezabil, masurabil, aplicabil in timp si spatiu, adaptabil contextului si stabilit in termeni concreti la rezultate strategice ori punctuale asteptate! Mos Marius esti un caraghios care vorbesti fara tine, zici ca te ocupi de proiecte si nu ai aflat aceste lucruri elementare? AMATOR pana la noada fundului celui pe care il pupi in dos ca sa stai pe o functie pe care nici macar nu o intelegi!
Postat 11 Februarie 2014, 18:42 de Bind
< > sau http://www.e-liberare.ro e totuna !?!
.
Postat 11 Februarie 2014, 18:34 de Carp III
Urmează ... http:www.e-liberare.ro !?!
.
Postat 11 Februarie 2014, 18:31 de Carp III
Şi nu mai încercaţi manipularea cititorilor, măi gazetarilor !?!
Nu de alta, dar refacerea documentaţiilor tehnico-economice aferente proiectelor de execuţie nu se face la cerinţele primarului, viceprimarilor, direcţiilor sau serviciilor municipalităţii, ci strict la impunerea finanţatorilor, (UE, Guvernul României, instituţii financiare co-participante, etc), prin autorităţile de management sau a celor de implementare stabilite de la caz la caz !?!
Postat 11 Februarie 2014, 18:29 de Carp III
Pe unde trec liberalii rămâne locul sterp !?!
Pe < > urmează, până la final de an, un primar din vestul ţării !?! Nu pentru intenţie ci pentru rezultate !?!
Postat 11 Februarie 2014, 18:21 de Carp III
Totuna e
Decat contracte facute bine si intarzite sau mai rau nefinantate, mai bine asa. Defapt, nicicum nu e bine.....asta e clar pana acum!
Postat 11 Februarie 2014, 15:27 de Alex
pietrele din foc se scot cu mainile altora
adica constructorii care urmau sa participe la licitatie sunt mai buni proiectanti si consultanti decat cei care proiecteaza pt primarie?!? Poi cum, ca ei sunt de vina pentru toate de obicei?Poate fiindca rezultatul final nu-l vede nimeni pana ei nu termina?!? Proiectantii, proiectantii a caror proiecte nu le vede nimeni, cand vor fi trasi la raspundere? Sa stiti ca la proiectare nu este gresit "pretul cel mai scazut" pentru ca in cel mai rau caz te trezesti cu o arhitectura mai nasoala si niste consumuri energetice mai mari, restul in schimb trebuie sa fie brici, intrucat esti obligat sa respecti normative, standarde, reglementari legislative obligatorii si nu sa chibzuiesti tu cum ar fi mai bine, sau sa-ti scape ceva. Ia faceti un proiect bun si sa vedeti ca in executie nu vor fi probleme majore. Verificarea proiectelor asa cum o facea primaria pana acum, adica prin intermediul proiectantilor, este legiferata nu de azi de ieri ca se face independent de proiectant. Adica nu in conflict de interese, tu centrezi, tu dai cu capu'
Postat 11 Februarie 2014, 14:26 de halibaba
Inconpetenta maxima ...
primaria Oradea musteste de incompetenta, unde sa mai vazut asa ceva, in afara de a trage linii albe pe asfalt ca sa se incaseze bani grei pentru parcari, nici un proiect mai serios nu este dus la capat a se vedea pasajul Vulturul Negru, podul Macio sau unele nici macar nau fost incepute desi trebuiau terminate din 2012 gen Piata Unirii, Aqua Parc , Parc Ciuperca mai rar si la Cuca Macai se misca treaba mai competent ... Bolovan Rule si slugile lui ...
Postat 11 Februarie 2014, 11:52 de John
diletantism 2
În 2008 BOLOJAN clama aceste aspecte cu voce puternică și cu încruntat din sprâncene! A ținut-o așa până în 2013, ba chiar în ianuarie 2013 se vorbea tot într-un articol din Bihoreanul despre niște contracte fictive de v/c de care s-ar fi folosit dezvoltatorul cu repercusiuni asupra patrimoniului municipiului. După câteva luni totul a fost dat uitării și s-a semnat odioasa TRANZACȚIE aprobată prin HCL 651/09.09.2013 prin care toate înșelăciunile dezvoltatorului realizate cu concursul larg al municipalității erau “șterse”. Scuza: municipiul s-a ales cu 5 nenorocite de case în cartierul BLUME(fost LOTUS). De ce s-a renunțat la Plângerea penală împotriva angajaților IMPACT, titularii contractelor de v/c fictive? Nimeni nu a explicat până acum! De ce timp de 5 ani BOLOJAN a clamat toate neregulile IMPACT-iste iar apoi s-a răsucit brusc? Nu a explicat până acum! De ce AIO a vândut o parcelă de peste 3.600 mp către IMPACT cu un preț iar a doua zi IMPACT a revândut-o cu 10 E/mp mai mult unui fost polițist? Nimeni nu a explicat până acum. De ce AIO a vândut parcele de teren aferente unor case IMPACT-ului și nu titularilor Hotărârilor judecătorești favorabile? Nimeni nu a explicat până acum! De ce părculețul din cartierul EUROPA care trebuia amenajat de IMPACT conform obligațiilor asumate prin contractul de asociere va fi(sper)făcut de Direcția tehnică, pe banii contribuabililor? Nimeni nu a explicat până acum! De ce BOLOJAN l-a menținut pe dr. ing. ec. conferențiar BOLOȘ la Primărie să se ocupe de proiectele P-ța Unirii și Aquaprk, proiecte care acum sunt date la refăcut? N-am aflat și mai mult ca sigur nu vom afla vreodată! Prea multe DE CE-uri!
Postat 11 Februarie 2014, 11:43 de TDS
diletantism 1
Diletantismul în floare la Primăria Oradea! Și nu numai! Chestiunea e valabilă la nivelul întregii țări! “specialiști” fără pic de pregătire se ocupă de aceste proiecte și apoi constatăm că nimic nu este bine întocmit! Într-un fel îmi pun întrebarea dacă este vorba doar de neștiință sau mai mult de-atât! S-o luăm din epoca FILIP! Și mă voi referi la o problemă pe care o cunosc la detaliu! Contractul de asociere în participațiune 14.519/2004 încheiat între Consiliul Local Oradea și dezvoltatorul IMPACT! Culmea este că acest contract era relativ clar! Ceea ce a urmat a fost nu neapărat din neștiință cât din dorința cuplului de tristă amintire FILIP-BOLOȘ de a se face preș în fața dezvoltatorului în dauna cetățenilor de bună credință care doreau să achiziționeze “operele” mărețe edificate de IMPACT! BOLOȘ chiar recunoștea într-un interviu dat în Bihoreanul că după semnarea contractului de asociere în participațiune nimeni din Primărie nu a mai urmărit respectarea lui! DE CE? Pentru că interesul era ca dezvoltatorul să nu fie deranjat sub nici o formă. Cât despre clienții înșelați, atâta pagubă! Oricum paguba era a lor! Deși AIO a fost notificată în timp util BOLOȘ nu a făcut nimic să remedieze problemele. Ba s-au vehiculat tot felul de teorii juridice ca de exemplu “stipulațiunea pentru altul”. OK. Dacă mergem pe stipulațiune Consiliul Local prin AIO avea obligații și față de client(terții beneficiari). Da, dar să ne punem contra prietenilor lui FILIP?: Nu se cade! Mai mult, nici DNA-ul nu a considerat că cineva s-ar face vinovat dacă nu de abuz în serviciu măcar de neglijență în serviciu(deși AIO gestiona acel contract iar conducătorul AIO nu era altcineva decât portocaliul la acea vreme BOLOȘ!
Postat 11 Februarie 2014, 11:42 de TDS
oradea
Domnule primar Bolojan, sa nu lasati Oradea pe mana unor astfel de oameni nepriceputi. Felicitari pentru tot ceea ce ati facut dumneavoastra pentru Oradea si pentru tot ceea ce veti mai face.
Postat 11 Februarie 2014, 10:27 de oradea
PARC
VREA SA AMENAJEZE PARC IN LOC LA SINTEZA PE UN TEREN CONTAMINAT CU SUBSTANTE CHIMICE,
Postat 11 Februarie 2014, 10:07 de BLUE
PROIECTE
ACEST VICEPRIMAR DE CE NU DEMISIONEAZA
Postat 11 Februarie 2014, 09:53 de BILL
Proiectanti fara specializare
Bineinteles ca se refac proiectele. Proiectantii care sunt specializati si au experienta in domeniul drumuri si poduri nu loc. Mai ales ca Primaria da la pachet lucrari de proeictare, in stilul monopolist consacrat deja, indiferent de specificul constructiei. Daca dai lucrarea unor proiectanti specializati nu trebuie sa stai pana la sfantu asteapta dupa proiect.
Postat 11 Februarie 2014, 09:22 de Apolodor
Cuibusor de habarnisti.
Vai de capul lor, la cati papagali pilosi habarnisti lucreaza acolo nu-i de mirare. Habar nu au de legi, lucreaza dupa ureche si alte interese,desi anul trecut si-au prins urechile cu impozitul pe terenuri, anul asta continua sa fure bazandu-se pe faptul ca multi fraieri accepta faradelegile lor.
Postat 11 Februarie 2014, 09:17 de Oradean
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON