URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
04 Martie 2014, 11:31

Surpriză: Popa şi Bolojan s-au hotărât să colaboreze pentru Aeroport internaţional şi Muzeu în Cetate!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

A fost nevoie să treacă mai bine de un an şi jumătate de la scrutinul care l-a reconfirmat în funcţie pe primarul Oradiei, Ilie Bolojan, şi l-a adus în fruntea Consiliului Judeţean pe Cornel Popa pentru ca cei doi liberali, primul de la conducerea organizaţiei municipale, celălalt aflat la şefia filialei judeţene, să îşi anunţe, printr-o scurtă declaraţie de presă făcută marţi dimineaţă la sediul CJ, intenţia de colaborare pe două dintre cele mai importante subiecte pentru dezvoltarea municipiului şi judeţului.

Este vorba despre transformarea Aeroportului într-unul internaţional, precum şi despre mutarea Muzeului Ţării Crişurilor în incinta Cetăţii, urmând ca uriaşul imobil în care a funcţionat comenduirea Garnizoanei să adăpostească mai multe instituţii subordonate Consiliului Judeţean, care în prezent au sedii prin tot oraşul.

Două curse externe

"Până la sfârşitul lunii martie, intenţionăm - cele două administraţii - să elaborăm un caiet de sarcini pentru licitarea operării de noi curse", a anunţat preşedintele CJ, Cornel Popa, amintind că la finele lunii februarie Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial Transporturi a aprobat proiectul de peste 20 milioane euro pentru extinderea şi reabilitarea infrastructurii Aeroportului, iar anul trecut Oficiul Concurenţei şi Comisariatul european de resort au aprobat subvenţionarea îmbarcării-debarcării pasagerilor pe Aeroportul din Oradea cu sume între 20 şi 16 euro anual, timp de cinci ani, ambele constituind avantaje pentru deschiderea de noi curse aeriene de la şi spre Oradea.

"Vom încerca să licităm două direcţii, cu două curse pe săptămână pentru fiecare destinaţie", a adăugat Cornel Popa, precizând că noi detalii vor fi făcute publice în preziua în care Consiliul Local şi Consiliul Judeţean vor dezbate acest proiect.

În subsidiar, Popa a anunţat şi că licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de extinderea şi modernizare a pistei, care trebuia finalizată tocmai pe marţi, 4 martie, a fost prelungită după ce "constructorii noştri dragi" au făcut contestaţii, astfel că termenul limită pentru depunerea ofertelor a devenit 28 martie, când va avea loc şi deschiderea acestora.

Interesul Oradiei

La rândul său, primarul Oradiei, Ilie Bolojan, a afirmat că interesul de a colabora pentru ca Aeroportul să devină unul internaţional este în primul rând al administraţiei municipale, deoarece pe teritoriul Oradiei se află principalii beneficiari. "Toate contactele pe care le avem cu firme importante din Oradea şi toate contactele pe care le avem cu firme care vor să vină în Oradea vizează şi dezvoltarea Aeroportului", a spus Bolojan.

Vorbind despre intenţia ca administraţia municipală să contribuie cu 20% din subvenţiile pentru pasagerii Aeroportului, în timp ce Consiliul Judeţean va aloca 80% din sumele necesare (estimate la aproximativ 500.000 euro pe an), primarul a arătat că aceste subvenţii vor atenua din "dezavantajul competitiv" pe care Oradea îl are de foarte mulţi ani faţă de municipalităţi mai mari, care deja beneficiază de serviciile unor aeroporturi internaţionale.

Primarul s-a referit, de asemenea, şi la faptul că municipalitatea şi judeţul trebuie să colaboreze şi după perioada de cinci ani în care Aeroportul Oradea va avea dreptul să acorde subvenţii companiilor aeriene pentru pasagerii îmbarcaţi şi debarcaţi, "pentru crearea unei pieţe competitive astfel încât companiile să dorească şi în următorii ani să opereze aici, şi fără subvenţii".

Muzeu în Cetate

Deşi primarul Oradiei a lansat ideea mutării Muzeului Ţării Crişurilor în incinta Cetăţii în urmă cu mai bine de un an, perioadă în care Cornel Popa a evitat să se pronunţe, de data aceasta preşedintele CJ a susţinut-o cu convingere. "Am decis ca împreună să supunem atenţiei celor două consilii intenţia de a muta Muzeul în Cetate, unde există un spaţiu suficient de circa 5.000 metri pătraţi. La clădirea Garnizoanei se vor continua lucrările după ce se va elucida tot ce este de elucidat, încercând să mergem în paralele cu lucrările la ambele obiective", a spus Popa, făcând referire atât la proiectul municipalităţii de reabilitarea a monumentului, cât şi la cel al CJ pentru reabilitarea fostei comenduiri a Garnizoanei, oprit în mandatul predecentului preşedinte, Radu Ţîrle, până ce contractul cu Selina a expirat.

"Intenţia este să finalizăm lucrările până la sfârşitul lui 2015, astfel încât din 2016 să putem folosi ambele sedii", a mai spus Popa, precizând că după cinci ani judeţul va putea primi în proprietate Cetatea.

Mai mulţi turişti, mai puţine cheltuieli

Ca şi în cazul Aeroportului, avantajele funcţionării în Cetate a Muzeului şi în Garnizoană a instituţiilor administrative judeţene care în prezent sunt răspândite prin tot oraşul le-a prezentat tot primarul Ilie Bolojan.

"În tot răul e şi un bine", a spus acesta, referindu-se la întârzierile întregistrate la lucrările din Cetate şi de la Garnizoană, care acum permit varianta regândirii destinaţiei fiecărui obiectiv. Bolojan a afirmat că dacă Muzeul va funcţiona în Cetate, aceasta nu va mai fi doar un ansamblu de ziduri, ci "un mangent care va atrage mai mulţi orădeni şi mai mulţi turişti români şi străini".

"Este o decizie corectă şi pentru modalitatea în care se cheltuie banii publici", a spus primarul, cu privire la cheltuielile uriaşe pe care le presupune întreţinerea unei clădiri precum cea a fostei Garnizoane, şi pe care Muzeul nu şi le-ar putea permite. În acelaşi timp, a arătat edilul, dacă în această clădire vor funcţiona instituţiile publice, accesul cetăţenilor va fi mai facil, deoarece vor evita traficul din Parcul Traian şi nu se vor confrunta cu lipsa locurilor de parcare.

În ce priveşte sarcina de revizuire a documentaţiilor pentru mutarea Muzeului în Cetate (în condiţiile în care aceasta e reabilitată pe bani europeni), Bolojan şi-a asumat această obligaţie în numele municipalităţii, la fel cum a spus că va proceda şi pentru instalarea în încăperile Palatului Princiar a instalaţiilor de asigurare a unui microclimat special, specifice şi necesare pentru funcţionarea Muzeului.

Potrivit celor doi oficiali, ambele proiecte urmează să fie puse în dezbaterea Consiliului Local Oradea şi Consiliului Judeţean Bihor la finele acestei luni, cu speranţa că ele vor întruni numărul de voturi necesar din partea reprezentanţilor partidelor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
22 Comentarii
Genial, aeroport in mijlocul orasului unit cu comunele limitrofe! Viitorul suna bine!
O sa zburam de la Oradea la Baile Felix, la Nojorid, la naiba sau invers ... cu parapanta, ca aeroport international ca la Cluj sau Timisoara nu poate fi nici daca stau Bolojan si Popa in cap! Oras de categoria 2 de municipiu si de 3 la cea de aeroport! Aceeasi poveste aud de la acesti liberali, care au accent inca de sat fara caini, de 6 ani incoace si tot tembeli au ramas!
Postat 05 Martie 2014, 20:36 de Hope
Spor la treaba !
Jigodiile iudemeriste se opun dezvoltarii orasului ! Este in interesul tuturor bihorenilor sa avem aici un aeroport international !
Postat 05 Martie 2014, 19:29 de Aerodrome
doua curse externe
Este important de stiut pe baza unor studii care sunt destinatiile de interes si cat este volumul de transportat.Apoi se poate vorbi de intentii serioase .Ce nu s-a spus in comunicat ,operatorul aerian ce liciteaza ruta primeste compensatia de 20euro dar dupa 5 ani trebuieste si el sa mentina tot 5 ani ruta fara nici o subventie in caz contrar da banii inapoi.In aceste conditii nici un operator serios nu se incumeta sa contracteze ruta fara o prospectare a pietii si siguranta ca exista potential de transportat .Si in aceste conditii exista riscul major ca dupa operare 5 ani cu compensatie cand s-a creat piata sa apara un alt operator aerian care sa o preia in dauna lui.Asa ca baieti faceti-va temele sau apelati la cine stie.Stefan
Postat 05 Martie 2014, 15:07 de stefan
Surpriza post-USL e de fapt dezvaluirea directa a amatorismul lor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Parca recent se dezbatea problema unirii orasului cu comunele limitrofe, ca probabil de aceea s-ar putea zice la asta o viitoare mica metropola si nu cinci cartiere unite intre ele! Era vorba prima data de unirea Oradea-Sinmartin! Daca o sa vina apoi unirea dintre Oradea si Nojorid, cam cum va fi sa avem un aeroport in mijlocul orasului marit? Numai prostii mai cred ca administratia publica e populata cu oameni care pot analiza si pregati viitorul! In schimb, mutarea muzeului in Cetate si alocarea cladirii noului muzeu catre consiliul judetean si prefectura, ca sa se poata extinde puscaria, e o idee bestiala! Noii locatari ai penitenciarului modernizat ar putea fi aceeasi, iar cladirea cu amplasamentul ultracentral ar fi un bun exemplu european, de cum ne tratam alesii care ne-au pacalit!
Postat 05 Martie 2014, 10:11 de Life
Politicieni=oameni fara cuvant
Ce s-ar "realiza" prin aceste mutari: - garnizoana va fi supraaglomerata si nu va avea locuri de parcare suficiente - se vor crea in mod constant blocaje in trafic in acea zona pentru ca nu este pregatita pentru un astfel de trafic - o mare parte a afacerilor construite in jurul directiilor administrative se vor inchide pentru ca nu vor mai avea pentru cine lucra (impozite mai putine) - in loc de doua obiective turistice, care sa atraga turistii in doua locatii a orasului, ajutand astfel si afacerile dintre ele si din jurul lor va fi una singura, deci turistii vin vad muzeul din cetate si pleaca pentru ca nu mai au ce vedea. Pentru niste ambitii personale tot orasul va avea de suferit.
Postat 05 Martie 2014, 10:01 de eu
o tampenie !
cea mai mare tampenie a acestei administratii care si-a batut atat de tare joc de acest oras incat Oradea nu mai are nici Muzeu, nici Cetate, nici macar istorie ! acest oras a ajuns O IMENSA PARCARE CU PLATA, dupa chipul si asemanarea sluta a "binefacatorului" Balbajan !
Postat 05 Martie 2014, 07:19 de Agentul Termic
E foarte bine !
Avem nevoieie de aeroport international aici. Este spre binele tuturor. Muzeul, trebuie sa fie acolo unde a fost si pana acum. Organele statului trebui sa redeschida procesul de /retrocedare/. Daca s-a semnat odata un contract legal, de ce s-a revenit pe urma ? Cei vinovati de coruptie sau indolenta trebuie sa plateasca. Nu e vorba de o suta-doua de lei !
Postat 04 Martie 2014, 23:01 de 2K14
pt lepre udemeriste@
Plus ca daca nu au la dispozitie un mijloc rapid de transport (respectiv un aeroport international, functional), ne ocolesc si investitorii mari. Pe astia care sa plateasca salarii de subzistenta, insa cu pretentii, vezi si cazul coreenilor de aici, nu-i intereseaza altceva decat profitul. Zici udmere si tragi apa ! Astia au creierele in kur.
Postat 04 Martie 2014, 20:08 de money maker
Franele udemeriste, separatiste, izolationiste, segregationiste...
Cretinii udemeristi au tras si trag orasul in urma. Vezi si cazul aeroportului Oradea, aeroport a carui dezvoltare au incercat din rasputeri sa o impiedice, bihorenii fiind astfel nevoiti sa cheltuiasca in plus timp si bani, taxe de aeroport in alta parte. S-a scris si in "Bihoreanul" despre aceste lucruri asa cum s-a scris si despre incercarea de a sabota dezvoltarea Bailor Felix. Astfel, turistii mergeau in pusta. Si cu aeroportul tot astea erau socotelile.
Postat 04 Martie 2014, 19:50 de lepre udemeriste@
regandit,deci nu se face!
Un nou proiect regandit,redesenat,refacut,re,re,re,problema e ca la noi se tot fac mari investitii din bani europeni dar probabil le ascund pe undeva pentru ca in afara de cateva gropi in centru nu prea a mai aparut nimic in ultimii ani (cu exceptia pasajului care trebuie refacut desigur :)))))))))))))))))))) daca n-ar fi tragic ar fi comic) Toata povestea asta cu turismul e o mare abureala,utati-va pe tablitele cladirilor care sunt monumente istorice si veti constata ca in urma cu mai bine de 100 de ani au construit cate o cladire de genul Palatul Vulturul Negru in mai putin timp decat ne trebuie noua acum doar sa o revaruim,jenant! In ritmul asta vom avea un centru reabilitat cam undeva prin 2200.
Postat 04 Martie 2014, 19:08 de x
TOTI ISI BAT JOC!
TOTI ISI BAT JOC DE ORADEA! Vad mai joc comentaiile politrucilor. TOATE PARTIDLE CARE AU FOST LA PUTERE si-au batut joc de Oradea!!!! O sa ajungeti sa mergeti cu japca la Cluj, Timisoara si chiar si Arad sau Satu Mare pentru ca cum ne-am asternut asa dormim! E plin de politruci pe aici care scandeaza ala sus si ala jos, dar cine, in afara de Bolojan pe alocuri, a factu ceve pentru Oradea? NUMA PROSTII II CRED PE ALTII PROSTI pt ca au alte opinii politice! Ce om, indiferente de partid a facu ceva pt Oradea si BH, in afara de cel mentionat anterior (mentiune facuta obiectiv)! DUPA 1000 de ani avem si noi o sansa la un aeroport decent, cand deja suntem cu 5 ani cel putin in urma Aradului si 8 in urma Clujului. Va bucurati ca s-a spart USL, ca a castigat USL, ca a venit UDMR etc...dar va bucurati in van. Vom murii cu totii de foame pe aici daca nu ne trezim. Sau sa ne mutam toti in judetele vecine si mai prospere. CU CINE SA MERGEM INAINTE? Cu Kiss, cu Mang, cu Adelina Costea si 99% care oricum nu vor face treaba si nu vor lasa ceva notabil pentru viitorul oradenilor. VETI MURII DE FOAME ARUNCAND CU NORORI POLITIC. Sa va fie de bine!
Postat 04 Martie 2014, 18:42 de TOTI ISI BAT JOC!
Muzeul Tarii Crisurilor
Locul MTC este in in Palatul Baroc pe care ungurii l-au "retocedat" (si pe asta) pe nedrept ! MTC, este un muzeu de importanta regionala !
Postat 04 Martie 2014, 18:24 de Muzeu
cine da banii?!
Dar cine va da banii europeni inapoi?! CACI CEEA CE SE PROPUNE AICI INCALCA ORICE REGULA A FINANTARILOR EUROPENE! Cine va plati din cate vad aproape 21 milioane euro?! Popa sau Bolojan , consilierii, ori oradenii?! Ce oras bogat...
Postat 04 Martie 2014, 18:17 de mara dia
DEMISIA OSTASII MEI !!
Ostasii mei !! De ce mai stati la masa cu ei ? DEMISIA CA MINE !! DIN ACEST MOMENT SUNTE-TI PE CONT PROPPRIU ! ADICA A NIMANUI !
Postat 04 Martie 2014, 18:01 de ANTONESCU
Bani, bani, bani, baga bani...
Dl. A Cris: O parere de la dl.Chiriac sau "ceva" muzeografi putem? Adica dupa ce s-a investit in cladirea noua de la garnizoana si mai trebuia doar refacut acoperisul de Selina(sac) acum o luam de la capat? Oare trebuie acoperite lucrarile de mantuiala sau furturi ale Selinei la Garnizoana, lucrari ce nu au rezistat pe sec (adica fara a fi folosita cladirea)... Popa e santajat si izolat prin noua configuratie politica (nu ca ar fi foarte eficient dar probabil asa nu ii mai ies "interesele")... Ce institutii doriti a se muta in afara CJ, propuneti: Tribunal, Curte de Apel, Judecatorie ca doar acum se termina lucrarea si ... poate parcarea facuta de Ghilea va fi insuficienta... @Oradea: Ce "chirii" platesti mata cand ai treaba la Consiliul Judetean? Asa se numeste spaga mai nou? Iar parcare gratuita ... glumesti? in epoca BOLO! Ca turist ...cu un obiectiv turistic... mai bine la o vanatoare de iepuri ca au minte putina! Si ii poti prosti cu un morcov! Pe iepuri, nu pe turisti...nici pe dumneata "Oradea".
Postat 04 Martie 2014, 15:06 de Adi Oradeanul
fetisizare
in sfarsit s-a convenit pentru o idee practica. Totusi intreb, ce valori "inestimabile" are acest muzeu, care initial avea locatia in actualul Palat al copiilor, dupa care s-a "lafait" in Palatul "Baroc", cu niste cheltuieli nejustificate, fata de incasarile modeste generate de vizitatori. Cred ca se exagereaza cu valoarea acestui muzeu, s-a fetisizat acest lucru.
Postat 04 Martie 2014, 15:02 de AUREL
In sfarsit! Buna treaba!
Eu zic ca e o schimbare binevenita, de bun augur! O data in plus Bolojan are dreptate! Cladirea Garnizoanei e prea imensa pentru ceea ce se vrea a fi MTC. Locatia cetatii va prinde viata daca acest muzeu va fi bine inchegat si amplasat \"intre ziduri\" si va atrage si mai multi turisti. Se poate imbina utilul cu placutul intr-un mod eficient! Way to go, asa trebuie sa se colaboreze la nivel institutional! In sfarsit vede si Popa cum trebuie facut! Stai linga Bolojan si vei avea doar de castigat dle. Popa!!!
Postat 04 Martie 2014, 14:46 de Manu
O idee buna!
Sa fie in cetate. Decat sa platim chirii si parcari cand avem treaba la CJ, mai bine toate intr-un loc! Asa ,ca turist impusti 2 iepuri dintr-o lovitura, si cetatea si MTC. Frumos, organizat, civilizat!
Postat 04 Martie 2014, 14:17 de Oradea
@Jordan
Aveti dreptate! Oamenii astia se gandesc doar la latura economica, uitand de imagine.Peste tot in lume muzeul are un loc aparte, nu poate fi inghesuit in alt obiectiv cum este cetatea.Oamenii astia chiar nu au viziune de ansamblu.Pai Muzeul asta este foarte important.Trebuie sa se vada si din avion.Sper sa aiba altii capul pe umeri, ca astia doi s-au sucit de-a binelea.
Postat 04 Martie 2014, 13:22 de Boom
MTC
Daca muta muzeul va fi mutat in cetate, acesta isi va pierde importanta. Este o institutie regionala, nu un amarat de muzeu orasenesc, iar cetatea poate fi un punct de atractie daca este administrata corect, fara MTC. Lasati muzeul la garnizoana, nu-l distrugeti complet! E strigator la cer acest lucru, si sper sa nu treaca proiectul.
Postat 04 Martie 2014, 12:58 de jordan
****
Cetatea ansamblu de ziduri? Bolojan e prost rau de tot! Un taran incult! Cetatea are o valoare istorica incontestabila si fara muzeu!
Postat 04 Martie 2014, 12:48 de ****
Sebastian
Excelent !
Postat 04 Martie 2014, 12:24 de Sidic
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON