URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 26 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Mai 2013, 19:55

Primăria va investi aproape 7 milioane de lei în reabilitarea faţadelor Palatului Vulturul Negru

0 clipuri
0 audio
0 fisiere
Municipalitatea va investi aproape 7 milioane de lei în reabilitarea faţadelor Palatului Vulturul Negru şi restaurarea aspectului original al acestora. Consilierii locali au aprobat cu unanimitate de voturi, în şedinţa ordinară de joi, indicatorii tehnico-economici pentru proiectul "Reabilitare parament exterior şi învelitori aferente la Palatul Vulturul Negru din Oradea".

Palat reabilitat

Monument arhitectonic al oraşului, Palatul Vulturul Negru este grupat în trei corpuri asimetrice, deţinute de mai mulţi proprietari. "Degradările rezultate din intervenţiile asupra clădirii devin tot mai vizibile. Materialele folosite incorect, detaliile rezvolvate parţial sau incorect au produs stricăciuni şi au alterat imaginea monumentului", se arată în raportul de specialitate care însoţeşte proiectul de hotărâre.

Reprezentanţii municipalităţii motivează că, deoarece o parte importantă a complexului, şi anume Hotelul Vulturul Negru, se află acum în proces de reabilitare iniţiat de proprietar, compania RCS&RDS, se impune o tratare unitară a faţadelor. "Va fi reabilitată faţada dinspre strada Independenţei din continuarea proprietăţii domnului Teszari şi, la fel, cea dinspre Piaţa Unirii", a declarat viceprimarul Mircea Mălan.

Lucrările vor consta în desfacerea şi refacerea tencuielilor la faţade în culorile originale, reabilitarea învelitorii actuale, reabilitarea tâmplăriilor actuale, refacerea elementelor decorative şi a lucrărilor de tinichigerie distruse. Municipalitatea a estimat invstiţia în acest proiect la 6.903.103 lei, fără TVA, durata lucrărilor fiind de 24 de luni.

Trei posturi în plus la Poliţia Locală

În şedinţa de Consiliu a fost aprobată noua organigramă şi statul de funcţii al Poliţiei Locale Oradea, în care au fost introduse trei noi posturi de conducere, mai exact două funcţii de şefi de birou şi unul de şef serviciu.

Luat la întrebări de consilierul local Ritli Csongor Ladislau, care a vrut să ştie din ce motive se înfiinţează noile posturi, comisarul-şef Alexandru Laza a susţinut că acestea sunt necesare. "Se impune o mai bună coordonare a efectivelor Poliţiei Locale, iar cei doi şefi de serviciu asta vor face, în schimburi. De asemenea, postul de şef serviciu este necesar pentru partea de finanţe-logistică, deoarece acum nu avem în aparatul propriu un astfel de specialist", a declarat Alexandru Laza, adăugând că cele trei posturi vor costa bugetul local "aproximativ 10.000 de lei lunar".

Ritli jr. nu s-a arătat convins de necesitatea schimbării organigramei Poliţiei Locale la doar trei luni de la votarea acesteia, aşadar patru dintre consilierii UDMR s-au abţinut de la vot.

Evenimente cu calendar

Tot în şedinţa de joi, aleşii locali au aprobat încheierea unui protocol de colaborare între Primărie, prin Administraţia Imobiliară Oradea, şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale în cadrul căruia instituţia din urmă va asigura reţelele de comunicaţii, între componentele administraţiei locale, cu un grad mai mare de securitate şi costuri mai mici, potrivit Raportului de specialitate. De asemenea, pe viitor, prin aceste reţele pe fibră optică se va putea realiza comunicarea între mai multe instituţii locale care au acces la date cu caracter confidenţial.

Pe de altă parte, consilierii locali au votat în unanimitate calendarul manifestărilor şi evenimentelor de interes public care se desfăşoară în Oradea în 2013, elaborat de Direcţia Managment Cheltuieli de Funcţionare şi Organizare Evenimente, ca urmare a desfiinţării Casei de Cultură a Municipiului Oradea. Calendarul stabileşte perioada în care se desfăşoară cele mai importante manifestări organizate de municipalitate, precum Toamna Orădeană ori Serbările Cetăţii, dar şi alte evenimente la care oraşul este co-organizator.

De asemenea, o noutate în acest sens este înfiinţarea unei comisii care va discuta fiecare eveniment în parte, stabilind bugetul acestuia, dar şi lista de artişti invitaţi. Aceasta este formată din nouă membri, şase din partea executivului (Ovidiu Mureşan - preşedinte, Eduard Florea, Cristian Beltechi, Mircea Oaie, Anca Sas şi Turean Adelina) şi trei din partea formaţiunilor politice din Consiliul Local (Daniel Vulcu - USL, Iulius Delorean - UDMR şi Adelina Coste - PDL).

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
propunere ptr.noua organigrama
Politia locala nu poare functiona eficient daca nu are si un arest propriu.Poate in sedinta ordinara din luna iunie ar trebui adoptata o hotarare ptr.a se intra in legalitate si sub acest aspect.Ar fi o premiera la nivel national si un motiv de mandrie ptr oradeni.Cu cat mai repede cu atat mai bine,nu o mai lalaiti,exista spatii suficiente in beciul primariei.
Postat 31 Mai 2013, 10:41 de justitiar
Mitica de la Liga
"Va fi reabilitată faţada dinspre strada Independenţei din continuarea proprietăţii domnului Teszari şi, la fel, cea dinspre Piaţa Unirii", a declarat viceprimarul Mircea Mălan" . Eu inteleg ca in continuarea fostului Hotel iar partea aceea nu este a lui Teszari! Plus ca omul e ocupat cu alte alea gen denunturi la DNA si finantarea firmei lui Mitica de la Liga!
Postat 31 Mai 2013, 09:15 de TDS
de ce primaria ???
la palatul vulturul negru sunt proprietari , de ce nu contribuie ei ??????????? Atunci daca face primaria sa faca tot orasul , daca nu se tine de proprietari !!!
Postat 30 Mai 2013, 20:57 de radu
Voi aprobati noi platim
Aprobati tor felul de cheltuieli ca doar nu dati din banii vostri.Renovati proprietati particulare, infiintati noi posturi de birocrati ineficienti.... Platim noi, copiii si nepotii nostri. Faceti cat mai multe inprumuturi si mai mariti taxele si impozitele.
Postat 30 Mai 2013, 20:41 de Oradean
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6386 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON