URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 12 DECEMBRIE 2017

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ce vrem în Piaţa Ferdinand? Dacă dorim un parc, putem să arăm zona din faţa Teatrului şi mai punem vreo 20 de tuia. Aşa vom avea şi noi un Tuileries, ca parizienii. E drept că, potrivit propunerii Primăriei, va dispărea vegetaţia, dar la 50 de metri avem lunca Crişului, pentru cei dornici de umbră şi de clorofilă. Sau nu contează proiectul propriu-zis, ci doar şansa de a-i pune nişte tălpi lui Bolojan, pe un nou câmp de luptă?
Zic şi eu
Adrian Cris
La 99 de ani de la momentul astral al Marii Uniri, ţara nu ne leagă nici prin şosele, căi ferate şi aeroporturi care să faciliteze o bună circulaţie a oamenilor şi mărfurilor, nici printr-o educaţie care să ofere şanse egale, nici printr-un sistem sanitar care să nu ne îmbolnăvească şi mai grav pe unii, în timp ce alţii ne tratăm la Viena ori Istanbul, nici printr-o administraţie care să ne uşureze viaţa în loc să ne facă zile fripte.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
În aprilie 1972, Charlie Chaplin se întorcea în America după un exil de 20 de ani. Fusese alungat în 1952 de senatorul McCarthy din pricina unor presupuse simpatii comuniste. Charlie Chaplin n-a fost cetăţean american - era născut în Londra - însă americanii l-au iubit ca pe unul de-al lor. Dar, cu toată dragostea, nu l-au putut salva atunci când urgia statului s-a stârnit împotriva sa. În aprilie 1992, Regele Mihai se întorcea în România după un exil de 45 de ani. Fusese alungat în 1947 de noul regim comunist, condus de Petru Groza...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu proiectul de amenajare a Pieței Ferdinand?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Una dintre dilemele pe care le au cetăţenii români, chiar şi cu asigurări de sănătate achitate la zi prin CAS, este cine le plăteşte cheltuielile de spitalizare şi de tratament dacă au fost victimele unui accident sau unei agresiuni, în condiţiile în care furnizorii de servicii medicale îi "taxează" atunci când autorii acestor fapte nu sunt identificaţi.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât  nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Acum că se apropie Crăciunul, iar magazinele vor fi acoperite cu funde roşii şi globuri argintii, nu strică să discutăm puţin despre tehnicile folosite de magazine pentru a stoarce cât mai mulţi bani de la cumpărători.
13 Noiembrie 2017, 17:37

Accesul interzis! Au început lucrările de dezafectare a pasarelei de la Centrul de Calcul (FOTO/VIDEO)

Pe-aici nu se trece! Constructorii au demarat luni lucrările de dezafectare a pasarelei pietonale de lângă fostul Centru de Calcul. Muncitorii au restricţionat accesul pietonilor în zona şantierului cu ajutorul unor garduri după care au trecut la demontarea balustradelor.

În paralel, în albia râului, constructorii au demarat amenajarea unui pod de pietriş şi a turnat două puncte de sprijin pentru o viitoare cale de acces la structura de rezistenţă a pasarelei.

Dezafectarea podului pietonal se va face cu ajutorul unui pulverizator, utilaj cu braţ mecanic având la capăt un cleşte de fier, de genul celui folosit la demolarea fabricii Metalica.

Lucrările de dezafectare a pasarelei şi de construire pe amplasamentul ei a viitorului pod al Centenarului sunt executate de o asociere formată din firmele Freyrom, Proncons Group, Aquacons şi Electro Excel Green pentru suma de 9,6 milioane lei.

Durata de execuţie a lucrării este de 16 luni, din care primele două luni sunt rezervate pentru realizarea documentaţiei şi obţinerea tuturor avizelor. Lucrările de construire a podului Centernarului vor trebui finalizate până la 1 Decembrie.

Pasarela pietonală care leagă străzile Plevnei şi Szigligeti Ede a fost construită în anii ’50 şi consolidată în perioada 2003 – 2004. O expertiză întocmită în cursul anului trecut a scos la iveală deficienţe grave ale suprastructurii construcţiei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
unde ar incapea si cu ce strazi s-ar conecta?
Windos, stim ca toti cei carora nu le place de Bolo ar folosi orice ocazie sa il critice. Bloggerii socialisti ziceau ca e cat pe ce sa se darame si vai-Doamne, minune ca n-a murit nimeni pana acum, ca Bolojan nu a facut nimic mai repede. Totusi acum n-ai acuzat nimic direct. Studiul de rezistenta al primariei (care nu comentez cum e facut) zice ca nu rezista si trebuia consolidat. Asa ca singurul lucru de care ma leg din ce ai zis este ca "se putea face un pod langa, pentru autoturisme" economisind banii de demolare si pastrand confortul de a putea traversa si pe perioada lucrarilor. As vrea sa iti vad desenul cu proiectul unde vezi tu ca ar incapea pod alaturi, cum s-ar intersecta cu strazile invecinate, cate case ar trebui demolate in varianta de care zici tu, are ar fi studiul de trafic si din ce directii ai putea ajunge la pod si pe ce drum.. ca eu nu vad unde ar fi incaput pod langa pod, si nici mai frumos nu cred ca ar fi aratat la final.
Postat 13 Noiembrie 2017, 19:40 de unu
Clujul capitala
La Cluj in urma cu vreo 5 ani o batranica a cazut printre crapaturile podului de pe horea si au mai trecut inca 3 pana sa se faca ceva, iar tot in cluj la podul invecinat s-au prabusit trotuarele noapea la 3 si au mai trecut inca 3 ani pana sa il refaca, proiectare, finantare, timp in care podul a ramas deschis si utilizat de pietoni si masini..
Postat 13 Noiembrie 2017, 19:33 de unu
Nu avea nimic podul, iar ca pietonal mai rezista ani multi !?!
Se impunea refacerea stalpilor la linia mediana, care se face prin imbracarea cu chingi de beton ori metalice ... intretimp putand a fi circulat de catre pietoni !?! Se putea face un pod langa, pentru autoturisme, fara a cheltui inutil cu demolarea de acum si obligarea multora de a face ocolul de rigoare !?!
Postat 13 Noiembrie 2017, 18:33 de WinDos

FOTO BIHOREANUL

  • Casa de Pensii Bihor, închisă: Toţi angajaţii au declanşat un protest spontan din cauza salariilor mici (FOTO)
  • Omagiu şi miting: Protestatarii orădeni l-au comemorat pe Regele Mihai, iar apoi au manifestat împotriva Guvernului PSD-ALDE (FOTO / VIDEO)
  • Accident în Cantemir: Sunt implicate trei maşini şi un tramvai, trei persoane au ajuns la spital (FOTO)
  • Cina Porcului, în Cetatea Oradea (GALERIE FOTO)
  • Ne enervează: Indicatoarele de parcare din Piaţa Cetăţii se bat cap în cap (FOTO)
  • Curtea de Apel Oradea: Doctoriţa Călinescu trebuie să plătească 80.000 euro părinţilor Patriciei (FOTO)
  • Răsturnare de situaţie: Doctoriţa Georgeta Călinescu, condamnată la închisoare cu suspendare pentru moartea Patriciei Aktaa (FOTO)
  • „Orbi”: Bloggeriţa Petronela Rotar şi-a lansat la Oradea cea mai vândută carte românească din 2017 (FOTO)
  • De ce au sunat sirenele pe Şoseaua Borşului: 30 de muncitori, 'salvaţi' de pompieri, într-un exerciţiu de amploare al ISU Crişana (FOTO / VIDEO)
  • Ştefan Hruşcă a colindat la ERA Park în faţa a mii de orădeni (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON