URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Decembrie 2013, 20:36

OTL a inaugurat Centrul de Mecatronică: "Bine aţi venit în viitor!" (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

"Bine aţi venit în viitor!", aşa şi-a început, miercuri, Csuzi Istvan discursul la inaugurarea Centrului de Cercetare Mecatronică a Siguranţei Transportului Public în Comun de Călători OTL, construit din bani europeni, fonduri de la Primăria Oradea şi fonduri OTL. La eveniment au participat şi viceprimarul Ovidiu Mureşan, profesorul Ioan Felea de la Universitatea din Oradea, şi Marius Moş, directorul DMPFI din cadrul Primăriei.

Investiţia, care se ridică la 18.079.425 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 7.047.683 lei, constă într-o hală dedicată reparaţiilor automatizate ale roţilor de tramvai, fără ca acestea să fie detaşate de garnitură. Hala Centrului de Mecatronică, întinsă pe 500 de metri pătraţi, este dotată cu un strung mobil, unic în ţară, în valoare de 1,3 milioane euro, cu ajutorul căruia se înlătură deformările roţilor.

"Bandajul roţilor trebuie să aibă o geometrie specială, care să se îmbine cu şina. Dacă este mai dur decât şina, aceasta din urmă se uzează mai repede. Prin nişte dispozitive laser, acest stung mobil măsoară geometria unei roţi şi dă mai multe variante posibile. Inginerul de sistem alege varianta optimă, iar printr-o simplă apăsare de buton, roţii i se dă geometria dorită", a spus directorul OTL Csuzi Istvan. De asemenea, printr-un alt utilaj, OTL poate efectua şi acţiunile de echilibrare a roţilor.

Până acum, aceste lucrări de reparaţii erau efectuate manual. "Avem un atelier de strungărie la depou, de pe vremea lui "Pazvante". Se luau roţile jos, tramvaiul era imobilizat 3-4 zile, iar acum durata se scurtează la câteva ore. În plus, prin metoda automatizată nu mai avem nevoie de unele accesorii, iar costurile de reparaţii scad. Cu alte cuvinte, am optimizat sistemul de mentenanţă", a mai precizat Csuzi.

În cadrul proiectului, OTL a mai achiziţionat şi un mic autolaborator electric care poate măsura în teren rezistenţa cablurilor, dar şi o autospecială care merge şi pe şină şi pe asfalt şi care poate tracta tramvaiele, respectiv cu ajutorul căreia se poate lucra la firul de contact. Noua hală a OTL pune accent şi pe ecologie, căci este iluminată prin panouri solare şi încălzită cu o pompă de căldură cu apă freatică (pânză de apă subterană provenită din apa de infiltraţie - n.r).

Proiectul realizării Centrului de Mecatronică a fost implementat în 30 de luni, laboratorul fiind dotat cu 38 de echipamente IT destinate activităţii de cercetare-dezvoltare. Detaliat, au fost achiziţionate: strungul de prelucrări mecanice în situ (strungul mobil), în valoare de 1.334.000, fără TVA, autospeciala pentru cercetare şi măsurători la calea de rulare şi firul de contact în valoare de 293.676 euro, fără TVA, echipamente de studiu a vibraţiilor, în valoare de 1.184.000 lei, fără TVA, echipamente de echilibrare, în valoare de 240.263 euro, fără TVA, şi altele.

În Centrul de Cercetare Mecatronică vor munci 10 persoane nou angajate, iar studenţii de la specializarea Mecatronică a Universităţii Oradea vor putea să-şi facă practica aici. Pe viitor, OTL îşi doreşte şi ca alţi operatori să apeleze la serviciile lor de mentenanţă, dar chiar şi CFR, căci sistemul este capabil să repare şi locomotive.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Bravo
Felicitari! DAR, vreau tramvaie/autobuze curate, liniile de tramvai ar trebui reabilitate, ca acolo e distrug tramvaiele noastre, mai ales Siemens-urile? Pe cand reabilitarea completa a liniilor de tramvai? Costa mai mult intretinerea si repararea acestora, mai ales cand deraiaza tramvaiele.
Postat 13 Decembrie 2013, 11:30 de jiji
Mai scutiti-ne cu atata grandomanie!ed
Romanii au un zicala : "'Si sarac si cu pretentii"' Asa si OTL-ul cu Centrul asta Mecatronic. Nu au bani sa spele tramvaiele, nu au bani sa dea iarna caldura si vara aer conditionat dar nu se jeneaza sa ne jupoaie pe noi calatorii cu cele mai scumpe bilete din tara si cu cele mai scumpe abonamente din tara. Ba mai mult poti sa fi si amendat daca nu iti validezi nenorocitul ala de abonament, o chestie unica in Romanica
Postat 12 Decembrie 2013, 18:34 de Piroska
"Tara arde si baba se piaptana"
Ok,... poate e nevoie si de acest Centru de Mecatronica, ....dar stimati conducatori ai OTL si edili ai urbei, nu uitati ca OTL traieste din banii nostrii, ai calatorilor si nu numai, ei sunt "stapanii" vostrii, iar voi ai tratati cu maxima neglijenta. La -7*C , miercuri dimineata 11.12.2013 la ora 7:25 in tramvaiul 3 rosu 224 nu era caldura de loc, dupa masa la ora 16 :30 in tramvaiul 204 la 0*C la fel, si as putea enumera cazuri similare zilnic. Poate se ocupa cineva si de acest aspect din cadrul OTL!
Postat 12 Decembrie 2013, 08:59 de mzi
innoire
felicitari !
Postat 12 Decembrie 2013, 08:09 de suparatu
curat-murdar
da corcet ar fi fost un centrtu de studiere a microbiilor Foarte vizibil din mijloacele de transport in comun, nu ca nu era necesar acest "Centru de Cercetare Mecatronică a Siguranţei Transportului Public în Comun de Călători OTL" dar tot in domeniul sigurantei in mijloacele de transport in comun era si IGIENA vizibila si din spatiu,intrebat-ii pe aia de la NASA ca stiu mai bine.
Postat 12 Decembrie 2013, 05:48 de eucumine
eljen
tramvaie murdare*mecatronica*autobuze murdare*mecatronica*pensionari pusi sa stea la coada in duiliu zamfirescu pentru carduri*mecatronica*stat la coada la validare*mecatronica*site OTL orar autobuze neactualizat*mecatronica! CURAT MURDAR! Eljen a Komunista Parti! Scuzati: Eljen Csuzi!
Postat 12 Decembrie 2013, 00:18 de TDS
Investitii SF
Mai bine instalau si un centru de studiere a mizeriei din mijloacele de transport in comun!Tramvaiele de pe vremea lui Pazvante Chioru nu au fost spalate si dezinfectate de cand au intrat in tara noastra.Decat sa se investeasca in tot felul de Centre de Cercetare dotate dupa ultimul racnet mai bine se cumparau tramvaie noi, de la noi din tara pentru a se sprijini economia nationala
Postat 11 Decembrie 2013, 23:19 de Piroska
Nu stiam ce inseamna viitorul in tehnologiile mileniului III ...
... la OTL e ca in Star Trek, de unde orice klingonian poate fura capsatorul secretarei, ca oricum nimeni nu remarca ca au avut vreodata secretara ...
Postat 11 Decembrie 2013, 21:46 de Fuel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6361 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON