URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Septembrie 2014, 15:00

Concurs: Tramvaiele şi autobuzele, cele mai lente mijloace de transport în Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere
În cadrul evenimentelor dedicate Săptămânii Mobilităţii Europene, OTL a organizat o nouă întrecere între mai multe mijloace de transport în Oradea pentru a vedea care este cel mai rapid. Drept urmare, la ora 12.30, în paralel, din Autogara Nufărul şi de la Podul CFR din Rogerius au pornit echipe care au folosit tramvaiul, autobuzul, maşina şi bicicleta. Destinaţia stabilită a fost Primăria Oradea.

Din Nufărul, prima care a ajuns a fost echipa care a folosit autoturismul, parcurgând traseul în circa 10 minute. În schimb, din Rogerius, cel mai rapid mijloc de transport s-a dovedit a fi bicicleta, cei care au pedalat ajungând tot în circa 10 minute. "De la Podul CFR până la Primărie avem piste de biciclete. Biciclistul de la Nufărul nu are pistă dedicată, ca atare a ajuns după maşina din Nufărul", a spus directorul OTL, Csuzi Istvan, prezent la punctul de sosire.

Din Rogerius, al doilea cel mai rapid mijloc de transport a fost, după cum era de aşteptat, automobilul. În schimb, atât din punctul din Rogerius cât şi de la cel din Nufărul, ultimele au ajuns echipele care au folosit autobuzele şi tramvaiele, acestea parcurgând circa 20 de minute până în centru. "Ne aşteptam să fie aşa, deoarece, în Oradea, transportul public nu este prioritizat în trafic. Sunt acele gâtuiri în oraş, pe Magheru, pe Republicii, blvd. Decebal, pe strada Primăriei şi chiar Independenţei. Dacă am avea cale liberă tramvaiele ar putea circula la secundă şi v-aţi putea regla ceasurile după acestea", a susţinut Csuzi.

Directorul OTL a menţionat că o primă măsură ar trebui să fie delimitarea liniilor de tramvai de benzile de circulaţie a automobilelor pe Magheru şi Republicii. "Pentru aceasta, însă, ar trebui realizat acel drum expres care va trece prin Ecaterina Teodoroiu", a menţionat acesta.

Pe de altă parte, reprezentanţii OTL anunţă că, pe site-ul instituţiei, a fost postat un chestionar referitor la serviciile operatorului de transport public din Oradea, care poate fi completat timp de două luni.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
OTL - scump si prost
Daaa, teorii a la Csuzi.... Din Nufarul tramvaiul e separat de trafic pana in centru. Si tot a iesit ultimul. Bla bla bla. La introducerea cartelelor electronice individul zicea ca acestea sunt motivate de optimizarea traficului de calatori, ca asa vor vedea unde sunt mai multi si vor adapta numarul vehiculelor in raport cu asta. S-a facut asa ceva? Nuuuu. Linia 14 e tot asa de aglomerata ca inainte. Si ar fi asa de simplu sa rezolve problema asta! Prin introducerea unei linii Cimitir Nufarul, pe drumul cel nou de langa cimitir, s-ar reduce enorm numarul de calatori de pe 14, studentii din Nufarul nemaifiind nevoiti sa ocoleasca prin centru si sa schimbe tramvai autobuz. Dar pt Csuzi asta e prea complicat.
Postat 17 Septembrie 2014, 16:59 de mine
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.65 RON
  • 1 EUR = 4.9764 RON
  • 1 HUF = 0.0128 RON