URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Octombrie 2015, 15:14

Compania Naţională de Drumuri nu se consideră vinovată pentru blocajul de la DN 76

În reacţie la faptul că primarii din zona Beiuş - Ştei au trimis premierului o scrisoare deschisă în care cer rezolvarea blocajului de la lucrările de a DN 76, unde constructorii nu şi-au primit banii pentru lucrări şi au abandonat şantierul, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România susţine că de fapt vina pentru neplata lucrărilor aparţine "în întregime antreprenorilor", care fie sunt leneşi, fie nu au depus documentele necesare pentru decontări.

Într-un comunicat transmis vineri, CNADNR detaliază stadiul lucrărilor pe tronsoane. Legat de Contractul 5R13, Ştei - Beiuş, km 102+660 - km 133+660, unde lucrează o asociere condusă de AZVI, comunicatul precizează că stadiul fizic al lucrărilor este de 50%.

După cum se ştie, pe acest tronson, la Rieni, muncitorii au început să facă aşa-numite casete pe una din cele două benzi ale drumului, săpând în adâncime până la un metru şi jumătate, dar fără a le finaliza, astfel încât localnicii nu au acces la propriile gospodării decât cu scara, faptul fiind reclamat atât de oameni, cât şi de edilii din zonă.

"Blocajul financiar (invocat şi de primari în scrisoarea trimisă premierului – n.r.) a apărut din cauza imposibilităţii emiterii unui certificat de plată în lipsa documentelor justificative solicitate de Inginer. Astfel, deşi CNADNR dispune de fondurile necesare în vederea efectuării plăţii Constructorului, acesta nu a pus la dispoziţia Inginerului toate documentele justificative necesare în vederea emiterii certificatelor de plată. Precizăm că fără aceste documente justificative, Inginerul nu poate emite certificate de plată, prin urmare nu-şi poate asuma responsabilitatea pentru lucrările executate", arată CNADNR în comunicat.

Documentul face referiri şi la Contractul de reabilitare 5R14, DN 76 Beiuş - Oradea, km 133+660 - km 184+390, cu CCCF Timişoara, reziliat, împărţit în trei tronsoane şi atribuit ulterior către Asocierea Viarom Construct-Autoprima Serv (între Pocola-Duşeşti, 16,4 km), către Eldi Clau şi CMS (Duşeşti-Hidişelu de Sus, 16 km), respectiv  către Trameco, Drumuri Bihor, Group DCM şi Kutter International Romania (Hidişelu de Sus–Oradea, 15,95 km).

"S-a propus realizarea unor lucrări de întreţinere periodică constând în reciclarea in situ a sistemului rutier existent (cu sau fără aport de material de adaos) cu lianţi hidraulici (ciment) şi bituminoşi (emulsie bituminoasă) a straturilor asfaltice existente (pe lăţimea existentă a drumului naţional). (...)  Precizăm că din momentul predării amplasamentelor, Antreprenorii au început lucrările de pichetare ale traseului (necesare pentru materializarea cotelor stratului reciclat şi al celui asfaltic), de scoatere a bordurilor existente pe tot traseul, de prefrezare a asfaltului existent, precum şi precedarea la realizarea sectorului de probă pe baza căruia reiese reţeta şi caracterisiticile cerute ale stratului reciclat", susţine comunicatul.

La fel cum au făcut-o şi şefii instituţiei la Oradea, comunicatul Companiei mai precizează şi că prin procesul de reciclare în situ se obţine "o îmbunătăţire a capacităţii portante a sistemului rutier reciclat, prin dimensionarea acestuia la o încărcare de 11,5 tone/osie" şi că "reciclarea se face pe o grosime de 20-30 cm (în această grosime intrând atât zestrea drumului existent cât şi un aport de material de adaos-balast)".

Concluzia documentului este că CNADNR nu se consideră vinovată pentru situaţia DN 76. "CNADNR nu este culpabilă pentru blocajul financiar, responsabilitatea aparţinând în întregime Antreprenorilor. Deşi bani există pentru continuarea lucrărilor, Compania nu va efectua nicio plată către Antreprenori, indiferent care sunt aceştia, dacă nu vor face dovada unor documente legale şi justificative pentru lucrările executate", a declarat Narcis Neaga, Directorul General al CNADNR SA, citat în comunicat.

Citiţi pe această temă şi articolul DN 76 la preţ de Autostradă! În locul reabilitării integrale, şoseaua Oradea-Beiuş va avea parte doar de lucrări de întreţinere (FOTO)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Dumnezeule Mare
PSD-istii astia, cat de prosti ne cred? Sa-l vad pe desteptul ala care e sef la CNADR cum reface el "in situ" denivelarile mai mari de 0.5 m de la Hidisel spre Tasad, sau alunecarea de teren de la Dragesti!
Postat 05 Octombrie 2015, 10:01 de User anonimizat
The road to hell.
Daca DN 76 n-ar fi existat , trebuia inventat. Spune cam totul despre noi,bihorenii. Eu zic sa-l lasati exact asa cum este :Unicat, pentru niste oameni unici. Ura !
Postat 02 Octombrie 2015, 16:54 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6361 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON